AnonymBruker Skrevet 18. juli #1 Del Skrevet 18. juli Dette spørsmålet går til alle kvinner som definerer seg som feminister her inne. Si at det ble ledig en høyere stilling på jobben til mannen din og mannen din søkte på den. Hvem ville du ønsket skulle få den? Mannen din eller en av kvinnene på jobben hans? Hvis du håpet at det ble en av kvinnene - hvordan ville du kommunisert dette til mannen din? Hvis du håpet det ble mannen din - hvordan får du dette til å passe med å støtte kvinner i å oppnå høyere stillinger? Er mannen din et unntak? Hvis alle feminister ser på sin egen mann som å fortjene høyere stilling så går vel neppe regnestykket opp? Hva er din mening? Anonymkode: bbbfa...e73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli #2 Del Skrevet 18. juli Min mening er at den best kvalifiserte får jobben. Uansett kjønn. Og uansett om det involverer min mann eller ei. Anonymkode: 047e5...d26 2 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli #3 Del Skrevet 18. juli Nå er jeg mann og kaller meg ikke feminist i det daglige, men jeg kjøper virkelig ikke alt av premisser her. Utsagnet ditt om at feminister "støtter kvinner i å oppnå høyere stillinger" mangler kontekst. Feminister mener vel, som de fleste andre, at den best egnede bør få jobben uavhengig av kjønnskromosomene. Så er det menneskelig å både ville de man er aller mest glad i godt og å sikkert, iblant, se på den man elsker som enda mer enestående enn han eller hun kanskje virker når andre ser på dem. Jeg skjønner ikke hvordan det skulle være vanskelig å forene feminisme og det å heie på mannen sin. Godt mulig feminister og en del ikke-feminister er uenige om hvordan dagens (eller for den saks skyld gårsdagens) arbeidsmarked ser ut, men jeg har aldri hørt en feminist ta til orde for å løse likestillingsutfordringer ved å fokusere mindre på kompetanse i ansettelsesprosesser. De mener vel stort sett (med rette) at kompetente kvinner forbigås, eller har blitt forbigått, fordi de er kvinner - og at det er helt jævla uakseptabelt. Å mene det, og å ønske mannen sin godt, er da ikke uforenlige størrelser i det hele tatt. Anonymkode: a25d7...6ec 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli #4 Del Skrevet 18. juli Det kommer jo an på hvor kvalifiserte de er. Er hun mest kvalifisert, er det hun som fortjener jobben. Er han mest kvalifisert fortjener han den. Jeg kan håpe at mannen min får den fordi jeg ønsker det beste for ham, men synes jo det er kjempekult å se kvinner i lederstillinger i hans bransje så jeg blir ikke sur hvis hun er mest kvalifisert og får den. Ser ikke helt hvorfor det skal være nødvendig å kommunisere noe utover det. Han vet jeg digger å se kvinner lykkes i hans mannsdominerte bransje! Anonymkode: 06aa6...ea8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli #5 Del Skrevet 18. juli Å være feminist er ikke det samme som å mene at kvinnen i dette tilfellet skal ha jobben FORDI hun er kvinne. Men dersom deres kvalifikasjoner er like, skal hun ha like stor mulighet til å få jobben som mannen i dette tilfellet. Hun skal ikke bli automatisk forbigått fordi hun er kvinne. Jeg tror ikke du har forstått hva feminisme handler om, og innlegget ditt lukter litt enkle og umodne mannssjåvinistiske holdninger. Anonymkode: 2b5a5...3ad 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18. juli #6 Del Skrevet 18. juli Jobber mannen et sted hvor ledelsen er veldig mannsdominert? I så fall ville jeg på prinsipielt grunnlag håpet at de denne gang gikk for en kvinne, men selvfølgelig vært glad på mannens vegne uansett om han fikk den. To tanker i hodet på en gang er ikke umulig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli #7 Del Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å være feminist er ikke det samme som å mene at kvinnen i dette tilfellet skal ha jobben FORDI hun er kvinne. Men dersom deres kvalifikasjoner er like, skal hun ha like stor mulighet til å få jobben som mannen i dette tilfellet. Hun skal ikke bli automatisk forbigått fordi hun er kvinne. Jeg tror ikke du har forstått hva feminisme handler om, og innlegget ditt lukter litt enkle og umodne mannssjåvinistiske holdninger. Jeg synes det er ditt innlegg som høres simpelt ut. Du ignorerer at menn er mer priviligerte enn kvinner og at kvinner må jobbe mye hardere for å i det hele tatt komme i posisjon til å konkurrere med en mann. De fleste menn flyter bare gjennom karrieren uten å møte på fordommer eller hindringer slik kvinner gjør. Jeg ser dere som har svart skriver at det mest rettferdige er at den best kvalifiserte skal få stillingen. Men hvordan er det rettferdig at kvinner må jobbe hardere enn menn og gå gjennom så mye mer dritt for å i det hele tatt komme til et sted hvor man kan bli vurdert på tilsynelatende likt grunnlag? Hvordan er det greit å heie på menn så lenge det er slik? TS Anonymkode: bbbfa...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå