Helene1982 Skrevet 4. august 2024 #61 Del Skrevet 4. august 2024 Alfon skrev (10 timer siden): Frivillig barnløs er det vel mange som trøster seg med men er i realiteten at noen er valgt bort av det motsatte kjønn. Dette skjer riktignok mye oftere med menn men det er da også en del kvinner i denne kategorien. Det å få barn er mulig uten en partner, spesielt for kvinner - om det er noe man ønsker seg. En del menn ønsker ikke å binde seg til et forhold for tidlig, de ønsker seg ikke en kvinne med barn fra før, men heller ikke en kvinne som ikke vil ha barn. Og så lurer en del menn på hvorfor det er så mange single menn som pusher 40 uten barn der ute… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #62 Del Skrevet 4. august 2024 Har aldri følt på det, har aldri hatt lyst på og har like mange barnløse venner, som venner med barn. Anonymkode: 509cf...490 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordnær Skrevet 4. august 2024 #63 Del Skrevet 4. august 2024 Kvinne 38 år, frivillig barnløs. Har aldri angret på valget eller følt meg utenfor, men føler meg temmelig barnslig og umoden i forhold til de som har barn. Føler at de i 20 årene med barn kan være mer modne en meg. Vokser på en måte aldri helt opp. Føler jeg aldri kommer til å få den selvsikkerheten en får av å ha barn. Har rett slett mindre besluttsomhet og gjennomføringsevne i dagliglivet en de som har barn føler jeg. Antageligvis grunnet at jeg har mulighet til å ta livet med ro og må ikke ta avgjørelser og «styre» hele tiden. Så kanskje en liten del av den annerledesfølelsen kan være det, vet ikke. Men om det er reelt eller bare en følelse er jeg usikker på.. Kanskje foreldre også føler seg «lost» til tider? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #64 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kjenner igjen dette. Begynte å føle meg utenfor i midten av 30-årene, men det var kun fordi jeg jobbet et sted der alle var veldig A4 og fasadeorienterte (en av de store revisions- og rådgivningsselsapene). Var ikke slik der jeg hadde jobbet før og har jobbet siden, mem det er nok endel miljøer som er veldig konforme. Fikk barn etter 40, mrn identifiserer meg fortsatt med de barnløse og hvor ekskluderende samfunnet er, særlig om man i tillegg er single. Er veldig bevisst på å holde kontakten med venninner uten barn. Anonymkode: 87f2d...0b7 Skriver under på denne. Frivillig barnløs til jeg var 38 her. Da fant jeg meg en mann som klart er overtale meg. Fikk likevel kjenne på kroppen utenforskapen rundt det å ikke ha barn/ønske barn. Så kan relatere meg til barnløse kvinner i alle aldre. Begynte å føle meg utenfor allerede rundt 34-35 årsalderen. Merket at det nærmest provoserte folk å høre meg si at jeg ikke ønsket barn. De fikk sterkt behov for å beskrive hvor fanatisk livet var med barn og at livet ikke ga mening uten barn, nærmest for å provosere meg tilbake føltes det som. Anonymkode: afe95...601 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ytdhd Skrevet 4. august 2024 #65 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skriver under på denne. Frivillig barnløs til jeg var 38 her. Da fant jeg meg en mann som klart er overtale meg. Fikk likevel kjenne på kroppen utenforskapen rundt det å ikke ha barn/ønske barn. Så kan relatere meg til barnløse kvinner i alle aldre. Begynte å føle meg utenfor allerede rundt 34-35 årsalderen. Merket at det nærmest provoserte folk å høre meg si at jeg ikke ønsket barn. De fikk sterkt behov for å beskrive hvor fanatisk livet var med barn og at livet ikke ga mening uten barn, nærmest for å provosere meg tilbake føltes det som. Anonymkode: afe95...601 En liten artig skrivefeil der 😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå