Gå til innhold

Hvem vil du skal vinne presidentvalget i USA?

Anonymbrker

Hvem vinner?  

81 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

• Donald Trump
      23
    • Joe Biden
      9
    • Andre
      49

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For meg er det to elendige presidentkandidater, men ville likevel hatt Trump som president da USA trenger stopp på innvandringen sørfra og deportasjon av ulovlige migranter. Jeg tror Trump vinner og det skjønner dere hvorfor når dere ser hvor ille det står til med Biden.

Endret av Sommer2464
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når valget står mellom en svak, rørete olding og en gammel kriminell narsistisk lystløgner, da synes jeg mest synd på amerikanerne. Glad jeg ikke trenger å velge.

Det må være et helt elendig og dysfunksjonelt valgsystem de har som ikke er i stand til å gulpe opp noe bedre enn disse to.

Endret av aksase
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideologisk er jeg nærmere Biden, men aksjene mine håper på Trump.

Begge er selvsagt ekstremt dårlige valg. Stakkars amerikanerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biden, tross alt.

Fordelen og ulempen er at Biden = status quo. USA vil være som før. 

Trump vil nok mer sannsynlig få til en avslutning av Ukrainakrigen. En dårlig slutt for Ukraina, men allikevel en slutt.

Det skumle med Trump er at han er udemokratisk. Han prøvde å sabotere valget sist. Mulig det kan destabilisere USA i en periode. Jeg tror ikke USA kan bli et diktatur. I Russland er folk vant til det, men amerikanere har nok demokrati i blodet når alt kommer til alt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dement og skrall gamling vs uberegnelig eldre narsissist. 

Umulig å velge mellom en av disse, så jeg klikket på andre. 

For noen andre vil være bedre enn disse to, uansett hvem den andre er. 

Rimelig drøyt å tenke på at USA stiller med de to verste presidentkandidatene i historien til valg i år. To motpoler i 80-åra (iløpet av presidentperioden). Hva er det som skjer der borte? Er systemet så korrupt at det ikke går an å få til noe bedre enn dette? USA er tross alt et land med veldig mange trygge, gode og saklige yngre kandidater, men de når jo ikke opp og igjennom. 

Det sagt så er vi ikke bedre i Norge. Støre vs Erna. Der både den ene og den andre gjør akkurat hva de vil uten at systemet klarer å få de bort derifra. 

Endret av Bombasi
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man har det litt småtrang mellom øregangene om man ikke blir småpirret av det som skjer nå. 

Vance er også mer interessant enn hva ultanautene i Akersgata gir han kred for. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på Biden. Han har vist handlekraft og satt igang flere prosjekter i sin nåværende periode. Han roter med navn, er gammel og treg, men han er forutsigbar. Vi vet hva han står for. Han har også mange rundt seg i et stort team som kan steppe inn ved evt behov. Det verste som kan skje er at noen av de andre må ta over for en periode, men da er det frendeles hans politikk, og jeg mener den er god. 

Den løse kanonen Trump derimot, er en uforutsigbar, lett påvirkelig, antidemokratisk narsissist. Alt han gjør gjør han for seg selv, i tillegg til de som jobber for at hans ego skal skinne. Han er så egoistisk og navlebeskuende at hvis feks Russland prøver seg på bestikkelser, vil han kunne kjøre både USA og resten av verden til helvete for egen kortsiktig vinning og makt. Russland vil kunne tvinne han rundt lillefingern. Er oppriktig bekymret for hva han kan finne på. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbrker skrev (1 time siden):

Hvem vil du skal vinne og hvem tror du vinner? Begrunn svaret.

Jeg vil og tror Trump vinner.

Grunnen til at jeg håper det, er fordi det da ligger an til noen år med mye underholdning. Når Trump vinner, blir plutselig sosiale medier litt morsomt igjen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå står valget mellom Fosil 1 og Fosil 2. Ja, teknisk sett kan andre delta, men det er en av disse to som vinner. Trump er en drittsekk, så jeg ønsker at Biden skal vinne selv om jeg syns demokratene burde ha funnet en annen kandidat. 

Endret av Chiyo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biden ev andre. Eneste positive med Trump som president er at det blir gøy igjen å se på Last week tonight med John Oliver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Trump vinner, men håper på JD Vance. Jeg velger å tro at hans knefall for Trump i hovedsak skyldes egne ambisjoner om å få normaliteten tilbake i det republikanske partiet. Trump er en narsissistisk kriminell som ingenting biter på. Vance/Haley kunne jeg gått for. Hva Biden angår har jeg lenge mistenkt at sykdom vil gi ham påskuddet han trenger for å tre tilbake. Men tror ikke Kamala Harris eller andre har det som skal til for å slå Trump. Tiden er allerede meget knapp for å bygge opp en ny kandidat, og Biden klamrer seg fast så lenge han kan.  

Endret av brainstorm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i utgangspunkte andre, men nå står det mellom Trump og Biden, da føler jeg Biden er mer stabil, det er gjerne morsommere med Trump som president, men hele mannen er jo ustabil og høy på seg selv, ikke godt å vite ka han kan finne på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, brainstorm said:

Jeg tror Trump vinner, men håper på JD Vance. Jeg velger å tro at hans knefall for Trump i hovedsak skyldes egne ambisjoner om å få normaliteten tilbake i det republikanske partiet. Trump er en narsissistisk kriminell som ingenting biter på. Vance/Haley kunne jeg gått for. Hva Biden angår har jeg lenge mistenkt at sykdom vil gi ham påskuddet han trenger for å tre tilbake. Men tror ikke Kamala Harris eller andre har det som skal til for å slå Trump. Tiden er allerede meget knapp for å bygge opp en ny kandidat, og Biden klamrer seg fast så lenge han kan.  

Du misforstår  Vance og Haley. De er to ytterpunkter i partiet. Haley er på den absolutt  sykeste siden, nærmest Biden. 

Som sagt, jeg vet ikke hvem Trump er.  Potensielt er han den som stopper Ukraina krigen, Vance har visstnok, til å være republikaner et ganske radikalt positivt syn på ting som finansregulering og arbeidstager rettigheter. 

Dette er i grunn veldig spennende.

Med digre forbehold....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Utsiden said:

Du misforstår  Vance og Haley. De er to ytterpunkter i partiet. Haley er på den absolutt  sykeste siden, nærmest Biden. 

Begge er langt unna Trump og har gitt veldig klart uttrykk for at de vet hva slags type han er. Men begge har innsett at veien til karriere nå går gjennom å støtte Trump. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo uten tvil mest moro meg Trump  men jeg tipper demokratene tropper opp med en ny kandidat om 2 uker..Gavin Newsom er sleip nok til å skli rett inn i det hvite hus.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Biden vet knapt hvilken planet han er på. En dement krigshisser er den siste som bør velges til president. Kan si mye rart om Trump, men han er nok det beste valget når ting er som de er.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ryktes det at Biden mulig trekker sitt kandidatur til president snart, i "god" tid før valget. 

Med andre ord så er det et fnugg av håp for at USA får en president som er oppegående. Forhåpentligvis. Kanskje er det Kamala Harris? En kvinnelig president? Vel, det ønsker jeg meg. Det er på tide! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må da klare å hoste opp noen bedre kandidater enn de to der 😂 Det er rett og slett tragikomisk. Ingen av de er skikket til ansvaret. En dement jentesniffer og en egosentrisk mannegris. 

Altså det kan alltids bli verre, men det skal godt gjøres i dette tilfellet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (6 timer siden):

Nå ryktes det at Biden mulig trekker sitt kandidatur til president snart, i "god" tid før valget. 

Med andre ord så er det et fnugg av håp for at USA får en president som er oppegående. Forhåpentligvis. Kanskje er det Kamala Harris? En kvinnelig president? Vel, det ønsker jeg meg. Det er på tide! 

Da vil jeg ha Michelle Obama!😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...