Gå til innhold

Syke priser i butikken, verste du har sett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Synes det er ille når jeg handler en middag til familien min, og litt husholdningsartikler og pålegg og betaler 1000 kr. 
samfunnet går helt feil vei 

Anonymkode: b9f3d...e26

Ja, i går kjøpte jeg én middag og ingenting annet. Helt vanlig hverdagsmat; 309,- . Ingen rester, fire personer. Det er faktisk helt sinnsykt. 
 

Vi har råd, så det går fint med oss. Men jeg fatter ikke hvordan de med lave inntekter eller aleneforeldre klarer seg sånn det har blitt.

Anonymkode: 83628...cad

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Paneera skrev (39 minutter siden):

Jeg vet ikke tidligere pris på søt kondensert melk, men den koster iaf nå 73kr (90kr på dyre matbutikker). Synes det er helt vanvittig for ca 0,5 l

Herregud, er ikke lenge siden den kostet 40-50 da jeg kjøpte

Anonymkode: 7b347...cfa

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett nytt tillegg her, måtte kjøpe en 5liters dunk med vann, vanlig xtra vann, da jeg kjøpte i fjor kostet den 23-24 kr, tidligere denne uka 33 og i dag 38. 

Anonymkode: 7b347...cfa

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja, i går kjøpte jeg én middag og ingenting annet. Helt vanlig hverdagsmat; 309,- . Ingen rester, fire personer. Det er faktisk helt sinnsykt. 
 

Vi har råd, så det går fint med oss. Men jeg fatter ikke hvordan de med lave inntekter eller aleneforeldre klarer seg sånn det har blitt.

Anonymkode: 83628...cad

Hva kjøpte du til middag for 4 som kostet 309kr?

Anonymkode: 2a203...5a1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Herregud, er ikke lenge siden den kostet 40-50 da jeg kjøpte

Anonymkode: 7b347...cfa

Den har altså økt da 🙈 Handlet den varen først i juni, hadde aldri hørt om den før jeg skulle lage en iskake og den stod som ingrediens i oppskriften. Men ble sjokkert over hvor dyrt det var 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paneera skrev (1 minutt siden):

Den har altså økt da 🙈 Handlet den varen først i juni, hadde aldri hørt om den før jeg skulle lage en iskake og den stod som ingrediens i oppskriften. Men ble sjokkert over hvor dyrt det var 

Ja jeg har også bakt med den, og da kosta den ikke over 70 kr, da hadde det nok ikke blitt den kaka.. men så i bakehylla i dag at alt har økt der og, vanlig kokesjokolade billigste sort over 20kr.. 

Anonymkode: 7b347...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg har også bakt med den, og da kosta den ikke over 70 kr, da hadde det nok ikke blitt den kaka.. men så i bakehylla i dag at alt har økt der og, vanlig kokesjokolade billigste sort over 20kr.. 

Anonymkode: 7b347...cfa

IMG_0062.thumb.jpeg.42b34212d9b6317321ae105debc45ff1.jpeg
 

Ja, jeg har også stusset på kokesjokolade. Trodde jeg kjøpte Rema 1000 sitt merke til ca 15kr, har nå økt til ca 22kr tror jeg.

Sukker koster 30kr per kg. Er ikke det også mer enn før?

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paneera skrev (4 minutter siden):

IMG_0062.thumb.jpeg.42b34212d9b6317321ae105debc45ff1.jpeg
 

Ja, jeg har også stusset på kokesjokolade. Trodde jeg kjøpte Rema 1000 sitt merke til ca 15kr, har nå økt til ca 22kr tror jeg.

Sukker koster 30kr per kg. Er ikke det også mer enn før?

Jo, sist jeg kjøpte sukker var det rett over 20 kr mener jeg 22-24 eller noe der. Alt har økt med 10-20kr altså, brått

Anonymkode: 7b347...cfa

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo coop appen og der ligger kvitteringene for hele året nå, ser på januar feks, salamien den vanligste kostet 32, jeg kjøpte den for 39,90 i går. 

Wasa knekkebrød med havsalt økt fra 32 til 39, osv.

Alt har økt jevnt og trutt ser jeg. 

Anonymkode: 7b347...cfa

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

75kr for to mangoer😭

Anonymkode: 4d296...fbd

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

75kr for en klase druer. 71 kr for rosiner

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle til å kjøpe makrell i tomat på Rema i går, men droppet det da jeg så det nå kosta 20 kroner for en sånn mindre boks.. 

Har også helt slutter å kjøpe fersk fisk, er jo altfor dyrt. 

Anonymkode: 16077...1a0

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer ikke så voldsomt på hva ting koster i butikken, men jeg har jo fått med meg at diverse ting har steget/er dyrt. Gilde kjøttdeig/karbonadedeig koster over 90 kr for 400 gram. Vi har prøvd andre merker av kjøttdeig som first price, coop, x-tra, men det er er ikke like godt og det er en del brusk i kjøttdeigen fra disse merkene. Man mister appetitten av det. Jeg kjøper inn kjøttdeig når det er på tilbud, deler den i to og fryser ned. Da blir det to middager på en kjøttdeig istedenfor en. 

Prior kyllingfilet koster ca 95 kr for 425 gram. Igjen, så har vi prøvd de billigere merkene, men det er mindre smak og mer brusk og fett. 

Egg har gått opp i pris også. Før kjøpte vi X-tra, men de har ikke så veldig lang holdbarhetstid, så jeg har gått over til egg fra Bakketun. De er enda dyrere, men de har lengre holdbarhet.

Enkelte frukt og grønt har også blitt dyrere, men med så stort fokus på 5 om dagen, så må man enten ut med så mye, dyrke selv, kjøpe billig fra andre eller la være.

Vi er 4 stk og en av oss må ha laktosefri og glutenfri mat, og det er dyrt. Et glutenfritt brød f eks, koster 85 kr. Men vi betaler det maten koster i butikken for mat må vi jo ha (vi har meny, coop obs og joker i nærheten). Matbudsjettet vårt har økt deretter, men det er ikke akkurat sånn at vi sliter med å ha råd til maten. 

Jeg er heller mer bekymret for de som har lite fra før og dermed kanskje må snu på hver krone for å ha nok til det og det. Det er jo de det går mest utover.  

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 kroner for en plate melkesjokolade. 

Anonymkode: 6140e...402

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

61 kroner for 65 g med Karri fra Toro.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært borte i noen uker nå på en helseinstitusjon. Her fikk jeg ubegrenset mat. Kom hjem for 1 uke siden og fikk sjokk da jeg så hvor mye matvareprisene har økt igjen. Jeg trodde med de prisøkningene vi har hatt de siste 2-3 årene at prisene hadde stabilisert seg og det verste var over. Maten er mer en dobbelt så dyr som før corona og krigen. First Price, Prima og Xtra (kjedenes billigmerker) har hatt ekstrem prisøkning den siste tiden.
Selv er jeg uføretrygdet og sliter veldig nå. Det hjelper heller ikke på at jeg har en sykdom som forverres av kulde og jeg bor i en svært dårlig isolert leilighet. Må spare på strømmen om vinteren. Husleie økes også hele tiden. 

  • Liker 1
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

male32 skrev (19 minutter siden):

Vært borte i noen uker nå på en helseinstitusjon. Her fikk jeg ubegrenset mat. Kom hjem for 1 uke siden og fikk sjokk da jeg så hvor mye matvareprisene har økt igjen. Jeg trodde med de prisøkningene vi har hatt de siste 2-3 årene at prisene hadde stabilisert seg og det verste var over. Maten er mer en dobbelt så dyr som før corona og krigen. First Price, Prima og Xtra (kjedenes billigmerker) har hatt ekstrem prisøkning den siste tiden.
Selv er jeg uføretrygdet og sliter veldig nå. Det hjelper heller ikke på at jeg har en sykdom som forverres av kulde og jeg bor i en svært dårlig isolert leilighet. Må spare på strømmen om vinteren. Husleie økes også hele tiden. 

Stor klem til deg, tenker på mennesker som deg i disse tider når 3 middels tomater koster 25kr og noen biter kylling 150, strøm er sprengt og husleier øker som om de blir piska. Håper det går bra med deg. 

Anonymkode: 7b347...cfa

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittykat skrev (1 time siden):

Gilde kjøttdeig/karbonadedeig koster over 90 kr for 400 gram. Vi har prøvd andre merker av kjøttdeig som first price, coop, x-tra, men det er er ikke like godt og det er en del brusk i kjøttdeigen fra disse merkene.

Derfor kjøper jeg vegetarkjøttdeig i Sverige. Der koster 1 kg mindre enn de 400g til gilde. Jeg har også kjøpt store kjøttbiter og lagd egen kjøttdeig med kjøttkverna som fulgte med kenwooden.

Anonymkode: 68925...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.7.2024 den 0.34):

50 kr for 4 jævla kiwi på coop xtra i dag..! Mye ille, men føler denne tok bra kaka. 

Billigste gulrøtter ligger på 30 kr også sprøtt. 

Anonymkode: 7b347...cfa

Samtidig som 4 kiwi koster 50 er det ofte tilbud 4 200gr sjokolader til 100kroner. Lett valg...Hadde valgt sjokolade. Dyrt å være sunn gitt.

Anonymkode: 247cc...14b

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Derfor kjøper jeg vegetarkjøttdeig i Sverige. Der koster 1 kg mindre enn de 400g til gilde. Jeg har også kjøpt store kjøttbiter og lagd egen kjøttdeig med kjøttkverna som fulgte med kenwooden.

Anonymkode: 68925...3e0

Hva slags biter kjøper du? Ser ofte høyrygg på tilbud, rundt 200kr kg, kunne det blitt bra tror du? 

Anonymkode: 7b347...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...