AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #21 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har tenkt at kanskje han føler på at jeg skaper meg nå en ny familie, kanskje han er sjalu. Han ser en mann som er genuint snill mot meg og snakker om barnet osv. Min samboer har sagt at han synes vi skal tone ned alt snakket om barnet og heller snakke enda mer positivt om han, og heller prøve å styrke selvtilliten til sønnen. Min samboer og min sønn har hadd er kjempe fint forhold, de har kost seg masse sammen og hadd et veldig godt forhold, helt til min samboer fikk nok og sa fra til han, ang at han ikke kunne komme med drapstrusler osv. Ts Anonymkode: a2642...834 Dere må vise og overbevise han at dere fortsatt er glad i han. Han blir ikke byttet bort med babyen. Han tester dere. Anonymkode: a76b5...f25
mssi Skrevet 20. juli 2024 #22 Skrevet 20. juli 2024 Hei TS, dette er jo kjempe alvorlige trusler. Jeg jobber selv innenfor helse med unge mennesker som har relativt tunge diagnoser, bla personlighetsforstyrrelse i kombinasjon med andre diagnoser. Da opplever man ofte den type atferden du beskriver i innlegget. Er han utredet? Kan dere kontakte MST? Det du beskriver i tråden er overskuddsatferd (det man vil ha mindre av, trusler, sinne, frustrasjon osv), og man vil ha frem underskuddatferd (motivasjon, mestring, glede osv). Og det virker som at gutten din har en del sterke atferdsuttrykk knyttet til følelser og traumer. Psykoedukasjon hadde han nok hatt godt av. Her må du stå på ditt og be om hjelp. Du har dessverre få ting du skulle sagt underveis, han har bikket 16 år og har heller ikke stort innsyn i eventuelt behandling og epikriser dersom dere ikke får samtykke av sønnen din. Be om hjelp, krev hjelp. Gutten din har det ikke bra, og du som mor og stefar skal IKKE akseptere slik atferd eller uttrykk av følelser fordi dere setter grenser å sier i fra. Det han sier er og forblir meget alvorlig om han skulle gjøre alvor av det.
Sciurus Skrevet 20. juli 2024 #23 Skrevet 20. juli 2024 Tråden er ryddet for brukerangrep. Sciurus, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå