Gå til innhold

Å være "gammel gris", ikke døm!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Pierre666 skrev (4 minutter siden):

Jeg har avsluttet diskusjonen.

Men å karakterisere meg for "unhinged", altså på norsk mentalt syk, er langt over streken.

Det samme er  at du skriver "du ikke har blitt oppdratt til normal skikk og bruk".

Jeg burde rapportert deg. Men du er ikke verdt det.

Adjø!

Unhinged har aldri noen sinne blitt oversatt til mentalt syk. Det betyr «av hengslene» som videre betyr at man ikke tar hensyn til det rundt, men resonerer kun ut fra egne tanker og følelser. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Pierre666 skrev (6 minutter siden):

Jeg har avsluttet diskusjonen.

Men å karakterisere meg for "unhinged", altså på norsk mentalt syk, er langt over streken.

Det samme er  at du skriver "du ikke har blitt oppdratt til normal skikk og bruk".

Jeg burde rapportert deg. Men du er ikke verdt det.

Adjø!

Normal skikk og bruk er å la fremmede kvinner få gå i fred. Til din informasjon.

Anonymkode: b5894...d17

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Pierre666 said:

Jeg har nok fått med meg at de kvinnene som skriver her ikke vil ha komplimenter. Det risikerer de ikke å få fra meg. Det er sikkert. Selv vil de fortsette å kalle menn over 55 for "creepy", "gamle griser " osv.

Det du ikke tar til deg er at du aner ikke om de fremmede du tar kontakt med er av disse kvinnene. Sannsynligvis er de nettopp det.

Da du velger å ignorere dette og presse dine komplimenter på fremmede, så viser det nettopp hvorfor det er nødvendig at du får litt voksenopplæring.

Så langt hadde problemet tilsynelatende vært løst hvis jeg bare holdt meg unna. Men saken stikker mye dypere enn som så. Det er et spørsmål om å være vennlige mot hverandre og det er et spørsmål om å respektere hverandre. Vi var så vidt innom det tidligere i denne tråden, men jeg lot det da ligge fordi jeg synes det er en annen diskusjon. Det gjelder øst-europeiske og asiatiske kvinner som gifter seg med norske menn, ofte ganske mye eldre enn dem selv. Hva blir ikke disse kvinnene utsatt for hos ossi Norge? De blir stigmatisert og behandlet nedverdigende av svært mange norske kvinner. Men de kommer gjerne fra land der man ikke ser på aldersforskjeller som viktige. Allikevel blir mennene kalt "gamle griser" og kvinnen de gifter seg med for "horer".

Åpenbart lar du ikke det ligge. Dette er whataboutism på sitt beste.

Hvorfor kan vi ikke respektere hverandre, alle sammen? Hvorfor må enkelte kvinner dømme andre? Kan de ikke respektere andre og la dem være i fred? Vi er alle mennesker. Eller skal vi la disse fordømmende og stigmatisere kvinnene sette standarden for hvordan vi skal opptre i Norge?

Hvorfor kan ikke du la fremmede kvinner være?

Kan vi ikke alle være litt vennligere mot hverandre i det daglige? Jeg har reist mye i verden og har hatt mange utlendinger på besøk i Norge. Nesten alle reagerer på hvor lite vennlige nordmenn er. Vi burde kanskje gjøre noe med det. Selv om vi menn da av enkelte blir kalt creepy, gamle griser osv.

Eller så burde du ta hensyn til hvilket land du er i og hva som er sosiale normer der og ansett som akseptabel oppførsel. Det er ikke andres feil at du ikke kan te deg.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (43 minutter siden):

Unhinged har aldri noen sinne blitt oversatt til mentalt syk. Det betyr «av hengslene» som videre betyr at man ikke tar hensyn til det rundt, men resonerer kun ut fra egne tanker og følelser. 

Cambridge ordbok engelsk - norsk:

Betydningen av unhinged på engelsk

unhinged
adjective

uk

/ʌnˈhɪndʒd/ us

/ʌnˈhɪndʒd/

I sometimes think that your mother is a little unhinged.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pierre666 skrev (8 minutter siden):

Cambridge ordbok engelsk - norsk:

Betydningen av unhinged på engelsk

unhinged
adjective

uk

/ʌnˈhɪndʒd/ us

/ʌnˈhɪndʒd/

I sometimes think that your mother is a little unhinged.

Synonymene er jo ikke synonymer. Syk er ikke det samme som gal eller sur? Jeg forstår at du siterer en ordbok, men også wtf? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (47 minutter siden):

Det du ikke tar til deg er at du aner ikke om de fremmede du tar kontakt med er av disse kvinnene. Sannsynligvis er de nettopp det.

Da du velger å ignorere dette og presse dine komplimenter på fremmede, så viser det nettopp hvorfor det er nødvendig at du får litt voksenopplæring.

Åpenbart lar du ikke det ligge. Dette er whataboutism på sitt beste.

Hvorfor kan ikke du la fremmede kvinner være?

Eller så burde du ta hensyn til hvilket land du er i og hva som er sosiale normer der og ansett som akseptabel oppførsel. Det er ikke andres feil at du ikke kan te deg.

Nei, vi blir nok aldri enige. Jeg vil alltid være av den oppfatning av det er bra å gi gode tilbakemeldinger, gi komplimenter og være hyggelig med hverandre, helt uavhengig av om den personen man gir det til er mann eller kvinne, ung eller gammel.  Jeg vil heller aldri synes det er helt greit å stigmatisere andre mennesker p.g.a. kjønn, alder eller rase for den saks skyld.

"whataboutism"? At jeg trakk inn at min motdebattant hadde stilt seg fordømmende også til menn som har asiatiske kvinner har da ingenting med "whatabouism" å gjøre. Her har du misforstått begrepet. "Whataboutism" går ut på å skifte tema. Jeg har aldri gjort det. Da hadde jeg grepet det så fort noen andre nevnte dette forholdet på denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene1982 skrev (2 minutter siden):

Synonymene er jo ikke synonymer. Syk er ikke det samme som gal eller sur? Jeg forstår at du siterer en ordbok, men også wtf? 

Les alt som står. Oversettelsen er "mentally ill". På norsk betyr det "mentalt syk". Dette er ikke til å misforstå.

Deretter kommer snonymene "crazy, demented, disturbed, mad, sick, unbalanced."

Man må jo stille krav til de som bruker et slikt fremmedord at vedkommende faktisk vet hva det betyr, ikke sant?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pierre666 skrev (4 minutter siden):

Les alt som står. Oversettelsen er "mentally ill". På norsk betyr det "mentalt syk". Dette er ikke til å misforstå.

Deretter kommer snonymene "crazy, demented, disturbed, mad, sick, unbalanced."

Man må jo stille krav til de som bruker et slikt fremmedord at vedkommende faktisk vet hva det betyr, ikke sant?

Dette er faktisk et godt eksempel på hvordan språk og intensjoner ikke alltid betyr det samme for avsender og mottaker, som er det diskusjonen handler om. Du oppfatter unhinged som en slengbemerkning om at du er mentalt syk. Det finnes flere betydninger. På samme måte opplever en del kvinner et «kompliment» fra en fremmed, eldre mann som at de får uønsket seksuell oppmerksomhet og det kan oppleves som trakassering. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pierre666 said:

Nei, vi blir nok aldri enige. Jeg vil alltid være av den oppfatning av det er bra å gi gode tilbakemeldinger, gi komplimenter og være hyggelig med hverandre, helt uavhengig av om den personen man gir det til er mann eller kvinne, ung eller gammel.  Jeg vil heller aldri synes det er helt greit å stigmatisere andre mennesker p.g.a. kjønn, alder eller rase for den saks skyld.

Om du ikke vil endre din innstilling må du tåle å bli dømt på den, og den vitner om lav forståelse av hvordan egen oppførsel oppfattes av andre.

12 minutter siden, Pierre666 said:

"whataboutism"? At jeg trakk inn at min motdebattant hadde stilt seg fordømmende også til menn som har asiatiske kvinner har da ingenting med "whatabouism" å gjøre. Her har du misforstått begrepet. "Whataboutism" går ut på å skifte tema. Jeg har aldri gjort det. Da hadde jeg grepet det så fort noen andre nevnte dette forholdet på denne tråden.

Jeg har ikke pratet om asiatiske kvinner, og når du tar det opp med meg som et poeng framstår det som whataboutism - for det har ingenting med det jeg har skrevet til deg.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Normal skikk og bruk er å la fremmede kvinner få gå i fred. Til din informasjon.

Har jeg noen gang skrevet at fremmende kvinner ikke skal få lov til å gå i fred? Tvert i mot. Selvfølgelig skal de få gå i fred. Denne diskusjonen har aldri dreid seg om det.

Det dreier seg om at alle, også kvinner, må kunne tåle å bli snakket hyggelig til. Dertil dreier det seg om å vise respekt for alle mennesker enten de er menn eller kvinner, unge eller gamle. Ingen har rett til å stigmatisere andre mennesker bare fordi de er menn som har levd en stund. Jeg vil aldri tolerere fordømmelser av andre mennesker bare fordi de ikke er helt som en selv, men aldri har gjort noe ulovlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (7 timer siden):

Om du ikke vil endre din innstilling må du tåle å bli dømt på den, og den vitner om lav forståelse av hvordan egen oppførsel oppfattes av andre.

Jeg har ikke pratet om asiatiske kvinner, og når du tar det opp med meg som et poeng framstår det som whataboutism - for det har ingenting med det jeg har skrevet til deg.

Kanskje er jeg anderledes. Ihvertfall er jeg anderledes enn de kvinnene her på denne tråden som kaster rundt seg med negative og stgmatiserende karakteristikker om eldre menn, etter det jeg forstår, bare fordi de er eldre. Da er de "ekle", "creepy" osv. Jeg ville sagt akkurat det samme om mange menn her kalte eldre kvinner for "bitchy", "hespetre", "kjerrinng" osv.

Så hvis du da mener at jeg trenger oppdragelse i skikk og bruk og har lav forståelse fordi jeg ikke aksepterer den formen for stigmatisering og fordømming av andre mennesker, ja, så tar jeg det som et kompliment og en ære.

Det var kanskje en annen som nevnte asiatiske kvinner som gifter seg med eldre norske menn og dertil eldre norske kvinner som giftet seg med unge afrikanere. Det er mulig det ikke var deg. Men det var i diskusjonen tidligere.

"Whataboutism" var det uansett ikke.

Endret av Pierre666
skrivefeil som ble rettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (15 minutter siden):

Dette er faktisk et godt eksempel på hvordan språk og intensjoner ikke alltid betyr det samme for avsender og mottaker, som er det diskusjonen handler om. Du oppfatter unhinged som en slengbemerkning om at du er mentalt syk. Det finnes flere betydninger. På samme måte opplever en del kvinner et «kompliment» fra en fremmed, eldre mann som at de får uønsket seksuell oppmerksomhet og det kan oppleves som trakassering. 

Jeg verdsetter ditt forsøk på å ufarliggjøre beskyldningen som ble rettet mot meg her. Men det hjelper så dårlig.Og det var ingen "slengbemerkning". Det var en konkret påstand. I kommunikasjon er det avsenderen som har ansvaret for at man ikke tråkker over streken. Da bør man ihvertfall vite hva de fremmedordene faktisk betyr når man bruker dem.

Nei, et hyggelig og velment kompliment kan aldri bli trakassering. Trakassering er noe mye mer enn det. Liker man ikke komplimentet kan man si i fra eller gå sin vei. Det er ikke vanskeligere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pierre666 skrev (24 minutter siden):

Jeg verdsetter ditt forsøk på å ufarliggjøre beskyldningen som ble rettet mot meg her. Men det hjelper så dårlig.Og det var ingen "slengbemerkning". Det var en konkret påstand. I kommunikasjon er det avsenderen som har ansvaret for at man ikke tråkker over streken. Da bør man ihvertfall vite hva de fremmedordene faktisk betyr når man bruker dem.

Nei, et hyggelig og velment kompliment kan aldri bli trakassering. Trakassering er noe mye mer enn det. Liker man ikke komplimentet kan man si i fra eller gå sin vei. Det er ikke vanskeligere enn det.

Jeg ønsker også et samfunn der vi kan være hyggelig og gi komplimenter til hverandre, og ofte er et kompliment hyggelig. Det jeg og mange andre kvinner prøver å formidle er at det å si fra eller gå vekk fra en mann som er superkeen på å gi deg et kompliment ikke bare er å gå sin vei. Det gjelder et fåtall av menn, men likevel har de fleste kvinner opplevd at de har blitt fulgt etter eller kalt stygg hore eller lignende (fra menn som bare ville si at du er vakker) når de har avvist uønskede tilnærmelser.

Endret av Helene1982
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Pierre666 said:

Kanskje er jeg anderledes. Ihvertfall er jeg anderledes enn de kvinnene her på denne tråden som kaster rundt seg med negative og stgmatiserende karakteristikker om eldre menn, etter det jeg forstår, bare fordi de er eldre. Da er de "ekle", "creepy" osv. Jeg ville sagt akkurat det samme om mange menn her kalte eldre kvinner for "bitchy", "hespetre", "kjerrinng" osv.

Eldre menn er ikke ekle fordi de er eldre. Menn som kommer med oppmerksomhet og komplimenter er ekkel fordi de ikke tar til seg at dette er - jevnt over - ikke ønsket. Du gambler med at din måte å oppføre deg på skal aksepteres av andre og settes pris på, uten at du har noen mulighet til å vite om den mottagende parten er en av de som virkelig ikke setter pris på det eller ikke.

Med andre ord tenker du det er innafor at din oppførsel er ubehagelig for kvinner.

8 minutter siden, Pierre666 said:

Så hvis du da mener at jeg trenger oppdragelse i skikk og bruk og har lav forståelse fordi jeg ikke aksepterer den formen for stigmatisering og fordømming av andre mennesker, ja, så tar jeg det som et kompliment og en ære.

Nei. Du setter din glede ved å gi uønsket oppmerksomhet til kvinner over kvinners ønske om å ikke få den. Derfor.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.7.2024 den 12.03):

Livet går fort, plutselig er man snart 60 år og skjønner knapt hva man ser i speilet. For på innsiden eldes man ikke på samme måte. Men det betyr ikke at man går rundt å sikler etter yngre jenter. Virker som mange tror det. Jeg kan fint se at en lettkledd ung jente har flotte former. Men jeg føler ikke erotisk tiltrekning av den grunn. Klarer ikke å tenke sex om noen som til og med er yngre enn mine egne døtre. Jeg tenner fortsatt på min flotte kone, selv om hun også synlig er blitt eldre. Der er det erotisk tiltrekningskraft. 

Det føles rett og slett ubehagelig når jeg tenker på at unge jenter tror jeg sikler etter dem når jeg tilfeldigvis møter dem på gata. Alle gamlinger er ikke "griser". 

Anonymkode: c59a2...1a8

Jeg er enig med deg.. Men når vi diskuterer seksualitet må vi ha et klart skille mellom unge jenter og unge kvinner. Den tydelige forskjellen er vel at unge jenter er under 18, og unge kvinner er over 18 år.
Håper du og alle andre ser den tydelige forskjellen mellom en gammelgris og Pedofil? (sitat slutt)

Jeg tror på ugler i mosen og på unge kvinner som tror du sikler på dem, tankene deres kommer ikke av fra løse luften.. Men unge kvinner er også forskjellige.. noen sikler også etter både gifte og eldre single menn, noen tenker ikke seksuellt i det heletatt.. mens andre føler seg seksuellt trakkasert. I vanlig tale på gata med folkeskikk, bør ikke det være noe problem for noen👍

Seksualiteten er enklere å forstå og diskutere, hvis man unngår bruke nedlatende ord som f.eks. gammelpurke og gammelgris. All trakkasering og nedlatende ord har ingenting med seksualitet å gjøre, tråden burde vært flyttet til "Skråblikk og generalisering".. og ikke på facebook to dager etter, uten samtykke fra brukerne?🤐

Endret av Bamseklemmer
..små justeringer bare..
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (5 timer siden):

Jeg ønsker også et samfunn der vi kan være hyggelig og gi komplimenter til hverandre, og ofte er et kompliment hyggelig. Det jeg og mange andre kvinner prøver å formidle er at det å si fra eller gå vekk fra en mann som er superkeen på å gi deg et kompliment ikke bare er å gå sin vei. Det gjelder et fåtall av menn, men likevel har de fleste kvinner opplevd at de har blitt fulgt etter eller kalt stygg hore eller lignende (fra menn som bare ville si at du er vakker) når de har avvist uønskede tilnærmelser.

Se der, der kom vi på det riktige sporet. Da er vi jo ganske så enige allikevel.

Som du skriver, det er et fåtall av menn som tiltar seg retten til å stalke, altså forfølge, noen, og/eller fornærme kvinner når man blir avvist. Jeg vil aldri forsvare menn som opptrer på denne måten. Det er motbydelig og dertil ulovlig.

Spørsmålet er om alle vi andre skal la disse idiotene få bestemme og sette standarden for hvordan man kan opptre i mellommenneskelige relasjoner? Skal vi ødelegge muligheten til å ha hyggelige og positive relasjoner bare fordi det finnes noen menn der ute som ikke vet å oppføre seg? Jeg tror kvinner og menn har felles interesse i å kjempe mot at idiotene skal få sette standarden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Pierre666 skrev (43 minutter siden):

Se der, der kom vi på det riktige sporet. Da er vi jo ganske så enige allikevel.

Som du skriver, det er et fåtall av menn som tiltar seg retten til å stalke, altså forfølge, noen, og/eller fornærme kvinner når man blir avvist. Jeg vil aldri forsvare menn som opptrer på denne måten. Det er motbydelig og dertil ulovlig.

Spørsmålet er om alle vi andre skal la disse idiotene få bestemme og sette standarden for hvordan man kan opptre i mellommenneskelige relasjoner? Skal vi ødelegge muligheten til å ha hyggelige og positive relasjoner bare fordi det finnes noen menn der ute som ikke vet å oppføre seg? Jeg tror kvinner og menn har felles interesse i å kjempe mot at idiotene skal få sette standarden.

Alle mener jo at akkurat de selv er «bare hyggelige» og bare vil «skape en positiv relasjon» når de antaster fremmede kvinner. Ja, for å henvende seg ut av det blå til fremmede kvinner med «positive» kommentarer om kropp og utseende ER faktisk nettopp det, å antaste dem. Også kalt seksuell trakassering. Du kan mene alt du vil at de burde bli glade, men det blir vi altså ikke. Det er uønsket oppmerksomhet, og det er irriterende, ofte også skremmende.

Du blir jo faktisk selv også ganske aggressiv når vi sier at vi ikke vil ha denne oppmerksomheten. Da er vi mannehatere og bitches og vi skal være glad til, for snart er vi gamle og stygge, for kvinner eldes i følge deg så mye fortere enn dere gamle kjekke menn. Så du vil jo bare ikke høre etter når vi sier at NEI TAKK, ikke antast oss. Du bare kjører på, for du vet selvsagt best hva kvinner egentlig vil ha.

Du kan jo prøve å henvende deg til 30 år yngre menn med «komplimentene» dine. Gå bort til en ung mann på kafé eller på gata og si at du bare måtte fortelle ham hvor kjekk og flott han er - og se hva om skjer. Han burde jo bli glad og takknemlig for denne «vennligheten».

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Alle mener jo at akkurat de selv er «bare hyggelige» og bare vil «skape en positiv relasjon» når de antaster fremmede kvinner. Ja, for å henvende seg ut av det blå til fremmede kvinner med «positive» kommentarer om kropp og utseende ER faktisk nettopp det, å antaste dem. Også kalt seksuell trakassering. Du kan mene alt du vil at de burde bli glade, men det blir vi altså ikke. Det er uønsket oppmerksomhet, og det er irriterende, ofte også skremmende.

Du blir jo faktisk selv også ganske aggressiv når vi sier at vi ikke vil ha denne oppmerksomheten. Da er vi mannehatere og bitches og vi skal være glad til, for snart er vi gamle og stygge, for kvinner eldes i følge deg så mye fortere enn dere gamle kjekke menn. Så du vil jo bare ikke høre etter når vi sier at NEI TAKK, ikke antast oss. Du bare kjører på, for du vet selvsagt best hva kvinner egentlig vil ha.

Du kan jo prøve å henvende deg til 30 år yngre menn med «komplimentene» dine. Gå bort til en ung mann på kafé eller på gata og si at du bare måtte fortelle ham hvor kjekk og flott han er - og se hva om skjer. Han burde jo bli glad og takknemlig for denne «vennligheten».

Da er vi tilbake her igjen. Jeg er nok vesentlig mye mer enig med det Helen 1982 skriver enn dine stigmatiseringer.

Du kaller en hyggelig kommentar til en kvinne for "antasting" og "seksuell trakassering". Du kaller menn over 55 for"ekle",  "creepy" og "en gammel gris", du skriver at jeg bedriver hersketeknikk fordi jeg sier hyggelige ting til kvinner (menn også selvfølgelig), du skriver at kvinner burde svare på hyggelige henvendelser med: "Du er skalla og stygg, ha deg vekk!" På toppen av det hele mener du at jeg er "unhinged", altså mentalt syk, "frekk", "ivaderende" ikke har lært skikk og bruk osv. osv..

Du får bare mene dette og være slik hvis dette er ditt ideal og dette representerer det debattnivået du mener man skal være på.

Jeg ser ingen grunn til å diskutere dette mer.

Et hertesukk til slutt: Jeg er veldig takknemlig for at jeg ikke er gift med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pierre666 skrev (17 minutter siden):

Da er vi tilbake her igjen. Jeg er nok vesentlig mye mer enig med det Helen 1982 skriver enn dine stigmatiseringer.

Du kaller en hyggelig kommentar til en kvinne for "antasting" og "seksuell trakassering". Du kaller menn over 55 for"ekle",  "creepy" og "en gammel gris", du skriver at jeg bedriver hersketeknikk fordi jeg sier hyggelige ting til kvinner (menn også selvfølgelig), du skriver at kvinner burde svare på hyggelige henvendelser med: "Du er skalla og stygg, ha deg vekk!" På toppen av det hele mener du at jeg er "unhinged", altså mentalt syk, "frekk", "ivaderende" ikke har lært skikk og bruk osv. osv..

Du får bare mene dette og være slik hvis dette er ditt ideal og dette representerer det debattnivået du mener man skal være på.

Jeg ser ingen grunn til å diskutere dette mer.

Et hertesukk til slutt: Jeg er veldig takknemlig for at jeg ikke er gift med deg.

Jeg tror faktisk du spiller dum, men nå skal jeg forklare deg ting med teskje; Å gå bort til fremmede kvinner og begynne å kommentere på utseendet deres oppfattet som et forsøk på sjekking. At du MENER å være hyggelig spiller ingen rolle. Selve definisjonen på å antaste er å gi uønsket oppmerksomhet. Og dette er i kategorien uønsket oppmerksomhet. Hadde du selv hatt døtre så ville du visst dette veldig godt. 
Du kan spørre deg selv hva det er du vil med alle disse henvendelsene til unge damer. Vil du bare være hyggelig, ikke noe mer? Ja, da kan du ta bestefar-rollen og snakke om for en fin hund hun har eller så varmt det er. Eller aller helst bare la henne være i fred.

Hvis du drømmer om en romantisk eller seksuell forbindelse (noe jeg mistenker, ettersom du er opptatt av å fremsnakke forhold med stor aldersforskjell), så går du frem på helt feil måte. Flørting er en prosess der man spiller forsiktig ball med hverandre i en gradvis prosess, man går ikke rett på sak (og det er utrolig få kvinner som er interessert i så mye eldre menn).

Du mener du kan bestemme hva som er en «hyggelig» kommentar. Men en kommentar er alltid avhengig av kontekst. «Du er veldig vakker» kan være en hyggelig kommentar til en (helst jevnaldrende) kvinne du er i ferd med å bli kjent med og har en god tone med, der den romantiske interessen begynner å bli tydelig fra begge parter. Til en ung dame på gaten som du ikke kjenner er det IKKE hyggelig, da er det faktisk creepy. En gentleman ville visst dette.

Angående hjertesukket ditt: Har jeg på noe tidspunkt uttrykt et ønske om å gifte meg med deg? Skal si du er innbilsk. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
DelvisPresley skrev (På 16.7.2024 den 18.10):

Da er ALLE menn griser, for det kan jeg love deg at alle menn gjør i fantasiene.

Nei vet du hva....yngre damer ja, men ikke 18 åringer. Spesielt ikke av barna til venner.

Mulig det er fordi jeg har barn på den alderen selv. Da ser man på dem og deres venner som barn.

Anonymkode: ed937...602

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...