Gå til innhold

Ensomhet i voksen alder. Flyttet, årene går og jeg er ensom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ebbeliten skrev (9 minutter siden):

Begynn å synge i kor!! Jeg har følt på litt av det samme etter mange år som småbarnsmor. Livet mitt har handlet om å serve andre hele tiden. Det var veldig lite plass til meg i eget liv. Vi flyttet også til en liten bygd for 8 år siden. 

Så begynte jeg i kor. Og nå er jeg med i to kor. Og det er den beste investeringen jeg har gjort ift å oppleve glede, tilhørighet og vennskap. Mennesker som synger sammen knytter bånd raskere. ❤️

God ide. Jeg vet om flere som har truffet nære venner og en meningsfull hobby gjennom kor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ebbeliten skrev (15 minutter siden):

Begynn å synge i kor!! Jeg har følt på litt av det samme etter mange år som småbarnsmor. Livet mitt har handlet om å serve andre hele tiden. Det var veldig lite plass til meg i eget liv. Vi flyttet også til en liten bygd for 8 år siden. 

Så begynte jeg i kor. Og nå er jeg med i to kor. Og det er den beste investeringen jeg har gjort ift å oppleve glede, tilhørighet og vennskap. Mennesker som synger sammen knytter bånd raskere. ❤️

Ååå❤️ det høres skikkelig fint ut! Men jeg kan virkelig virkelig ikke synge 🫣 Viss ikke skulle jeg gjort det🥰

Anonymkode: 947fd...6bd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ååå❤️ det høres skikkelig fint ut! Men jeg kan virkelig virkelig ikke synge 🫣 Viss ikke skulle jeg gjort det🥰

Hvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (8 minutter siden):

Hvis.

FY Rotemor, FY!

Anonymkode: 53e79...0b8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (17 minutter siden):

Hvis.

Hvis og viss er likestilte skrivemåter🙄Hvis er mest brukt. Jeg bruker viss😘

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis og viss er likestilte skrivemåter🙄Hvis er mest brukt. Jeg bruker viss😘

Du har rett😊Det ser bare så rart ut!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rotemor skrev (11 minutter siden):

Du har rett😊Det ser bare så rart ut!

Det er mulig 😊 jeg er vestlending med nynorsk som hovedmål og for meg er viss mest naturlig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jaa, det har vi gjort en god del. Likevel blir det bare overflatisk kjennskap, på et vis 😣

Kansje fordi det tek litt tid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (3 minutter siden):

Kansje fordi det tek litt tid? 

Det er mulig. Men barnet har gått 5 år i samme barnehagen uten at det ble noe mer enn overflatisk bekjentskap. (går nå på skole). Vi har invitert både hjem og til å møtes ute på lekeplasser/barnehageområdet. Hatt mødrekvelder som ute å spise/ta en øl osv. Forstår ikke helt hva som skal til for å komme gjennom det ytterste skallet for å bli noe mer enn bare bekjentskap. Jeg føler selv at jeg byr på meg selv, men noe jeg jeg tydeligvis ikke riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta på deg verv.

Hør om folk vil bli med ut på en tur, komme innom på et glass vin, og slå alltid av en prat på butikken/ved henting i bhg/når du går tur

jobb frivillig eller engasjer deg i noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (På 16.7.2024 den 17.42):

Ta på deg verv.

Hør om folk vil bli med ut på en tur, komme innom på et glass vin, og slå alltid av en prat på butikken/ved henting i bhg/når du går tur

jobb frivillig eller engasjer deg i noe. 

Ja, har prøvd alt dette❤️  Bortsett fra frivillig arbeid, rett og slett fordi jeg føler at tiden ikke strekker til i småbarnsårene til å ta på meg noe ekstra regelmessig. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du føler deg bekvem med å si hvilken by du bor i, så kan det hende noen her på KG fra samme by også ønsker seg en ny venn? Kanskje det blir klaff?

Anonymkode: ccd5c...5fa

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg kjenner meg veldig igjen. Tok meg ca 11 år å få ei ordentlig venninne her jeg er innflytter. Hadde nesten gitt opp, men så traff jeg ei gjennom en Facebook-side. Har prøvd å bli kjent med foreldre til barna, men de fleste her er vokst opp her og virker ikke så interessert i å bli kjent med flere. Jeg har fortsatt lyst på flere vennskap, men nå er jeg ikke helt alene her. Kanskje finnes det en Facebook-side for byen du bor i der du kan legge ut spørsmål om noen har lyst til å være med å gå tur/gjøre en aktivitet eller noe?

Anonymkode: 1e1c0...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hektet meg litt på samboers gjeng. Er mange hyggelige damer der som heldigvis virker åpne for nye vennskap. 

Anonymkode: c82a1...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du tilfeldigvis på Sørlandet?

Jeg er i samme situasjon. Flyttet hit for 19 år siden og har ikke fått en eneste venn. Har gjort alt det anbefales å gjøre, vært frivillig på mange ulike aktiviteter, deltatt på kurs, organiserte ting, forsøkt å mingle med barnas venners foreldre, deltok på alt av sosiale tilstelninger på jobb, skole og ellers, invitert folk, vært åpen om situasjonen min -men nei. 

Nå har jeg vel egentlig gitt opp. Går ikke lenger på sosiale aktiviteter, dropper julebord på jobb og er ikke lenger frivillig. Det er jo i grunn ganske trist, men jeg tror ikke folk er interessert i å være sammen med meg, og da er det bedre å bare bite tennene sammen og være alene. 

Anonymkode: 6b320...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.7.2024 den 21.30):

For 8(!!) år siden flyttet jeg motvillig fra byen jeg trivdes så godt i, med et stort nettverk og rikt sosialt liv og til byen til min mann. Jeg husker jeg følelsen godt i kroppen enda, hvor lite lyst jeg hadde og tristheten for alt jeg forlot. 
samtisig tenkte jeg; det ordner seg! Jeg finner jo nye venner der. Jeg var den gang 27 år. Ferdig utdannet. 

Ikke lenge etterpå ble jeg gravid. Fikk en koselig barselgruppe, men det ble ingen dype vennskap…heller ikke vennskap på den måten at jeg kan spør om å gå en kveldstur eller ta et glass vin. 
Årene går, småbarnslivet krever sitt og flere barn kom til. De neste rundene ble det ikke av noe barselgruppe..jeg prøvde å dra i gang, men folk var opptatt med sitt. 

Nå har det gått 8 år. Jeg har hatt noen jobber, men ingen kollegaer som har blitt noe mer en kollegaer. Selv om familieliv og hektisk hverdag krever sitt savner jeg helt ekstremt å ha et nettverk. Jeg fikk en venninne, ca 2 år etter vi flyttet. Et sånt vennskap som bare var full klaff, kjemi og 100% naturlig fra dag 1. det varte 1 år og hun flytter dessverre tilbake til sin hjemby. Jeg har ingen, bortsett fra kjernefamilien. Jeg er så ensom og savner så utrolig å ha et nettverk…eller i allefall bare en venninne…en å snakke med, gå tur, et glas vin med, ellrr bare finne på noe. 

Føler nesten løpet er kjørt. Hvofor det det så vanskelig? Jeg er oppegående, hyggelig, morsom og høyt utdannet. Skulle tro det meste låg til rett for å få et vennskap. Sorgen over hvordan hverdagen og livet ble spiser meg mer og mer opp. 

Så snakket jeg med «gamle» venninner og de spør hvordan jeg har det og om jeg har et nettverk. Jeg tør kkke lenger si nei, så jeg svarer vagt «jada! Jeg trives sånn passe» men tør ikke si at jeg er helt uten nettverk og faktisk ganske ulykkelig. 

hvordan kan jeg løse dette? Hvordan er det mulig å få venninner i voksen alder? Jeg føler det går på helsa løs. Skam. Savn. 

Jeg får ikke mannen med på å flytte tilbake. Jobbmulighetene gor han er dårlige der vi flyttet fra og han har har mest i inntekt av oss to. Barna har begynt på skole og bhg og vi «gror fast». 

noen som har noen råd? 

Du har nå enn mann ved din side så helt alene er du jo ikke, men skjønner savnet etter venninner.

Jeg og flyttet til nytt sted pga jobb for 4 år siden og venner har jeg prøvd alt for å få. Alle disse sosiale gruppene har jeg prøvd osv. Funket ikke for meg. Jeg føler meg ensom innimellom. Har ikke spesielt stort nettverk. Er alene meste parten av tiden. Har ingen mann heller.

Nå i juli har jeg ikke snakket fysisk med noen på 14 dager. Det merkes at det er ferie i Norge.

Løsning for meg ble hobbyer som frivillig arbeid der jeg kan treffe folk på fritiden. 

Men ja kjenner meg ofte alene enda jeg er flink og komme meg ut å finne på ting alene blitt. Jeg er i kvinne i 50 åra.

Håper det ordner seg.

Anonymkode: 98215...89c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lillevill skrev (På 15.7.2024 den 22.15):

Inviter barn med foreldre hjem til dere fra barnehagen ☺️ lag sommerfest, halloween fest osv. Inviter, ha plaskebasseng i hagen. 

Dette har jeg prøvd flere ganger men ingen foreldre vil henge med oss. Har invitert på bursdag to ganger, invitert til Halloween fest, og prøvd å være engasjert i grupper i barnehagen. Har gitt opp, og egentlig funnet meg til rette med at ingen vil ha noe vennskap. Nå opplever jeg at noen kommer snikende tilbake, men for meg er det for sent. Jeg orker ikke å prøve mer. 

Jeg har begynt å ignorere foreldre i barnehagen ved henting og levering. Orker ikke å si hei eller hade lengre. Barna mine er i barnehagen slik at jeg kan dra på jobb og det er helt ok. 

Har det mye bedre nå etter at jeg begynte å gi litt mer F! 

Anonymkode: 89405...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bor du tilfeldigvis på Sørlandet?

Jeg er i samme situasjon. Flyttet hit for 19 år siden og har ikke fått en eneste venn. Har gjort alt det anbefales å gjøre, vært frivillig på mange ulike aktiviteter, deltatt på kurs, organiserte ting, forsøkt å mingle med barnas venners foreldre, deltok på alt av sosiale tilstelninger på jobb, skole og ellers, invitert folk, vært åpen om situasjonen min -men nei. 

Nå har jeg vel egentlig gitt opp. Går ikke lenger på sosiale aktiviteter, dropper julebord på jobb og er ikke lenger frivillig. Det er jo i grunn ganske trist, men jeg tror ikke folk er interessert i å være sammen med meg, og da er det bedre å bare bite tennene sammen og være alene. 

Anonymkode: 6b320...356

Forstår deg godt 

Anonymkode: 89405...b25

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbeliten skrev (På 15.7.2024 den 22.36):

Ja med den forutsetning at man har bittelitt sangstemme da 

Anonymkode: 0cf27...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.7.2024 den 0.11):

Hvis du føler deg bekvem med å si hvilken by du bor i, så kan det hende noen her på KG fra samme by også ønsker seg en ny venn? Kanskje det blir klaff?

Anonymkode: ccd5c...5fa

Jeg bor i Trondheim ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...