AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #21 Del Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er dessverre ikke alene 😢 Har det nøyaktig som deg… 30 kg for mye 😭 Anonymkode: 5475e...ab6 Me 2 Anonymkode: 23e1b...0cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 15. juli 2024 #22 Del Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slår du følge? (Ikke ts) Anonymkode: 6221d...e0e Gjerne, men jeg har ikke 4 uker til rådighet. Altfor opptatt med jobb og aktiv ferie sammen med partneren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #23 Del Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Me 2 Anonymkode: 23e1b...0cf Jeg har også vært der (se innlegget mitt over) men det er et valg om man vil forbli der eller ikke! Endring er mulig! Anonymkode: fa2f9...624 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #24 Del Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Javisst, det hadde vel ordnet alt. Har du noen triks? Noe som kan erstatte maten som lyspunkt i dette slitsomme kjipe livet? Anonymkode: e8778...851 Jeg tror dette er det største problemet ditt. At du har det så tungt at mat er den eneste trøsten og støtten og lyspunktet i en kjip hverdag. Jeg var sykelig overvektig, deprimert, og sleit med traumer. Å jobbe seg ut av å være traumatisert er en lang vei. Og på et punkt der ble det viktigste for meg å finne ut av hva liker faktisk JEG. Da jeg utforsket det, forfulgte det, og fylte på daglig med kjekke opplevelser, både med og uten mat, så ble suget etter å stappe i meg mat veldig dempet. Jeg pleide å være den som begynte å tenke på neste måltid før jeg hadde fullført mitt første. Nå tenker jeg på tingene jeg har lyst til å gjøre. For meg er det å bade, svømme, vann-aerobics, jeg liker yoga, turer i skogen, baking, strikking, filmkritikk. Jeg kunne fortsatt. Men poenget er, DU må finne ut hva disse tingene er for nettopp DEG. Og det kan være en lang vei, avhengig av hva du ellers sliter med. Men begynn der, hvis ikke vil du havne tilbake i dette sporet igjen og igjen, fordi du egentlig mistrives med livet. Anonymkode: 065be...451 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 15. juli 2024 #25 Del Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alt er så tungt, har vondt og er øm her og der i kroppen. Men klarer likevel ikke å få til en endring. Føler meg bare ødelagt, alt med mat og kosthold er så vanskelig å få til i praksis. Skulle ønske jeg kunne legges inn et sted i et par måneder, i fred fra barn og familie og alle sosiale happenings og usunn mat som lokker på meg hele tiden. Bare være i fred og spise egg og kål til jeg har vent meg av alt som smaker godt. Hvordan får dere det til, med livet som forstyrrer? Anonymkode: e8778...851 Tror du en innleggelse fritar deg fra å ta ansvar for egen helse ? Tvilsomt om noen vil campere sammen med deg hvis kål blir hovedingrediens. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. juli 2024 #26 Del Skrevet 15. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Alt er så tungt, har vondt og er øm her og der i kroppen. Men klarer likevel ikke å få til en endring. Føler meg bare ødelagt, alt med mat og kosthold er så vanskelig å få til i praksis. Skulle ønske jeg kunne legges inn et sted i et par måneder, i fred fra barn og familie og alle sosiale happenings og usunn mat som lokker på meg hele tiden. Bare være i fred og spise egg og kål til jeg har vent meg av alt som smaker godt. Hvordan får dere det til, med livet som forstyrrer? Anonymkode: e8778...851 Jeg har gitt opp å sulte meg tynnere, så jeg trener 7 timer i uka i stedet,og det virker sakte men sikkert. Det du kan gjøre er f.eks. mange små grep. Gå en halvtimes ut hver dag. Kast 30 % av maten du har på tallerkenen i stedet for å spise tomt. Det beste er å føre logg. Notere all trening og vei og loggfør hver eneste matbit og hvert eneste sukkertøy. Vei deg selv ofte. Drkk vann og unngå vin,saft, melk, øl ,juice og brus. Endret 15. juli 2024 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #27 Del Skrevet 15. juli 2024 Kjære Ts, det er bare å slanke seg og slutte å spise så mye. I tillegg bevege litt mer på deg så du får luft i knollen. Hvis du er lei av å være en stor bløtkake så må du ta grep. Ikke klage på kvinneguiden for å få sympati mens du trøstespiser i deg burgere og kaker. Anonymkode: e9e97...225 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #28 Del Skrevet 15. juli 2024 Har det helt likt, skjønner deg godt 💕 Jeg har vært på flere livsstilsendringskurs via overvektsklinikk, gått på mysimba, gått på saxenda, gått på wegovy, hatt egen PT. Går ned, for så å gå opp igjen. Tror ikke folk forstår hvordan det er med ulvehunger og en hjerne som tenker "mat, mat, mat" hele tiden. Syns Else Kåss sa det så beskrivende om "dragen i magen", jeg har også en drage i magen som uler etter mat og snop. Anonymkode: b93e0...b29 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #29 Del Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjære Ts, det er bare å slanke seg og slutte å spise så mye. I tillegg bevege litt mer på deg så du får luft i knollen. Hvis du er lei av å være en stor bløtkake så må du ta grep. Ikke klage på kvinneguiden for å få sympati mens du trøstespiser i deg burgere og kaker. Anonymkode: e9e97...225 Du uttaler deg om noe du ikke har greie på! Anonymkode: b93e0...b29 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #30 Del Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Javisst, det hadde vel ordnet alt. Har du noen triks? Noe som kan erstatte maten som lyspunkt i dette slitsomme kjipe livet? Anonymkode: e8778...851 Ja, trening. Anonymkode: 4152a...cab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly 4.5 år Skrevet 15. juli 2024 #31 Del Skrevet 15. juli 2024 Er der jeg og . 25 kg for mye. La på meg mye når jeg begynte på antidepressiva og kom i overgangsalder samtidig. Går 3 turer med hunden ver dag men er helt ørsk etter søtsaker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 15. juli 2024 #32 Del Skrevet 15. juli 2024 (endret) Ikke kjøp "nei-mat". Handle sjeldent og kun det som står på listen. Det er lettere å handle på nett, hjemme fra egen stue, hvor ikke fristelsene føles så nære. Aldri gå i butikken utenom planlagt handel. Ha fokus på maten du bør spise mer av fremfor maten du ikke bør spise (eller ikke bør spise mye av). Smaken av ren og sunn mat blir du vant med etter hvert. Og da smaker det andre skvipet mindre godt. Endret 15. juli 2024 av c_buk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #33 Del Skrevet 15. juli 2024 Hver dag må du velge, ikke kanskje det du har mest lyst på, men det som er bra for deg. Du kan ikke ha unnskyldninger i skapene, " barna må jo få litt, må ha litt på lur i tilfelle det kommer noen ". Slutt med unnskyldningene. Du kan ikke spise det du ikke har. Mann og barn trenger heller ikke snop og dårlig mat hver dag, skill på hverdager og helger. Anonymkode: a2134...08d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #34 Del Skrevet 15. juli 2024 Surpomp skrev (29 minutter siden): Gjerne, men jeg har ikke 4 uker til rådighet. Altfor opptatt med jobb og aktiv ferie sammen med partneren. Åja så du er bare tøff i kjeften? Anonymkode: 6221d...e0e 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #35 Del Skrevet 15. juli 2024 Har mistet 26 kg så langt i år, skal ned ca. 3 til. Gå tur, minst en hver dag, og spis heller proteinbasert enn karbohydratbasert mat. 2-3 måltider eller 2 + litt snacks. Brus er for barn, sukkerfri brus er for tapere, så drikk vann. Følg med på vekta og fokuser på sakte men sikker nedgang. Anonymkode: 67953...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #36 Del Skrevet 15. juli 2024 For meg hjalp også boken Intuitive eating. Å sette mer restriksjoner på deg tror jeg bare fører til mer usunt forhold til mat og spising. Ved å tillate meg å spise hva jeg vil har jeg også innsett at sunn og næringsrik mat også er godt. Den hjalp meg med mange tanker jeg har om mat, og å fokusere mer på andre ting i livet enn mat og spising. Anonymkode: 065be...451 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #37 Del Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alt er så tungt, har vondt og er øm her og der i kroppen. Men klarer likevel ikke å få til en endring. Føler meg bare ødelagt, alt med mat og kosthold er så vanskelig å få til i praksis. Skulle ønske jeg kunne legges inn et sted i et par måneder, i fred fra barn og familie og alle sosiale happenings og usunn mat som lokker på meg hele tiden. Bare være i fred og spise egg og kål til jeg har vent meg av alt som smaker godt. Hvordan får dere det til, med livet som forstyrrer? Anonymkode: e8778...851 På 1 dag etter vgs endra jeg fullstendig min livsstil og opprettholdt den i hele 3 år og avsluttet med 2 måneder ketodiett på slutten av de 3 årene. Jeg raste ned I vekt, uten noe som helst trening gjennom de 3 årene. Det viktigste er at du spiser mest mulig naturlig mat og minst mulig prosessert mat, og proteiner daglig da de holder deg mett lenge, som egg, fisk. Det som hjelper er: 1. Disiplin 2. Motivasjon 3. Tålmodighet. På starten må du forstå at dette er vanskelig og du må akseptere at det er vanskelig. Du må avstå fra fristelsen om å "bare ta 1 bit sjokolade" selv om det "bare er en bit", tenk heller at du venter til imorgen og om du ønsker den ene biten så tar du den imorgen istedet. I praksis vil morgendagen komme og da vil du IKKE ha lyst på den sjokoladebiten. Så utsett fristelsene for usunn mat, du vil få mestringsfølelse og det vil i sin tur gi motivasjon. Jeg tillot meg selv å spise usunn mat 1 gang i uka, og etterhvert som jeg ble mer vant til opplegget hadde jeg "clean januar" uten noe form for søtsaker eller usunn mann i en hel måned. Det skal være vanskelig og du må akseptere at det er vanskelig, MEN etter noen uker vil du allerede få mindre sug for usunn mat. Du vil se resultater på kropp, sjel og hode og det vil også gi deg motivasjon til å fortsette. Etter uker, måneder vil det bli enklere og enklere å holde seg sunn og suget for usunn mat vil bli mindre og mindre. Anonymkode: d5236...340 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #38 Del Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På 1 dag etter vgs endra jeg fullstendig min livsstil og opprettholdt den i hele 3 år og avsluttet med 2 måneder ketodiett på slutten av de 3 årene. Jeg raste ned I vekt, uten noe som helst trening gjennom de 3 årene. Det viktigste er at du spiser mest mulig naturlig mat og minst mulig prosessert mat, og proteiner daglig da de holder deg mett lenge, som egg, fisk. Det som hjelper er: 1. Disiplin 2. Motivasjon 3. Tålmodighet. På starten må du forstå at dette er vanskelig og du må akseptere at det er vanskelig. Du må avstå fra fristelsen om å "bare ta 1 bit sjokolade" selv om det "bare er en bit", tenk heller at du venter til imorgen og om du ønsker den ene biten så tar du den imorgen istedet. I praksis vil morgendagen komme og da vil du IKKE ha lyst på den sjokoladebiten. Så utsett fristelsene for usunn mat, du vil få mestringsfølelse og det vil i sin tur gi motivasjon. Jeg tillot meg selv å spise usunn mat 1 gang i uka, og etterhvert som jeg ble mer vant til opplegget hadde jeg "clean januar" uten noe form for søtsaker eller usunn mann i en hel måned. Det skal være vanskelig og du må akseptere at det er vanskelig, MEN etter noen uker vil du allerede få mindre sug for usunn mat. Du vil se resultater på kropp, sjel og hode og det vil også gi deg motivasjon til å fortsette. Etter uker, måneder vil det bli enklere og enklere å holde seg sunn og suget for usunn mat vil bli mindre og mindre. Anonymkode: d5236...340 Må også legge til at jeg verken drakk jus, brus, saft, sukker, te, kaffe - BARE VANN og smoothies her og der. Det var bare 1 gang i uka at jeg tillot meg selv å drikke brus osv. Anonymkode: d5236...340 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #39 Del Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må også legge til at jeg verken drakk jus, brus, saft, sukker, te, kaffe - BARE VANN og smoothies her og der. Det var bare 1 gang i uka at jeg tillot meg selv å drikke brus osv. Anonymkode: d5236...340 Mente ikke drikke sukker, det skal du for all del ikke drikke, men mener alt som inneholder noe form for sukker/søtningsstoff som brus o.l avholdt jeg meg fra gjennom hele uka Anonymkode: d5236...340 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #40 Del Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Brus er for barn, sukkerfri brus er for tapere, så drikk vann. Følg med på vekta og fokuser på sakte men sikker nedgang. Så du synes de med diabetes1 er tapere? Anonymkode: a2134...08d 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå