AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #1 Del Skrevet 18. juli 2024 Hei! Vi adopterte en katt fra dyrebeskyttelsen i starten av mai. Hun kom fra en leilighet med 20 andre katter og var dekket i egen avføring. Uvisst om hun gikk ute her. Hun har alltid vært en aktiv, nysgjerrig og sosial pus. Hun følger alltid etter oss og skal være med på alt vi gjør. I starten var Hun reservert, men nå bruker Hun oss som klatrestativ og vil helst ligge i fanget hele tiden. Vi har hatt henne inne pga at vi skal flytte om noen uker og ikke vil venne Hun til det stedet vi bor nå. Vi bor landing til langt unna veien. Hun blir selvfølgelig utekatt når vi flytter, hvis hun trives med det. Hun blir aktivisert, koset med og får ren do og ny mat og vann hver dag. Vi fyller bare på skåla når den er tom. Men nå virker det til at hun begynner å kjede seg. Hun mjauer konstant i ca 20 min da jeg kommer hjem (sikkert fordi hun har savnet meg). Hun har egt fått ligge i senga med oss om natten, men etter noen hendelser hvor hun tisset i senga har vi sluttet med det. Da sitter hun å mjauer utenfor døra en stund til hun skjønner at hun ikke får komme inn. Vi tror hun tisset i senga en periode da vi gikk over til pellets (tydeligvis ikke egnet for katt) og dermed ikke ville tisse i doen sin. Nå har hun vanlig kattesand igjen (everclean), men vi har jo ikke hatt hun i senga etter det, så veit ikke om hun ville tisset der igjen. Hun er også fæl til å klore på alt utenom klorestangen sin, og elsker å dra ned klær fra tørkestatviet. Hun kan også bite seg fast i armen vår da vi koser med hun i fanget. Dette har sikkert litt å gjøre med neglisjeringen hun opplevde som liten, men vanskelig å trene dette av henne. Jeg har også lagt merke til at hun har en liten "pung" bakerst på magen. Den delen henger liksom litt mer ned enn resten av magen. Vet ikke om dette er normalt, men hun har blitt en del større siden vi fikk henne. Så kan hende det bare er litt hengemage🤭 Så det jeg lurer på er egt om det kan være noe galt, eller om atferden og det på magen er normalt. Hun leker, spiser, drikker og gjør ifra seg som normalt. Anonymkode: f8e1d...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #2 Del Skrevet 18. juli 2024 Hvor gammel er katten? Begge mine katter er blitt «snakke-puser» med alderen, spesielt hannkatten har mye på hjertet når han kommer fra er annet sted i huset og får øye på meg. Hengemagen høres ut som kastratheng. Veldig vanlig. For meg høres det ikke ut som det uniddelbart er noe galt med katten, men har du veldig dårlig magefølelse er det jo bare å ta en telefon til dyrlegen Anonymkode: 34fc9...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #3 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor gammel er katten? Begge mine katter er blitt «snakke-puser» med alderen, spesielt hannkatten har mye på hjertet når han kommer fra er annet sted i huset og får øye på meg. Hengemagen høres ut som kastratheng. Veldig vanlig. For meg høres det ikke ut som det uniddelbart er noe galt med katten, men har du veldig dårlig magefølelse er det jo bare å ta en telefon til dyrlegen Anonymkode: 34fc9...e7b Takk for svar! Dyrlegen har anslått at hun er ca 1,5 år. Hun mjauer en del, særlig hvis man prater til henne. Da avventer jeg litt å ser om hun viser noe smerte o.l, så langt har hun ikke gjort det. Ts Anonymkode: f8e1d...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #4 Del Skrevet 18. juli 2024 Selvsagt reagerer hun når hun går fra å bli behandlet veldig dårlig til å komme i et hjem hvor hun blir behandlet med kjærlighet og brått får hun ikke lenger tilgang til dere og natta. At katter klorer alle andre steder enn på klorestativet er veldig vanlig og den hengemagen kan komme av kastrering og hun er kastrert. Den ene hunkatten vår hadde det. Anonymkode: 63669...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #5 Del Skrevet 18. juli 2024 Somme katter mjauer fryktelig mye Anonymkode: 80c73...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #6 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar! Dyrlegen har anslått at hun er ca 1,5 år. Hun mjauer en del, særlig hvis man prater til henne. Da avventer jeg litt å ser om hun viser noe smerte o.l, så langt har hun ikke gjort det. Ts Anonymkode: f8e1d...3cc Husk at katter er ekstremt dyktige til å skjule smerter da. Selv når min katt hadde brukket halen viste hun ikke særlig tegn til smerter (men hun spiste ikke godis, som for meg er et sikkert tegn på at noe er galt med henne. I tillegg lå hun bare under sofaen). Anonymkode: 34fc9...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #7 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Husk at katter er ekstremt dyktige til å skjule smerter da. Selv når min katt hadde brukket halen viste hun ikke særlig tegn til smerter (men hun spiste ikke godis, som for meg er et sikkert tegn på at noe er galt med henne. I tillegg lå hun bare under sofaen). Anonymkode: 34fc9...e7b Det er et viktig poeng men i tilfelle til trådstarter så er det ingenting som indikerer at det er smerter som er problemet. Anonymkode: 63669...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #8 Del Skrevet 19. juli 2024 Pellets er ikke egnet til katter nei! I tillegg er katter vare for endringer, som f,eks endret lukt på kattesand, så det er ikke rart den tisset i sengen. Jeg tror ikke den vil tisse i sengen nå! Jeg ville hatt døren åpen, slik at den kan sove nær flokken sin (dere). Vår katt sover ikke i sengen vår, men under en pult som står på rommet. Den skraper på døren vår dersom den en kveld er lukket. Anonymkode: 8a3bd...eb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå