AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #1 Del Skrevet 15. juli 2024 Dette vil jeg helst spise til alle måltidene. Har gjort det nå i tre dager etter hverandre. Ingenting annet. Bare drukket vann. Er det så ille? Anonymkode: e0e45...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #2 Del Skrevet 15. juli 2024 Hvor høyt er et tre? Anonymkode: 5936b...71b 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #3 Del Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor høyt er et tre? Anonymkode: 5936b...71b Du mener at det var et dumt spørsmål jeg kom med? Ja, sikkert. Det beste er jo å spise variert. Men i dette får jeg jo protein og fett i yoghurten, vitaminer i bær, og en del av både vitaminer og fiber og lange kullhydrater i korn. Havre, og forresten. Det kan ikke være det verste Anonymkode: e0e45...176 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #4 Del Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du mener at det var et dumt spørsmål jeg kom med? Ja, sikkert. Det beste er jo å spise variert. Men i dette får jeg jo protein og fett i yoghurten, vitaminer i bær, og en del av både vitaminer og fiber og lange kullhydrater i korn. Havre, og forresten. Det kan ikke være det verste Anonymkode: e0e45...176 Her svarer du jo selv. Hva var poenget med å spørre, dersom du tydeligvis innehar kunnskap om kosthold? Anonymkode: 5936b...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #5 Del Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Her svarer du jo selv. Hva var poenget med å spørre, dersom du tydeligvis innehar kunnskap om kosthold? Anonymkode: 5936b...71b Er vel for å få en bekreftelse. Har jo litt dårlig samvittighet som bare spiser dette Anonymkode: e0e45...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #6 Del Skrevet 15. juli 2024 Det kommer jo an på hva du hadde spist ellers. Hvis alternativet var kjeks og frokostblanding med sukker er jo dette kjempebra. Anonymkode: ea35d...0dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #7 Del Skrevet 15. juli 2024 Er det nok protein i yoghurten da? Anonymkode: ec862...ce5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 15. juli 2024 #8 Del Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er vel for å få en bekreftelse. Har jo litt dårlig samvittighet som bare spiser dette Anonymkode: e0e45...176 Ved normal aktivitet anbefales det ca 1 g protein per kg kroppsvekt. Hvis du veier f.eks. 60 kg og yoghurten har 4 % protein må du spise ca 1500 g yoghurt pr dag for å dekke proteinbehovet. Spiser du endel korn får du protein derfra også. Jeg hadde kanskje vært bekymret for å få i meg nok jern hvis dette er et kosthold du kommer til å holde på i månedsvis. Men det du spiser er sunt og ikke ille 😊 Du blir trolig lei før eller senere uansett og begynner å spise mer variert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #9 Del Skrevet 15. juli 2024 Sniff76 skrev (4 minutter siden): Ved normal aktivitet anbefales det ca 1 g protein per kg kroppsvekt. Hvis du veier f.eks. 60 kg og yoghurten har 4 % protein må du spise ca 1500 g yoghurt pr dag for å dekke proteinbehovet. Spiser du endel korn får du protein derfra også. Jeg hadde kanskje vært bekymret for å få i meg nok jern hvis dette er et kosthold du kommer til å holde på i månedsvis. Men det du spiser er sunt og ikke ille 😊 Du blir trolig lei før eller senere uansett og begynner å spise mer variert. Takk for svar Litt hakkede nøtter er det også i blandingen. Så litt protein der også. Er det ikke en del jern i både nøttene og korn? Skal sjekke Anonymkode: e0e45...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #10 Del Skrevet 15. juli 2024 Er visst jern i både nøtter og korn Anonymkode: e0e45...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 15. juli 2024 #11 Del Skrevet 15. juli 2024 Jo, men inntak av kalsium samtidig med jern hemmer mye av jernopptaket. Og du får i deg mye kalsium til alle måltider. Som jeg skrev over så ville jeg bare være bekymret for jern hvis kostholdet ditt pågår slik over veldig lang tid. Alternativt, hvis du ønsker å endre litt for å få bedre samvittighet som du skriver: Prøve å bytte ut et av måltidene med kjøtt, et egg og grønnsaker - ingen meieriprodukter. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #12 Del Skrevet 15. juli 2024 Sniff76 skrev (1 minutt siden): Jo, men inntak av kalsium samtidig med jern hemmer mye av jernopptaket. Og du får i deg mye kalsium til alle måltider. Som jeg skrev over så ville jeg bare være bekymret for jern hvis kostholdet ditt pågår slik over veldig lang tid. Alternativt, hvis du ønsker å endre litt for å få bedre samvittighet som du skriver: Prøve å bytte ut et av måltidene med kjøtt, et egg og grønnsaker - ingen meieriprodukter. De tre siste dagene har jeg bare spist denne korn og frø blandingen. Men før det har jeg gjerne byttet ut et av måltidene eller supplert med egg og et beger cherrytomater. Jeg er lat på å lage meg middag. Anonymkode: e0e45...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #13 Del Skrevet 15. juli 2024 I en liten periode går det fint, men resten av livet burde du vurdere litt mer variert ja. Anonymkode: 67cfe...c82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #14 Del Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Er vel for å få en bekreftelse. Har jo litt dårlig samvittighet som bare spiser dette Anonymkode: e0e45...176 Om mat gir deg dårlig samvittighet så har du et problem med mat. Anonymkode: 5936b...71b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #15 Del Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 15.7.2024 den 15.30): Her svarer du jo selv. Hva var poenget med å spørre, dersom du tydeligvis innehar kunnskap om kosthold? Anonymkode: 5936b...71b Stakkar deg. Har du en dårlig dag? Anonymkode: ab6d9...4a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 19. juli 2024 #16 Del Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 15.7.2024 den 15.17): Dette vil jeg helst spise til alle måltidene. Har gjort det nå i tre dager etter hverandre. Ingenting annet. Bare drukket vann. Er det så ille? Anonymkode: e0e45...176 Å spise det samme til alle måltider i tre dager har ikke noe å si, men i det lange løp vil du kunne risikere å få mangelsykdommer ved så ensformig kost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå