AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #181 Del Skrevet 24. juli 2024 Johan uten land skrev (12 timer siden): Kan fås i løsvekt hos Yummy Heaven på Grønland i Oslo - mye billigere. Men da kommer reisen til Oslo i tillegg og det blir ikke så lite når man bor i Finmark! Tror du alle bor i Oslo og omegn? På bygda jeg bor koster egg 59 for 10 stk, det er jo bare å reise hit å kjøpe. For alle bor her i nærheten. Anonymkode: d9697...5ed 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 24. juli 2024 #182 Del Skrevet 24. juli 2024 Ikke dagligvarebutikk, men apotek. Så en slags butikk det også. Et legemiddel jeg begynte å bruke for halvannet år siden, kostet da 150 kr på resept. I dag så jeg at prisen hos Farmasiet var økt med 70 kroner ifht den prisen jeg betalte da jeg begynte å bruke det. Dyre tider, helt klart...Og Farmasiet har ofte bedre priser enn vanlige gå-inn-fra-gata-apotek. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 24. juli 2024 #183 Del Skrevet 24. juli 2024 mereo skrev (4 timer siden): Fint det om man bor i Oslo, men ikke alle gjør det. Man kan bestille billigst godis på nett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 24. juli 2024 #184 Del Skrevet 24. juli 2024 Pilleville skrev (31 minutter siden): Man kan bestille billigst godis på nett Poenget er uansett at opera mints på butikken er blitt dyrt. Ref trådens navn «Syke priser i butikk, verste du har sett?». 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomBombadil Skrevet 24. juli 2024 #185 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men da kommer reisen til Oslo i tillegg og det blir ikke så lite når man bor i Finmark! Tror du alle bor i Oslo og omegn? På bygda jeg bor koster egg 59 for 10 stk, det er jo bare å reise hit å kjøpe. For alle bor her i nærheten. Anonymkode: d9697...5ed 59kr for 10 stk er jo blodpris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #186 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men da kommer reisen til Oslo i tillegg og det blir ikke så lite når man bor i Finmark! Tror du alle bor i Oslo og omegn? På bygda jeg bor koster egg 59 for 10 stk, det er jo bare å reise hit å kjøpe. For alle bor her i nærheten. Anonymkode: d9697...5ed Hvilket menneske på denne jord tror at alle bor i Oslo? Anonymkode: 3aa99...fda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #187 Del Skrevet 24. juli 2024 Utvalgte butikker (Meny, Coop, Rema): Brokkoli kr 33, leverpostei 15,90 for liten boks (som ungene elsker), 39kr for fire yoghurt, 110kr for kjøttdeig, 130kr for 1 kg gulost osv.osv. Kjenner jeg nesten freser når de spør om jeg skal ha poser også (ca 5,50). Ikke pokker i hilvete (sier jeg inni meg). Rema 1000 virker å ha eksplodert i prissettingen bare på noen uker. I tillegg er råvarene ofte dårlige, og da provoserer det ekstra. Anonymkode: b562e...75c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #188 Del Skrevet 24. juli 2024 Freia sjokolade koster nesten 50 kr nå! Vanvittig☠️ Anonymkode: 6b17f...631 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #189 Del Skrevet 24. juli 2024 Coop xtra i dag. Rød paprika 78kr kg!! En snickers 27kr. Havregryn store kostet 30 og 19 sist jeg handlet. Anonymkode: 7b347...cfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #190 Del Skrevet 24. juli 2024 13 hours ago, AnonymBruker said: Og griske kjøpmenn håver inn...Må jo få opprettholde standard i villa, dyre biler, hyttene på fjell og ved sjø...Forstår meg faen ikke på pengekåte folk. Må være så mange brister beyond repair. Anonymkode: 28c72...998 Når det kommer til et visst nivå tror jeg det blir som en sykdom. De har en helt spesiell mentalitet som kan flå folket på den måten og sove godt om natten. De er i liga med folk som Martin Skhreli i USa som kjøper opp patent på medisiner og kjører opp prisene noe helt vanvittig. Anonymkode: 48759...8f1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #191 Del Skrevet 24. juli 2024 Freia melkesjokolade med cornflakes, fudge og havsalt kostet 58 kr på Kiwi i går... Anonymkode: 957bc...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #192 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Coop xtra i dag. Rød paprika 78kr kg!! En snickers 27kr. Havregryn store kostet 30 og 19 sist jeg handlet. Anonymkode: 7b347...cfa Paprikaen har da vært langt over 100. Anonymkode: 3aa99...fda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #193 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Paprikaen har da vært langt over 100. Anonymkode: 3aa99...fda Ja stemmer, men nå skyter den fart igjen dessverre. Anonymkode: 7b347...cfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #194 Del Skrevet 24. juli 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Utvalgte butikker (Meny, Coop, Rema): Brokkoli kr 33, leverpostei 15,90 for liten boks (som ungene elsker), 39kr for fire yoghurt, 110kr for kjøttdeig, 130kr for 1 kg gulost osv.osv. Kjenner jeg nesten freser når de spør om jeg skal ha poser også (ca 5,50). Ikke pokker i hilvete (sier jeg inni meg). Rema 1000 virker å ha eksplodert i prissettingen bare på noen uker. I tillegg er råvarene ofte dårlige, og da provoserer det ekstra. Anonymkode: b562e...75c Ja, Rema har satt opp nesten alt. Ingenting under 5% (av det jeg har sett økt), det meste mellom 10 og 75%. Dette de siste to månedene. Apropos leverpostei var prisen du nevner det stor boks kosta i fjor vår. 1 hour ago, AnonymBruker said: Freia melkesjokolade med cornflakes, fudge og havsalt kostet 58 kr på Kiwi i går... Anonymkode: 957bc...9c0 Da er det dobbelt så dyrt som det er godt, og uhyre lett å droppe for min del. Dropper strengt tatt alt unødvendig nå, da jeg hater å betale blodpris for noe. Vanlig mat må man ha uansett, men det blir med det. Fint at ikke alle er som meg, for da hadde flere bransjer gått konkurs. Anonymkode: ecbaa...e45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #195 Del Skrevet 24. juli 2024 Stor Stratos til 56 kr. Anonymkode: 28e5a...ec2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 24. juli 2024 #196 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du gitt ditt eget innlegg pokal eller? 😂 Du henviser til nettpris, Spar har ikke nødvendigvis like priser i alle butikker, som du sikkert vet drives mange av disse som franchise og kjøpmannen kan til en viss grad styre prisene selv. Anonymkode: 667c4...69a Det var nytt for meg. Min erfaring er at prisene er like i de tre-fire Spar-butikkene jeg er oftest innom, men Eurospar har ekstra, uannonserte tilbud på en del varer. Jeg er tydeligvis heldig som kan bruke nettsiden til å orientere meg om pris i "mine" butikker. Om nettbutikken skriver Spar.no; "Vi garanterer samme gode priser og tilbud som i våre butikker", men det står selvsagt ikke at ikke prisene kan være høyere i enkelte butikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan uten land Skrevet 24. juli 2024 #197 Del Skrevet 24. juli 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Men da kommer reisen til Oslo i tillegg og det blir ikke så lite når man bor i Finmark! Tror du alle bor i Oslo og omegn? På bygda jeg bor koster egg 59 for 10 stk, det er jo bare å reise hit å kjøpe. For alle bor her i nærheten. Anonymkode: d9697...5ed Jeg bare kom med et vennlig tips. Jeg har ikke oversikt over hvor alle bor. Beklager at jeg brukte tid på å komme med tipset, som tydelivis er til ergerlse for folk i Nord-Norge, som så mye annet. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #198 Del Skrevet 24. juli 2024 Det blir bare verre så lenge kronekursen fortsetter å svekke seg. Anonymkode: 28e5a...ec2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gogglebox Skrevet 24. juli 2024 #199 Del Skrevet 24. juli 2024 69,90 for 4 liter vinterspylervæske på Kiwi. Så ikke pris før den ble slått inn i kassa. Nei takk. Har blitt flinkere til å si "skal ikke ha den" nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #200 Del Skrevet 25. juli 2024 Syns at økningen på vanlig mat er det verste. Meierismør kostet nå 59 kr på rema, i desember var prisen 43, økning 37%. En 18 pakning med de rimeligste eggene kostet 35, de koster nå 50, økning 42%. Det samme gjelder kjøttdeig og andre varer familier kjøper. Helt uforstående da oppgjøret til bøndene var skyhøyt og dette er hovedsakelig norske varer som ikke skulle være så berørt av importert inflasjon. Føler at noen utnytter situasjonen på bekostning av forbrukerne. Anonymkode: 8df7f...52d 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå