Gå til innhold

Trump er skutt

Jessic_a

Anbefalte innlegg

AllahBallah skrev (14 timer siden):

Blir spennende å se om og hvordan Trump endrer seg etter denne hendelsen.

Tenker han enten blir sterkere, og bruker dette for alt det er verdt. Blir enda høyere på seg selv.

Men, kan kanskje også hende at han trekker seg mer tilbake? Han har jo bokstavlig talt hatt en nær-døden opplevelse. Bare få mm unna.

Jeg føler ikke at han er i politikken for politikkens skyld, men for å fylle sitt eget ego og egen grandiositet. Kan være at han nå føler at det ikke er verdt det lengre?

Han er jo gammal han også, skal han virkelig sette livet på spill bare for å være stor de siste årene av livet. 

Det som forundrer meg er at det er hvordan Trump oppfører seg dere lurer på vil endre seg ? Hva med det enorme hatpratet hele venstresiden har bedrevet nå i mange år ? Det er dette som har ledet opp til dette attentatforsøket mot Trump !  Hør på deg selv da ! Sette livet på spill ? Fordi han utrykket en politisk mening som venstresiden i USA ikke liker. Hva dere liker her i Norge driter jeg og alle andre i, det er bare fake news fra MSM uansett. Men det betyr ikke noe, vi har ikke noe vi skulle sagt i amerikansk innenriks politikk. 

Hatet er helt enormt, ensidig og ja direkte massehysteri. En representant fra SV gikk ut på X og skrev "synd at han ikke traff bedre". Fy pokker for en gjeng. Trump kommer til å endre strategi ja, men ikke fordi han er redd ! Helt garantert ikke, men for å få mest mulig ut av denne hendelsen, og for å unngå  at det utvikler seg  flere store massevold hendelser fra mennesker på andre siden som vil ta hevn.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Surpomp skrev (7 minutter siden):

Han får nok 4 nye år når sympatistemmene blir talt opp og Biden har rotet det til enda noen ganger.
Merkelig at ingen klarer å sette ned foten når alle ser at USAs demokrati er på full fart i feil retning.
Bidens bønn om å roe ned gemyttene kommer altfor sent og med for liten autoritet.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/QMM7JA/angrep-er-ikke-det-beste-forsvar

Biden sa at han bare ville gå av om det var store sjanser for at Trump ville vinne. Hvis han følger sine egne ord, er det på tide at han går av nå. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt vanvittig ! At man i USA kan stemme uten at man legitimerer seg og er godkjent som velger. Du kan ikke bli avkrevet legitimasjon i Norge, du blir avkrevd legitimasjon, selv om de som sitter og krysser av i valglokalet kjenner deg. Og du får ikke stemme om du ikke står oppført i manntallet.  Det er jo dette Republikanerne vil skal gjelde i USA også, mye strengere kontroll med hvem som får stemme med legitimasjon for å hindre muligheten for massivt valgfusk.

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (1 minutt siden):

Det som forundrer meg er at det er hvordan Trump oppfører seg dere lurer på vil endre seg ? Hva med det enorme hatpratet hele venstresiden har bedrevet nå i mange år ? Det er dette som har ledet opp til dette attentatforsøket mot Trump !  Hør på deg selv da ! Sette livet på spill ? Fordi han utrykket en politisk mening som venstresiden i USA ikke liker. Hva dere liker her i Norge driter jeg og alle andre i, det er bare fake news fra MSM uansett. Men det betyr ikke noe, vi har ikke noe vi skulle sagt i amerikansk innenriks politikk. 

Hatet er helt enormt, ensidig og ja direkte massehysteri. En representant fra SV gikk ut på X og skrev "synd at han ikke traff bedre". Fy pokker for en gjeng. Trump kommer til å endre strategi ja, men ikke fordi han er redd ! Helt garantert ikke, men for å få mest mulig ut av denne hendelsen, og for å unngå  at det utvikler seg  flere store massevold hendelser fra mennesker på andre siden som vil ta hevn.

Trump sin personlighet  - svart-hvitt tenkning pluss aggresjon har ført til at en stormakt står i denne skumle situasjonen nå. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (1 minutt siden):

Biden sa at han bare ville gå av om det var store sjanser for at Trump ville vinne. Hvis han følger sine egne ord, er det på tide at han går av nå. 

Biden vil nok aldri gjøre dette nå, da må demokratene kaste han. Det kan jo skje. Trekke seg nå er uansett ekstremt sent i en valgkamp som har startet for lenge siden. En ny kandidat må få inn penger, vise hva han står for, bygge tillit og få stemmene som trengs. Tror ikke det er slik lenger at man nå bare kan kaste inn en eller annen som mange vil stemme på bare fordi de ikke vil ha Trump. De verste ekstremistene på venstresiden vil nok det, men langt i fra mange nok til at det kan sikre en seier for en ny kandidat på demokratene sin side. knappe 4 måneder er ikke veldig lang tid når vi snakker valgkamp, men det er lang tid i politikken der det kan oppstå helt ekstreme situasjoner som kan endre alt. Det så vi natt til søndag. noen millimeter fra Trump og hans brutale død og en vanvittig situasjon i USA.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (1 minutt siden):

Hvem var det som støttet stormingen av kongressen ?
Hvem er det som hardnakket fornekter resultatet av et demokratisk valg?
Hvem er det som dyrker politkerforakten med  «drain the swamp» ?

Trump har hovedansvaret for å ha forsøplet USAs demokrati og satt landets internasjonale rolle i vanry.
Akkurat som Putin, Xi og Un ønsker ……

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TomKrus skrev (11 minutter siden):

Altså, jeg forstår hva du sier. Alt er ikke stuerent på venstresiden heller, og har null problem med å forstå Trump sin appell hos mange amerikanere.

Men, syntes du ikke det er skummelt med folk som oppriktig mener «I’m the greatest there have ever been? No one have ever or will ever be greater than me?». Som har null evne til selvkritikk?

Men hva vet jeg, kanskje det nettopp er det store egoet og trua på seg selv som gjør at folk liker ham. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demokratene har i 8+ år kultivert omstendighetene for at akkurat dette skulle skje. De har praktisk talt oppmuntret til dette hele veien. Egentlig ikke mye å diskutere.. 

Boom bom. Alt er totalhavarert, for eliten blandt Demokratene akkurat som fortjent. 

For ordinære folk med ønsker om et anstendig liv viker det hele ganske mørkt. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

robot skrev (På 14.7.2024 den 0.55):

Presidenten har det vel helt greit. 

Trump fremstår ikke kritisk skadet.

Han er ikke president.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette er det beste som kunne skjedd Trump. Han ble forsøkt skutt, men ble bare sneiet, ikke veldig skadet, men nok til at det kom blod og til at han fikk disse "kamp"-bildene med knyttet neve i luften og blod rennende nedover ansiktet. Tror sjansen hans for å vinne valget økte betraktelig. Dessverre. 

Så akkurat på nyhetene at han gutten som skjøt han hadde blitt mobbet veldig mye og var en enstøing. Den klassiske historien. Sannsynligvis visste han at han kom til å bli drept. 

At en eller annen ville prøve å skyte han er jeg ikke overrasket over i det hele tatt, det merkelige er jo at han faktisk klarte å komme opp på et tak så nær uten å bli oppdaget. 

Endret av Memorangen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lille39 said:

Han er ikke president.

Eks-presidenter blir omtalt som President livet ut.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (30 minutter siden):

Altså, jeg forstår hva du sier. Alt er ikke stuerent på venstresiden heller, og har null problem med å forstå Trump sin appell hos mange amerikanere.

Men, syntes du ikke det er skummelt med folk som oppriktig mener «I’m the greatest there have ever been? No one have ever or will ever be greater than me?». Som har null evne til selvkritikk?

Men hva vet jeg, kanskje det nettopp er det store egoet og trua på seg selv som gjør at folk liker ham. 

Det er jo noe ved et menneske man liker eller ikke liker. Noen synes det er skummelt andre ikke. Det er helt klart innenfor hva et demokrati må kunne akseptere. Som om Biden ikke har et stort ego ? Det er faktisk enormt, og ærlig talt det har de fleste presidentene USA har hatt og vil få. Det er bare måten de fremstiller det på som er forskjellen. Trump er litt brautende og skrytende typen, Obama var den sleske, unnvikende, akademiske  "jobber i kulissene" typen. Det er ikke nødvendigvis de bikkjene som bjeffer høyest som er farligst !  Trump er vel den eneste presidenten på over 70 år som aldri startet en krig.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsiden skrev (21 minutter siden):

Demokratene har i 8+ år kultivert omstendighetene for at akkurat dette skulle skje. De har praktisk talt oppmuntret til dette hele veien. Egentlig ikke mye å diskutere.. 

Boom bom. Alt er totalhavarert, for eliten blandt Demokratene akkurat som fortjent. 

For ordinære folk med ønsker om et anstendig liv viker det hele ganske mørkt. 

Globalistene hos Demokratene er ikke uskyldshvite de heller. Akkurat som EU har de jobbet frem en samfunnsmodell som tar lite hensyn til egen befolkning, men som applauderer overnasjonalitet og rovdyrkapitalisme.

Dette er likevel milevidt fra Trumps primitive beundring for vold, egoisme og autoritære stater.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, TomKrus said:

Trump er vel den eneste presidenten på over 70 år som aldri startet en krig.

Nesten. Jimmy Carter ('77 - '81) var forrige som ikke startet ny krig. Det døde 0 soldater i aktive kamper.

Trump startet ingen nye, men han eskalerte de som var pågående.

Trump er mye bedre enn Presidenter flest, men når Trump gang på gang sier at han er den første siden andre verdenskrig som ikke har startet en krig, så er det løgn eller uvitenhet.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (9 timer siden):

Det var på Bidens vakt at Russland og Iran virkelig blusset opp. 

Hør her alle sammen ! Du har helt rett her, og Trump var veldig nær å kunne roe ned  "the rocket man"  som Trump kalte Nord Koreas diktator. Trump er vel den eneste av presidentene i USA de siste 70 årene som ikke har startet en krig i sin periode.

Trump er modig, uredd og direkte tøff ! Ufordragelig til tider også ja. Mange av de andre verdenslederne merket seg dette. Det er null poeng å "kødde" med Trump. Der vil vi bare treffe beinhardt tre og en som ikke gir ved dørene.  Det så vi etter attentatet også ! Hvor er skoene mine sier han etter at hodet nesten ble skutt av, opp på beina og knytte med nevene og skrike "kjemp, kjemp kjem" etter å ha vært millimeter fra den sikre død. Det sier alt om karakteren til Trump. En mann som aldri gir seg uansett. Like det eller ikke ? Demokratiet får avgjøre.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (10 minutter siden):

Det er jo noe ved et menneske man liker eller ikke liker. Noen synes det er skummelt andre ikke. Det er helt klart innenfor hva et demokrati må kunne akseptere. Som om Biden ikke har et stort ego ? Det er faktisk enormt, og ærlig talt det har de fleste presidentene USA har hatt og vil få. Det er bare måten de fremstiller det på som er forskjellen. Trump er litt brautende og skrytende typen, Obama var den sleske, unnvikende, akademiske  "jobber i kulissene" typen. Det er ikke nødvendigvis de bikkjene som bjeffer høyest som er farligst !  Trump er vel den eneste presidenten på over 70 år som aldri startet en krig.

Takk for at du svarer saklig og at det går an å ha en diskusjon med deg :) 

Trump appellerer altså ikke helt til meg. Men, hva tenker du når han snakker slik han snakker om seg selv?

Sier du deg enig i at - hva gjelder alt: Innvandring, helse, utdanning, økonomi, arbeidsplasser, likestilling, sikkerhet osv. At Trump er «Den beste som har vært, og det kommer aldri noen bedre»?

Hvis du ikke sier deg enig, hva er da grunnen til at han snakker slik om seg selv. Og syntes du det er greit?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Stonegiant skrev (5 minutter siden):

Nesten. Jimmy Carter ('77 - '81) var forrige som ikke startet ny krig. Det døde 0 soldater i aktive kamper.

Trump startet ingen nye, men han eskalerte de som var pågående.

Trump er mye bedre enn Presidenter flest, men når Trump gang på gang sier at han er den første siden andre verdenskrig som ikke har startet en krig, så er det løgn eller uvitenhet.

Carter startet da en krig mot journalister på Finse :) Snøballkrig med noen journalister !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (7 minutter siden):

Takk for at du svarer saklig og at det går an å ha en diskusjon med deg :) 

Trump appellerer altså ikke helt til meg. Men, hva tenker du når han snakker slik han snakker om seg selv?

Sier du deg enig i at - hva gjelder alt: Innvandring, helse, utdanning, økonomi, arbeidsplasser, likestilling, sikkerhet osv. At Trump er «Den beste som har vært, og det kommer aldri noen bedre»?

Hvis du ikke sier deg enig, hva er da grunnen til at han snakker slik om seg selv. Og syntes du det er greit?

Det er jo selvskryt fra han, og det er jo  helt lovlig. Har han rett ? Neppe ! Jeg liker ikke selv Trumps alle sider, for brautende, for sta, og lytter for dårlig til andre er hans ekstreme svake sider. Og som gjorde at han ikke lykkes godt nok i sin presidentperiode mener jeg. Jeg ville neppe stemt på han nei, men er det en faen jeg ikke  heller hadde stemt på er det Biden. En sleipere mann skal man lete lenge etter. Gått og lusket i korridorene til det hvite hus i en mannsalder og har ikke utrettet noe som helst.

Stakkars USA som ikke har bedre alternativer. Det er jo ikke dette jeg snakker om. Det er den ensidige praten fra venstresiden om at det er alle andre som er uenige med de som tenker svart/hvitt... Det er rette rævene som feis :) Det er mitt poeng.

Grunnen til at Trump snakker slik ? Han er en skrytepave :) Det er veldig mange slike i verden, han har null hemninger rundt dette. Men det gjør han ikke farlig på noen måte, irriterende ja :) 

Endret av TomKrus
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvem Trump vil være i en ny presidentperiode. Han virker ufortsigbar og farlig.  Det eneste som virker rimelig forutsigbart er skatteletter for de rikeste og nedbygging av sosiale sikkerhetsnett. 

Etter dette dramaet forundrer det meg ikke om han kommer tilbake med Messianske vrangforestillinger som potensielt gjør han ennå farligere:P

10 minutter siden, Surpomp said:

Dette er likevel milevidt fra Trumps primitive beundring for vold, egoisme og autoritære stater.

USAs utenrikspolitikk har siden krigen vært lang og blodig kamp mot selvstyre i hele verden. Verden vet dette, som Europeere  vil vi fremover betale prisen for å fasilitert denne ondskapen i generasjoner. 

15 minutter siden, Surpomp said:

Globalistene hos Demokratene er ikke uskyldshvite de heller. Akkurat som EU har de jobbet frem en samfunnsmodell som tar lite hensyn til egen befolkning, men som applauderer overnasjonalitet og rovdyrkapitalisme.

USA og EU er prosjekter utelukkende styrt av konsolidert privat kapital. Mulig Trumps isolasjonspolitikk kan gjøre det mulig å komme ut av dette kvelertaket. Med det kommer uansett andre farer. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (3 timer siden):

Tror du virkelig at Trump ikke får 4 nye år? 

Nei.

Trump har så mye medvind nå at meningsmålingene vil felle Biden. Han trekker seg enten selv, eller partiet trekker ham..og Trump har null mulighet til å slå Gavin Newsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...