AnonymBruker Skrevet 16. juli #1 Del Skrevet 16. juli Når jeg er på restaurant eller bar ser jeg at de kaster tomme flasker i søppeldunken sammen med tomme blikkbokser, sigarettsneiper, matrester og papir. Private husholdninger har heller ikke sortering for matavfall, glass&metall og papir i den skalaen som vi har. Lurer også på hvorfor det er kun Norge som bruker osthøvel. Anonymkode: 8371a...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #2 Del Skrevet 16. juli Jeg vet om ostehøvel ihvertfall 😅 Jeg er ikke norsk men har bodd i Norge i tyve år. Jeg syntes umiddelbart at en ostehøvel var en kjempegod idé og kjøpte og tok med meg til hjemmelandet med engang. Vel, fant ut at det ikke funket for osten i hjemmelandet mitt i det hele tatt. Ost i Norge er fastere og tørrere. Ost i hjemmelandet mitt, altså den osten som ser og smaker nærmest li vanlig norsk gulost, er allikevel mer klebrig i konsistens og ostehøvelen setter seg fast. Så kun vi i Norge bruker osthøvel fordi det kun fungerer på norsk ost. Har nettopp kommet hjem fra Spania og der sorterer man mat, plast, papp og rest, pluss batterier og pant, men det er ingen pant for pant. Det burde de kanskje hatt, da ville flere gidde å kildesortere pant. Anonymkode: d4e3c...4bf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 16. juli #3 Del Skrevet 16. juli Fordi det ikke hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #4 Del Skrevet 16. juli Det er mye som går i restavfall her til lands som ikke skulle vært der. Det er heller ikke alle kommuner i Norge som sorterer matavfall. Nå vet jeg ikke hvilke land du sikter til, men jeg tror aldri jeg har vært i et land i Europa som ikke har noen form for resirkulering i det hele tatt, selv om det sikkert finnes. Ostehøvel brukes mange steder. Jeg har bodd i USA og Canada de siste årene, og de ostehøvlene jeg har, har jeg kjøpt her. Thanos skrev (3 minutter siden): Fordi det ikke hjelper. Det er ikke helt riktig. Både glass, papir og metall er relativt enkelt å gjenbruke. Matavfall kan komposteres. Plast derimot er vanskeligere. De fleste typer plast kan ikke resirkuleres og gjenbrukt plast av plast som faktisk kan resirkuleres, blir alltid av dårligere kvalitet enn råmaterialene som resirkuleres. Anonymkode: 2925f...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #5 Del Skrevet 16. juli Men hvorfor er det så få land utenom Skandinavia som har pant på flasker/ bokser? Ts Anonymkode: 8371a...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #6 Del Skrevet 16. juli Akkurat kommet hjem fra Italia. De har mye mer kildesortering enn vi har. 6 bokser eller noe i alle hjem. Anonymkode: 76336...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #7 Del Skrevet 16. juli 1 hour ago, AnonymBruker said: Men hvorfor er det så få land utenom Skandinavia som har pant på flasker/ bokser? Ts Anonymkode: 8371a...cf9 https://www.nettavisen.no/na24/tomra-jubel-etter-panteforslag-fra-eu/s/12-95-3423493277 - Nå kan det bli pant i hele EU. Anonymkode: d4e3c...4bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå