Gå til innhold

Bensinbil med mye kjørestøtte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Leter etter en stødig bil som ikke koster skjorta, men som har nok kjørestøtte for en litt engstelig sjåfør som ikke har kjørt så mye etter lappen.. Føler meg desidert tryggest i biler med ryggekamera, og generelt mye "støtte". Vil egentlig ha noe ala BMW ie...Cupra born er en annen favoritt. MEN vi har ikke mulighet til lading hjemme, og dette er begge elbiler. Noen som vet om en tilsvarende bil bare bensin?

Anonymkode: 035ce...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Toyota CHR har mye støttesystemer. Selvladende hybrid.

Anonymkode: d1ac6...a53

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva legger du i kjørestøtte ? Lane Assist, radar, adaptiv cruise control osv har du på dei fleste premium biler selv om dei er 10-12 år gamle så lenge du velger en med litt utstyr. Tenker du mer noe som er mer selvkjøring må en ha noe nyere.

Anonymkode: 523db...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva legger du i kjørestøtte ? Lane Assist, radar, adaptiv cruise control osv har du på dei fleste premium biler selv om dei er 10-12 år gamle så lenge du velger en med litt utstyr. Tenker du mer noe som er mer selvkjøring må en ha noe nyere.

alt du nevner, og gjerne ryggekamera og aller helst park assist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Toyota CHR har mye støttesystemer. Selvladende hybrid.

Anonymkode: d1ac6...a53

takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

alt du nevner, og gjerne ryggekamera og aller helst park assist...

I så tilfelle ville jeg vurdert å se på litt (10-12år) eldre tyske premium biler. Men er du uheldig så går det en god slump penger i vedlikehold, er du heldig går det nesten ingenting.

Men har selvsagt mye med hva du skal bruke det til også. Er det bykjøring /småkjøring er det helt feil biler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Leter etter en stødig bil som ikke koster skjorta, men som har nok kjørestøtte for en litt engstelig sjåfør som ikke har kjørt så mye etter lappen.. Føler meg desidert tryggest i biler med ryggekamera, og generelt mye "støtte". Vil egentlig ha noe ala BMW ie...Cupra born er en annen favoritt. MEN vi har ikke mulighet til lading hjemme, og dette er begge elbiler. Noen som vet om en tilsvarende bil bare bensin?

Hvis du er så engstelig så burde du ikke kjøre bil. Du må øve på å bli tryggere i trafikken, kjørestøtte som du nevner er falsk trygghet og ikke noe man skal belage seg på. 

Du må kjøre mye, på veier med lite trafikk og lav hastighet. Inntil du blir tryggere. Å være så engstelig i trafikken skaper farlige situasjoner for deg selv og andre. Ikke at man skal være ukritisk og tulling, men trygg på seg selv. 

Anonymkode: 82b8c...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Biler med mest utstyr, best pris og god pålitelighet kommer fra Korea. Min bror sin 2018 Kia Optima har alt mulig rart (som han slår av fordi han kaller det "overformynderi"), også på komfortsiden med oppvarma og kjøling i setene osv.

Anonymkode: 0ae70...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg fikk mulighet til å kjøre Toyota Corolla Cross i vinter, den var helt knall og hadde mye av det du etterspør. Finns også i Yaris hvis du vil ha en litt mindre bil. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...