Lill3My Skrevet 16. juli 2024 #21 Del Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samtidig sier det lite om mengde når man svarer «pasta med kjøttsaus» og «to skiver med pålegg» «en bolle med yoghurt» tror det er derfor folks spesifiserer kalorier her. og så er det ikke lov med 30% feil. 20% er maks. Så hvis du har funnet en feilmargin på 30% håper jeg du melder det inn. Anonymkode: 74c3f...503 1) man kan oppgi at en spiser "ca 50g pasta, rå vekt", 6 ss havregryn, 1/2 brokkoli, 2 egg osv ... Det angir mengdene på en enklere måten:) 2) sendte melding til Peppes direkte via Messenger og Instagram og de ba med kontakte Orkla og fra dem fikk jeg ikke noe svar. Skal se å få sendt melding til Tine/YT også men de har allerede fått beskjed før og rettet opp i det, de skrev en kort tekst om det også i sine sosiale medier mener jeg å huske, det er vel noen år siden, så ganske håpløst at de gjør samme feil med liknende produkter igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #22 Del Skrevet 16. juli 2024 En slik kalorikalkulator har regnet mitt dagsbehov til ~1900kcal. Jeg lever med kroniske smerter så bevegelse og trening er ikke alltid like enkelt. De kaloriene har tatt utgangspunkt i at jeg er «stillesittende». Som ikke er 100% sannheten, kommer meg opp i 6000-7000 skritt i løpet av en dag på jobb. Men akkurat nå er fokuset vektnedgang så ligger på ~500kcal i underskudd av det. Anonymkode: 9da48...677 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 17. juli 2024 #23 Del Skrevet 17. juli 2024 Tråden er ryddet for helseskadelig innhold (daglig matinntak under 1200 Kcal). Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #24 Del Skrevet 17. juli 2024 Spiser omtrent dette når jeg ikke slanker meg. Er 67 kg/ 165 cm. Er moderat aktiv. Frokost: kaffe med lettmelk og 2-3 paranøtter/vallnøtter Lunsj: kjøleskapsgrøt med 60 g havregryn, 260 g mager kesam/skyr, 150 g frosne bær, 5 g chiafrø, 1/2 dl vann Mellommåltid: ett knekkebrød (husman) med snøfrisk, eple, skyr/proteinpudding Middag: 30-40 g protein fra kylling/fisk/linser/kjøttdeig, en halv hode brokkoli/gresk salat eller lignende grønnsaker, 60-80 g ukokt pasta (en vanlig porsjon) eller lignende porsjon ris/potet osv, litt saus Kvelds: to knekkebrød (husman) med hummus/kyllingfilet/skinke og nykål oppå, tomat eller en hel spisspaprika, liten yoghurt, proteinshake, kanskje litt frukt Er jeg sulten så spiser jeg litt mer av noe som metter, typ kjøtt, grønnsaker, nøtter/frø. Spiser snop/is/kake kanskje annen hver uke, en moderat porsjon. Noen ganger oftere, men ikke i lengden. Anonymkode: 17cca...039 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #25 Del Skrevet 17. juli 2024 Ca 2500 kalorier per dag. Veier i underkant av 50 kg. Anonymkode: e37f9...9ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #26 Del Skrevet 18. juli 2024 I dag har jeg spist: Frokost: to skiver brød med pålegg på (skinke, salami, ost og syltetøy, kyllingsalat - ja, jeg deler skivene i to for å få med meg flest mulig påleggsvalg 😅), ett glass juice, kaffe, agurk og paprika på skivene. Lunsj: en (raus) porsjon havregrøt med blåbær og jordbær på. Middag: en lakseburger i brød med rømmedressing + mangosalat. En liten saftis (sun lolly) til dessert. Kvelds: to knekkebrød, ett med ost og ett med en halv fiskeburger på. Anonymkode: d8feb...1a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #27 Del Skrevet 19. juli 2024 Det varierer veldig! Sånn er de for de fleste vil jeg tro? Om jeg hadde tatt dagen i dag som representativ så hadde folk lurt på hvorfor jeg er slank når jeg spiser så mye. Det har vært en sen familiefrokost med hjemmebakst (2 store rundstykker med egg og pålegg). Pokebowl i byen til lunsj med venninner. Lasagne til middag med hvitløksbrød. Chips og sjokolade etterpå. Og et glass rødvin. Sosialisering skjer, og da spiser man mer. Men på torsdag spiste jeg nesten ingenting før middag fordi jeg hadde en travel dag. Og hadde en sånn en dag for noen uker siden også hvor ingenting fristet, så spiste veldig lite. Summen er at jeg spiser nok til å holde en BMI på 20-21. Mer enkelte dager, mindre enkelte dager. Jeg er ikke redd for å gå sulten, og spiser aldri "på farten" bare for å spise, men spiser godt til måltider når anledningen byr seg. Anonymkode: 9c2b4...7eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #28 Del Skrevet 19. juli 2024 Frokost: lettbrus evt frukt Elsker epler og vannmelon Knekkebrød,salat, sjokolade,popcorn og noe middag ca hver dag. BMI 20 Anonymkode: 32db1...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #29 Del Skrevet 19. juli 2024 Ca 2500-3000 kcal, akkurat nok til å opprettholde BMI på 19,5 med min treningsmengde. Anonymkode: 80316...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #30 Del Skrevet 19. juli 2024 2 brødskiver til frokost 2 brødskiver til lunsj 2 porsjoner middag 2 brødskiver til kvelds. Er par frukt om dagen. Spiser kun hjemmebakt brød. Bruker meierismør på alle brødskivene, tykt lag! Og ett eller annet pålegg. Småspiser sjokolade, kake og annen dritt som ligger fremme på jobb daglig. Drikker ca 5 dl cola hver dag og litt annet skvip som jeg snoker etter i kjøkkensksapene på kveldstid. På grensen til overvektig (66 kg og 167 cm). Skjønner hvorfor jeg ikke blir slank 😂 Anonymkode: 3c425...5df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #31 Del Skrevet 19. juli 2024 Middag: en halv porsjonspizza (fra restaurant) Kvelds: noen biter sushi Troika til dessert. Anonymkode: 9de06...2b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå