Gå til innhold

Hvordan få det til å svi mest for kollega?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sjefen har notert noe av det med dato osv. Noe er dokumentert.

Anonymkode: e1b75...f6f

Men da ber du sjefen ta det opp.... 

Anonymkode: 8c0f1...eca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det er Tone

Anonymkode: 73ec5...c1f

😂

Anonymkode: 6ddf7...f6d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste hevn er å leve vel 😊

Fokuser på å gjøre jobben din best mulig og skap gode relasjoner med andre kollegaer.

Anonymkode: d7e63...69a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja. Kanskje jeg er barnslig. Er ikke konfliktsky da.

Jeg vet at hun er konfliktsky. Jeg kommer til å ta det opp på en veldig saklig måte. Bare si jeg vet hva du har gjort, jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre. Kommer ikke til å kjefte, slenge dritt eller noe. Bare si at jeg vet hva som har skjedd. Jeg vet at hun hadde skammet seg om hun visste hva jeg hadde fått høre.

Lett å si bare vær snill og vend den andre hånden til for en person som har prøvd å ødelegge livet deres. Var på vei til å bli permittert. Lurer på om dere hadde klart å gjøre det samme.

Si at du vet og at du ikke trodde hun var så ussel. Så ønsker du henne videre det livet hun fortjener. 

Anonymkode: 4f7d9...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du giftig arbeidsmiljø??

Anonymkode: 252b6...c88

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokuser heller på jobben eller bytt jobb og move on. 

Anonymkode: 1a8e2...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fokuser heller på jobben eller bytt jobb og move on. 

Ja det er jo enkelt, å bare bytte jobb.. jobber henger ikke på trær, der man kan velge og vrake. 
Prøv å sett deg inn i hvordan ts har det akkurat nå, fremfor å be henne move on. Veldig lett å si for de som ikke står i situasjonen og følelsene ts har. 
å få greie på at en kollega man trodde man hadde en god tone med har gått slik bak ryggen gjør vondt. 

Jeg opplevde noe av det samme for 2 år siden. Jeg ble spurt om å ta på meg et prosjekt, og alle rundt bordet var enig i at jeg skulle gjøre det. 
Etterhvert fikk jeg høre at en kollega gikk rundt å sa at jeg tar over hele greia, og var svært misfornøyd osv.  På neste avd møte der vi alle var samlet igjen spurte jeg om noen hadde innsigelser på at jeg tok dette prosjektet, og neida alle var enig og alt var bra. 
da sa jeg til vedkommende… men hvorfor går du rundt til folk å sier at jeg tar meg til rette og tar over hele greia?  Når du sitter i møter og er helt enig om at jeg skal ta dette? Hun ble veldig rar.. synes det var urettferdig at bare hun skulle bli snakket til da det var mange andre også som sa og mente. Jeg sa; jeg vet ikke om hva andre sier men vet at du går å snakker?! 
Hun var veldig opptatt av hvem jeg hadde hørt det av og mener denne personen er illojal, da sa jeg at det er ikke så viktig hvem jeg har hørt det av, og at det er hun som er illojal mot meg, og at jeg var skuffa. 
dette foran resten av teamet. Tenkte det var ryddig å ta det opp i fellesskap når vi i fellesskap ble enig om at jeg skulle ta på meg dette. 
Hun ba om unnskyldning og jeg merker at det aldri ble helt det samme mellom oss. Hun ble sykmeldt noen uker etter, og var borte et år. Hun hadde problemer med ei arm, men er ganske sikker på at dette fikk henne til å bukke litt under. 
fikk selvf litt dårlig samvittighet, men jeg hadde nettopp kommet tilbake på jobb etter en lengre sykmelding grunnet angst, og fikk dette prosjektet av leder, sikkert fordi jeg skulle ha noe som var litt gøy å holde på med. 
Dette sa jeg også på møtet. Når du vet jeg har vært sykmeldt i 2 måneder, så er det dette jeg blir møtt med? 
Forholdet vårt nå er ok, men ikke mer enn det. 
håper hun tenker seg om til en annen gang. Godt å stå opp for seg selv

Anonymkode: 97476...d87

• Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei.

Har funnet ut at en person har gått bak ryggen min og slengt dritt for å skape et toxic arbeidsmiljø og få meg til å slutte. Personen tror ikke at jeg vet hva som har skjedd, men har den siste tiden fått veldig mye informasjon hvor ting jeg har sagt i betrolighet har blitt gjenfortalt på en forvridd og manipulerende måte. Personen har også vært veldig snill mot meg. Aldri vært borti en mer twofaced person i hele mitt liv.

Akkurat nå er det ferie. Jeg har tenkt å si til personen at jeg vet hva som har skjedd og at jeg vil ha minimalt med personen å gjøre. Jeg tror hun kommer til å skamme seg over at jeg vet hva som har skjedd.

Jeg vil at det skal svi mest mulig.

Jeg har lyst å enten si det nå, slik at personen kan bruke sommeren på å grue seg til å treffe meg igjen eller å si det dagen før vi begynner igjen slik at hun blir overveldet og får en dårlig start på høsten.

Jeg er ganske mentalt sterk, så har ikke noe problem med at det kan bli isvegg mellom oss.

Hva kan jeg gjøre for å få det til å svi mest?

For min del så ville jeg vært overfladisk og falsk hele veien. Heller det enn å få skylden for dårlig arbeidsmiljø. Sitt stille i båten, så sitter du tryggest. Hva hjelper det å fortelle henne at hun er fersket? Enten vil hun bli verre eller så vil hun ordne stor felle for deg. 

Bare fortsett å lat som ingenting samtidig som du må dokumentere om det er mulig. 

Dette gjorde jeg og tilslutt hadde jeg så mye på personen at fagforeningen måtte inn for å ordne opp. Den personen går aldri i mot meg igjen og har hatt det tøft på jobb en stund nå. Men for å få faktisk bedring så går man å ordner opp på riktig måte fremfor å få kollegaer til å grue seg til jobb. 

Anonymkode: 628e8...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare sagt at jeg vet at hun har snakket om meg, og at det er tatt opp med lederen deres. Har hun noe å snakke om kan hun ta med leder. 

Også hadde jeg fått glede av å være skikkelig høflig og profesjonell med henne fremover 😈

Anonymkode: f5ced...7da

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres bitter ut. Og dere kan bli kollegaer igjen før du vet ordet av det.

Anonymkode: 11140...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I slike situasjoner tenker jeg alltid at det er den som står som mellommann og videreforteller ting som ikke er til nytte for noen, og som den helt klart må forstå at ødelegger arbeidsmiljøet, som er det virkelige problemet.

Anonymkode: 7d4a1...26e

Og denne personen gjør det kanskje for underholdning eller egen vinning.

Anonymkode: 11140...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja det er jo enkelt, å bare bytte jobb.. jobber henger ikke på trær, der man kan velge og vrake. 
Prøv å sett deg inn i hvordan ts har det akkurat nå, fremfor å be henne move on. Veldig lett å si for de som ikke står i situasjonen og følelsene ts har. 
å få greie på at en kollega man trodde man hadde en god tone med har gått slik bak ryggen gjør vondt. 

Jeg opplevde noe av det samme for 2 år siden. Jeg ble spurt om å ta på meg et prosjekt, og alle rundt bordet var enig i at jeg skulle gjøre det. 
Etterhvert fikk jeg høre at en kollega gikk rundt å sa at jeg tar over hele greia, og var svært misfornøyd osv.  På neste avd møte der vi alle var samlet igjen spurte jeg om noen hadde innsigelser på at jeg tok dette prosjektet, og neida alle var enig og alt var bra. 
da sa jeg til vedkommende… men hvorfor går du rundt til folk å sier at jeg tar meg til rette og tar over hele greia?  Når du sitter i møter og er helt enig om at jeg skal ta dette? Hun ble veldig rar.. synes det var urettferdig at bare hun skulle bli snakket til da det var mange andre også som sa og mente. Jeg sa; jeg vet ikke om hva andre sier men vet at du går å snakker?! 
Hun var veldig opptatt av hvem jeg hadde hørt det av og mener denne personen er illojal, da sa jeg at det er ikke så viktig hvem jeg har hørt det av, og at det er hun som er illojal mot meg, og at jeg var skuffa. 
dette foran resten av teamet. Tenkte det var ryddig å ta det opp i fellesskap når vi i fellesskap ble enig om at jeg skulle ta på meg dette. 
Hun ba om unnskyldning og jeg merker at det aldri ble helt det samme mellom oss. Hun ble sykmeldt noen uker etter, og var borte et år. Hun hadde problemer med ei arm, men er ganske sikker på at dette fikk henne til å bukke litt under. 
fikk selvf litt dårlig samvittighet, men jeg hadde nettopp kommet tilbake på jobb etter en lengre sykmelding grunnet angst, og fikk dette prosjektet av leder, sikkert fordi jeg skulle ha noe som var litt gøy å holde på med. 
Dette sa jeg også på møtet. Når du vet jeg har vært sykmeldt i 2 måneder, så er det dette jeg blir møtt med? 
Forholdet vårt nå er ok, men ikke mer enn det. 
håper hun tenker seg om til en annen gang. Godt å stå opp for seg selv

Noen ganger er det ikke verdt å bli værende i jobben der man havner i slike situasjoner, spesielt når folk rundt er misfornøyd med en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke konfrontere henne engang. Vent til neste gang hun prøver å egle seg innpå deg, og vær totalt kjølig. Høflig, profesjonell men ikke en tøddel mer. Om hun merker noe og spør hva det er, kan du evt si med et smil at du vet hva hun har gjort, og at du har meldt i fra til ledelsen. Og så fortsette å være iskaldt smilende og høflig.

Endret av Lorieen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meowmere skrev (4 timer siden):

En ganske mentalt sterk person ville ignorert 

Men de er det ikke mange av på dusinet. Spesielt ikke for de som av natur er engstelige, de som spekulerer og overtenker mye i hverdagen. 

Anonymkode: ef929...945

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du være helt sikker på at ryktene du har fått vite stemmer fullstendig og ikke er endret litt på?

Anonymkode: 628e8...7f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Men de er det ikke mange av på dusinet. Spesielt ikke for de som av natur er engstelige, de som spekulerer og overtenker mye i hverdagen. 

Anonymkode: ef929...945

Det var ts som skrev at han var ganske mentalt sterk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen ganger er det ikke verdt å bli værende i jobben der man havner i slike situasjoner, spesielt når folk rundt er misfornøyd med en. 

Ja jo, men det kommer jo an på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet er det en person som har baksnakket TS, det er ikke "folk rundt". De rundt har såpass sympati med TS at de har fortalt henne hva som foregår.

Jeg ville ha tatt for meg personen (ansikt til ansikt) og bedt om hennes forklaring. Ville også ha opplyst om at sjefen er informert og har dokumentasjon. Hvis TS tar opp dette skriftlig allerede nå, vil denne personen kunne forberede masse unnskyldninger før dere møtes etter ferien.

Anonymkode: 2199e...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meowmere skrev (1 time siden):

Det var ts som skrev at han var ganske mentalt sterk. 

En mentalt sterk person ville aldri skrevet en slik tråd.

Anonymkode: 5f641...8a6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men det er ikke bare å bytte jobb alltid heller. Jeg synes ikke det er riktig at jeg hadde skulle måtte skifte jobb fordi noen baksnakket meg - det er jo det dette handler om, og ikke om at sjefen/firmaet er misfornøyd med TS! Den som baksnakker og lager drit, burde bli pent fortalt om å finne seg en annen jobb!! 

Anonymkode: d69a8...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...