AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #1 Del Skrevet 17. juli 2024 Mulig jeg er gammeldags, men jeg skjønner ikke helt forskjellene på de forskjellige statusene. Skal også sies at jeg er gift og vi har vært sammen i ca 10 år, så det er lenge siden jeg/vi har vært singel og tilgjengelig. Anonymkode: 657ab...a5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 18. juli 2024 #2 Del Skrevet 18. juli 2024 Eksklusive innebærer en viss grad av forpliktelse til hverandre og oftest er det et skritt mot et mer formelt forhold. De dater kun hverandre og ser ikke andre på en romantisk måte. Å være kjærester betyr at man er i et offisielt og romantisk forhold med hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #3 Del Skrevet 18. juli 2024 Jeg tenker kjærester er mer seriøst og man snakker om framtid osv sammen. Eksklusive er for å "teste" om man ønsker å bli kjærester. Anonymkode: 99aaa...854 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #4 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg tenker kjærester er mer seriøst og man snakker om framtid osv sammen. Eksklusive er for å "teste" om man ønsker å bli kjærester. Anonymkode: 99aaa...854 Eller i rene seksuelle forhold sikre seg mot kjønnssykdommer og bedre sex med samme partner over tid. Kvinne Anonymkode: 2548f...3df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #5 Del Skrevet 18. juli 2024 Eksklusiv har bare med sex å gjøre. At man ikke har sex med andre. Kjærester er mer fomelt, da er det et forhold. Anonymkode: 073c3...540 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #6 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg tenker kjærester er mer seriøst og man snakker om framtid osv sammen. Eksklusive er for å "teste" om man ønsker å bli kjærester. Anonymkode: 99aaa...854 Det kalles dating, før i tiden så møtte man noen og gikk på dates bare med den for å teste nettopp dette om man ønsket å bli kjærester. Nå har det visst blitt sånn at man har dating første stadie: ligger med og møter opptil flere. Dating stadie 2: leker kjærester. Og ofte går det aldri forbi det fordi den parten som er minst interessert i et forhold får det beste, sex og kjærestedelen uten å måtte gi noe av seg selv og livet sitt. Og ett sted inni der kommer ordet situationship inn, dating 2024 suger dritt. Anonymkode: cc0cc...af0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #7 Del Skrevet 18. juli 2024 Eksklusiv betyr at man bare dater og har sex med hverandre. Hadde ikke det ordet da jeg var ung, men hadde jo ordningen. Rent praktisk sett så var det jo det for meg det punktet når man droppet kondom og gikk over på p-piller, da avtaler man seksuell eksklusivitet pga kjønnssykdommer. Mer "romantisk" sett så vil man kanskje ikke investere mye tid og følelser og la seg falle for noen om de har flere valgmuligheter på si. Man avtaler at nå fokuserer vi bare på hverandre her. Anonymkode: 883c7...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #8 Del Skrevet 18. juli 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det kalles dating, før i tiden så møtte man noen og gikk på dates bare med den for å teste nettopp dette om man ønsket å bli kjærester. Nå har det visst blitt sånn at man har dating første stadie: ligger med og møter opptil flere. Dating stadie 2: leker kjærester. Og ofte går det aldri forbi det fordi den parten som er minst interessert i et forhold får det beste, sex og kjærestedelen uten å måtte gi noe av seg selv og livet sitt. Og ett sted inni der kommer ordet situationship inn, dating 2024 suger dritt. Anonymkode: cc0cc...af0 Helt enig. Glad jeg dro til en annen kultur for å finne kjæreste. Anonymkode: 073c3...540 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #9 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt enig. Glad jeg dro til en annen kultur for å finne kjæreste. Anonymkode: 073c3...540 Skjønner deg godt... Anonymkode: cc0cc...af0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martelè Skrevet 18. juli 2024 #10 Del Skrevet 18. juli 2024 Wow ok. Kall meg snål som sier at ting virket enklere for noen tiår siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #11 Del Skrevet 19. juli 2024 Martelè skrev (23 timer siden): Wow ok. Kall meg snål som sier at ting virket enklere for noen tiår siden Du er ikke snål! Jeg syns dette opplegget er helt bak mål. Finner seg en unnskyldning til å date mange i " første fase" da, er jo det det er . Veldig useriøst og ikke rart mange er single og at forhold går til helvete. Fra første date skal man bare ha en til man har klarert ut om man vi fortsette sammen. Å prøve ut mange samtidig er totalt idiotisk, mener jeg. Anonymkode: 20cae...e70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cornix Skrevet 19. juli 2024 #12 Del Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 18.7.2024 den 8.52): Det kalles dating, før i tiden så møtte man noen og gikk på dates bare med den for å teste nettopp dette om man ønsket å bli kjærester. Nå har det visst blitt sånn at man har dating første stadie: ligger med og møter opptil flere. Dating stadie 2: leker kjærester. Og ofte går det aldri forbi det fordi den parten som er minst interessert i et forhold får det beste, sex og kjærestedelen uten å måtte gi noe av seg selv og livet sitt. Og ett sted inni der kommer ordet situationship inn, dating 2024 suger dritt. Anonymkode: cc0cc...af0 Enig! Det som før var gøy og spennende har blitt (for min del iallfall) stressende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #13 Del Skrevet 19. juli 2024 Er helt håpløst, og kom som et sjokk på meg da jeg ble singel for noen år tilbake. Etter å ha erfart over en periode at dette var normalen, har jeg selv blitt en del av det. Blitt den nye normalen for meg, og er nesten som en avhengighet. Jeg kan jo få alt av behov dekket gjennom å hoppe fra den ene til den andre, samtidig som jeg kan gjøre akkurat som jeg vil, når jeg vil. Og det er helt greit 😵💫 jeg kan ikke skjønne hvorfor jeg skal slutte med dette før jeg nærmer meg «på tide å slå seg til ro». For kvinnene jeg dater holder på slik selv Anonymkode: c44e9...9dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 19. juli 2024 #14 Del Skrevet 19. juli 2024 On 7/18/2024 at 3:39 PM, Martelè said: Wow ok. Kall meg snål som sier at ting virket enklere for noen tiår siden Ja, jeg er sikkert gammeldags. Men det kunne ikke falt meg inn å date flere, eller ha sex med flere, samtidig. Ordentlige folk drev da ikke med sånt da jeg var ung, dvs i tidlig bronsealder eller noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 19. juli 2024 #15 Del Skrevet 19. juli 2024 I en datingfase møtes man for å bli kjent med hverandre. Man avtaler om man kan treffe andre med samme formål, eller om man bare skal treffe den ene. Målet med en datingfase er å finne ut om man passer sammen, om man blir glad i hverandre, om man ønsker å bli kjærester. Kjærester er folk som har falt for hverandre, og er enige om at de er i et forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #16 Del Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 18.7.2024 den 1.53): Mulig jeg er gammeldags, men jeg skjønner ikke helt forskjellene på de forskjellige statusene. Skal også sies at jeg er gift og vi har vært sammen i ca 10 år, så det er lenge siden jeg/vi har vært singel og tilgjengelig. Anonymkode: 657ab...a5a Å være "eksklusiv" er eksakt det samme som man før kalte å være "kjærester." Det å være kjærester var ikke nødvendigvis dødsseriøst. Det kunne fort ta slutt etter noen dager. Man kunne også være kjærester i hemmelighet. Jeg tror alle mye bullshit-ord uten innhold er en måte å verne seg selv mot nederlag. Man prøver å snakke ned betydningen av det som i praksis er et kjæresteforhold. Da kan man late som det ikke betyr noe når det tar slutt. Anonymkode: d4409...0ff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #17 Del Skrevet 22. juli 2024 On 7/18/2024 at 3:39 PM, Martelè said: Wow ok. Kall meg snål som sier at ting virket enklere for noen tiår siden De var det, enklere. Man gikk "jeg liker deg, la oss være kjærester og finne ut av ting sammen" og nå skal man bare eksklusive i en evighet for å finne ut om man har lyst til å være kjærester! 😅 har vært med i så mange facebook-grupper, hørt så mange som har brent seg på å være eksklusive også har de sagt "la oss være kjærester" etter et års tid der mannen går "neeeeei, jeg liker deg ikke på den måten" også bare forsvinner. 😅 Anonymkode: 91324...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #18 Del Skrevet 22. juli 2024 Eksklusiv = Går all in med en person fordi man har troen på at dette kan bli bra, men er ikke 100% sikker enda og/eller har ikke fått dype følelser enda. Kjæreste = Har fått dype følelser og er forelsket. Anonymkode: 41241...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #19 Del Skrevet 22. juli 2024 Folk er livredde for å ha et standpunkt og stå for det. De aller fleste som er single søkende og ønsker en partner gjør det fordi de ønsker et fast forhold , enten som særboere eller samboere. Hva er galt med å si at en forventer at vi er lojale og trofaste med hverandre når en er blitt forelsket ? Hvis alle skal drive å vingle og nervøse for å ta en fortrolig samtale så blir livet veldig vanskelig etterhvert Anonymkode: 68aca...a8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #20 Del Skrevet 22. juli 2024 Masse tullete ord og stadier folk slavisk tror de må følge. Anonymkode: a1865...d16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå