AnonymBruker Skrevet 17. juli #1 Del Skrevet 17. juli Jeg opplever at det å finne guttenavn er veldig vanskelig. Mer fordi mye av familien til samboeren min har de navnene vi synes er finest, men kan ikke ta. Har ikke lyst å høre at vi har oppkalt ungen våres etter dem eller ungene deres. Vi sitter med 3 navn og samboeren min liker ikke 2 av de. Og jeg liker ikke 1 av de, så ja han liker ikke de jeg liker og jeg liker ikke det han liker. Dette kommer til å bli himla vanskelig. Har dere noen tips til hvordan vi kan gjøre dette? Vurderer helt ærlig å drite i andres meninger å rett og slett velge navn som allerede er i familien, fordi det handler jo ikke om dem. Anonymkode: 417a8...380 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #2 Del Skrevet 17. juli Skjønner ikke hvorfor dere bryr dere om de andre i familien. Om de sier «ååh har du kalt han opp etter Espen❤️» så sier dere så enkelt som at «nei det er ikke derfor han heter det, men vi syns navnet er veldig fint og derfor valgte vi det» Anonymkode: d0c25...623 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #3 Del Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg opplever at det å finne guttenavn er veldig vanskelig. Mer fordi mye av familien til samboeren min har de navnene vi synes er finest, men kan ikke ta. Har ikke lyst å høre at vi har oppkalt ungen våres etter dem eller ungene deres. Vi sitter med 3 navn og samboeren min liker ikke 2 av de. Og jeg liker ikke 1 av de, så ja han liker ikke de jeg liker og jeg liker ikke det han liker. Dette kommer til å bli himla vanskelig. Har dere noen tips til hvordan vi kan gjøre dette? Vurderer helt ærlig å drite i andres meninger å rett og slett velge navn som allerede er i familien, fordi det handler jo ikke om dem. Anonymkode: 417a8...380 Dere barn. Deres avgjørelse. Kan dere velge dobbeltnavn, men bruke bare det dere liker best? Så har man laget en slags avstand til de andre med samme navn? Anonymkode: d7e67...20e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #4 Del Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor dere bryr dere om de andre i familien. Om de sier «ååh har du kalt han opp etter Espen❤️» så sier dere så enkelt som at «nei det er ikke derfor han heter det, men vi syns navnet er veldig fint og derfor valgte vi det» Anonymkode: d0c25...623 Det er fordi vi vet det blir en del negative reaksjoner også, fordi noen tror dem eier navnet når dem har valgt det til sine egene barn 😅 jeg bare orker ikke at det blir dritt preik pga det. Men helt enig, det burde virkelig ikke spille noen rolle. Anonymkode: 417a8...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #5 Del Skrevet 17. juli Hvilket tre navn sittet dere med da, kan ramse opp mange navn, men kanskje unødvendig når det er bare de tre navnene dere vil ha? Anonymkode: d6cc0...5d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #6 Del Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere barn. Deres avgjørelse. Kan dere velge dobbeltnavn, men bruke bare det dere liker best? Så har man laget en slags avstand til de andre med samme navn? Anonymkode: d7e67...20e To navn? Nei det ønsker jeg ikke. Men det var et godt tips! Anonymkode: 417a8...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #7 Del Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilket tre navn sittet dere med da, kan ramse opp mange navn, men kanskje unødvendig når det er bare de tre navnene dere vil ha? Anonymkode: d6cc0...5d4 Vi har mange fler men som sagt er disse tatt allerede i familien, og vi vet ikke om vi ønsker å bruke de som forklart. Bare å ramse opp om du har noen tips til navn også. Anonymkode: 417a8...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #8 Del Skrevet 17. juli Kanskje dere har fokusert for mye på de navnene dere mener er opptatt? Da blir det vanskelig å være åpen for nye navn. Det er utrolig mange flotte guttenavn. Liker dere best bibelske navn, vikingnavn, navn fra 1900 tallet, navn som er fine på engelsk og norsk? Anonymkode: c1c47...ca1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #9 Del Skrevet 17. juli Å tro at man eier navn er bare idiotisk. Ville ikke brydd med om det selv men kanskje enkelt å si😄 kanskje litt upraktisk med samme navn om det er familie man er mye rundt da Anonymkode: 8c24a...b98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #10 Del Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kanskje dere har fokusert for mye på de navnene dere mener er opptatt? Da blir det vanskelig å være åpen for nye navn. Det er utrolig mange flotte guttenavn. Liker dere best bibelske navn, vikingnavn, navn fra 1900 tallet, navn som er fine på engelsk og norsk? Anonymkode: c1c47...ca1 Jeg vil vel si vi er ganske åpen for nye, men det er jo det å føle at det passer lille gutten vår. Men jeg forstår hva du mener. Vi ønsker ikke veldig vanskelige eller "spesielle" navn. Navn som er fine på engelsk og norsk, eller bare norsk er det vi har sett etter. Anonymkode: 417a8...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #11 Del Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å tro at man eier navn er bare idiotisk. Ville ikke brydd med om det selv men kanskje enkelt å si😄 kanskje litt upraktisk med samme navn om det er familie man er mye rundt da Anonymkode: 8c24a...b98 Helt enig! Nei noen er vi ikke ofte rundt. Men 2 av navnene er de vi er oftere rundt, men tenker det kan går greit for så vidt. Anonymkode: 417a8...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #12 Del Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi har mange fler men som sagt er disse tatt allerede i familien, og vi vet ikke om vi ønsker å bruke de som forklart. Bare å ramse opp om du har noen tips til navn også. Anonymkode: 417a8...380 Gabriel, Gustav, Jonathan, Johannes, Sebastian, Daniel, Tobias, Mathias, Markus. Noen navn jeg syntes er fine. Så du skrev at du ønsker et navn som passer til lille gutten din, men hun på at denne lille gutten skal bli voksen en dag. Greit å ha et navn som klinger bra som voksen også. Anonymkode: d6cc0...5d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest storetora Skrevet 17. juli #13 Del Skrevet 17. juli Jeg liker godt norrønske navn, so Odin, Trym, Storm, Styrk. Slike navn som Matheo, Nathaniel osv ligg ikke for meg. Ikke vondt ment. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #14 Del Skrevet 17. juli Her har ene gutten oppkalt etter en i min favorittfilm og han andre er oppkalt etter oldefar. Anonymkode: fb06f...078 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #15 Del Skrevet 17. juli Gutten min fikk kongelig navn, mens døtrene mine måtte nøye seg med "bare" prinsessenavn. Så ja - ta en titt på kongehus i inn- og utland? Kongelige navn er det iallefall helt ok å "stjele" 😁 Anonymkode: e5ec0...c47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #16 Del Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Gabriel, Gustav, Jonathan, Johannes, Sebastian, Daniel, Tobias, Mathias, Markus. Noen navn jeg syntes er fine. Så du skrev at du ønsker et navn som passer til lille gutten din, men hun på at denne lille gutten skal bli voksen en dag. Greit å ha et navn som klinger bra som voksen også. Anonymkode: d6cc0...5d4 80 prosent av de navna er det venner og familie som heter 🤣 huff dette blir vanskelig. Jeg tenker alle navn passer som voksen, er ikke slik at jeg skal kalle han direkte lille gutt når han er 30 år😊 Men takk for tips! Anonymkode: 417a8...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #17 Del Skrevet 17. juli Litt sånn oppsummering, jeg tenker det blir mer forvirrende her å spørre om navne forslag. For hovedsaklig spurte jeg om noen tips til å løse navne problemet 😅 Så tror vi holder oss til det, for det blir mye meninger her og der om hva som er fint og ikke. Og det er egentlig veldig uvesentlig for meg. Men gjerne kom med tips om hvordan vi kan bli enige om navn? Det var en som kom med tips om dobbeltnavn, det har jeg skrevet ned på lista som et alternativ. Ellers tusen takk til dere som er så ivrig med navn, det er veldig snilt😊 Anonymkode: 417a8...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #18 Del Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Litt sånn oppsummering, jeg tenker det blir mer forvirrende her å spørre om navne forslag. For hovedsaklig spurte jeg om noen tips til å løse navne problemet 😅 Så tror vi holder oss til det, for det blir mye meninger her og der om hva som er fint og ikke. Og det er egentlig veldig uvesentlig for meg. Men gjerne kom med tips om hvordan vi kan bli enige om navn? Det var en som kom med tips om dobbeltnavn, det har jeg skrevet ned på lista som et alternativ. Ellers tusen takk til dere som er så ivrig med navn, det er veldig snilt😊 Anonymkode: 417a8...380 GI F i hva andre mener å gå for det navnet dere ønsker. Anonymkode: d6cc0...5d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #19 Del Skrevet 17. juli Hvor langt på vei er du? Dere har jo god tid på å bestemme dere, også etter at gutten er født. Vi hadde 5-6 aktuelle navn på lista da vårt barn ble født. Ganske umiddelbart kjente vi at det var egentlig bare to av dem som var aktuelle å bruke. Vi "smakte" litt på dem, begynte å bruke dem litt om hverandre når vi snakket om babyen. Etter 3-4 uker var vi egentlig enige om hvilket vi likte best, men jeg følte at navnet var litt opptatt ettersom bestemoren min het det. Det var riktignok noen år siden hun døde, men likevel. Etter at vi egentlig hadde bestemt oss, endte jeg faktisk opp med å spørre moren min om hun ville synes det var veldig rart om vi brukte det navnet. Hun syntes ikke det, så da gikk vi for det. Nå etter et par år er det helt og holdent min datters navn, samtidig som minnene mine om bestemoren min lever selvstendig videre. Det ble altså ikke noe problem å bruke det navnet som jeg først følte at var opptatt. Men det blir jo kanskje litt forskjell på det og å bruke et navn som en fire år eldre fetter heter. Så, mine tips: - bruk tid, vent med å bestemme dere til etter at gutten er født og dere kan teste navnene litt - vurder om de navnene dere liker har noen lignende navn som dere også liker? F.eks. Markus/Marius, Jonas/Johannes, Erik/Eirik - utvid lista til f.eks. seks navn, hvor hver av dere liker godt minst tre av dem. Det bør være både "ledige" og "opptatte" navn på lista. Tenker det er litt fin modning å la de navnene som dere liker best, men som er opptatt, også stå der. Så kan dere enten kjenne på at det blir for tett å bruke det, eller at dere tross alt liker det så godt begge to at det er verdt det. Anonymkode: 4c3fc...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli #20 Del Skrevet 17. juli Georg, Ludvig, Charlie, Louis, Phillip, Oliver August, Per, Ola, Roar, Jørgen, Sigurd, Håvard Anonymkode: c1c47...ca1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå