AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #1 Del Skrevet 19. juli 2024 Måtte de sitte i helvete å klikke vekk cookie-spørsmål til de mister fingrene. Anonymkode: e39ce...987 17 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #2 Del Skrevet 20. juli 2024 De som bør straffes er de som ikke gir et "avvis alle"-valg. Anonymkode: 64a35...9bb 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 20. juli 2024 #3 Del Skrevet 20. juli 2024 De burde sove med en mygg på soverommet hver eneste natt og litt våte sokker hver eneste dag. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #4 Del Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): De som bør straffes er de som ikke gir et "avvis alle"-valg. Anonymkode: 64a35...9bb Jeg lager nettsider og kan fortelle deg hvorfor. Enkelte nettsider MÅ ha noen cookies for å kunne fungere derfor er det ikke ett alternativ å skru av alle, da må du heller ikke bruke siden i det hele tatt. Anonymkode: 561b8...34b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #5 Del Skrevet 20. juli 2024 49 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg lager nettsider og kan fortelle deg hvorfor. Enkelte nettsider MÅ ha noen cookies for å kunne fungere derfor er det ikke ett alternativ å skru av alle, da må du heller ikke bruke siden i det hele tatt. Anonymkode: 561b8...34b Snur stort sett i døra på sånne sider. Synes forøvrig det virker noe suspekt at visse nettsider MÅ ha slike cookies når andre helt tilsvarende sider ikke må ha det. Men takk for info. Anonymkode: 64a35...9bb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #6 Del Skrevet 20. juli 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg lager nettsider og kan fortelle deg hvorfor. Enkelte nettsider MÅ ha noen cookies for å kunne fungere derfor er det ikke ett alternativ å skru av alle, da må du heller ikke bruke siden i det hele tatt. Anonymkode: 561b8...34b Hvorfor må de det? Anonymkode: 99e63...642 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #7 Del Skrevet 20. juli 2024 Legoklosser permanent festet til gulvet. Kløende kviser på ryggen, akkurat der hvor man ikke kommer til for å klø. Anonymkode: 3a4d7...ab3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #8 Del Skrevet 20. juli 2024 Jeg skjønner tanken bank. Men burde det ikke gå an å for eksempel bare ta en avgjørelse i netteleseren, som automatisk gjaldt alle.... De prøver vel å gjøre det vanskelig for folk, fordi de tjener penger på at vi aksepterer cookies. Anonymkode: ddcae...a9f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #9 Del Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 20.7.2024 den 3.17): Jeg lager nettsider og kan fortelle deg hvorfor. Enkelte nettsider MÅ ha noen cookies for å kunne fungere derfor er det ikke ett alternativ å skru av alle, da må du heller ikke bruke siden i det hele tatt. Anonymkode: 561b8...34b men, MÅ det være cookies som måler anonnsegreier? Jeg kan svare ja på cookies som går på funksjonalitet, men alt annet sier jeg nei til. hvorfor må det på hver eneste bidige side være en cookies-forespørsel? jeg lastet ned en extension til opera gx som tar seg av cookies automatisk. siden laster to-tre sekunder tregere, men jeg slipper i hvert fall å klikke på alle de cookiesmeldingene. Anonymkode: 65045...08a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #10 Del Skrevet 22. juli 2024 https://www.regjeringen.no/no/tema/statlig-forvaltning/personvern/ny-personopplysningslov/id2340094/ Anonymkode: 548a9...5b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkehjerte Skrevet 23. juli 2024 #11 Del Skrevet 23. juli 2024 Denne overskriften lo jeg høyt av🤣Du har så sannelig et artig/frustrerende poeng her altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #12 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 20.7.2024 den 13.22): Hvorfor må de det? Anonymkode: 99e63...642 Login f.eks. der et token lagres som session cookie. Stjeler jeg alle disse så er jeg logget inn som deg. Høyreklikk -> inspect/utforsk -> sjekk cookies AnonymBruker skrev (På 22.7.2024 den 22.07): men, MÅ det være cookies som måler anonnsegreier? Jeg kan svare ja på cookies som går på funksjonalitet, men alt annet sier jeg nei til. hvorfor må det på hver eneste bidige side være en cookies-forespørsel? Hvordan skiller vi da på gode og dårlige cookies? Det er bra at nettsted er forpliktet å varsle brukeren. AnonymBruker skrev (På 19.7.2024 den 15.29): Måtte de sitte i helvete å klikke vekk cookie-spørsmål til de mister fingrene. Anonymkode: e39ce...987 EU. Men alle skal jo binde kronen til euro og stille eu spørsmålet på nytt. Tror du det blir bedre da om Norge får bestemme også? (Retorisk spørsmål) Anonymkode: d68c9...590 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #13 Del Skrevet 25. juli 2024 1x1-lego på gulvet, bestandig, særlig i mørket. Melken blir sur dagen etter åpning, uansett dato. Lilletåa blir nærmest magnetisk mot stolbein. Senga har alltid en t-skje knekkebrødsmuler, minst. Bankkortet er for evig avmagnetisert. Hus i alle potetene. Alle trappetrinnene knirker, i enhver trapp. Dopapiret revner uansett hvor mange lag. Enhver USB-kabel blir satt i feil vei. Anonymkode: d0f01...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 26. juli 2024 #14 Del Skrevet 26. juli 2024 Hvorfor skal de straffes? det er jo for din egen del, 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #15 Del Skrevet 31. juli 2024 Hele dette cookiespørsmål-opplegget er laget på en helt idiotisk måte. Ikke rart, siden det er politikere som kom opp med idéen. I stedet for at hver nettside skal måtte ha kode for å spørre om cookies som en del av selve nettsiden, burde heller nettstedet vært pålagt å sende informasjon om hvilke cookier det bruker på en standardisert måte (f.eks. i en HTTP-header). Så skulle det vært brukerens nettside som fikk i oppdrag å vise spørsmålet om å godkjenne eller avvise. Da kunne hver bruker selv stilt inn om de vil bli spurt hver gang, avvise alle, godta alle, eller f.eks. ha forskjellige regler for ulike nettsteder. Og ikke minst ville spørsmålet sett likt ut hver gang. Hvis politikerne var opptatt av å la folk få valget, kunne de påbudt at standardvalget skulle være å alltid spørre, helt til brukeren aktivt endrer det. Dette hadde vært en utrolig mye mer fleksibel løsning enn i dag, og oppnådd akkurat det samme. Det aller mest idiotiske med dagens løsning er at nettsiden må sette en cookie for å lagre valget om brukeren godtar cookies eller ikke. Selv har jeg stilt inn nettleseren min til å godta cookies, men slette dem når jeg avslutter nettleseren, med unntak av noen nettsteder som har fått tillatelse til å la cookiene bli beholdt når jeg avslutter. Dette er akkurat slik jeg vil ha det for å ivareta mitt personvern, men pga. den idiotiske loven om at nettsidene må spørre, får jeg spørsmål fra hvert eneste nettsted hver eneste gang jeg besøker det. Anonymkode: cf539...315 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #16 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så skulle det vært brukerens nettside som fikk i oppdrag å vise spørsmålet *brukerens nettleser Anonymkode: cf539...315 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå