AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #1 Del Skrevet 17. juli 2024 Har så lyst på ett barn til. nærmer meg 39 og kan vel egentlig ikke vente lenge med å prøve nå. Problemet er at jeg gjerne skulle gått ned ca 15 kg. Hva gjør jeg?😭 har prøvd så smått de siste månedene men får det bare ikke til. Mannen er negativ til å prøve så lenge vekten er der den er nå (skjønner han men er sårt). Anonymkode: eec45...d44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #2 Del Skrevet 17. juli 2024 Forstår veldig godt at det er et dilemma. Tenker det kommer an på din individuelle situasjon, hvor mye overvekt det er snakk om, hva som er årsaken til overvekten og om du har andre helseutfordringer. Pga alder ville jeg nok startet prøving samtidig som jeg fokuserte på riktig kosthold og trening. Eventuelt rådført meg med legen. Anonymkode: d7467...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #3 Del Skrevet 17. juli 2024 40 minutter siden, AnonymBruker said: Forstår veldig godt at det er et dilemma. Tenker det kommer an på din individuelle situasjon, hvor mye overvekt det er snakk om, hva som er årsaken til overvekten og om du har andre helseutfordringer. Pga alder ville jeg nok startet prøving samtidig som jeg fokuserte på riktig kosthold og trening. Eventuelt rådført meg med legen. Anonymkode: d7467...4e9 Bare helt ødelagt kosthold etter svangersskap 1. veier rundt 75 kg nå og det er ganske mye på meg. ingen helseutfordringer (enda😭). Null kontroll når det kommer til søtt og brus. Jeg er så deprimert pga dette. Anonymkode: eec45...d44 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #4 Del Skrevet 18. juli 2024 40 år veier 77 kg Drømmer om et barn til. Det er ikke lett å gå ned i vekt. Start prøving, du har ikke noe tid å miste. Anonymkode: cf5df...630 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #5 Del Skrevet 18. juli 2024 41 minutter siden, AnonymBruker said: 40 år veier 77 kg Drømmer om et barn til. Det er ikke lett å gå ned i vekt. Start prøving, du har ikke noe tid å miste. Anonymkode: cf5df...630 Ja klar over det. Er veldig min egen feil. Mannen sa tydelig ifra for noen år siden at om vi skulle ha en nr to (mest viktig for meg) så vil han at jeg skal være i form og ved god helse. Veier faktisk 72 kg..så tre mindre enn jeg trodde. Disse synes veldig på meg. Er stor. Ingenting passer. Det går utover forholdet. Klarer likevel ikke å gå ned. Anonymkode: eec45...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #6 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja klar over det. Er veldig min egen feil. Mannen sa tydelig ifra for noen år siden at om vi skulle ha en nr to (mest viktig for meg) så vil han at jeg skal være i form og ved god helse. Veier faktisk 72 kg..så tre mindre enn jeg trodde. Disse synes veldig på meg. Er stor. Ingenting passer. Det går utover forholdet. Klarer likevel ikke å gå ned. Anonymkode: eec45...d44 Det er vel begrenset hvor stor du kan være på 72 kg? Selv om du kun er 160 høy er du ikke så overvektig at det er noe risikosvangerskap når du ikke har noen andre helseutfordringer heller som du nevnte. Men om du skal bli gravid bør du jo uansett spise riktig og være aktivitet. Anonymkode: d7467...4e9 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #7 Del Skrevet 18. juli 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vel begrenset hvor stor du kan være på 72 kg? Selv om du kun er 160 høy er du ikke så overvektig at det er noe risikosvangerskap når du ikke har noen andre helseutfordringer heller som du nevnte. Men om du skal bli gravid bør du jo uansett spise riktig og være aktivitet. Anonymkode: d7467...4e9 Er 167..72 kg på meg er veldig mye. Har ikke så mye muskler som veier mye..er mye fett😂 Anonymkode: eec45...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #8 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er 167..72 kg på meg er veldig mye. Har ikke så mye muskler som veier mye..er mye fett😂 Anonymkode: eec45...d44 Å herregud. Da er det bare tull spør du meg. Du har en bmi på 25,8. Kan ikke skjønne at det er en reell bekymring hvis du har så lyst på barn som du sier. Du får gå 2-3 kilo mens du prøver så er du 100% normalvektig. Anonymkode: d7467...4e9 7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #9 Del Skrevet 18. juli 2024 19 minutter siden, AnonymBruker said: Å herregud. Da er det bare tull spør du meg. Du har en bmi på 25,8. Kan ikke skjønne at det er en reell bekymring hvis du har så lyst på barn som du sier. Du får gå 2-3 kilo mens du prøver så er du 100% normalvektig. Anonymkode: d7467...4e9 Jeg er overvektig…som sagt har jeg lite muskler så vekten er veldig synlig. Har alltid vært rundt 50-51kg før barn 1 og selv da var jeg normal/ikke veldig slank. Jeg har lite muskler. Min søster veier 68 kg og er kjempe slank og trent.. lik høyde. Anonymkode: eec45...d44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 18. juli 2024 #10 Del Skrevet 18. juli 2024 Du har alderen mot deg med tanke på prøving. Du har ikke en forferdelig høy BMI og jeg forstår ikke helt det store problemet her, men du har vel veid ganske lite før og/eller vært veldig godt trent. Mannen din må forstå at du ikke kan vente et år med prøving pga alder, og hvis dere begge er "steile" på dette her så må dere gå inn et kompromiss? Du gir max innsats i 3 mnd og det er det du får til og rekker? Kan hende du klarer 5 kg hvis du finner motivasjonen i deg og klarer å stå mot godisen 🤔 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #11 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Bare helt ødelagt kosthold etter svangersskap 1. veier rundt 75 kg nå og det er ganske mye på meg. ingen helseutfordringer (enda😭). Null kontroll når det kommer til søtt og brus. Jeg er så deprimert pga dette. Anonymkode: eec45...d44 Er vel mer bekymret for psyken din mtp. prøving og svangerskap og barseltid. Er det så fornuftig om du er veldig deprimert? Skjønner at det er kjedelig å ligge over idealvekt, det er vi mange som gjør! Men som regel er det null problem å bli gravid uansett. Jeg veide ti kg mer enn deg første gang jeg ble gravid. Hadde ingen komplikasjoner og raste ned i vekt etterpå pga. amming. Men om det kommer til å gå utover psyken din mer enn normalt vet jeg ikke om det høres så lurt ut? Anonymkode: 5d9f7...b18 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #12 Del Skrevet 18. juli 2024 Drikk sukkerfri brus! Anonymkode: 16a9a...b96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #13 Del Skrevet 18. juli 2024 29 minutter siden, AnonymBruker said: Er vel mer bekymret for psyken din mtp. prøving og svangerskap og barseltid. Er det så fornuftig om du er veldig deprimert? Skjønner at det er kjedelig å ligge over idealvekt, det er vi mange som gjør! Men som regel er det null problem å bli gravid uansett. Jeg veide ti kg mer enn deg første gang jeg ble gravid. Hadde ingen komplikasjoner og raste ned i vekt etterpå pga. amming. Men om det kommer til å gå utover psyken din mer enn normalt vet jeg ikke om det høres så lurt ut? Anonymkode: 5d9f7...b18 Jeg kan jo legge til at vi ikke har blitt gravide det siste to årene (har ikke el testet eller gjort noe mer men vi bruker ikke prevensjon). Sist ble vi gravide på pp2. noe sier meg at det kan ha noe med vektøkningen min å gjøre. jeg raste absolutt ikke ned i vekt etter graviditeten 😂 alt har blitt og mer til. Anonymkode: eec45...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #14 Del Skrevet 18. juli 2024 30 minutter siden, AnonymBruker said: Drikk sukkerfri brus! Anonymkode: 16a9a...b96 Drikker cola zero og annen zero brus. Anonymkode: eec45...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #15 Del Skrevet 18. juli 2024 37 minutter siden, Sniff76 said: Du har alderen mot deg med tanke på prøving. Du har ikke en forferdelig høy BMI og jeg forstår ikke helt det store problemet her, men du har vel veid ganske lite før og/eller vært veldig godt trent. Mannen din må forstå at du ikke kan vente et år med prøving pga alder, og hvis dere begge er "steile" på dette her så må dere gå inn et kompromiss? Du gir max innsats i 3 mnd og det er det du får til og rekker? Kan hende du klarer 5 kg hvis du finner motivasjonen i deg og klarer å stå mot godisen 🤔 Ja, det er en god ide! Vi har snakket litt om det. Han er med på å prøve men ikke overbegeistret. Anonymkode: eec45...d44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #16 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg er overvektig…som sagt har jeg lite muskler så vekten er veldig synlig. Har alltid vært rundt 50-51kg før barn 1 og selv da var jeg normal/ikke veldig slank. Jeg har lite muskler. Min søster veier 68 kg og er kjempe slank og trent.. lik høyde. Anonymkode: eec45...d44 Jeg tror mannen din vil at du skal slanke deg og han vil motivere deg ved å vifte babygulroten foran deg. Ganske slu han der mannen. Anonymkode: dea14...fea 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #17 Del Skrevet 18. juli 2024 Litt merkelig hvis dere har gått to år uten prevensjon og mannen ikke vil gå med på prøving før du går ned. At det ikke har gått på to år ville jeg nok heller tenk er en indikasjon på dårlig tid knyttet til alder. At du beskriver deg som deprimert og viktig å komme til en bmi rundt 20 (som det blir om du går ned 15 kg som du beskriver som behovet) høres i mine ører ut som større risiko enn at du har bikket bmi på 25. Her tror jeg dere bør ta en ordentlig prat om hva som faktisk er viktig og hva dere ønsker dere. Anonymkode: d7467...4e9 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #18 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å herregud. Da er det bare tull spør du meg. Du har en bmi på 25,8. Kan ikke skjønne at det er en reell bekymring hvis du har så lyst på barn som du sier. Du får gå 2-3 kilo mens du prøver så er du 100% normalvektig. Anonymkode: d7467...4e9 Her virker det som at det er psyken du må fikse opp i før dere vurderer barn, TS, og ikke vekta. Anonymkode: 97804...582 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #19 Del Skrevet 18. juli 2024 22 minutter siden, AnonymBruker said: Litt merkelig hvis dere har gått to år uten prevensjon og mannen ikke vil gå med på prøving før du går ned. At det ikke har gått på to år ville jeg nok heller tenk er en indikasjon på dårlig tid knyttet til alder. At du beskriver deg som deprimert og viktig å komme til en bmi rundt 20 (som det blir om du går ned 15 kg som du beskriver som behovet) høres i mine ører ut som større risiko enn at du har bikket bmi på 25. Her tror jeg dere bør ta en ordentlig prat om hva som faktisk er viktig og hva dere ønsker dere. Anonymkode: d7467...4e9 Ja, kan være mye. Kan være at vi bommer på timing (har jo ikke aktivt prøvd) og har heller ikke sex hver dag for å si det slik🙂↕️. jeg tror ikke du forstår ift vekten med bare ved å lese av bmi og hva det egentlig betyr for meg. Jeg er STOR! Bruker xl i de fleste plagg (brukt s/m hele livet). Tør ikke tenke på sykdommer osv som jeg holder på med, har et veldig dårlig forhold til alt med sukker. mannen min er fornøyd med en, men er med på nr to siden det er noe jeg veldig ønsker meg. Han mener dog at jeg bør streve mer for å gå ned igjen og bli sunn først. Men skjønner og at klokken jobber mot oss. Han har gått med på å ta en privatsjekk nå så vi har bestilt time i August. jeg fikk forresten «tilbud» om slankesprøyten ifjor men takket nei. Har prøvd å gå ned i vekt i noen mnd og legen har aktivt målt kortisol og blodsukkernivåer. Jeg vet selv at det er pga kostholdet (spiser veldig usunt). Anonymkode: eec45...d44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #20 Del Skrevet 18. juli 2024 21 minutter siden, AnonymBruker said: Her virker det som at det er psyken du må fikse opp i før dere vurderer barn, TS, og ikke vekta. Anonymkode: 97804...582 Psyken er nede pga vekta. føler meg lite sexy med tre dobbelthaker, hengende mage og alt, andpusten av intet..osv. Anonymkode: eec45...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå