AnonymBruker Skrevet 15. juli #1 Del Skrevet 15. juli Skal i gang med første offentlige forsøk nå og gruer meg.. Der vi har vært privat setter de konsekvent ikke tilbake noe annet enn blastocyst for å kunne se kvalitet / gradering på forhånd. Vi har hatt 3 uttak, og alle 3 gangene har vi fått en blastocyst med dårlig gradering som ikke er forenelig med liv (ingen cellekjerne feks)... I det offentlige så hadde jo dette blitt satt inn på dag 3 og vi hadde fått negativ test.. Gang på gang. Håper selvfølgelig det går bedre nå men kjenner jeg er skeptisk. Kan man velge å ikke sette inn før det er blasto offentlig? På riksen sa de at de ville ha ferskforsøk på dag 3.. Anonymkode: 8e526...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venterpåregnbuen Skrevet 15. juli #2 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Skal i gang med første offentlige forsøk nå og gruer meg.. Der vi har vært privat setter de konsekvent ikke tilbake noe annet enn blastocyst for å kunne se kvalitet / gradering på forhånd. Vi har hatt 3 uttak, og alle 3 gangene har vi fått en blastocyst med dårlig gradering som ikke er forenelig med liv (ingen cellekjerne feks)... I det offentlige så hadde jo dette blitt satt inn på dag 3 og vi hadde fått negativ test.. Gang på gang. Håper selvfølgelig det går bedre nå men kjenner jeg er skeptisk. Kan man velge å ikke sette inn før det er blasto offentlig? På riksen sa de at de ville ha ferskforsøk på dag 3.. Anonymkode: 8e526...9cd Første forsøket mitt på Riksen ble alle dyrket til blasto og jeg fikk blasto inn og 2 på frys. Andre forsøk ble det dag 3 inn og dag 3 på frys (er nå gravid i uke 14 med det ferske 3 dagers embryoet). Hva de gjør på Riksen avhenger av hvor mange embryoer man har etter uttak og befruktning. Ved 5 eller flere befruktede embryoer dyrker de til blasto, ved færre enn 5 blir det satt inn tidligere. Dette stemmer med mine forsøk, da jeg hadde 7 embryoer ved første forsøk og 3 ved det andre. Godt mulig de gjør det på andre måter ved andre offentlige klinikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #3 Del Skrevet 15. juli Offentlig har fersk innsett hos meg vært 3 dagers, frysforsøkene har alle vært 5 dagers blasto. Og de satt ikke inn hvis ikke de hadde tro på embryoet så ett innsett ble avbrutt fordi de ikke var fornøyd med tilstand etter opptining. Jeg er super fornøyd offentlig. Riksen kan ikke sammenlignes med andre offentlige klinikker da de gjør akkurat som de selv ønsker og styrer på. Vi ble henvist dit, men jeg ba om sykehus bytte kjapt. Anonymkode: 4a169...634 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #4 Del Skrevet 16. juli På Riksen er prosedyren slik at de setter inn på dag 3 dersom det ikke er så mange embryo å velge mellom og på dag 5 dersom det er mange embryo. De mener at embryo har det best i livmor og dersom det ikke er så mange av de, vil det heller ikke være noen seleksjonsfordel å vente til dag 5. Trodde ikke man kunne se cellekjerner i en blastocyst? De har uansett hatt en klar formening om hvilket av embryoene som har best kvalitet på dag 3, så det er ikke slik at man ikke vet noen ting på dag 3 heller. Har du diskutert problemstillingen med en lege på Riksen? Tror det er mitt beste råd. Anonymkode: fdc3b...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå