JaVel Skrevet 16. juli 2024 #181 Del Skrevet 16. juli 2024 (endret) Er det noen på demokratenes side som har en liten sjanse mot Traump? Endret 16. juli 2024 av JaVel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 16. juli 2024 #182 Del Skrevet 16. juli 2024 Biden er ikke valgt offisielt av Demokratene enda, så han trenger ikke engang trekke seg frivillig for å ikke bli deres kandidat. Så jeg vil nok si at det ikke er Biden sin skyld, men alle Demokratene som kommer til å stemme ham frem som sin kandidat nå snart. De kan velge noen andre ... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 16. juli 2024 #183 Del Skrevet 16. juli 2024 (endret) Inkompetansen fra Secret Service er så ufattelig at jeg ikke syns det er rart at noen spekulerer i at det ligger noe mer i det. Det finnes videoer der deltagere peker ut gjerningsmannen i flere minutter før han skyter. Og det fra den mest åpenbare plassen å skyte fra. At det er umulig å holde noe slikt hemmelig er ikke noe godt argument da man enda ikke har hatt noen tid til å etterforske hendelsen. Endret 16. juli 2024 av Athod 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 16. juli 2024 #184 Del Skrevet 16. juli 2024 Athod skrev (29 minutter siden): Inkompetansen fra Secret Service er så ufattelig at jeg ikke syns det er rart at noen spekulerer i at det ligger noe mer i det. At det er umulig å holde noe slikt hemmelig er ikke noe godt argument da man enda ikke har hatt noen tid til å etterforske hendelsen. Hva mener du ? Tror du at rigide sikkerhetstiltak alltid gir 100% trygghet ? USAs konspirasjonsteoretikere lever godt på «kvegets» inkompetanse….. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 16. juli 2024 #185 Del Skrevet 16. juli 2024 (endret) Nei asså... Biden roter og fremstår veldig svekket. Valgdebatten mellom Trump og Biden ble en skikkelig sjokkaffære i demokratenes leir, og mange velgere- demokratiske velger opplevde at det media og det hvite hus hadde sagt om tilstanden til Biden var løgn. Det har vært en heftig uke blant demokratene som nå "sloss" seg i mellom, der noen vil at Biden skal gå, og andre mener at man må holde kjeft og late som ingenting. Det er klart at dette svekker demokratene. Ingen har snakket om Trump og hvor ille han er på en uke, og i fall de har prøvd, så har dette kommet i skyggen av hvor ille Biden fremstår. Det hjalp jo ikke med NATO-møte der Biden kalte Zelensky for Putin....og der Biden kalte sin egen visepresident for Trump. Så etter dette kaoset, blir Trump skutt. Han reiser seg og kaster neven i luften og framstår dermed som et sterkt ikon. I tillegg til dette så tør ikke demokratene å sende sine vanlige tv-kampanjer om at Trump er Hitler og en fare for demokratiet, for det ville jo ta seg dårlig ut ettersom Trump nettopp ble skutt! Og det er jo deres beste valgkamptriks mot Trump. Nå kan det jo nesten leses som om de oppfordrer til å ta han.... Og dette står velgerne i. En veldig svekket Biden, og et svekket og splittet parti bak han, og Trump som kommer til sitt valgmøte og blir tatt imot som en helt med et samlet parti bak seg. Endret 16. juli 2024 av Mooza 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 16. juli 2024 #186 Del Skrevet 16. juli 2024 Surpomp skrev (30 minutter siden): Hva mener du ? Tror du at rigide sikkerhetstiltak alltid gir 100% trygghet ? USAs konspirasjonsteoretikere lever godt på «kvegets» inkompetanse….. Forskjell på 100% trygghet og det å unngå (i flere minutter) å legge merke til en snikskytter fra den mest åpenbare plassen. Jeg sier ikke at de tar skjedd en konspirasjon, bare at man ikke er hjernedød om man spekulerer i det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 16. juli 2024 #187 Del Skrevet 16. juli 2024 JaVel skrev (1 time siden): Er det noen på demokratenes side som har en liten sjanse mot Traump? Ja flere men med Gavin Newsom kan de omtrent ikke tape for Trump. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelgeK Skrevet 16. juli 2024 #188 Del Skrevet 16. juli 2024 (endret) 3 hours ago, Surpomp said: Nei, en gammel stabukk som Biden med sviktende selvinnsikt, og et logrende støtteapparat som ikke tør å avsløre «keiserens nye klær», vil ikke være i stand til å overlevere stafettpinnen til en bedre utøver. Demokratene har allerede gitt opp. Endret 16. juli 2024 av HelgeK 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 16. juli 2024 #189 Del Skrevet 16. juli 2024 Jeg er forbauset over at mange har skrevet på X "Jeg har ikke stemt på Trump, men nå overveier jeg det" og "Jeg har aldri likt Trump, men det bildet er ikonisk. Stolt over å være Amerikansk". "Trump sto opp og viste styrke". Jeg hadde ikke trodd at politisk nøytrale amerikanere skulle bli stolte og rørte over bildet. Men større deler av befolkningen er nok mer patriotiske enn jeg trodde. Nå er det flere måneder til valget, så det er ikke sikkert de faktisk går og stemmer. Men hvis attentatforsøket fører til at de som er Trumpvelgere faktisk går og stemmer, så har det gitt stor effekt. Mange sier de skal stemme på forhånd, ikke alle gjør det. Under Brexit avstemmingen tok de som ville forlate EU på seg regnklær og støvler, og gikk for å stemme. Mens de som ville bli i EU, satt hjemme og feiret seieren på forskudd, fordi meningsmålingene hadde vist at de ledet. https://www.telegraphindia.com/india/uk-rain-test-for-remain-resolve/cid/1492271 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bullehurk Skrevet 16. juli 2024 #190 Del Skrevet 16. juli 2024 TomSawyer skrev (1 time siden): Ja flere men med Gavin Newsom kan de omtrent ikke tape for Trump. Tror jeg faktisk du har du har mye rett i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 16. juli 2024 #191 Del Skrevet 16. juli 2024 ops2 skrev (37 minutter siden): Jeg er forbauset over at mange har skrevet på X "Jeg har ikke stemt på Trump, men nå overveier jeg det" og "Jeg har aldri likt Trump, men det bildet er ikonisk. Stolt over å være Amerikansk". "Trump sto opp og viste styrke". Jeg hadde ikke trodd at politisk nøytrale amerikanere skulle bli stolte og rørte over bildet. Men større deler av befolkningen er nok mer patriotiske enn jeg trodde. Nå er det flere måneder til valget, så det er ikke sikkert de faktisk går og stemmer. Men hvis attentatforsøket fører til at de som er Trumpvelgere faktisk går og stemmer, så har det gitt stor effekt. Mange sier de skal stemme på forhånd, ikke alle gjør det. Under Brexit avstemmingen tok de som ville forlate EU på seg regnklær og støvler, og gikk for å stemme. Mens de som ville bli i EU, satt hjemme og feiret seieren på forskudd, fordi meningsmålingene hadde vist at de ledet. https://www.telegraphindia.com/india/uk-rain-test-for-remain-resolve/cid/1492271 Om noe fører et hopp på meningsmålingene for Trump til at Sleepy Biden blir byttet ut mot en annen ..og med en demokratisk kandidat som ikke er senil er det lett å mobilisere mot grauthue Trump. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 16. juli 2024 #192 Del Skrevet 16. juli 2024 ops2 skrev (46 minutter siden): Jeg er forbauset over at mange har skrevet på X "Jeg har ikke stemt på Trump, men nå overveier jeg det" og "Jeg har aldri likt Trump, men det bildet er ikonisk. Stolt over å være Amerikansk". "Trump sto opp og viste styrke". Jeg hadde ikke trodd at politisk nøytrale amerikanere skulle bli stolte og rørte over bildet. Men større deler av befolkningen er nok mer patriotiske enn jeg trodde. Nå er det flere måneder til valget, så det er ikke sikkert de faktisk går og stemmer. Men hvis attentatforsøket fører til at de som er Trumpvelgere faktisk går og stemmer, så har det gitt stor effekt. Mange sier de skal stemme på forhånd, ikke alle gjør det. Under Brexit avstemmingen tok de som ville forlate EU på seg regnklær og støvler, og gikk for å stemme. Mens de som ville bli i EU, satt hjemme og feiret seieren på forskudd, fordi meningsmålingene hadde vist at de ledet. https://www.telegraphindia.com/india/uk-rain-test-for-remain-resolve/cid/1492271 Det var det første jeg tenkte: Nå blir Trump valgt, for amerikanerne elsker en "helt". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 16. juli 2024 #193 Del Skrevet 16. juli 2024 Athod skrev (3 timer siden): Forskjell på 100% trygghet og det å unngå (i flere minutter) å legge merke til en snikskytter fra den mest åpenbare plassen. Jeg sier ikke at de tar skjedd en konspirasjon, bare at man ikke er hjernedød om man spekulerer i det. Jo, bare hjernedøde amerikanere biter på denne konspirasjonen. Når politiet plasserer ut skarpskyttere, velger man de mest åpenbare plassene. Men 100 % trygg blir man aldri 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 16. juli 2024 #194 Del Skrevet 16. juli 2024 Mooza skrev (4 timer siden): I tillegg til dette så tør ikke demokratene å sende sine vanlige tv-kampanjer om at Trump er Hitler og en fare for demokratiet, for det ville jo ta seg dårlig ut ettersom Trump nettopp ble skutt! Og det er jo deres beste valgkamptriks mot Trump. Nå kan det jo nesten leses som om de oppfordrer til å ta han.... Og nettopp dette er nok en annen del av ‘gavepakken’; en kan med rette påstå at Trump sine motstandere har fyrt opp under ekstreme handlinger ved å anklage ham for å ville avskaffe demokratiet, være fascist eller ‘som Hitler’. Ikke at Trump og hans tilhengere har noen snillere retorikk, men attentat fremstår på mange måter som en logisk konsekvens av at en part er ‘den neste Hitler’. Dette har jo allerede en del republikanere forsøkt å utnytte. Jeg tror samtidig vi i Norge ‘glemmer’ hvor grov retorikken og anklagene tross alt er fra begge sider, ikke bare ‘Trump-leiren’. Kanskje til dels fordi vi i større grad får anklagene mot Trump rapportert som noe nærmere sannheten, mens anklgene fra ham som løgn osv. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 16. juli 2024 #195 Del Skrevet 16. juli 2024 (endret) Athod skrev (10 timer siden): Jeg sier ikke at de tar skjedd en konspirasjon, bare at man ikke er hjernedød om man spekulerer i det. Det viktige er HVORDAN man forstår verden og setter sammen bildet av en konspirasjon. Mange bruker tid på sniperene og den tydelig urutinerte sikkerhetsvakten. Men ingen av dem har egentlig kontroll over sikkerhetsopplegget. Det finnes en operasjonell sikkerhetsansvarlig for denne samlingen. En som er ansvarlig for å dele opp ulike ansvarsområder mellom secret Service og lokalt politi, som definerer hva som skal overvåkes av hvem, og detaljstyrer hvilke ansatte som har hvilken oppgave og godkjenner personell. Dette attentatforsøket avdekket at denne personen i BESTE FALL er monumentalt inkompetent, og verste fall en del av en konspirasjon. Antallet spektakulære feilvurderinger er så stort, at det er vanskelig å forstå hvordan man har fått det til. Sikkerhetsarbeid skjer ikke når sikkerhetsbrist skjer: det er brannslukking og lukking av stalldører for tomme staller. Det arbeidet fungerte her :Trump ble fraktet ut i sikkerhet. Sikkerhetsarbeid gjøres på forkant ved å fjerne så mange angrepsvektorer som mulig. PROBLEMET er at inkompetanse alltid er mer sannsynlig en konspirasjon. Endret 16. juli 2024 av Druid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiger Jack Skrevet 17. juli 2024 #196 Del Skrevet 17. juli 2024 Må være betryggende å ha topptrente livvakter som dette som skal beskytte deg i denne typen situasjoner 🤣 Så har det også dukket opp videoer av samme dama som ikke engang klarer å putte pistolen i hylsteret. Det direkte pinlig at Secret Service har folk som er så inkompentene. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelgeK Skrevet 17. juli 2024 #197 Del Skrevet 17. juli 2024 47 minutter siden, Tiger Jack said: Må være betryggende å ha topptrente livvakter som dette som skal beskytte deg i denne typen situasjoner 🤣 Så har det også dukket opp videoer av samme dama som ikke engang klarer å putte pistolen i hylsteret. Det direkte pinlig at Secret Service har folk som er så inkompentene. Secret Service har jo som mål å oppnå en andel på 30% kvinner innen 2030. Leve mangfoldet. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 17. juli 2024 #198 Del Skrevet 17. juli 2024 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 18. juli 2024 #199 Del Skrevet 18. juli 2024 Tja, de siste åtte årene har all msm hatt daglige negative omtaler av Trump. Er det ikke det ene så er det det andre … Hvorfor er folk så ekstremt negative? Har ikke fulgt såå nøye med, men er han den gjennomført grusomme personen de skal ha det til? Han startet ingen kriger under presidentskapet sitt og det må vel være en god ting? Mange fattige stemte på han for de ønsket en forandring og mange fikk det også bedre. Økonomien gikk også bedre de årene han styrte. Jeg bare skjønner ikke det ekstreme hatet norsk media har, når amerikanerne selv ser ut til å både like ham og stemme på ham …Det er tross alt de det gjelder … 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 18. juli 2024 #200 Del Skrevet 18. juli 2024 Surpomp skrev (På 16.7.2024 den 8.48): Attentatet var en «gavepakke» til Trump som han selvfølgelig bruker til sin egen fordel. Biden forsøker febrilsk å fremstå som en samlende og klok «landsfader» , men klarer ikke å fylle rollen. En angrende, stotrende og rørete gammel mann er det minste USA trenger nå. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/QMMgJq/biden-det-var-feil-aa-snakke-om-aa-sette-en-maalskive-paa-trump Dette blir walkover for Trump og da må resten av verden forholde seg til det samme uforutsigbare regimet som forrige gang Trump var president. Han er en uttalt beundrer av autoritære ledere og kommer til å hevne seg på alle som har kritisert og straffeforfulgt lovbruddene hans. Dommere, journalister, kritikere, åpenhjertige politikere og andre lands uvennlige regjeringer kan se frem mot en langt tøffere hverdag. med skitne triks eller straff. Et skudd for baugen for vestlig samarbeid, akkurat slik Kina og Russland ønsker seg. Dette vil igjen få EU til å forsere planene om en egen EUhær med sine egne atomvåpen og sin egen maktpolitiske agenda. Det er derfor sannsynlig at han vil forsøke å endre grunnloven slik at han kan stille som president også i en tredje periode, i godt selskap med diktatoren Putin. Og nedturene , uflaksen og rotet fortsetter for Biden, mens Trumpleiren feirer seieren allerede. https://www.tv2.no/nyheter/biden-har-fatt-korona/16852098/ En utvikling regissert av Demokratene selv via feighet , naivitet og respektløshet. Man må tro at de ønsker å tape. Man sender ikke en gammel traver ut for å vinne en spinnvill galoppkonkurranse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå