Gå til innhold

Vondt i munnen etter fjerning av tannstein

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde mye tannstein og fjernet det i dag. Det gjorde utrolig vondt! Er det normalt, når jeg googler står det at det skal være smertefritt, men det var sykt vondt og den skrapa traff tannkjøttet innimellom og da gjorde det syyykt vondt.

har vondt i hele munnen nå og det gjør vondt og spise.

er det normalt? Eller var det en dårlig tannlege?

Anonymkode: 55911...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Helt normalt. Du kjenner det i 2 dager.

Anonymkode: 1be27...fcf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er normalt ja, særlig når de fjerner tannstein under tannkjøttet. Det går over👍

Anonymkode: eda00...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
AnonymBruker

3 dager siden her, og har fortsatt lile vondt. I tilegg er jeg betent of blør, skal til tannlegen idag. 

Jeg må ta alt på regning/nedbetaling for er blakk

Anonymkode: bdb79...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

3 dager siden her, og har fortsatt lile vondt. I tilegg er jeg betent of blør, skal til tannlegen idag. 

Jeg må ta alt på regning/nedbetaling for er blakk

Anonymkode: bdb79...786

Trist at tannlege er så kostbart, ja. Men bra du får det sjekket ut. Helt vanlig å være øm og sår i tannkjøttet etter fjerning av tannstein, men hvis det etter flere dager virker betent bør det jo undersøkes.

Anonymkode: f8311...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har skjedd med meg også en gang, en eldre tannpleier som brukte en sånn skrape/spiss, når de har brukt en sånn moderne elektrisk har det ikke blitt like ille. 

Anonymkode: f8f17...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man går til tannlege hvert år gjør det ikke veldig vondt men det er ubehagelig med en dag med blødninger kan skje etterpå.

Når man går til tannlege sjelden og tannstein bygger seg opp ned under tannkjøttet vil du få blødninger og smerter.

Tannlege er ikke dyrt med mindre man ikke tar vare på tennene sine.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går en gang til tannpleier og en gang til tannlege i året så jeg er innom ca hver 6. Måned og får fjernet tannstein, anbefaler det. Så får man fanget opp ting mye tidligere og i sum blir det billigere og mindre plagsomt 

Anonymkode: 30ce2...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt med tannlegen er smertefullt, så jeg er narkose pasient. Klarer ikke tannbehandling i våken tilstand. Syns det er flaut å være narkose pasient, så det holdes hemmelig for alle. Men takknemlig for at jeg får hjelp.

Anonymkode: 72461...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå litt oftere kanskje? Så er det ikke så mye

Anonymkode: 96fb1...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tipper tannkjøttet "bare" er betent,det kan være overraskende vondt. Start med å bruke tanntråd ofte (minimum en gang om dagen) Det vil sikkert blø i starten,men det er normalt og ufarlig og vil gi seg etterhvert 👍

Anonymkode: 9e4ba...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.7.2024 den 17.07):

Hadde mye tannstein og fjernet det i dag. Det gjorde utrolig vondt! Er det normalt, når jeg googler står det at det skal være smertefritt, men det var sykt vondt og den skrapa traff tannkjøttet innimellom og da gjorde det syyykt vondt.

har vondt i hele munnen nå og det gjør vondt og spise.

er det normalt? Eller var det en dårlig tannlege?

Anonymkode: 

Fjernet tannstein under tannkjøttkanten i narkose. Skulle på bursdag 5 dager etterpå. Husker jeg hadde problemer med å spise myk sjokoladekake. Var så ømt tannkjøtt. Ubehagelig!

Anonymkode: 72461...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...