Gå til innhold

Gassgrill bordvariant som ikke ruver, men likevel gir bra resultat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er på jakt etter en kompakt gassgrill som jeg skal bruke på en liten altan. Jeg tenker da på en bordvariant med korte ben som kan stå oppå et bord. Grilloverflaten trenger kun å holde for 1-2 personer, så får det heller bli litt "kø" om det er gjester.

Ønsket jeg har er:

- Jevn fordeling av varme og godt resultat.
- Bruker de store propanflaskene man kjøper på automat (ikke sånne små primusbokser)
- Liten nok til at den lett kan bæres for oppbevaring i innendørs bod. Helst minst mulig av sideplater og den slags.
- Lett å demontere og rengjøre rister og andre deler (inkl "trakt" til fettoppsamler) som blir tilgriset av fett, og at det kan gå i oppvaskmaskin etter en runde zaloskrubb.

Er litt nysgjerrig på denne fra Jula, men er likevel litt skeptisk til om varmen fordeles godt, og om den gir god grillsmak:image.png.e22d50d8f97e4ca17cee6d3ec04e45cb.png image.png.307eb0f1dc2e0d7f36511e4ab5b743ca.png

Her er noe annet jeg fant på amazon som må bestilles fra utlandet. Jeg liker fasongen og slikt bedre enn den fra Jula, men vet ikke om man får den i norske butikker, og hvilken type gass den bruker. Men er ideelt noe slikt (og av god kvalitet) jeg er interessert i:

image.png.16f43029ee19708b40c2021a3c1a2531.png

image.png.db0988a1113483c3e8a655d7b7f06492.png

Anonymkode: b0afb...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Å kjøpe billig grill er bortkasta penger, uansett hvor du kjøper. Det er brukt tynne materialer, og av dårlig kvalitet. Det merker man ikke før delene har blitt varmet, og blitt utsatt for fukt. Har prøvd dette selv, og endte opp med hive billigrælet, og kjøpte i stedet en liten Weber(kull). Men det er samme med gassgrill, var hos noen jeg kjenner tidligere i sommer, der hadde ei plate inni grillen rustet bort, og det ble jeg litt overrasket over da selve grillen så ”kostbar” ut, men skinnet bedro.

Anonymkode: 79569...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Å kjøpe billig grill er bortkasta penger, uansett hvor du kjøper. Det er brukt tynne materialer, og av dårlig kvalitet. Det merker man ikke før delene har blitt varmet, og blitt utsatt for fukt. Har prøvd dette selv, og endte opp med hive billigrælet, og kjøpte i stedet en liten Weber(kull). Men det er samme med gassgrill, var hos noen jeg kjenner tidligere i sommer, der hadde ei plate inni grillen rustet bort, og det ble jeg litt overrasket over da selve grillen så ”kostbar” ut, men skinnet bedro.

Anonymkode: 79569...b82

Ja er enig i det. Spesielt om grillen står ute gjennom hele sesongen. Nå håper jeg at en grill kan vare om jeg tar vare på den ved å rengjøre den ofte og få tatt den inn når den ikke er i bruk. Er derfor jeg vil at den er enklest mulig å rengjøre. Enten den har god eller dårlig kvalitet.

Men først og fremst så er dette med varmefordeling og at den gir et godt resultat, viktigst. Nytter ikke med en solid grill om den ikke lager god mat :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Weber har da liten gassgrill som passer til et bord. Jeg har, men valgte å kjøpe medfølgende stativ/vogn.

Anonymkode: 9f0b7...dfb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Weber har da liten gassgrill som passer til et bord. Jeg har, men valgte å kjøpe medfølgende stativ/vogn.

Anonymkode: 9f0b7...dfb

Er du fornøyd med den, er lett å rengjøre etc? Blir det jevn varme til å være en liten grill, eller er det områder som blir varmere enn andre? Ellers bra resultat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...