Gå til innhold

Å være "gammel gris", ikke døm!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Litt morsomt at det er så mange som tror det er eldre bitre damer som har kommet opp med gamle griser begrepet. Vi «eldre» får fortsatt oppmerksomhet fra menn, og deres eventuelle preferanse for unge kvinner skjuler de godt for oss. Det var da vi var unge, og disse mennene utgjorde et problem for oss, at «gammel gris» ble hyppig brukt.

Anonymkode: ed2ed...908

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo mer jeg leser innlegg i denne tråden, jo mer overrasket blir jeg over hvor fordømmende så mange er. Mennesker er seksuelle vesener og det er som kjent nødvendig for at vi som rase skal leve videre. Det er naturlig for menn å være tiltrukket av kvinner og kvinner av menn. Men barn er noe annet. Barn skal få være barn 100%.

Noen tiltrekkes av det samme kjønn. Det må vi også ha respekt for. De blir ikke noe dårligere mennesker av den grunn.

Hva vi har inne i våre hoder er ikke noe vi styrer selv. Heldigvis er det heller ikke noe som skader noen. Fortsatt er det også fullt legitimt i samfunnet å bruke øynene og se. Mener virkelig de mest fordømmende som skriver her at det skal innføres sensur på hvor man ser? Det er faktisk tillat både og se og flørte i vårt samfunn. Det er en del av det å være menneske. Det gjelder både kvinner og menn. Eller hvis en mann ser på en flott, ung kvinne som har brukt lang tid foran speilet for å ta seg best mulig ut, så kvalifiserer man på ingen måte til fordømmelse og stigmatisering fordi hun har lykkes med å tiltrekke seg menn og menn ser det. En kvinne har selvfølgelig også full rett til å se på menn og flørte med de hun liker, helt uavhengig av hva andre måtte mene om det. 

Kjærligheten har ingen grenser og slett ikke aldersgrenser. Om to mennesker elsker hverandre, hvilken rett har vi andre til å fordømme dem fordi aldersforskjellen er 10, 20, 30 eller 40 år for den saks skyld, helt avhengig av hvilken vei aldersforskjellen er?

De kvinner som bruker karakteristikker som "gammel gris", "creepy", likesom menn som karakteriserer tiltrekkende, kanskje også flørtende kvinner som "løse", "horete" e.l. får ta et oppgjør med seg selv. Tanken er fri. Men de som utad stigmatiserer mennesker fordi de ikke svarer til våre egne synspunkter, bør lære seg til å holde kjeft og holde sine synspunkter for seg selv. Å ikke akseptere andres synspunkter det er det som er respektløst.

Heldigvis er vi mennesker forskjellige. Noen liker tykke, noen liker tynne, noen liker unge, noen liker gamle og noen liker best sitt eget kjønn. Tenk så kjedelig det hadde vært hvis det ikke hadde vært slik.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kler seg ofte for å imponere. Og for å tiltrekke. Da er det naturlig at man får oppmerksomhet også fra de man kanskje ikke er ute etter å imponere i utgangspunktet. 

Man har dessverre ikke muligheten til å styre at "du skal få lov til å tenke at jeg er sexy, men ikke du".

Anonymkode: 6bfdf...3e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pierre666 skrev (5 minutter siden):

Jo mer jeg leser innlegg i denne tråden, jo mer overrasket blir jeg over hvor fordømmende så mange er. Mennesker er seksuelle vesener og det er som kjent nødvendig for at vi som rase skal leve videre. Det er naturlig for menn å være tiltrukket av kvinner og kvinner av menn. Men barn er noe annet. Barn skal få være barn 100%.

Noen tiltrekkes av det samme kjønn. Det må vi også ha respekt for. De blir ikke noe dårligere mennesker av den grunn.

Hva vi har inne i våre hoder er ikke noe vi styrer selv. Heldigvis er det heller ikke noe som skader noen. Fortsatt er det også fullt legitimt i samfunnet å bruke øynene og se. Mener virkelig de mest fordømmende som skriver her at det skal innføres sensur på hvor man ser? Det er faktisk tillat både og se og flørte i vårt samfunn. Det er en del av det å være menneske. Det gjelder både kvinner og menn. Eller hvis en mann ser på en flott, ung kvinne som har brukt lang tid foran speilet for å ta seg best mulig ut, så kvalifiserer man på ingen måte til fordømmelse og stigmatisering fordi hun har lykkes med å tiltrekke seg menn og menn ser det. En kvinne har selvfølgelig også full rett til å se på menn og flørte med de hun liker, helt uavhengig av hva andre måtte mene om det. 

Kjærligheten har ingen grenser og slett ikke aldersgrenser. Om to mennesker elsker hverandre, hvilken rett har vi andre til å fordømme dem fordi aldersforskjellen er 10, 20, 30 eller 40 år for den saks skyld, helt avhengig av hvilken vei aldersforskjellen er?

De kvinner som bruker karakteristikker som "gammel gris", "creepy", likesom menn som karakteriserer tiltrekkende, kanskje også flørtende kvinner som "løse", "horete" e.l. får ta et oppgjør med seg selv. Tanken er fri. Men de som utad stigmatiserer mennesker fordi de ikke svarer til våre egne synspunkter, bør lære seg til å holde kjeft og holde sine synspunkter for seg selv. Å ikke akseptere andres synspunkter det er det som er respektløst.

Heldigvis er vi mennesker forskjellige. Noen liker tykke, noen liker tynne, noen liker unge, noen liker gamle og noen liker best sitt eget kjønn. Tenk så kjedelig det hadde vært hvis det ikke hadde vært slik.

Det er jo når man sier ting høyt at det blir creepy. Man kan, som du sier, ikke styre hva man tenker. Og man har også lov å se på hva man vil, men når man f.eks stirrer ned noen, blir det ekkelt. Så det går an å trekke øya til seg før det blir ubehagelig for den du ser på. Som i mitt innlegg tidligere - hvis du VET at det du sier ikke er helt stuerent, hvorfor sier du det? Hold det for deg selv, ikke alt må sies eller beskrives. Som TS sin "ung jente med flotte former" eller hva det sto. Skjønte han ikke selv at det kan oppfattes ubehagelig? Tenkt på hva faen du vil, men ikke alt må opp og ut i plenum. Man kan si "hun var pen", og så trenger man vel ikke utdype det mer enn det.

Anonymkode: 16aa2...b23

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 48 og har to døtre. De er 18ish. Null tiltrekning til de, eller venninner. Småjenter er ikke no for meg. Null grisete tanker.  

Men hun ENE. Vet ikke hva det med henne, hun er bare veldig typen jeg liker. Så ja, alle menn kan være gamle griser. 

Men var på feriebesøk i hjembygda, der er de som den gang var 18 og 38år, nå 48 og 68 år sammen!  Får helt sjokk av hvilke par det har blitt 30år senere. Ekstrem høy aldersforskjell på noen. Ikke gammelt nok til gammelgris stempler, men helt vulgært når skolevenner er sammen med de som den gang var «voksne» og hadde barn. 

Alder er ett tall (samt skadet dna)🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo når man sier ting høyt at det blir creepy. Man kan, som du sier, ikke styre hva man tenker. Og man har også lov å se på hva man vil, men når man f.eks stirrer ned noen, blir det ekkelt. Så det går an å trekke øya til seg før det blir ubehagelig for den du ser på. Som i mitt innlegg tidligere - hvis du VET at det du sier ikke er helt stuerent, hvorfor sier du det? Hold det for deg selv, ikke alt må sies eller beskrives. Som TS sin "ung jente med flotte former" eller hva det sto. Skjønte han ikke selv at det kan oppfattes ubehagelig? Tenkt på hva faen du vil, men ikke alt må opp og ut i plenum. Man kan si "hun var pen", og så trenger man vel ikke utdype det mer enn det.

Jeg er jo stort sett enig i alt du skriver. Det går en grense for hva man kan gjøre. Intens stirring er vel tett inn på den grensen ihvertfall. Men det går jo an å gå bort til vedkommende og si vennlig: "Hyggelig at du liker meg, men jeg ser helst at du ikke stirrer så intenst". Jeg tror det vil bli respektert. Det er ihvertfall bedre enn å gå bort til vedkommende og si "Dra til deg øy'a, din gris!"

Og, som du også er inne på, det må være tillat å gi komplimenter til en ung kvinne selv om hun er 10-20-30 år yngre enn deg. Det kan ikke være feil å smile og si: "du er veldig vakker!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Pierre666 skrev (2 minutter siden):

Jeg er jo stort sett enig i alt du skriver. Det går en grense for hva man kan gjøre. Intens stirring er vel tett inn på den grensen ihvertfall. Men det går jo an å gå bort til vedkommende og si vennlig: "Hyggelig at du liker meg, men jeg ser helst at du ikke stirrer så intenst". Jeg tror det vil bli respektert. Det er ihvertfall bedre enn å gå bort til vedkommende og si "Dra til deg øy'a, din gris!"

Og, som du også er inne på, det må være tillat å gi komplimenter til en ung kvinne selv om hun er 10-20-30 år yngre enn deg. Det kan ikke være feil å smile og si: "du er veldig vakker!"

Men man skal jo ikke, som ung kvinne spesielt, være nødt å si ifra til en mann mye eldre enn seg selv at man ikke liker at han stirrer. Det burde han jo skjønne selv. Dessuten er det svær mange menn som ikke tåler å få tilbakemelding, tror ikke jeg kjenner noen kvinner som ikke har hatt uheldige opplevelser med menn de har måtte si ifra til. 

Og det er forskjell på å si "du er veldig vakker" og si "så nydelige former du har". Jeg har fått "du er vakker"-komplimentet mange ganger, og det plager meg ikke. Det er nå det går lengre enn det at jeg synes det er HØYST ubehagelig og ukomfortabelt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pierre666 skrev (3 minutter siden):

Det en del av dere «gamle griser» ikke forstår er at vi kvinner er i verden for vår EGEN del, ikke for å ta oss ut for menn. Hva du, en tilfeldig eldre mann, mener om utseendet til en mye yngre kvinne, er totalt uinteressant. Tror du virkelig hun blir glad for å få den typen komplimenter? Det oppleves som frekt og invaderende. Ingen unge kvinner blir glade for å høre at en eldre mann finner dem attraktive. 
Komplimenter er noe som kommer i en eller annen relasjon eller situasjon. Nei, man går ikke bort til fremmede og begynner å kommentere utseendet.

Anonymkode: b5894...d17

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det en del av dere «gamle griser» ikke forstår er at vi kvinner er i verden for vår EGEN del, ikke for å ta oss ut for menn. Hva du, en tilfeldig eldre mann, mener om utseendet til en mye yngre kvinne, er totalt uinteressant. Tror du virkelig hun blir glad for å få den typen komplimenter? Det oppleves som frekt og invaderende. Ingen unge kvinner blir glade for å høre at en eldre mann finner dem attraktive. 
Komplimenter er noe som kommer i en eller annen relasjon eller situasjon. Nei, man går ikke bort til fremmede og begynner å kommentere utseendet.

Er du helt fremmed for at ikke alle kvinner er som deg? Kan du ikke tenke deg at mange yngre kvinner faktisk liker komplimenter, selv om de kommer fra en mann som er mye eldre enn en selv? Jeg har gitt mange unge kvinner komplimenter og det blir så godt som alltid godt mottatt. Noen ganger får jeg et stort smil og en takk tilbake, noen ganger stopper de og innleder en hyggelig samtale og noen helt få ganger har det resultert i et vennskap. Sex har aldri vært aktuelt.

Dette er vel ikke verst for en du velger å karakterisere som "en gammel gris"? Det er respektløst å gi slike karakteristikker. Det er respektløst også overfor de kvinnene som faktisk synes disse komplimentene er hyggelige å få. Du tiltar deg retten til å ha  monopol på hva kvinner tenker og mener. Men det har du ikke.

Kanskje det er du som bør gjøre et forsøk på å se inn i deg selv og revurdere dine meninger om alle andre. Hvis du greier det da. Kanskje er det du som tar feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at disse mennene som aktivt fantaserer om alle attraktive kvinner er menn som jevnt over har lite sex, evt ikke hatt sex med kvinner de har ønsket. 

Det er en vesentlig forskjell på å se at noen er attraktive og å fantasere om sex med dem.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS: med "flotte former" mente jeg egentlig bare å indikere at jeg ikke er blind, men er faktisk nødt til å se de jeg tross alt møter. Men det betyr absolutt ikke noe seksuelt,  eller at jeg på noe vis stirrer. Jeg burde heller brukt utrykket "vakre" ser jeg i etterkant. Dette ordet er mye mer i tråd med hva jeg ser og mener. 

Anonymkode: c59a2...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pierre666 skrev (37 minutter siden):

Er du helt fremmed for at ikke alle kvinner er som deg? Kan du ikke tenke deg at mange yngre kvinner faktisk liker komplimenter, selv om de kommer fra en mann som er mye eldre enn en selv? Jeg har gitt mange unge kvinner komplimenter og det blir så godt som alltid godt mottatt. Noen ganger får jeg et stort smil og en takk tilbake, noen ganger stopper de og innleder en hyggelig samtale og noen helt få ganger har det resultert i et vennskap. Sex har aldri vært aktuelt.

Dette er vel ikke verst for en du velger å karakterisere som "en gammel gris"? Det er respektløst å gi slike karakteristikker. Det er respektløst også overfor de kvinnene som faktisk synes disse komplimentene er hyggelige å få. Du tiltar deg retten til å ha  monopol på hva kvinner tenker og mener. Men det har du ikke.

Kanskje det er du som bør gjøre et forsøk på å se inn i deg selv og revurdere dine meninger om alle andre. Hvis du greier det da. Kanskje er det du som tar feil?

Nei, ingen blir glade for det, selv om de opptrer høflig. 
Du skjønner pene kvinner vet at vi er pene. Og uansett så går vi ikke rundt og lurer på hvordan vi tar oss ut.

Vi går på gaten og tenker på bestemor som ligger for døden eller eksamen i morgen, og så kommer det en helt ukjent eldre mann bort og kommenterer at han liker utseendet vårt. Hva vil han med det? Hvorfor skulle det interesserer oss? Og i 90% av tilfellene stopper det ikke der, men han tror vi er interessert i å prate med ham og «bli kjent». Eller han forfølger oss og vil gjerne «vise oss byen» eller lignende. 

Det er bare menn som er i inderlig høye på seg selv og tror at verden dreier rundt deres akse som tror at kvinner er interessert i hva en random fyr mener om dem. En fyr som fort kan bli aggressiv hvis han blir avvist, for alt vi vet. Så da smiler vi og sier takk, selv om vi har mest lyst til å svare «og du er skalla og stygg, ha deg vekk»

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, Katten.2.0 said:

Det er en vesentlig forskjell på å se at noen er attraktive og å fantasere om sex med dem.

Nååååå, er du så sikker på det? Veien mellom kan være meget kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.7.2024 den 12.03):

Livet går fort, plutselig er man snart 60 år og skjønner knapt hva man ser i speilet. For på innsiden eldes man ikke på samme måte. Men det betyr ikke at man går rundt å sikler etter yngre jenter. Virker som mange tror det. Jeg kan fint se at en lettkledd ung jente har flotte former. Men jeg føler ikke erotisk tiltrekning av den grunn. Klarer ikke å tenke sex om noen som til og med er yngre enn mine egne døtre. Jeg tenner fortsatt på min flotte kone, selv om hun også synlig er blitt eldre. Der er det erotisk tiltrekningskraft. 

Det føles rett og slett ubehagelig når jeg tenker på at unge jenter tror jeg sikler etter dem når jeg tilfeldigvis møter dem på gata. Alle gamlinger er ikke "griser". 

Anonymkode: c59a2...1a8

Men.. de to første setningene dine er motstridende til resten av innlegget? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, Sander33 said:

Er 48 og har to døtre. De er 18ish. Null tiltrekning til de, eller venninner. Småjenter er ikke no for meg. Null grisete tanker.  

Men hun ENE. Vet ikke hva det med henne, hun er bare veldig typen jeg liker. Så ja, alle menn kan være gamle griser. 

Alder er ett tall (samt skadet dna)🤣

Mulig du ser annerledes på det, som har egne døtre? 

Jeg har bare sønner, og jeg greier ikke la være tenke at en del av deres venninner er sexy. Og noen av dem har vært med i fantasiene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Nååååå, er du så sikker på det? Veien mellom kan være meget kort.

Jeg er sikker på det, fordi det er slik jeg selv tenker. Nå er det selvfølgelig ikke slik at alle menn tenker som meg, men det skal vesentlig mer til enn å se en attraktiv kvinne for at jeg skal fantasere.

Den vakreste kvinnen jeg har sett så jeg på t-banen ved Nationaltheatret. Skjønnheten hennes var så slående at jeg tror alt av kognitive funksjoner midlertidig gikk i stans. Jeg skulle ønske jeg kunne tatt et bilde som fanget skjønnheten hennes, male henne eller kunne skrive henne på en måte som gav henne rettferd, men den dag i dag husker jeg kun kåpen hennes og hvor hun stod. Det var et stjålet øyeblikk jeg visste jeg aldri kom til å få tilbake, og ingen tanker var seksuelle. Det var som å lese en god bok eller se et fantastisk kunstverk.

For at jeg skal fantasere om noen så må jeg ha en connection. Jeg har hatt nok vakre partnere til å ikke se meg blind på utseendet. Det må være kjemi og gjensidig flørting, først da begynner fantasiene - for da får jeg et inntrykk av hvordan vi vil være i lag.

Min tenning er basert på gjensidig begjær, og jeg har vel ikke fantasert om randoms siden jeg var hormonell tenåring hvor synet av en g-string eler BH var nok til å skape hetetokter.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Den type damer er ofte veldig innbilsk og tror alle sikler etter de 

Anonymkode: 2016e...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den type damer er ofte veldig innbilsk og tror alle sikler etter de 

Hvordan kan de være innbilske når mennene i tråden her sier at de liker å se på kvinner de synes er vakre? Da er det jo ikke innbilning, tror du ikke folk merker det når andre ser på dem?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan kan de være innbilske når mennene i tråden her sier at de liker å se på kvinner de synes er vakre? Da er det jo ikke innbilning, tror du ikke folk merker det når andre ser på dem?

Greia er at langt ifra så mange som de tror stirrer på de, så ja de er ofte innbilsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Greia er at langt ifra så mange som de tror stirrer på de, så ja de er ofte innbilsk

Hvordan vet du det? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...