Gå til innhold

Til eiere av hannhunder-hvorfor er det ok at hunden pisser ned overalt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dette har aldri vært noen problem, og tror ikke det er noe det er mye av.

Anonymkode: e7263...3f8

Jeg synes jeg ser dette ofte, både her jeg bor og i andre byer. Hannhunder som tisser på tilbudsskilt utafor butikker, på biler, på hagegjerder, på sykkelstativer, på husvegger. Og eiere som bare står og ser på. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig!

Jeg har hannhund selv, og lar ham selvsagt ikke gjøre det. Jeg trenger verken rykke i båndet, være streng, eller trene han noe særlig for å få til det - det holder å være ørlite grann oppmerksom, holde han i kort bånd forbi butikk og sykkelstativer, og ta ham med meg videre når jeg ser at han har lyst til å markere et sted jeg ikke har lyst til at han skal markere.

Jeg synes det er innmari kjipt at noen ikke bryr seg og lar bikkja tisse over alt, det gir alle hundeeiere et dårlig rykte 😑

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Rykk i båndet, si nei

jeg blir forbauset over hundeeiere som ikke irettesetter hunden sin som knurrer,bjeffer og drar i båndet og viser tydelig aggressiv adferd mot barn…. Bare står det.

ikke rart man leser at barn blir bitt

Anonymkode: 65fbe...136

Ouoioi!

Rett fra å pisse på lyktestolpe til å angripe barn. 😂 Her går det unna Gunnar!

Anonymkode: d20b3...a9a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ouoioi!

Rett fra å pisse på lyktestolpe til å angripe barn. 😂 Her går det unna Gunnar!

Anonymkode: d20b3...a9a

Tenkte det var samme Ulla vel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Rykk i båndet, si nei

jeg blir forbauset over hundeeiere som ikke irettesetter hunden sin som knurrer,bjeffer og drar i båndet og viser tydelig aggressiv adferd mot barn…. Bare står det.

ikke rart man leser at barn blir bitt

Å rykke i båndet er ulovlig i følge dyrevelferdsloven.

At barn blir bitt har i de fleste tilfellene med at barn oppsøker hunden og ikke er modne nok til å lese hundens språk.

Å veilede hunden i situasjoner hunden ikke er komfortabel burde være en selvfølge for en hundeeier. 

Anonymkode: abe5b...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.7.2024 den 19.57):

Hva får deg til å tro at eiere av hannhunder landet over synes det er ok?

Anonymkode: e932f...3a5

For dem som ikke føler seg truffet er dette ikke noe problem😊

Anonymkode: 98299...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.7.2024 den 22.30):

Dette har aldri vært noen problem, og tror ikke det er noe det er mye av.

Hvis man tar ut en hund fra bilen og den ikke har fått gjort fra seg, drar den rett mot inngangspartiet på en butikk, så kan du regne det for sikkert at hunden tisser. Den føler at den må på do, og da tenker den naturligvis ikke over om dette er inngangen til en butikk.

En lar hunden få lufte seg skikkelig på egnet sted først, da slipper en at hunden tisser der den kommer. Litt markering vil det være, men det går fint an å ta hunden bort fra steder (postkassestativ etc., som nevnes) der man ikke vil den skal tisse.

Anonymkode: e7263...3f8

Hadde bare disse eierne fulgt rådet ditt! Jeg bor i en mellomstor by og ser ofte at eierne lar hunden tisse oppetter «offentlig» med den største selvfølgelighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Han hunder markerer, og det ligger i de. 
Jeg pleier å gå tur i skogen rett ved der jeg bor. Jeg lar han ikke tisse før vi har kommet forbi husene her. Bare å holde båndet stramt. Ok med ei busk, men ikke på gjerde eller stolper 

Anonymkode: c92bb...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han hunder markerer, og det ligger i de. 
Jeg pleier å gå tur i skogen rett ved der jeg bor. Jeg lar han ikke tisse før vi har kommet forbi husene her. Bare å holde båndet stramt. Ok med ei busk, men ikke på gjerde eller stolper 

Anonymkode: c92bb...d81

Så bra! Da har sikkert heller ikke du en logisk forklaring på hva disse andre hundeeierne tenker om denne pissingen de tillater overalt. Hundene er jo uskyldige i denne adferden.  
ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har aldri latt mine hunder tisse på dekk, husvegger, søppelkasser, postkassestativ etc, og jeg har aldri med dem fram til noe butikk. Jeg kan ikke kontrollere hvem som kommer ut av butikkene eller hvor fort de kommer, jeg har ikke behov for å vindusshoppe når jeg går tur med hunden og hunden har heller ikke noe interesse av det. MÅ jeg ha med hunden i ei handlegate/i en by, så holder vi oss der det er minst folk, og jeg passer på at han tisser på de få gressflekkene vi kan finne. 

Anonymkode: ec823...aab

Jobben min har en slik gressflekk og ligger i en handlegate. Ikke spesielt hyggelig at alle med hund bruker det som hundetoalett!

For øvrig har jeg en nabo som lar hunden tisse oppetter portstolpene våre daglig. 

Jeg har undret meg over det samme som ts, det er motbydelig hva disse hundeeierne får seg til å gjøre.

Anonymkode: 253ce...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...