AnonymBruker Skrevet 17. juli #21 Del Skrevet 17. juli På 50 tallet var nok også bildet mest sannsynlig tatt i sorthvitt. Farger den gangen ble evnt lagt på etterpå. Så en person i bevegelse i lang lukkertid og blits vil bli hvit. Det som skjer er at man må ha en viss lukkertid iht lyset bildet tas i. Mulig du har sett profesjonelle fotografer ha noe måle apparater. ( de brukes av få i dag, mtp utvikling av utstyr) Da vet man hvor lenge man skal ta et bilde. Si for enkelthets skyld. Så må bildet tas i 30 sekunder. Det er faktisk lenge å sitte helt i ro. Så bruker man da blits til å fryse detaljer i bildet skarpt. Siden all bevegelse blir uskarp. Er lukkertiden lang nok og bevegelse på personen lang nok. Vil faktisk en person i bildet bli helt usynlig. Så hvis det feks står en person der, og boldet tas i 30 sekunder. Og personen sto i ro i 10 sekunder blir personen et spøkelse. Hvor mye osv vil avhenge av forholdene totalt. Hvis bildet er begynt tatt og noen løper inn i bildet og blitsen går av. Vil personen bli en lys gjennomsiktig skikkelse. Hvis personen står veldig urolig og blir usynlig som jeg nevner og blitsen da fryser et kort øyeblikk vil også personen bli usynlig og mest sannsynlig hvit pga blitsen. På mitt bilde er det tatt i ett minutt. Personen har gått over bryggen mens bildet tas. Det ser du ikke merker av. Og har stått i ro i 10 eller 15 sekunder Anonymkode: 52dd7...ddd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #22 Del Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg vet det er mulig å bruke teknikker hvor man kan få en slik effekt. Men i ingen av det to tilfellene jeg beskrev har dette vært mulig, og likevel viser bildene det de viser. I første tilfellet var bildet tatt innendørs, ikke sol ute, ingen reflekterende overflater, ingen bilder som kunne gitt skinn i glass, ingen lamper som skinte på en slik måte at det kunne forklare. Det er jo heller ikke mulig å skape nøyaktig gjengivelse av en persons ansikt og kropp, plassert mellom alle andre, når bildet er tatt som det er gjort. For å forsøke å illustrere det andre eksemplet, se for deg at du tar mange bilder etter hverandre av et svært jorde, ingen bebyggelse, ingen veier, det er overskyet vær. Og på ett av bildene ser du plutselig en Hummer stående midt på jordet. Ikke bare det, du ser at hjulene står nedi gresset og at det er mørkere under bilen enn rundt. Man kan ikke fake noe slikt på et par sekunder, og jeg vet at jeg ikke gjorde det! Jeg var ikke klar over dette idet jeg tok bildet, for tok også flere bilder umiddelbart etterpå, hvor objektet ikke er der, som det heller ikke var på noen av alle bildene jeg tok før det ene hvor objektet dukket opp. Omtrent dette skjedde, men i annen setting og annet objekt. Kult bilde du la ut, men skyggen i vannet er avslørende Anonymkode: 88a99...50e Ja valge å ikke redigere den vekk Anonymkode: 52dd7...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #23 Del Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje det. Men da lurer jeg på hva den lille jenta som satt der så på... Anonymkode: 508a9...822 Hvis noen er i bevegelse så vil et lite barn lett rette oppmerksomheten sin dit. Mens de større er mer konsentrert i å sitte i ro pga bildet. Det styrker egentlig min mistanke om at på dette bildet står det en urolig person på trappen. Og at det bildet fanger er et barn som ser på det og sitter i ro. Mens personen på trappen blir fryst i blitsen. Men pga uro syntes personen som gjennomsiktig. Uansett ikke lett å si noe helt konkret uten å se bildet i sin helhet. Dobbelt eksponering vil du ikke altid kunne se er det. På gammel måte å fremkalle på i mørkerom kynne de av og til legge på flere eksponeringer og se ut som ett og samme tagning. Der kunne du også lage "spøkelser " . Det har jeg prøvd i foto som valgfag på skolen. Nå tenkee jeg ingfen av delene er tilfelle med dette bildet. Jeg vil bare si at det å lage spøkelser i bilder ikke er vanskelig eller uvanlig å få som uhell. Refleksjoner i vindu ol er heller ikke uvanlig. Jeg har forøvrig opplevd mye selv. Men jeg har tilgode å se et bilde som ikke kan ha en naturlig forklaring. Jeg syntes tema er spennende. Og dokumenterer det jeg ser som kan se ut som noe annet. Og andre veien av og til leker meg litt med å lage eller gjenskape. Har ikke holdt på med det på en stund nå Anonymkode: 52dd7...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #24 Del Skrevet 17. juli Typisk at hvis man tror på noe så skal noen prøve å overbevise deg om at du tar feil. Er liksom ikke lov å tro på noe overnaturlig 🙄 Anonymkode: 508a9...822 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #25 Del Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis noen er i bevegelse så vil et lite barn lett rette oppmerksomheten sin dit. Mens de større er mer konsentrert i å sitte i ro pga bildet. Det styrker egentlig min mistanke om at på dette bildet står det en urolig person på trappen. Og at det bildet fanger er et barn som ser på det og sitter i ro. Mens personen på trappen blir fryst i blitsen. Men pga uro syntes personen som gjennomsiktig. Uansett ikke lett å si noe helt konkret uten å se bildet i sin helhet. Dobbelt eksponering vil du ikke altid kunne se er det. På gammel måte å fremkalle på i mørkerom kynne de av og til legge på flere eksponeringer og se ut som ett og samme tagning. Der kunne du også lage "spøkelser " . Det har jeg prøvd i foto som valgfag på skolen. Nå tenkee jeg ingfen av delene er tilfelle med dette bildet. Jeg vil bare si at det å lage spøkelser i bilder ikke er vanskelig eller uvanlig å få som uhell. Refleksjoner i vindu ol er heller ikke uvanlig. Jeg har forøvrig opplevd mye selv. Men jeg har tilgode å se et bilde som ikke kan ha en naturlig forklaring. Jeg syntes tema er spennende. Og dokumenterer det jeg ser som kan se ut som noe annet. Og andre veien av og til leker meg litt med å lage eller gjenskape. Har ikke holdt på med det på en stund nå Anonymkode: 52dd7...ddd Regner med at hun som har bildet hadde vist nå at det var en levende person og hvem det var. Men denne var helt lik som avdøde. Men tro hva du vil. Anonymkode: 508a9...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #26 Del Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Regner med at hun som har bildet hadde vist nå at det var en levende person og hvem det var. Men denne var helt lik som avdøde. Men tro hva du vil. Anonymkode: 508a9...822 Hun skriver at det var en ettåring på bildet som lever. Tror ikke den oersonen husker så mye Anonymkode: 52dd7...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #27 Del Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Typisk at hvis man tror på noe så skal noen prøve å overbevise deg om at du tar feil. Er liksom ikke lov å tro på noe overnaturlig 🙄 Anonymkode: 508a9...822 Ingen som nekter noen å tro. Men kanskje greit å vite at der man ikke forstår mangler det også ofte litt kunnskap. Så man velger jo å tro etter man er opplyst som man ønsker det selv. At bilet ikke er tuklet med betyr ikke at bildet ikke er ekte, eller tatt som det er. Fakta er at spøkelser på bilder oftest er pga begrensninger kamera har Anonymkode: 52dd7...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli #28 Del Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hun skriver at det var en ettåring på bildet som lever. Tror ikke den oersonen husker så mye Anonymkode: 52dd7...ddd Ja, men jeg mener nå. Regner med at hun nå hadde vist det. Anonymkode: 508a9...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli #29 Del Skrevet 18. juli Jeg synes generelt mange i Norge nå ikke tror på noe som helst. Har bodd i flere land hvor folk er mer åpne og anerkjenner at det kan finns uforklarlige fenomener. I Norge blir man sett rart på hvis man ikke er A4. Jeg tror på deg, TS. Har også opplevd mye som man ikke kan forklare Anonymkode: 0a5ea...ae5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli #30 Del Skrevet 18. juli Om det faktisk hadde stått en person på trappa så hadde det neppe vært noen mystikk rundt bildet for da hadde de jo vist hvem det var selv om personen var hvit på bildet. Jeg vet ikke om noen der senere har fått bildet undersøkt, men jeg regner nesten med det. Anonymkode: 508a9...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli #31 Del Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg synes generelt mange i Norge nå ikke tror på noe som helst. Har bodd i flere land hvor folk er mer åpne og anerkjenner at det kan finns uforklarlige fenomener. I Norge blir man sett rart på hvis man ikke er A4. Jeg tror på deg, TS. Har også opplevd mye som man ikke kan forklare Anonymkode: 0a5ea...ae5 Ja, det er så typisk i Norge. Ja, virker som de er mer åpne for sånt i andre land. Takk ♥️ Jeg tror på sånt da jeg også har sett og hørt uforklarlige ting. Anonymkode: 508a9...822 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli #32 Del Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Om det faktisk hadde stått en person på trappa så hadde det neppe vært noen mystikk rundt bildet for da hadde de jo vist hvem det var selv om personen var hvit på bildet. Jeg vet ikke om noen der senere har fått bildet undersøkt, men jeg regner nesten med det. Anonymkode: 508a9...822 Eller de viste jo at det var han som hadde dødd. Hadde det vært en levende person hadde de jo sett den når bildet skulle bli tatt og vist hvem det var av de i familien. Anonymkode: 508a9...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli #33 Del Skrevet 18. juli Spør senere en gang om jeg kan legge ut bildet her. Tar bilde av det med mobilen. Anonymkode: 508a9...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli #34 Del Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg tror på det. En person i familien tok et bilde av flere i et familieselskap med mobil, inne i en stue. Helt klart og tydelig, men samtidig gjennomsiktig, så kan også ses en slektning midt mellom de andre. Bare at den slektningen hadde vært død i 35 år da bildet ble tatt. Det har fått selv de argeste skeptikerne i familien til å innse at det kanskje er mer enn vi kan bevise pr. i dag. Jeg selv tok mange bilder med samme motiv rett etter hverandre, fra samme sted, i samme retning. Midt innimellom disse bildene, som er tatt med sekunders mellomrom, kan man på ett av bildene tydelig se et stort objekt, som ikke lå der. Det finnes ingen forklaringer på hvorfor dette tydelige objektet plutselig ligger der og føyer seg naturlig inn i naturen akkurat der. Det er helt tydelig, ser detaljer i det. Har spurt mange, men selv ikke en fotograf kunne forklare det. Dagen etter bildet ble tatt var det en merkedag (100 år siden) noe som var knyttet til det objektet (som ikke lenger eksisterer) skjedde. Jeg har opplevd mye, så er ikke i tvil om at det finnes langt mer mellom himmel og jord enn mennesket pr. i dag kan bevise gjennom vitenskap. Kjenner dere igjen slektningen, ts, og dere ser 1-åringen se på vedkommende ved trappen, så tror jeg du har rett i at det var som du skrev. Anonymkode: 88a99...50e Spennende 🙂🤙 Hva slags gjenstand var det? Ja, tenker at det ikke kan være helt tilfeldig når hun har snudd seg og ser mot trappen når denne skikkelsen står der 🙂 Så jeg har troa på at det er avdøde. Anonymkode: 508a9...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli #35 Del Skrevet 18. juli 19 hours ago, AnonymBruker said: Så hvis det feks står en person der, og boldet tas i 30 sekunder. Og personen sto i ro i 10 sekunder blir personen et spøkelse. Hvor mye osv vil avhenge av forholdene totalt. Hvis bildet er begynt tatt og noen løper inn i bildet og blitsen går av. Vil personen bli en lys gjennomsiktig skikkelse. Anonymkode: 52dd7...ddd Godt forklart. Vi har noen sånne bilder i mitt familiealbum også. Det har alltid blitt spøkt med (!) at det var spøkelser, men alle visste hva det kom av. Anonymkode: 24d22...cfe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli #36 Del Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kjenner noen som har et bilde tatt ute av av en hel familie. Den minste på bildet, Ettåring sitter på bakken og snur seg mot trappa på huset. På trappa står en hvit litt lysende figur og lener seg på rekkverket. Figuren står også litt bøyd framover. Da dette bildet ble tatt så var det en i den familien som nylig hadde gått bort. Da han levde hadde han hatt ryggproblemer som gjorde at han gikk litt framoverbøyd. Noen vil nok si at bildet er jukset med, me. Jeg tenker at den som tok bildet neppe hadde i tankene og jukse med et bilde, er sorthvitt og tatt av noen som hadde kamera. Var vel begrenset hva man kunne gjøre med bilder på den tiden så tror ikke det var mulig. Barnet snudde seg kanskje bare tilfeldig unna vil noen si, men det tror jeg heller ikke, for er tydelig at hun ser på noe som bare hun ser. Og noen vil nok mene at jeg lyver og er gal. Jeg vet ikke hva jeg skal tro, men er nok litt mer åpen nå for at det kanskje er noe mer etter at man dør. Det ser ikke ut som dobbel eksponering heller for figuren er hvit og lysende og lener seg på rekkverket på trappa. Det var også mye lyder og uroligheter i det huset før men har blitt bedre. Jeg har desverre ikke bildet, da det er noen andre i familien som har det, men så det for en del år siden, og hadde jeg hatt det hadde jeg ikke nølt med å legge det ut her. Men kan jo høre en gang da om jeg kan se det igjen og kanskje ta bilde med mobilen og legge det ut her hvis de syns det er greit. Husker jeg skulle gå hjem i mørket da jeg hadde vært der og sett bildet og var livredd og løp 😂 Dere som ikke tror meg så er det greit, jeg har uansett sett det. Hva tenker andre her inne? Andre som har sett noe merkelig på bilder? Anonymkode: 508a9...822 Ja jeg fant en lignende skapning på en trapp på et bilde som var tatt av noen i familien til en ekskjæreste, 70 tallet. Så ut som to små dvergånder som stod og hold hender husker jeg. Men det kan jo ha vært noe rusk på linsa. Anonymkode: f0bce...574 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli #37 Del Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja jeg fant en lignende skapning på en trapp på et bilde som var tatt av noen i familien til en ekskjæreste, 70 tallet. Så ut som to små dvergånder som stod og hold hender husker jeg. Men det kan jo ha vært noe rusk på linsa. Anonymkode: f0bce...574 Creepy 😬😱 Anonymkode: 508a9...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli #38 Del Skrevet 18. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja jeg fant en lignende skapning på en trapp på et bilde som var tatt av noen i familien til en ekskjæreste, 70 tallet. Så ut som to små dvergånder som stod og hold hender husker jeg. Men det kan jo ha vært noe rusk på linsa. Anonymkode: f0bce...574 Kanskje det var nisser? Anonymkode: b0054...fdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli #39 Del Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (På 17.7.2024 den 23.36): Kjenner noen som har et bilde tatt ute av av en hel familie. Den minste på bildet, Ettåring sitter på bakken og snur seg mot trappa på huset. På trappa står en hvit litt lysende figur og lener seg på rekkverket. Figuren står også litt bøyd framover. Da dette bildet ble tatt så var det en i den familien som nylig hadde gått bort. Da han levde hadde han hatt ryggproblemer som gjorde at han gikk litt framoverbøyd. Noen vil nok si at bildet er jukset med, me. Jeg tenker at den som tok bildet neppe hadde i tankene og jukse med et bilde, er sorthvitt og tatt av noen som hadde kamera. Var vel begrenset hva man kunne gjøre med bilder på den tiden så tror ikke det var mulig. Barnet snudde seg kanskje bare tilfeldig unna vil noen si, men det tror jeg heller ikke, for er tydelig at hun ser på noe som bare hun ser. Og noen vil nok mene at jeg lyver og er gal. Jeg vet ikke hva jeg skal tro, men er nok litt mer åpen nå for at det kanskje er noe mer etter at man dør. Det ser ikke ut som dobbel eksponering heller for figuren er hvit og lysende og lener seg på rekkverket på trappa. Det var også mye lyder og uroligheter i det huset før men har blitt bedre. Jeg har desverre ikke bildet, da det er noen andre i familien som har det, men så det for en del år siden, og hadde jeg hatt det hadde jeg ikke nølt med å legge det ut her. Men kan jo høre en gang da om jeg kan se det igjen og kanskje ta bilde med mobilen og legge det ut her hvis de syns det er greit. Husker jeg skulle gå hjem i mørket da jeg hadde vært der og sett bildet og var livredd og løp 😂 Dere som ikke tror meg så er det greit, jeg har uansett sett det. Hva tenker andre her inne? Andre som har sett noe merkelig på bilder? Anonymkode: 508a9...822 Hm, minner meg om et bilde jeg så for mange år sida på et utenlandsk nettsted, men det var fra Munthe-gården i Elverum. Prøvde å finne det igjen årevis seinere, men fant det aldri igjen. Mora mi tok en gang et bilde av et falleferdig gammelt hus utafor allfarvei, og med på bildet kom en mannsskikkelse. Hu snakka med en i slekta til de som eier plassen, og den vedkommende kjente igjen skikkelsen som sin gammelonkel, som var den som hadde bodd i huset. Men han hadde vært dau i minst 40 år… Anonymkode: 5d845...cf3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #40 Del Skrevet 21. juli Kontakt Lilli bendriss Anonymkode: aa533...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå