Gå til innhold

Å være "gammel gris", ikke døm!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, ingen blir glade for det, selv om de opptrer høflig. 
Du skjønner pene kvinner vet at vi er pene. Og uansett så går vi ikke rundt og lurer på hvordan vi tar oss ut.

Vi går på gaten og tenker på bestemor som ligger for døden eller eksamen i morgen, og så kommer det en helt ukjent eldre mann bort og kommenterer at han liker utseendet vårt. Hva vil han med det? Hvorfor skulle det interesserer oss? Og i 90% av tilfellene stopper det ikke der, men han tror vi er interessert i å prate med ham og «bli kjent». Eller han forfølger oss og vil gjerne «vise oss byen» eller lignende. 

Det er bare menn som er i inderlig høye på seg selv og tror at verden dreier rundt deres akse som tror at kvinner er interessert i hva en random fyr mener om dem. En fyr som fort kan bli aggressiv hvis han blir avvist, for alt vi vet. Så da smiler vi og sier takk, selv om vi har mest lyst til å svare «og du er skalla og stygg, ha deg vekk»

Anonymkode: b5894...d17

Du må ha et spesielt forhold til menn. Bare det  å tro at et hyggelig kompliment til en vakker kvinne vil i "90% av tilfellene" medføre at man ender opp med at han forfølger vedkommende. Eller blir agressiv.

Hva er det du har opplevd?

Du har et bilde av menn som er ganske spesielt. Du høres rett og slett ut som en manns-hater og mener at alle godt voksne menn er stygge. Mens kvinner "vet at vi er pene".

Jaja, det finnes ord og krakteristikker for slike kvinner. Men jeg avstår fra å bruke dem. De fleste vet hva jeg mener.

De fleste menn er faktisk veldig snille og hyggelige. Selv om de er over 55. Og selv om du ikke tror det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hæ? Selvfølgelig er vi menn 40-60 gamle griser! De av oss som har mer enn 5% av helsa i behold i hvert fall. Eneste forskjell vs de unge grisene er at de fleste av oss med årene har lært å fange pene kvinnekropper på netthinnen og lagre de i hukommelser lynraskt uten særlig mye sikkel. Å se i 5 millisekunder er alt vi trenger! De fleste av oss glaner altså fortsatt, men lynkjapt uten å skape angst eller situasjoner.

Anonymkode: ee492...c82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pierre666 skrev (19 minutter siden):

Du må ha et spesielt forhold til menn. Bare det  å tro at et hyggelig kompliment til en vakker kvinne vil i "90% av tilfellene" medføre at man ender opp med at han forfølger vedkommende. Eller blir agressiv.

Hva er det du har opplevd?

Du har et bilde av menn som er ganske spesielt. Du høres rett og slett ut som en manns-hater og mener at alle godt voksne menn er stygge. Mens kvinner "vet at vi er pene".

Jaja, det finnes ord og krakteristikker for slike kvinner. Men jeg avstår fra å bruke dem. De fleste vet hva jeg mener.

De fleste menn er faktisk veldig snille og hyggelige. Selv om de er over 55. Og selv om du ikke tror det.

Nå snakker vi ikke om hyggelige komplimenter, men om «komplimenter», dvs tilsnakk fra VILT fremmede menn til kvinner de ikke har noen som helst forbindelse med og ikke har vekslet et eneste ord med. Kan ikke du forklare hva som er hyggelig med det?

Hvorfor skulle det interessere oss kvinner hva menn vi passerer på gata tenker om oss? Tror du vi går rundt og er opptatt av hvordan vi tar oss ut? Forstår du virkelig ikke hva slags hersketeknikk det er å henvende seg til fremmede med «komplimenter», som om vi ikke har viktigere ting å tenke på enn hva du måtte mene om kroppen vår eller ansiktet vårt? Det er BARE ubehagelig, selv om vi som oftest svarer høflig.

Du spør hva jeg har opplevd. Nøyaktig det samme som alle andre kvinner; pågående, innpåslitne menn som tror de har noen som helst slags rett til å kommentere på mitt utseende. Og som tolker et høflig «takk» som at vi ble veldig glade…

(NB! Jeg snakker IKKE om en setting der flørt er en forventet del av omgangsformen, slik som på en fest eller en bar der man først har brutt isen ved å snakke sammen og er i ferd med å finne en tone, og der man enkelt kan trekke seg unna. Jeg snakker om ut av det blå henvendelser.)

Ikke gjør det. Din mening betyr ikke noe.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må bare si generelt ; mine tanker og øyne er det ingen som styrer. Så jeg ser på den jeg vil og tenker det jeg ønsker. Slik bør det også være for alle. 

Anonymkode: 5c391...b34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
feliek54 skrev (På 16.7.2024 den 16.42):

Ærlig du kan ikke ta alle under en kam. Skjerp deg.

Det heter å skjære alle over en kam! :opplyser:

Anonymkode: 0b459...b2a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå snakker vi ikke om hyggelige komplimenter, men om «komplimenter», dvs tilsnakk fra VILT fremmede menn til kvinner de ikke har noen som helst forbindelse med og ikke har vekslet et eneste ord med. Kan ikke du forklare hva som er hyggelig med det?

Hvorfor skulle det interessere oss kvinner hva menn vi passerer på gata tenker om oss? Tror du vi går rundt og er opptatt av hvordan vi tar oss ut? Forstår du virkelig ikke hva slags hersketeknikk det er å henvende seg til fremmede med «komplimenter», som om vi ikke har viktigere ting å tenke på enn hva du måtte mene om kroppen vår eller ansiktet vårt? Det er BARE ubehagelig, selv om vi som oftest svarer høflig.

Du spør hva jeg har opplevd. Nøyaktig det samme som alle andre kvinner; pågående, innpåslitne menn som tror de har noen som helst slags rett til å kommentere på mitt utseende. Og som tolker et høflig «takk» som at vi ble veldig glade…

(NB! Jeg snakker IKKE om en setting der flørt er en forventet del av omgangsformen, slik som på en fest eller en bar der man først har brutt isen ved å snakke sammen og er i ferd med å finne en tone, og der man enkelt kan trekke seg unna. Jeg snakker om ut av det blå henvendelser.)

Ikke gjør det. Din mening betyr ikke noe.

Hva som er "hersketeknikk" ved å si noe hyggelig til noen, er for meg en gåte. Det som imidlertid ER "hersketeknikk" er å opptre respektløst over for alle andre som ikke mener det samme som en selv, å mistenkeliggjøre andres motiver bare fordi de er menn, å stigmatisere menn bare fordi de har levd noen år, kaste ut begreper om menn som "gammel gris", "creepy" osv. DET er hersketeknikk! Det er også hersketeknikk, og dertil uforskammet, å svare på et hyggelig ord slik du mener kvinner skal bruke: "Du er skalla og stygg, ha deg vekk!"

Husk et vist ord som lyder: "Tenk ikke for store tanker om deg selv, men tenk sindig!" En dag blir du også sannsynligvis eldre. Da vil du ikke lenger være den menn snur seg etter på gaten. Husk at selv om kvinner lever lenger enn menn, så eldes de langt tidligere. Allikevel mener jeg at du har krav på respekt, en respekt som imidlertid du ikke vil gi til menn på samme alder.

Du får mene hva du vil. Jeg kommer uansett til å respektere og være hyggelig mot alle mennesker, enten de er menn eller kvinner, enten de er gamle eller unge, enten jeg kjenner dem eller ikke. I min verden er et hyggelig ord og et kompliment alltid tillatt og det blir nesten alltid verdsatt. Uansett hva du sier.

Jeg kommer derfor ikke til å kalle deg "en bitch", selv om du kaller meg "en gammel gris".

Med dette avslutter jeg mine innlegg på denne tråden.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Pierre666 skrev (5 minutter siden):

Hva som er "hersketeknikk" ved å si noe hyggelig til noen, er for meg en gåte. Det som imidlertid ER "hersketeknikk" er å opptre respektløst over for alle andre som ikke mener det samme som en selv, å mistenkeliggjøre andres motiver bare fordi de er menn, å stigmatisere menn bare fordi de har levd noen år, kaste ut begreper om menn som "gammel gris", "creepy" osv. DET er hersketeknikk! Det er også hersketeknikk, og dertil uforskammet, å svare på et hyggelig ord slik du mener kvinner skal bruke: "Du er skalla og stygg, ha deg vekk!"

Husk et vist ord som lyder: "Tenk ikke for store tanker om deg selv, men tenk sindig!" En dag blir du også sannsynligvis eldre. Da vil du ikke lenger være den menn snur seg etter på gaten. Husk at selv om kvinner lever lenger enn menn, så eldes de langt tidligere. Allikevel mener jeg at du har krav på respekt, en respekt som imidlertid du ikke vil gi til menn på samme alder.

Du får mene hva du vil. Jeg kommer uansett til å respektere og være hyggelig mot alle mennesker, enten de er menn eller kvinner, enten de er gamle eller unge, enten jeg kjenner dem eller ikke. I min verden er et hyggelig ord og et kompliment alltid tillatt og det blir nesten alltid verdsatt. Uansett hva du sier.

Jeg kommer derfor ikke til å kalle deg "en bitch", selv om du kaller meg "en gammel gris".

Med dette avslutter jeg mine innlegg på denne tråden.

Jeg prøver å fortelle deg at det IKKE et hyggelig å henvende seg til fremmede kvinner på gata eller i det offentlige rom med kommentarer om utseendet hennes. I beste fall er det helt likegyldig for henne hva du mener, i verste fall kan det oppleves som innpåslitent, ja til og med skummelt og truende. At du ikke forstår såpass forteller meg at du ikke er en gentleman. 

Man ser jo - også hos deg - hvor tynt ferniss denne «hyggeligheten» faktisk er  - og hvor kort vei det er til aggresjon hvis man ikke takker og bukker. For da er man en bitch. Så ikke kom og fortell at motivet ditt er å være hyggelig.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pierre666 skrev (8 timer siden):

Jo mer jeg leser innlegg i denne tråden, jo mer overrasket blir jeg over hvor fordømmende så mange er. Mennesker er seksuelle vesener og det er som kjent nødvendig for at vi som rase skal leve videre. Det er naturlig for menn å være tiltrukket av kvinner og kvinner av menn. Men barn er noe annet. Barn skal få være barn 100%.

Noen tiltrekkes av det samme kjønn. Det må vi også ha respekt for. De blir ikke noe dårligere mennesker av den grunn.

Hva vi har inne i våre hoder er ikke noe vi styrer selv. Heldigvis er det heller ikke noe som skader noen. Fortsatt er det også fullt legitimt i samfunnet å bruke øynene og se. Mener virkelig de mest fordømmende som skriver her at det skal innføres sensur på hvor man ser? Det er faktisk tillat både og se og flørte i vårt samfunn. Det er en del av det å være menneske. Det gjelder både kvinner og menn. Eller hvis en mann ser på en flott, ung kvinne som har brukt lang tid foran speilet for å ta seg best mulig ut, så kvalifiserer man på ingen måte til fordømmelse og stigmatisering fordi hun har lykkes med å tiltrekke seg menn og menn ser det. En kvinne har selvfølgelig også full rett til å se på menn og flørte med de hun liker, helt uavhengig av hva andre måtte mene om det. 

Kjærligheten har ingen grenser og slett ikke aldersgrenser. Om to mennesker elsker hverandre, hvilken rett har vi andre til å fordømme dem fordi aldersforskjellen er 10, 20, 30 eller 40 år for den saks skyld, helt avhengig av hvilken vei aldersforskjellen er?

De kvinner som bruker karakteristikker som "gammel gris", "creepy", likesom menn som karakteriserer tiltrekkende, kanskje også flørtende kvinner som "løse", "horete" e.l. får ta et oppgjør med seg selv. Tanken er fri. Men de som utad stigmatiserer mennesker fordi de ikke svarer til våre egne synspunkter, bør lære seg til å holde kjeft og holde sine synspunkter for seg selv. Å ikke akseptere andres synspunkter det er det som er respektløst.

Heldigvis er vi mennesker forskjellige. Noen liker tykke, noen liker tynne, noen liker unge, noen liker gamle og noen liker best sitt eget kjønn. Tenk så kjedelig det hadde vært hvis det ikke hadde vært slik.

Så du mener på alvor at hvis noen VELGER å for eksempel fantasere om å voldta sine kvinnelige kolleger, så er det ikke en større sannsynlighet for at den kommer å voldta sammenlignet med noen som ikke velger å ha slike fantasier om sine kolleger?

Ja, skjer mye rart i vår hjerne. Men er stor forskjell på det vi velger å det som faktisk skjer utenfor vår kontroll. Som den ikke uvanlige "tenk om jeg hopper?" Når vi er på en høyde, da undertrykker vi den rare tanken. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (12 minutter siden):

Så du mener på alvor at hvis noen VELGER å for eksempel fantasere om å voldta sine kvinnelige kolleger, så er det ikke en større sannsynlighet for at den kommer å voldta sammenlignet med noen som ikke velger å ha slike fantasier om sine kolleger?

Ja, skjer mye rart i vår hjerne. Men er stor forskjell på det vi velger å det som faktisk skjer utenfor vår kontroll. Som den ikke uvanlige "tenk om jeg hopper?" Når vi er på en høyde, da undertrykker vi den rare tanken. 

Nei, jeg har aldri sagt eller ment noe slikt. Sannsynligheten skal jeg ikke ha noen mening om. Men en som fantaserer og drømmer om å voldta en kvinne, har fått syke tanker i hodet og bør søke hjelp.

At noen og enhver drømmer om å ha sex med en annen person er helt normalt. Men å voldta? Nei, aldri i verden. Her er det en absolutt grense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
My o MY skrev (8 timer siden):

Men.. de to første setningene dine er motstridende til resten av innlegget? 

Ja, ser det. Men poenget i mitt hode var at selv om man ikke føler seg som en olding, og på mange områder føler seg yngre enn den fysiske alderen, så betyr ikke dette at man flyr etter unge jenter (unge voksne, altså) Eller, for eksempel, kler man seg "ungdommelig" i forhold til alder, så er ikke dette for å imponere yngre damer. 

Anonymkode: c59a2...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pierre666 skrev (4 timer siden):

Hvor har du dette fra? 🤔

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvor har du dette fra? 🤔

Jeg har avsluttet denne diskusjonen. Hvis du ikke vet det fra før, spør en hvilkensomhelst lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pierre666 skrev (30 minutter siden):

Jeg har avsluttet denne diskusjonen. Hvis du ikke vet det fra før, spør en hvilkensomhelst lege.

https://illvit.no/mennesket/aldring/derfor-eldes-menn-raskere-enn-kvinner

Du tror kanskje at du er «hyggelig» mot kvinner med disse uønskede kommentrene om utseendet vårt. Men egentlig oser du av kvinneforakt. Vi skal være glad til at menn legger merke til oss, for snart blir vi gamle og stygge. Hvis vi ikke liker å få slibrige kommentarer fra fremmede menn, så er vi en «bitch». Og du vet bedre enn oss selv hva vi liker…. Ja ja.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pierre666 skrev (11 timer siden):

Jeg er jo stort sett enig i alt du skriver. Det går en grense for hva man kan gjøre. Intens stirring er vel tett inn på den grensen ihvertfall. Men det går jo an å gå bort til vedkommende og si vennlig: "Hyggelig at du liker meg, men jeg ser helst at du ikke stirrer så intenst". Jeg tror det vil bli respektert. Det er ihvertfall bedre enn å gå bort til vedkommende og si "Dra til deg øy'a, din gris!"

Og, som du også er inne på, det må være tillat å gi komplimenter til en ung kvinne selv om hun er 10-20-30 år yngre enn deg. Det kan ikke være feil å smile og si: "du er veldig vakker!"

Det er noen menn som ødelegger for de fleste menn. De fleste kvinner har opplevd at noen blir aggressive, nedlatende eller rett og slett skremmende i en situasjon der de har prøvd å avvise noen på en høflig måte. Det er også en del menn som tror at høflig avvisning er er spill der kvinnen vil at de skal være mer pågående, eller de er mer opptatt av hva de selv liker og vil enn å være oppmerksom om kvinnen opplever interaksjonen ubehagelig, skremmende eller som et kompliment.

«du er veldig vakker» oppleves ofte som flørting/sjekking. Testen er om du kan gi samme kompliment til et barn eller en kollega. Da er det ofte satt pris på og hyggelig.  

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

https://illvit.no/mennesket/aldring/derfor-eldes-menn-raskere-enn-kvinner

Du tror kanskje at du er «hyggelig» mot kvinner med disse uønskede kommentrene om utseendet vårt. Men egentlig oser du av kvinneforakt. Vi skal være glad til at menn legger merke til oss, for snart blir vi gamle og stygge. Hvis vi ikke liker å få slibrige kommentarer fra fremmede menn, så er vi en «bitch». Og du vet bedre enn oss selv hva vi liker…. Ja ja.

Det er utrolig hvordan du greier å snu på ting. Hele tråden startet med at du beskyldte alle godt voksne menn for å være gamle griser, ekle, creepy, simple griser som tenker først og fremst på seg selv og egen nytelse, kvinner skulle svare "Du er skalla og stygg, ha deg vekk!" selv om de ble snakket til på en hyggelig måte osv. osv. Du har hakket løs på menn for alt mulig i alle dine innlegg. Hvorfor? Fordi jeg reagerte på den fordømmende holdningen bl.a. du hadde i dine innlegg, manet til større forståelse og skrev: "Noen liker eldre, noen liker yngre og noen liker jevngamle. Har vi andre noe som helst med det?  Jeg synes begrepet "gammel gris" burde avlives en gang for alle. I stedet burde vi hylle seksualitetens mangfold."

Det ble visst for drøy kost for deg. Nå beskylder du meg for "kvinneforrakt", at jeg bedriver "hersketeknikk" osv. Dertil griper du til den klassiske teknikken mange bruker når de har gått opp for saklige argumenter: I beste, eller kanskje verste, Donald Trump-stil tillegger du den andre meninger man slett ikke har og aldri har gitt uttrykk for. Nå beskylder du meg dertil for å ha holdninger direkte motsatt av det jeg skrev. Du sier at jeg har kalt deg en "bitch". Men jeg gjorde altså nettopp det motsatte, skrev at jeg IKKE ville kalle deg en bitch. For å finne argumenter må du produsere meninger hos meg som slett ikke er riktige, holdninger og meninger du bare produserer i ditt eget hode. Da, og bare da, passer det med ditt syn.

Da er du ikke lyttende. Du diskuterer ikke lenger. Du viser ingen respekt for andre og andres holdninger. Det har da ingen hensikt å diskutere mer med deg. Derfor avslutter jeg.

Dertil gjør du det anonymt. Du tør ikke tilkjennegi her på KG hvilket profilnavn du har.

At kvinner eldes raskere enn menn er velkjent. Kvinner slutter å produsere østrogen i 40-årene, kvinner blir ufruktbare omtrent på samme tid, menn produserer sædceller hele livet, kvinner har tynnere hud enn menn og får tidligere rynker enn menn osv. osv. Men i snitt lever kvinner lenger enn menn. Kvinner har altså i snitt en lengere alderdom enn menn.

Dette er biologiske fakta. Men du bestrider kanskje disse også?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pierre666 said:

Det er utrolig hvordan du greier å snu på ting. Hele tråden startet med at du beskyldte alle godt voksne menn for å være gamle griser, ekle, creepy, simple griser som tenker først og fremst på seg selv og egen nytelse, kvinner skulle svare "Du er skalla og stygg, ha deg vekk!" selv om de ble snakket til på en hyggelig måte osv. osv. Du har hakket løs på menn for alt mulig i alle dine innlegg. Hvorfor? Fordi jeg reagerte på den fordømmende holdningen bl.a. du hadde i dine innlegg, manet til større forståelse og skrev: "Noen liker eldre, noen liker yngre og noen liker jevngamle. Har vi andre noe som helst med det?  Jeg synes begrepet "gammel gris" burde avlives en gang for alle. I stedet burde vi hylle seksualitetens mangfold."

Det ble visst for drøy kost for deg. Nå beskylder du meg for "kvinneforrakt", at jeg bedriver "hersketeknikk" osv. Dertil griper du til den klassiske teknikken mange bruker når de har gått opp for saklige argumenter: I beste, eller kanskje verste, Donald Trump-stil tillegger du den andre meninger man slett ikke har og aldri har gitt uttrykk for. Nå beskylder du meg dertil for å ha holdninger direkte motsatt av det jeg skrev. Du sier at jeg har kalt deg en "bitch". Men jeg gjorde altså nettopp det motsatte, skrev at jeg IKKE ville kalle deg en bitch. For å finne argumenter må du produsere meninger hos meg som slett ikke er riktige, holdninger og meninger du bare produserer i ditt eget hode. Da, og bare da, passer det med ditt syn.

Da er du ikke lyttende. Du diskuterer ikke lenger. Du viser ingen respekt for andre og andres holdninger. Det har da ingen hensikt å diskutere mer med deg. Derfor avslutter jeg.

Dertil gjør du det anonymt. Du tør ikke tilkjennegi her på KG hvilket profilnavn du har.

At kvinner eldes raskere enn menn er velkjent. Kvinner slutter å produsere østrogen i 40-årene, kvinner blir ufruktbare omtrent på samme tid, menn produserer sædceller hele livet, kvinner har tynnere hud enn menn og får tidligere rynker enn menn osv. osv. Men i snitt lever kvinner lenger enn menn. Kvinner har altså i snitt en lengere alderdom enn menn.

Hva om du bare... ikke kommer gir komplimenter ut av det blå til fremmede kvinner?

Det ekke vanskelig. Bare ikke trenge deg på andres tilværelse, og kanskje respekter det faktum at kvinner her inne ikke vil ha komplimenter fra deg?

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Pierre666 skrev (19 minutter siden):

Ja, leste du ikke artikkelen jeg viste til?

Du virker forøvrig helt «unhinged».

Jeg skjønner du mener vi skal være takknemlige for dine kleine tilnærmelser, men det er vi altså ikke. Samme om det gjør deg sinna. Det er synd du ikke har blitt oppdratt til normal skikk og bruk. Derfor opplyser jeg deg om at det er frekt og invaderende å antaste fremmede kvinner på åpen gate med dine synspunkter på vårt utseende. Vi er ikke interessert i dem.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (4 minutter siden):

Hva om du bare... ikke kommer gir komplimenter ut av det blå til fremmede kvinner?

Det ekke vanskelig. Bare ikke trenge deg på andres tilværelse, og kanskje respekter det faktum at kvinner her inne ikke vil ha komplimenter fra deg?

Jeg har nok fått med meg at de kvinnene som skriver her ikke vil ha komplimenter. Det risikerer de ikke å få fra meg. Det er sikkert. Selv vil de fortsette å kalle menn over 55 for "creepy", "gamle griser " osv.

Så langt hadde problemet tilsynelatende vært løst hvis jeg bare holdt meg unna. Men saken stikker mye dypere enn som så. Det er et spørsmål om å være vennlige mot hverandre og det er et spørsmål om å respektere hverandre. Vi var så vidt innom det tidligere i denne tråden, men jeg lot det da ligge fordi jeg synes det er en annen diskusjon. Det gjelder øst-europeiske og asiatiske kvinner som gifter seg med norske menn, ofte ganske mye eldre enn dem selv. Hva blir ikke disse kvinnene utsatt for hos ossi Norge? De blir stigmatisert og behandlet nedverdigende av svært mange norske kvinner. Men de kommer gjerne fra land der man ikke ser på aldersforskjeller som viktige. Allikevel blir mennene kalt "gamle griser" og kvinnen de gifter seg med for "horer".

Hvorfor kan vi ikke respektere hverandre, alle sammen? Hvorfor må enkelte kvinner dømme andre? Kan de ikke respektere andre og la dem være i fred? Vi er alle mennesker. Eller skal vi la disse fordømmende og stigmatisere kvinnene sette standarden for hvordan vi skal opptre i Norge?

Kan vi ikke alle være litt vennligere mot hverandre i det daglige? Jeg har reist mye i verden og har hatt mange utlendinger på besøk i Norge. Nesten alle reagerer på hvor lite vennlige nordmenn er. Vi burde kanskje gjøre noe med det. Selv om vi menn da av enkelte blir kalt creepy, gamle griser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, leste du ikke artikkelen jeg viste til?

Du virker forøvrig helt «unhinged».

Jeg skjønner du mener vi skal være takknemlige for dine kleine tilnærmelser, men det er vi altså ikke. Samme om det gjør deg sinna. Det er synd du ikke har blitt oppdratt til normal skikk og bruk. Derfor opplyser jeg deg om at det er frekt og invaderende å antaste fremmede kvinner på åpen gate med dine synspunkter på vårt utseende. Vi er ikke interessert i dem.

Jeg har avsluttet diskusjonen.

Men å karakterisere meg for "unhinged", altså på norsk mentalt syk, er langt over streken.

Det samme er  at du skriver "du ikke har blitt oppdratt til normal skikk og bruk".

Jeg burde rapportert deg. Men du er ikke verdt det.

Adjø!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pierre666 skrev (9 minutter siden):

Jeg har nok fått med meg at de kvinnene som skriver her ikke vil ha komplimenter. Det risikerer de ikke å få fra meg. Det er sikkert. Selv vil de fortsette å kalle menn over 55 for "creepy", "gamle griser " osv.

Så langt hadde problemet tilsynelatende vært løst hvis jeg bare holdt meg unna. Men saken stikker mye dypere enn som så. Det er et spørsmål om å være vennlige mot hverandre og det er et spørsmål om å respektere hverandre. Vi var så vidt innom det tidligere i denne tråden, men jeg lot det da ligge fordi jeg synes det er en annen diskusjon. Det gjelder øst-europeiske og asiatiske kvinner som gifter seg med norske menn, ofte ganske mye eldre enn dem selv. Hva blir ikke disse kvinnene utsatt for hos ossi Norge? De blir stigmatisert og behandlet nedverdigende av svært mange norske kvinner. Men de kommer gjerne fra land der man ikke ser på aldersforskjeller som viktige. Allikevel blir mennene kalt "gamle griser" og kvinnen de gifter seg med for "horer".

Hvorfor kan vi ikke respektere hverandre, alle sammen? Hvorfor må enkelte kvinner dømme andre? Kan de ikke respektere andre og la dem være i fred? Vi er alle mennesker. Eller skal vi la disse fordømmende og stigmatisere kvinnene sette standarden for hvordan vi skal opptre i Norge?

Kan vi ikke alle være litt vennligere mot hverandre i det daglige? Jeg har reist mye i verden og har hatt mange utlendinger på besøk i Norge. Nesten alle reagerer på hvor lite vennlige nordmenn er. Vi burde kanskje gjøre noe med det. Selv om vi menn da av enkelte blir kalt creepy, gamle griser osv.

Ingen kvinner vil ha komplimenter fra vilt fremmede. Det blir oppfattet som en tilnærmelse, ikke en vennlighet. Utrolig at du ikke har fått med deg det, hvis du er så verdensvant.

For du går jo ikke bort til vilt fremmede 30 år yngre menn og begynner å bable om hvor utrolig flotte og kjekke og stramme de er, gjør du vel? For da ville du risikert å få deg en på tygga. Merkelig, du er jo bare vennlig!

Aldersforskjell, ja. For drøyt 100 år siden var det vanlig med stor aldersforskjell her til lands også. Fordi kvinner trengte først og fremst en forsørger, slik mange kvinner i fattige land gjør i dag. Det er veldig sjelden gjensidig dyp kjærlighet i disse forholdene, og forskning viser at jo større aldersforskjell desto ulykkeligere ekteskap og jo større sjanse for skilsmisse.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...