Gå til innhold

Trump er skutt

Jessic_a

Anbefalte innlegg

Dette må jo være det beste som har skjedd Trump. Hadde han ikke vært så nære på å bli skutt hadde jeg lett trodd det var iscenesatt, for det er liksom for perfekt, men man trenger ikke konspirere mer enn 3 sekunder før man skjønner at man er på vidda. 

Jeg er 100% sikker på at han kommer til å vinne valget, og demokratene har hjulpet ham godt på vei. Biden er selvsagt for gammel til å styre et land, og demokratene burde sett dette mye før og vært ærlige med velgerne sine istedenfor å late som alt er bra. Jeg blir oppriktig lei meg av å se ham, for han minner om min bestefar. De er like gamle, og vi har nettopp bestemt at han ikke får kjøre bil lenger fordi han ikke er like responsiv. De burde jo gjøre det samme med Biden. 

Da er det bare å håpe på at han ikke brenner ned verden. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utsiden skrev (23 minutter siden):

USAs utenrikspolitikk har siden krigen vært lang og blodig kamp mot selvstyre i hele verden. Verden vet dette, som Europeere  vil vi fremover betale prisen for å fasilitert denne ondskapen i generasjoner. 

De aller fleste av USAs allierte og venner er så vidt meg bekjent selvstendige demokratier. Påstandene dine faller derfor som et korthus.
Det er kun i noen avsidesliggende bananrepublikker at USA har gjort halvhjertet innsats for å demme opp mot autoritær innflytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (1 minutt siden):

Dette må jo være det beste som har skjedd Trump. Hadde han ikke vært så nære på å bli skutt hadde jeg lett trodd det var iscenesatt, for det er liksom for perfekt, men man trenger ikke konspirere mer enn 3 sekunder før man skjønner at man er på vidda. 

Jeg er 100% sikker på at han kommer til å vinne valget, og demokratene har hjulpet ham godt på vei. Biden er selvsagt for gammel til å styre et land, og demokratene burde sett dette mye før og vært ærlige med velgerne sine istedenfor å late som alt er bra. Jeg blir oppriktig lei meg av å se ham, for han minner om min bestefar. De er like gamle, og vi har nettopp bestemt at han ikke får kjøre bil lenger fordi han ikke er like responsiv. De burde jo gjøre det samme med Biden. 

Da er det bare å håpe på at han ikke brenner ned verden. 

Brant han ned verden sist gang han satt i 4 år ? Du vet jo svaret. Han var ikke i nærheten av det en gang. Det kommer neppe til å skje denne gangen heller. Brenner verden ned er det fordi Nato og Russland braker sammen i en atomkrig på grunn av høyt press og misforståelser. Og det kan skje uansett hvem som sitter med makten i USA, så lenge man presser Russland til randen av hysterisk forfølgelsesvanvidd.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (1 time siden):

Globalistene hos Demokratene er ikke uskyldshvite de heller. Akkurat som EU har de jobbet frem en samfunnsmodell som tar lite hensyn til egen befolkning, men som applauderer overnasjonalitet og rovdyrkapitalisme.

Dette er likevel milevidt fra Trumps primitive beundring for vold, egoisme og autoritære stater.

Beundring av vold ? Hvor tar du det fra ? Antifa er vel de som har brukt mest vold i USA i historien og sluppet unna med det, og demokratene har direkte oppfordret til det og ikke gjort noe for å forhindre det. Så det der blir for billig retorikk. Nord Korea var vel et land Trump "var på godfot" med fordi han ville roe ned situasjonen med "The rocket man" og kjørte dermed den "kameratslige tonen" Det fungerte på sitt vis, kjøre på med tøff holdning ovenfor Nord Korea vil aldri virke overhodet, det vet Trump. Spesielt etter at de fikk Atomvåpen. Da var den muligheten kjørt.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (58 minutter siden):

Hør her alle sammen ! Du har helt rett her, og Trump var veldig nær å kunne roe ned  "the rocket man"  som Trump kalte Nord Koreas diktator. Trump er vel den eneste av presidentene i USA de siste 70 årene som ikke har startet en krig i sin periode.

Trump er modig, uredd og direkte tøff ! Ufordragelig til tider også ja. Mange av de andre verdenslederne merket seg dette. Det er null poeng å "kødde" med Trump. Der vil vi bare treffe beinhardt tre og en som ikke gir ved dørene.  Det så vi etter attentatet også ! Hvor er skoene mine sier han etter at hodet nesten ble skutt av, opp på beina og knytte med nevene og skrike "kjemp, kjemp kjem" etter å ha vært millimeter fra den sikre død. Det sier alt om karakteren til Trump. En mann som aldri gir seg uansett. Like det eller ikke ? Demokratiet får avgjøre.

Det som er skummelt, er at de bare har to relativt ubrukelige menn å velge i? Fins det ingen relativt normale og oppegående folk der borte? Det kan få meg til å lure i det minste … Når det kun er to personer å velge mellom og det sett utenfra er pest eller kolera! Det er selvsagt et veldig overfladisk bilde jeg har, og har absolutt ikke nok av verken kunnskap eller interesse til å sette meg inn i alt de står for. Men burde vel kanskje vært gjort noe så det fins litt flere å velge i. Bedre med flere perioder under samme president som f.eks. Obama! At en som er dømt for det ene og andre skal ha mulighet til en periode til, er helt hinsides min fatteevne. Og Biden bør vel snart innse at han drar litt på åra?? Virker jo rimelig fjern til tider! 

Hvor er de unge, engasjerte og kunnskapsrike!? Som stammer fra den virkelig typiske amerikanske befolkningen! Bør ikke være sånn at man må ha økonomiske midler for å stille til valg! Man bør kunne stille uavhengig av økonomi og det burde Amerika lagt til rette for 👍🏻

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortvilet mamma skrev (4 minutter siden):

Det som er skummelt, er at de bare har to relativt ubrukelige menn å velge i? Fins det ingen relativt normale og oppegående folk der borte? Det kan få meg til å lure i det minste … Når det kun er to personer å velge mellom og det sett utenfra er pest eller kolera! Det er selvsagt et veldig overfladisk bilde jeg har, og har absolutt ikke nok av verken kunnskap eller interesse til å sette meg inn i alt de står for. Men burde vel kanskje vært gjort noe så det fins litt flere å velge i. Bedre med flere perioder under samme president som f.eks. Obama! At en som er dømt for det ene og andre skal ha mulighet til en periode til, er helt hinsides min fatteevne. Og Biden bør vel snart innse at han drar litt på åra?? Virker jo rimelig fjern til tider! 

Hvor er de unge, engasjerte og kunnskapsrike!? Som stammer fra den virkelig typiske amerikanske befolkningen! Bør ikke være sånn at man må ha økonomiske midler for å stille til valg! Man bør kunne stille uavhengig av økonomi og det burde Amerika lagt til rette for 👍🏻

Og du kan jo det ! Bare å reise rundt og sanke stemmer. Men å reise rundt koster penger det også :) Tror du at valgkamp i Norge er gratis ? Det er faktisk ekstremt dyrt for alle partier. Slipper du ikke til i pressen er du sjanseløs. Og for å slippe til i pressen må du først gjøre deg aktuell, og selv da sliter du om du ikke blir likt av pressen. Da handler det om å kjøpe seg reklameplass i USA, og dette koster enormt med penger. Du trenger ikke ha dem selv som en rik person, men du må ha et nettverk som samler inn penger til deg. Slik at du kan reise rundt og gjøre deg kjent med folket og de med deg, få reklameplass og klare å være retorisk sterk nok politisk til å kunne gjøre deg forstått og nå ut til folk.

Og vet du hva ! Det er ekstremt få politikere som er akkurat det. Bare å se til Norge det finnes nesten ikke slike i det hele tatt. Hagen var det, Stoltenberg og noen andre. Ellers er det en grå masse som er avhengig av at partiet deres fikser alt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TomSawyer skrev (16 timer siden):

Flere..men jeg ser Gavin Newsom som den mest sannsynlige.

Den åleglatte floskelmaskinen som har ødelagt California vil bli bra som president??
Vel, hvis du ønsker at resten av USA skal gå samme veien, så....
For min del ønsker jeg ikke landet så vondt, selv om jeg ikke liker administrasjonen....

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (10 minutter siden):

Den åleglatte floskelmaskinen som har ødelagt California vil bli bra som president??
Vel, hvis du ønsker at resten av USA skal gå samme veien, så....
For min del ønsker jeg ikke landet så vondt, selv om jeg ikke liker administrasjonen....

Ja Newsom er en sleip jævel men det var Kennedy og.. Jeg tror Newsom blir en bra president like mye som jeg vet Trump er en katastrofe som president.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortvilet mamma skrev (1 time siden):

Neida, de har fortsatt RFK jr, Cornel West og Jill Stein.

Men Trump er faktisk populær i store deler av den amerikanske befolkningen. Biden derimot er vel knapt populær blant noen, bare et nødvendig onde for folk som hater Trump.

Ellers enig i at de burde fått pengene ut av politikken, men det vil jo ikke skje så lenge de som bestemmer dette tjener fett på samarbeidet med bidragsyterne.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir uendelig flau på vegne av amerikanere når noe så tragisk som et attentatforsøk på en eks-president/presidentkandidat (og indirekte på demokratiet) ender med euforisk og selvtilfreds chanting "USA! USA! USA!". Som om dette skulle være et stolt øyeblikk i amerikansk historie.

Denne euforien ble åpenbart utløst av Trumps knyttede neve. Det sier noe om hans velgere når de lar seg besnære så voldsomt av en påtatt macho/cowboy-holdning. Som om DET er det ypperste av karaktertrekk man vil ha i en verdensleder? En selverklært tøffing med oppblåst ego?

Rett nok skal man ha et visst ego om man ønsker å bli USAs president eller hvilken som helst leder i en prominent stilling, men skulle virkelig ønske at det var andre, mye viktigere karaktertrekk man ønsket å kultivere m.t.p det enorme ansvarsområdet han skal forvalte. Det blir for banalt og fordummende med dette fokuset på hans tøffhet. Hvilken nasjon har den tøffeste pappa'n! USA! USA! USA! 🤡

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (12 minutter siden):

Blir uendelig flau på vegne av amerikanere når noe så tragisk som et attentatforsøk på en eks-president/presidentkandidat (og indirekte på demokratiet) ender med euforisk og selvtilfreds chanting "USA! USA! USA!". Som om dette skulle være et stolt øyeblikk i amerikansk historie.

Denne euforien ble åpenbart utløst av Trumps knyttede neve. Det sier noe om hans velgere når de lar seg besnære så voldsomt av en påtatt macho/cowboy-holdning. Som om DET er det ypperste av karaktertrekk man vil ha i en verdensleder? En selverklært tøffing med oppblåst ego?

Rett nok skal man ha et visst ego om man ønsker å bli USAs president eller hvilken som helst leder i en prominent stilling, men skulle virkelig ønske at det var andre, mye viktigere karaktertrekk man ønsket å kultivere m.t.p det enorme ansvarsområdet han skal forvalte. Det blir for banalt og fordummende med dette fokuset på hans tøffhet. Hvilken nasjon har den tøffeste pappa'n! USA! USA! USA! 🤡

🤣 

For en sammenlikning! Jeg lo. Den tøffeste pappaen er jo treffende med tanke på pappagutter som liker at pappa betaler 👍🏻 Så lenge han har penger og det gir en viss makt, og ikke minst velstand og goder til de som er glad i pengene hans, har han også en del følgere. 

Hvis vi fjerner pengene hans, og han likevel hadde holdt på med alt han har gjort, så ville han vel kanskje vært fengslet enda? 

Han har kvinnefiendtlige, nedsettende holdninger om rase/innvandring, bruker mer brunkrem og hårgelé enn folk flest. En merkelig figur på alle vis! Tar du bort det faktum at han har penger og makt (utrolig nok), fremstår han som en stakkarslig type med stort ego. Nesten en karikatur? Rollefigur? Sikkert noe bra har han gjort også, det gjorde tross alt Adolf selv også for Tyskland før han begynte å gjennomføre det som var målet med makten hele tiden, nemlig å utslette mennesker han mente hadde feil ved seg. 

Det er mange realityprofiler og influensere som får gjennomgå her i Norge fordi de snakker om sex, viser kropp, er opererte, kommer med utsagn som virker «dumme». Jeg hadde mye heller sett mange av dem styre USA til det bedre! Faktisk. Uten å nøle også hvis jeg måtte velge. 

Noen av de har i det minste noen gode ideer, er selvstendig næringsdrivende og har empati for mennesker og dyr. Abort ville de heller aldri gjort ulovlig, det tviler jeg på!

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som drepte JFK bommet også, med opptil flere skudd. Det første traff jo JFK i nakke hals området, noen bomskudd som føyk over bilen og traff fortauet lenger nede, før det fatale skuddet som  traff han i hodet. Skyte skarpt uten stativ på 150 meter avstand er ikke lett om man er litt nervøs og ikke proff leiemorder. Det er et menneske man sikter på.  Han bommet med noen få millimeter på 150  meter avstand.

FLYR FORBI: Bildet viser etter alt å dømme kula, like i det den flyr forbi hodet til eks-presidenten. Foto: Doug Mills / New York Times

Her kan man se kulen suse forbi hodet til Trump, bommet med noen få millimeter og tok litt av øret med seg. Hadde skytteren siktet på overkroppen hadde han ikke bommet. Så endte han opp med å skyte mot secret service agentene og da var det slutt på livet hans. De tok han ned med et hodeskudd. De brukte 100% skarpskytterrifler med stativ og tar lett ned mål fra 150 meter hold. Dette er godt trent personale.

Så nei det er ikke rart i det hele tatt at en amatør skytter bommer på 150 meters hold, samtidig vridde Trump litt på hodet ta han kikket opp på en tavle like ved der han presenterte noe, det reddet mest sannsynlig livet hans.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (2 timer siden):

Hva annet venter du av en nasjon av cowboyer. Det er mentaliteten deres dette, grovt sett. 
Jeg syns ikke det med neven i været og chantinga var så ille og utstudert. Jeg liker ikke Trump, men her synes jeg han reagerte naturlig og «in character». Han er ubestridelig en ekstremt psykisk sterk mann, og fikk nok t voldsomt adrenalinrush når dette hendte. 
Skjønner godt at han kom i kampmodus, om jeg prøver å sette meg inn i følelsen av å bli skutt på som politiker. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stonegiant skrev (21 timer siden):

Det første han gjorde var å fikse håret og posere for kameraet. Det tok bare et par sekunder før han skjønte at dette må melkes. At han trekker seg mer tilbake nå er en umulig tanke.

I så fall er han imponerende mentalt sterk. Ingenting kan rokke han. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (1 minutt siden):

Hva annet venter du av en nasjon av cowboyer. Det er mentaliteten deres dette, grovt sett. 
Jeg syns ikke det med neven i været og chantinga var så ille og utstudert. Jeg liker ikke Trump, men her synes jeg han reagerte naturlig og «in character». Han er ubestridelig en ekstremt psykisk sterk mann, og fikk nok t voldsomt adrenalinrush når dette hendte. 
Skjønner godt at han kom i kampmodus, om jeg prøver å sette meg inn i følelsen av å bli skutt på som politiker. 

Jeg har verken uttrykt forbauselse eller kritisert Trump for hvordan han håndterte denne hendelsen. Han gjorde alt korrekt med tanke på hva slags publikum han henvender seg til. Et publikum som lar seg rive med at macho-kultur blottet for refleksjon og ettertanke, men hvor primalinstinktet råder over intellektet. 

For øvrig betviler jeg påstand om at han er en ekstremt psykisk, sterk mann. Det er ingenting ved hans karakter som beskriver det jeg vil definere som psykisk styrke. Det blir litt som å beskrive skolens største mobber som mentalt sterk. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, OconMissy said:

I så fall er han imponerende mentalt sterk. Ingenting kan rokke han. 

Han er et PR-geni, det er det ingen tvil om.

Endret av Stonegiant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Stonegiant skrev (2 minutter siden):

Han er et PR-geni, det er det ingen tvil om.

Det sies så. Men dette er altså mannen som på live tv "kaster ball" og "brainstormer" om mulighetene for å injisere blekemiddel i årene for å kurere/vaksinere mot covid. Det er så hinsides korka at han burde vært auto-diska for et hvert høyere embete for livstid. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ElectricScum said:

Det sies så. Men dette er altså mannen som på live tv "kaster ball" og "brainstormer" om mulighetene for å injisere blekemiddel i årene for å kurere/vaksinere mot covid. Det er så hinsides korka at han burde vært auto-diska for et hvert høyere embete for livstid. 

Det er så hinsides korka at det burde være umulig å vinne valg ...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner, spam (innlegg kun bestående av lenker), forherligelse av brudd på norsk lov, krenkende ytringer, hatefulle ytringer, brudd på underforumets retningslinjer, ryktespredninger, avsporing, personangrep og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Endret av Rhodiola
etterfølgende innlegg ble slettet for brukerdebatt og ryktespredninger den 15.07.24 kl. 23:22
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump vinner nå. Dette attentatforsøket kunne ikke vært regissert bedre (og jeg mener ikke dette konspirasjonsteoretisk). USA elsker den type macho posisjonering, og bildene med blodig ansikt, og knyttet neve, går rett inn i amerikansk mytologi. 

Men Trump selv er en mann uten klar ideologi og politiske overbevisninger. Jeg tror ikke han egentlig er hverken rasistisk, eller at han har så sterke meninger om f.eks abortsaken. (Han har tidligere vært demokratisk og "pro-choice"). Han fremstår ikke som han virkelig står for noe som helst, bortsett fra sin egen suksess. Han er ikke anti-elite. Han er som andre har påpekt, eliten. Han gir den økonomiske eliten det den vil ha. Han gir den populistiske, kristenkonservative velgerskaren det de ha med den sjargongen de liker. Kanskje det er grunnen til populariteten. Når ordene hans er så tomme så fyller de selv på der han ikke tar et standpunkt?

Et eksempel er Covid-vaksinen. Han ønsket så gjerne å spille på suksessen av denne (Warp Speed), men siden den dominerende greia hos konservative velgere av en eller annen grunn har blitt anti-vaxx, så har han endret retorikken sin for å please dem.

Den eneste kandidaten på demokratisk side som har nærmet seg like stor popularitet er Bernie Sanders. Som bare er ideologi og praktisk politikk. Men han er også for gammel. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...