Gå til innhold

Ligge etter samleie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mange som har blitt gravide som ikke ligger etter samleie? Jeg går alltid på do med en gang..hatt nok UVI’s🙁. Men lurer på om det egentlig kan ha noe å si (er klar over at forskning sier nei).

Anonymkode: c5db0...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er det at folk blir liggende eller ei som gir graviditet - er det ingen som kan si med sikkerhet den ene eller andre veien. Som sagt forskning tilsier at det ikke har noe utslagsgivende effekt. 

Sperren når dit den skal utmerket før man går på do, og "sklir" ikke ut igjen i sin helhet av at man reiser seg, er på do etc. 

Anonymkode: b4fc5...389

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting å si. Sædcellene er innenfor livmortappen på sekunder.

Anonymkode: 84377...940

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, jeg er gravid og tisser alltid rett etter samleie.

Anonymkode: 84377...940

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingen betydning.

Anonymkode: f7fa1...b39

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe å si. 

Anonymkode: ab439...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å bli gravid må man ha sex når du har eggløsning. Med alle mine graviditeter har vi hatt sex minst annenhver dag fra noen dager etter mensen og fram til like før forventet mens. Blitt gravid hver gang vi har klart dette, har 5 barn og 2 SA.

Som flere sier, spermen kommer dit den skal på sekunder, så bare tiss rett etter om du må😊

Anonymkode: fc91a...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

For å bli gravid må man ha sex når du har eggløsning. Med alle mine graviditeter har vi hatt sex minst annenhver dag fra noen dager etter mensen og fram til like før forventet mens. Blitt gravid hver gang vi har klart dette, har 5 barn og 2 SA.

Som flere sier, spermen kommer dit den skal på sekunder, så bare tiss rett etter om du må😊

Heldige deg! Har ikke funket her.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt gravid tre ganger, ingen av gangene ble jeg liggende etterpå

Anonymkode: e88a3...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Heldige deg! Har ikke funket her.

Har dere prøvd lenge? Håper det klaffer snart for dere❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg spylte skjeden rett etter samleie når jeg ble gravid med yngstemann her. Gjorde alt jeg kunne for å slippe å bli gravid (annet enn å avstå/bruke kondom). Skulle iflg mine beregninger (som var gale) ikke hatt eggløsning en gang. 

Anonymkode: 5da07...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt i halvannet år med å bli gravid, prøvde alle triksene i boka, inkludert å bli liggende med beina opp. Den ene gangen jeg faktisk ble gravid omtrent løp jeg opp av sengen i sekundet vi var ferdig for å rekke jobb. Så føyer meg inn i rekken som sier det har ingenting å si. 

Anonymkode: 4dec0...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, det er godt å høre! Fortsetter som før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt inn blastocyst, gikk rett på do og tisset etterpå da jeg hadde helt full blære av innsett. Ble gravid

Anonymkode: 9172f...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg satt inn blastocyst, gikk rett på do og tisset etterpå da jeg hadde helt full blære av innsett. Ble gravid

Dette kan ikke sammenlignes da.

Anonymkode: adc45...6ef

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette kan ikke sammenlignes da.

Anonymkode: adc45...6ef

Fordi at? Cellene går rett opp til livmor, akkurat som under et innsett. Cellene har like stor sjanse for å "dette ut" etter samleie som etter innsett. Så joda, det kan sammenlignes 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei det kan faktisk ikke sammenlignes. Et innsett av et allerede befruktet embryo hvor utviklingen har nådd 5 dager og naturlig sex/sperm er ikke det samme på noe måte når det kommer til hva ts spør om i forhold til tissing. 

Et embryo som blir plantet kan ikke bare "falle" ut når man reiser seg. Og spermen påvirkes ikke av at man reiser seg og tisser heller - men situasjonene er helt ulik. 

Anonymkode: b4fc5...389

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...