AnonymBruker Skrevet 18. juli #41 Del Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det er ikke bare å bytte jobb alltid heller. Jeg synes ikke det er riktig at jeg hadde skulle måtte skifte jobb fordi noen baksnakket meg - det er jo det dette handler om, og ikke om at sjefen/firmaet er misfornøyd med TS! Den som baksnakker og lager drit, burde bli pent fortalt om å finne seg en annen jobb!! Anonymkode: d69a8...b3b Enig! Man kan ikke alltid bare rømme fra problemene, for på den neste arb plass dukker det også opp et surt eple. Alle plasser har en grad av slike folk. Skjønner godt du er skuffet og forbanna. Det handler ikke om bitterhet men om normale reaksjoner når en blir dolket i ryggen. Anonymkode: 97476...d87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 18. juli #42 Del Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei. Har funnet ut at en person har gått bak ryggen min og slengt dritt for å skape et toxic arbeidsmiljø og få meg til å slutte. Personen tror ikke at jeg vet hva som har skjedd, men har den siste tiden fått veldig mye informasjon hvor ting jeg har sagt i betrolighet har blitt gjenfortalt på en forvridd og manipulerende måte. Personen har også vært veldig snill mot meg. Aldri vært borti en mer twofaced person i hele mitt liv. Akkurat nå er det ferie. Jeg har tenkt å si til personen at jeg vet hva som har skjedd og at jeg vil ha minimalt med personen å gjøre. Jeg tror hun kommer til å skamme seg over at jeg vet hva som har skjedd. Jeg vil at det skal svi mest mulig. Jeg har lyst å enten si det nå, slik at personen kan bruke sommeren på å grue seg til å treffe meg igjen eller å si det dagen før vi begynner igjen slik at hun blir overveldet og får en dårlig start på høsten. Jeg er ganske mentalt sterk, så har ikke noe problem med at det kan bli isvegg mellom oss. Hva kan jeg gjøre for å få det til å svi mest? Anonymkode: e1b75...f6f Be the bigger woman, da og ikke synk ned på samme nivå. Den taktikken du foreslår der er barnslig! 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli #43 Del Skrevet 18. juli Grüner skrev (Akkurat nå): Be the bigger woman, da og ikke synk ned på samme nivå. Den taktikken du foreslår der er barnslig! Ja det er det sikkert, men lett å si om man ikke sitter i situasjonen selv etter å ha blitt såret Anonymkode: 97476...d87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli #44 Del Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det er det sikkert, men lett å si om man ikke sitter i situasjonen selv etter å ha blitt såret Anonymkode: 97476...d87 Ja men det er forskjell på å ta det opp og å skulle ta det på en måte som svir. Sistnevnte er å lage drama. Anonymkode: 8d37f...7c0 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli #45 Del Skrevet 19. juli Meowmere skrev (10 timer siden): Det var ts som skrev at han var ganske mentalt sterk. Egenvurdering bør aldri hensyntaes. Anonymkode: 3921f...83f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli #46 Del Skrevet 19. juli Jeg låner aldri bort noe jeg ikke tåler å miste. Jeg hadde aldri lånt bort gulløredobber, som noen her i tråden har gjort. Det er jo en utrolig dum ting å gjøre. Men sukker kan jeg fint låne bort. Eller et par sokker. Anonymkode: 49c7f...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli #47 Del Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg låner aldri bort noe jeg ikke tåler å miste. Jeg hadde aldri lånt bort gulløredobber, som noen her i tråden har gjort. Det er jo en utrolig dum ting å gjøre. Men sukker kan jeg fint låne bort. Eller et par sokker. Anonymkode: 49c7f...fd9 Lol, feil tråd. Anonymkode: 49c7f...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli #48 Del Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): Du høres bitter ut. Og dere kan bli kollegaer igjen før du vet ordet av det. Anonymkode: 11140...708 Selvfølgelig er jeg bitter. Hvs f hadde du gjort da? Anonymkode: e1b75...f6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli #49 Del Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ja det er jo enkelt, å bare bytte jobb.. jobber henger ikke på trær, der man kan velge og vrake. Prøv å sett deg inn i hvordan ts har det akkurat nå, fremfor å be henne move on. Veldig lett å si for de som ikke står i situasjonen og følelsene ts har. å få greie på at en kollega man trodde man hadde en god tone med har gått slik bak ryggen gjør vondt. Jeg opplevde noe av det samme for 2 år siden. Jeg ble spurt om å ta på meg et prosjekt, og alle rundt bordet var enig i at jeg skulle gjøre det. Etterhvert fikk jeg høre at en kollega gikk rundt å sa at jeg tar over hele greia, og var svært misfornøyd osv. På neste avd møte der vi alle var samlet igjen spurte jeg om noen hadde innsigelser på at jeg tok dette prosjektet, og neida alle var enig og alt var bra. da sa jeg til vedkommende… men hvorfor går du rundt til folk å sier at jeg tar meg til rette og tar over hele greia? Når du sitter i møter og er helt enig om at jeg skal ta dette? Hun ble veldig rar.. synes det var urettferdig at bare hun skulle bli snakket til da det var mange andre også som sa og mente. Jeg sa; jeg vet ikke om hva andre sier men vet at du går å snakker?! Hun var veldig opptatt av hvem jeg hadde hørt det av og mener denne personen er illojal, da sa jeg at det er ikke så viktig hvem jeg har hørt det av, og at det er hun som er illojal mot meg, og at jeg var skuffa. dette foran resten av teamet. Tenkte det var ryddig å ta det opp i fellesskap når vi i fellesskap ble enig om at jeg skulle ta på meg dette. Hun ba om unnskyldning og jeg merker at det aldri ble helt det samme mellom oss. Hun ble sykmeldt noen uker etter, og var borte et år. Hun hadde problemer med ei arm, men er ganske sikker på at dette fikk henne til å bukke litt under. fikk selvf litt dårlig samvittighet, men jeg hadde nettopp kommet tilbake på jobb etter en lengre sykmelding grunnet angst, og fikk dette prosjektet av leder, sikkert fordi jeg skulle ha noe som var litt gøy å holde på med. Dette sa jeg også på møtet. Når du vet jeg har vært sykmeldt i 2 måneder, så er det dette jeg blir møtt med? Forholdet vårt nå er ok, men ikke mer enn det. håper hun tenker seg om til en annen gang. Godt å stå opp for seg selv Anonymkode: 97476...d87 Tusen takk ❤️ Anonymkode: e1b75...f6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnartMammaLykke Skrevet 20. juli #50 Del Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (På 18.7.2024 den 16.08): Hei. Har funnet ut at en person har gått bak ryggen min og slengt dritt for å skape et toxic arbeidsmiljø og få meg til å slutte. Personen tror ikke at jeg vet hva som har skjedd, men har den siste tiden fått veldig mye informasjon hvor ting jeg har sagt i betrolighet har blitt gjenfortalt på en forvridd og manipulerende måte. Personen har også vært veldig snill mot meg. Aldri vært borti en mer twofaced person i hele mitt liv. Akkurat nå er det ferie. Jeg har tenkt å si til personen at jeg vet hva som har skjedd og at jeg vil ha minimalt med personen å gjøre. Jeg tror hun kommer til å skamme seg over at jeg vet hva som har skjedd. Jeg vil at det skal svi mest mulig. Jeg har lyst å enten si det nå, slik at personen kan bruke sommeren på å grue seg til å treffe meg igjen eller å si det dagen før vi begynner igjen slik at hun blir overveldet og får en dårlig start på høsten. Jeg er ganske mentalt sterk, så har ikke noe problem med at det kan bli isvegg mellom oss. Hva kan jeg gjøre for å få det til å svi mest? Anonymkode: e1b75...f6f Hadde du vært mentalt sterk så hadde du konfrontert henne direkte på tomannshånd og ikke skrevet om det. Jeg har gjort dette selv, og vedkommende slutter og fikk sparken. Slikt bare gjør man og ikke snakker om det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #51 Del Skrevet 21. juli SnartMammaLykke skrev (1 time siden): Hadde du vært mentalt sterk så hadde du konfrontert henne direkte på tomannshånd og ikke skrevet om det. Jeg har gjort dette selv, og vedkommende slutter og fikk sparken. Slikt bare gjør man og ikke snakker om det. Det er jo fornuftig av ts å diskutere dette litt, få roet ned sterke følelser og summe seg før hun evt velger å ta det opp. Å ta det opp kan i noen situasjoner være lurt, andre ikke. Da andre kan bli dratt inn, og det kommer an på hva det gjelder og hva hun har sagt. Ingen situasjon har samme løsning. Det er også veldig normalt å føle hevntanker når noen har kastet en under bussen. Man har lyst at den andre skal føle seg like såret om ikke mer enn man selv gjør. De aller fleste har hevntanker uten at det settes ut i praksis. Og det er både lov , normalt og sunt. Ts må være smart her og ta det på en ryddig måte så hun ikke selv blir dratt med i grøfta. Anonymkode: 97476...d87 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #52 Del Skrevet 21. juli Jeg er mentalt sterk. Jeg hadde holdt meg langt unna, fordi jeg hadde mistet respekten for dette mennesket. Anonymkode: 91571...61f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli #53 Del Skrevet 22. juli Om ts er mentalt sterk eller ikke synes jeg er uvesentlig, for dersom det kollegaen har gjort virkelig stemmer, er det på sin plass at vedkommende også får en saklig tilbakemelding på at oppførselen ikke er ok. Jeg ville konfrontert direkte selv, på en saklig måte, slik at vedkommende fikk svart for seg og evt ryddet misforståelser av veien. Det kan være en tredjepart her som har misoppfattet f eks. Dersom det viser seg at denne kollegaen virkelig har baksnakket osv, ville jeg sagt at jeg anså meg som ferdig med saken for denne gangen, men om det skjer igjen, vil ledelsen bli involvert. Sånne barnslige hevngreietanker må du bare legge bort, ts. Det vil svi nok for vedkommende at hun tas med buksa nede, dvs konfrontasjonen er nok. Anonymkode: db2f8...5f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashley jackson Skrevet 26. juli #54 Del Skrevet 26. juli Du bidrar ikke til et godt arbeidsmiljø når du prøver å "svi" kollegaen din mest mulig. Når jeg bestemmer meg for hvilke av mine ansatte som skal mest lønnsøkning, ser jeg på hvem som har jobbet mest aktivt for arbeidsmiljøet. Du hadde ikke kommet best ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli #55 Del Skrevet 26. juli Når folk sier de er mentalt sterke, og klare til å gå til krig; da er de oftest stein gærne. Du burde gå i deg selv, la dette fare og la sjefen ta affære, og holde deg i ro. Du er tydeligvis en ustabil person som lager mye uro på arbeidsplassen. Anonymkode: 893b6...de3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli #56 Del Skrevet 26. juli Som sjef hadde jeg satt like lite pris på at du hadde prøvd å gjøre livet så jævlig som mulig for en kollega uansett hva kollegaen hadde gjort mot henne. Gjør hi det hun ønsker så går hun ned på sin kollegas nivå og de vil være like skadelige for arbeidsmiljøet begge to. Det har vært slike situasjoner blant de ansatte jeg leder også, men uten unntak har da utfordringer blitt tatt med meg og jeg har tatt det videre med de det gjelder. Det er en leders jobb å ta de tøffe samtalene og rydde opp når det er nødvendig, og hvis ansatte skal begynne å planlegge hevn som hi gjør så ville den ansatte som gjorde det fått det nedskrevet i sin personalmappe med en advarsel. Jeg skjønner godt at hi reagerer, men hennes plan om å gjøre det så tøft som mulig for sin kollega er ikke akseptabelt, og hi risikerer at det slår mer negativt ut for henne enn for hennes kollega. Anonymkode: 76a37...7c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerkroppen Skrevet 26. juli #57 Del Skrevet 26. juli Jeg ville ha nevnt for henne at jeg visste. Ellers fortsetter hun jo bare med spillet sitt, noe som kan bli veldig skadelig for deg. Si det på en helt saklig og grei måte, men slik at hun forstår at hun er avslørt. Deretter ville jeg hatt minst mulig med personen å gjøre. Jeg har jobbet sammen med en slik kollega selv. Og det ble faktisk ikke slutt på noe som helst, før det ble en skikkelig oppvask-runde på jobb. Etter den hørte vi ingenting negativt om noe, og hun skjønte tegninga. Så si ifra, jeg tror alle på jobb er tjent med det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli #58 Del Skrevet 26. juli Kan forstå at du er hevngjerrig, det hadde jeg også blitt. Jeg ville bedt om et møte med sjefen og denne personen som hadde slengt dritt. Tenker at det er flaut nok for henne at sjefen må innblandes. Da får dere en mulighet til å ha en konstruktiv samtale og snakke igjennom det. Anonymkode: efb0a...7dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå