Gå til innhold

Overvektig mor og barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

1. Du vet skrekkelig lite om overvekt, da bør du også holde deg for god til å kritisere eller komme med "gode råd".

2. Hva er det egentlig du lurer på? Virker som du er mest opptatt av å bare shame kollegaen din. Synes du dette er fin oppførsel mot et annet menneske?

3. Hva har du egentlig med hvor mye din kollega (eller venninne eller søster for den saks skyld) veier? Eller hva barna hennes veier? Dette er faktisk ikke din sak!

Jeg ville heller vært tykk enn så fordomsfull, uvitende og slem som du er. Det er nok heller du som bør tenke litt over hva du gir videre til barna dine. 

Anonymkode: 75040...aad

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er trist med alle i tråden som forsvarer at overvektige foreldre drar med seg barna. Som voksen MÅ man være et noenlunde forbilde, ellers kan man ikke ha barn. Og da snakker jeg ikke om at man må leve som vegetarianer og trene på helsestudio, men rusle noen korte turer og ha grønnsaker til middagen. Ikke fôre de opp kun på junk og brus og chips. Og ja. jeg kjenner typen personlig og enkelte har virkelig null selvinnsikt og forstår ikke hvorfor de ikke går ned i vekt for de har kun spist chips tre ganger denne uka (hele poser så klart)

Anonymkode: 2ca67...c62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2024 den 9.24):

Problemet er jo ikke at dama er tjukk (!!!) men at hun oppfostrer barna sine til å bli tjukke ved å gi dem drittmat å spise. 

Ser mange slike familier på Nordbysenteret. Hele familien reiser og kjøper 5 kg smågodt per person som spises opp på en uke «for det er jo ferie». 

Anonymkode: 21c1c...d07

Ja. Det er mengden og hyppigheten. Så klart må alle få lov å kose seg med søtsaker i blant, overvektige også. men for mange tar det helt av og de tror at de kan fråtse vilt fordi det er ferie. Jeg spiser jo sjokolade jeg også men hamstrer ikke 200-g-plater. Dritt at godteri er billig mens grønnsaker blir dyrere og dyrere. Jeg har sittet i kassa og ser jo hva folk kjøper. De familiene der alle er overvektige fra ung alder, kjøper mye mer snacks og fyller smågodtposene til randen. Ingen begrensninger fordi de "må få kose seg". Smågodteposene burde krympes sånn som de var på 80-tallet. Da fikk vi noen biter til barnetv og var fornøyd med det, vi trykket ikke innpå en halvkilo. 

Anonymkode: 2ca67...c62

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...