Gå til innhold

En bitteliten edderkopp på soverommet - gi mat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Oppdaget en liten (ca halv størrelse av en ert) edderkopp som bor under den ene listen på soverommet. Den er superkjapp, så hver gang jeg kaster en skygge så smetter den under listen. Så dukker den opp igjen, og bare sitter der rett ved siden av listen. Alltid samme sted, morgen og kveld.

Jeg er er ikke redd edderkopper, men ikke superglad i dem heller, pleier stort sett å hjelpe dem ut.

Men denne fikk jeg lyst til å gi litt mat til, hva spiser slike småttiser? Kan jeg legge en bitteliten skinkebit der og forvente at den blir spist? Eller er det bedre med frukt, brød?

Anonymkode: 885a9...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sånn siden jeg lar meg lure her da; hva tror du edderkopper fanger i veven sin….druer o kneippbrød??

Anonymkode: 708c0...c21

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den får nok maten den trenger, ellers hadde den flytta et annet sted:-)

Anonymkode: c10c3...626

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sånn siden jeg lar meg lure her da; hva tror du edderkopper fanger i veven sin….druer o kneippbrød??

Haha, nei jeg er klar over at det er protein det går i. Men hvis den ikke tar skinkebiten, hva annet da? (av vanlig mat en har hjemme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, nei jeg er klar over at det er protein det går i. Men hvis den ikke tar skinkebiten, hva annet da? (av vanlig mat en har hjemme).

Siden edderkopper er nyttedyr, så har de nok allerede den maten de trenger på rommet 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Den trenger vann mer enn den trenger mat. Legg en våt bomullsdott i nærheten så edderkoppen kan forsyne seg av den.

Anonymkode: 4a758...e51

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den trenger vann mer enn den trenger mat. Legg en våt bomullsdott i nærheten så edderkoppen kan forsyne seg av den.

Anonymkode: 4a758...e51

Takk! Det skal jeg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fame skrev (5 minutter siden):

but-why.png

Jeg vet ikke, syntes bare den var litt søt. Så vet jeg jo at edderkopper er overalt i huset selv om jeg ikke ser de, men likte vel bare litt tanken på en søt liten "romkamerat" i hjørnet av soverommet.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gi den larver eller andre insekter. Jeg har hatt taranteller lenge og ga en bit av en larve til en huseddderkopp en gang, og den spiste glad og fornøyd.

Anonymkode: 1a229...d35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...