Gå til innhold

Alt på stell - hva mer kan jeg gjøre for å øke oddsen å treffe den riktige?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 16.7.2024 den 21.20):

Når jeg blar gjennom kortstokken på Tinder virker det å være så mye useriøst der. Jeg tror det er vanskelig å finne den riktige person for meg der. 

Mye positivt beskrevet over. Det som er negativt er at jeg er litt sjenert, på den måten at det sitter langt inne å gå bort til en tilfeldig dame som ser interessant ut og det å tørre å be henne ut, det ligger ikke naturlig for meg. Et minus til, er at jeg ikke er god til å gå ut av komfortsonen, da jeg gjør det samme hver dag: driver med mitt, og treffer ikke andre gjennom blant annet fritidsaktiviteter. 

Mye man nok kunne gjort for å bli kjent med andre, meldt seg på fellestreninger, et kurs i et eller annet, DNT turer, eller annet. Igjen føles dette ut av komfortsonen.. 

Jeg har følelse av at jeg burde være attraktiv for mange kvinner, det over tatt i betraktning. Det er sikkert mange i samme situasjon som meg. 

Noen som har gode råd for hva jeg kan gjøre for å finne den riktige for meg? Hva burde jeg eller kan jeg endre på? Hva ville du gjort, for å komme i kontakt med andre?  

Anonymkode: d6444...eaa

Tinder og andre  apper er dødt. Jeg har brukt det i noen år, men har merket en enorm forskjell siste året. Det er ikke lenger en relevant arena å treffe damer. 
Du har ikke noe valg. Damer kommer ikke til å hoppe opp i fanget ditt, så du må ut av komfortsonen. Du må snakke med damer i tilfeldige situasjoner, og risikere "kleinhet" og avvisning. Du sier det ikke er naturlig for deg; jeg kan love deg det er ikke naturlig for noen, men andre menn får det til og presser seg selv til å ta kontakt med damer selv om det er dritskummelt. 
Jeg jobber selv en del med dette fordi jeg tidligere har funnet damer på apper, men er nå nødt til å treffe damer IRL. Så om du har lyst kan vi møtes på en kafè eller noe å ta en prat. Det er greit og motiverende å være med menn som har samme mål som en selv. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.7.2024 den 2.59):

Kvinner blir tiltrukket av menn som tørr å ta litt styring uten å dominere. Komfort sonen din er svært lite tiltrekkende, det er rett og slett den som hindrer deg i å oppnå det du ønsker. Kvinner blir tiltrukket av at menn tør å ta en sjanse. Tinder er håpløst. Møt kvinner i andre settinger. Få kvinner til å le.

Veien til et kvinnes hjerte går også gjennom magen. Mange kvinner finner det svært tiltrekkende og bli laget god mat til. Men helst ikke på første date.

Jo vakrere kvinne du snakker med jo viktigere er det å gi henne komplimenter som skiller seg ut fra alle de tusen "du er pen," "du er sexy" og lignende hun har hørt 1000 ganger før. Gi henne uventede komplimenter hvor det virker som du faktisk er interessert i hvem hun er eller at du legger merke til noe som er spesielt med henne. Kanskje det er smilet hennes. Eller en latter som sprer glede. Altså her er det snakk om å vise at du legger merke til hvem hun er forbi standar frasene. Det er svært smigrende for kvinner som er svært attraktive.

Nå er det snart øya festivalen. Bor du i nærheten av Oslo sa er dette en ypperlig plass og komme i prat med nye mennesker. En naturlig samtale i alle fall i starten med litt humor som krydder vil få kvinner til å slappe mere av og være mer åpne. Konserter, kultur arrangement, kunst utstillinger er arenaer det er enkelt å slå av en prat med de som befinner seg rundt. Utnytt slike settinger uten at det virker som du er på jakt. En del kvinner blir automatisk mer skeptiske til deg viss de føler du er veldig på sjekkeren.

Men uansett hva du tar til deg eller ikke. Den komfort sonen din må du gi slipp på hvis du vil sett deg selv i en posisjon til å kunne møte din fremtidige partner.

Anonymkode: a08a1...f07

Takk. Ja, jeg innser det at komfortsonen som hindrer meg. Jeg tror jeg må gi mer F og bare kaste meg ut i mange situasjoner der hvor damer er, bli kjent og be ut. Å være på arena hvor kvinner er jo der jeg også bør være. 

Og komplimenter ja, her er jeg ikke god. Dette må jeg bli bedre på.

Daria skrev (På 18.7.2024 den 3.54):

Pussig nok visste jeg før jeg åpnet tråden at TS ville ramse opp en haug ytre ting, og ikke si noe som helst om personlige egenskaper, interesser og alle de tingene som gjør ham til et menneske noen kan ha lyst til å bli kjent med... Det slår meg så ofte når jeg leser, både her og ellers, om menn som blir valgt bort/ilke finner seg en partner at de framstår nærmest som om de mangler forståelse for at personlighet er en viktig del av likningen, på begge sider. 

Forhold er ikke noe man kvalifiserer for eller gjør seg fortjent til når man kan krysse av nok punkter på "ting på stell"-lista, det er et møte mellom to personer som finner hverandre over snittet interessante og attraktive på et utall forskjellige måter.

Jeg tror jeg og har mye å tilby på det personlige plan . Gode samtaler, en innimellom aktiv hverdag, turer/reiser... til eksempel. 

Jeg tror ikke en nødvendigvis trenger å være så veldig spennende som person for å finne en god kjæreste. Har man en grei personlighet, sunne og gode verdier, er litt aktiv, positiv og ting litt på stell (et + sannsynligvis) så bør man jo være langt på vei ;) 

AnonymBruker skrev (På 18.7.2024 den 4.47):

Jeg tror det kan være litt tilfeldigheter, også.

Har to bekjente (unge kvinner) som for noen måneder siden fant seg hver sin kjæreste på Tinder. Dette er seriøse, høyt utdannede mennesker, og ingen av dem er spesielt utadvendte eller den typen som er først ute på byen.

De drar på hytteturer sammen, har vært på utenlandsferie i sommer, og er egentlig ganske rolige typer.

For min del liker jeg mennesker som ikke er sånn "på" og veldig framoverlent til en hver tid. Har tidligere vært gift med en som var veldig utadvendt, og vi var ganske forskjellige mennesker. Tror ikke TS skal prøve å være en annen enn den han er, det er bedre å finne et menneske som er noenlunde samme rolige type som ham selv. I det lange løp fungerer man bedre med mennesker som man har noe til felles med.

Det sagt, så bør man selvsagt kunne delta i noe sosialt, og komme seg litt ut av huset. Men jeg har ikke troen på at man skal spille en annen rolle for å tiltrekke seg en viss type mennesker, det vil bare feile til slutt.

Anonymkode: 3df83...166

👏👍

AnonymBruker skrev (På 18.7.2024 den 9.49):

Tinder er nok ikke riktig sted for å møte en seriøs dame. Jeg er dame, og styrer unna fordi jeg føler at de fleste mennene der er useriøse. Jeg er ute etter noe seriøst. Jeg har akuratt møtt en bra og seriøs mann via Facebook dating. Prøv å tenk hvor damer søker seriøse menn. Det er tvilsomt tinder. 

Anonymkode: 68fe5...bac

Jo, er delvis enig. Men tenker ikke at det skader å være på app i tillegg. Så får man heller bruke appen litt forsiktig.

TS

Anonymkode: d6444...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...