AnonymBruker Skrevet 14. juli #1 Del Skrevet 14. juli Samboer er 50 år. Han drikker ikke ofte, men når han drikker så sovner han overalt. Kommer hjem og kan sovne på toalettet, ved kjøkkenbordet, i en stol eller i en stol på veranda. Er det innafor? Vi har tenåringer hjemme og jeg vet ikke om de synes at det er så kult Anonymkode: 9adb4...038 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #2 Del Skrevet 14. juli Nei, det er ikke greit. Å vokse opp i et hjem med personer som tydelig viser mangel på kontroll når de drikker er ikke bra. Anonymkode: 1cac7...96e 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #3 Del Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei, det er ikke greit. Å vokse opp i et hjem med personer som tydelig viser mangel på kontroll når de drikker er ikke bra. Anonymkode: 1cac7...96e Jeg føler også det. Men når jeg tar det opp så blir han sint og sier at jeg vet ikke hva som skjer rundt omkring. At dette ikke er noe problem Anonymkode: 9adb4...038 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #4 Del Skrevet 15. juli Å sovne på toalettet er ikke innafor, vitner om total mangel på kontroll over seg selv, men å sovne i sofaen eller stol i hagen er hakket bedre. Flaut for ham, og fælt for ungdommer å måtte oppleve det. Anonymkode: 02552...e5f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #5 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg føler også det. Men når jeg tar det opp så blir han sint og sier at jeg vet ikke hva som skjer rundt omkring. At dette ikke er noe problem Anonymkode: 9adb4...038 Hvem tror du har rett her? Anonymkode: 1cac7...96e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #6 Del Skrevet 15. juli Du sier det ikke skjer ofte. Min far ble også snydens dritings når han var ute noen få ganger i året og det har ikke skadet meg på noen måte. Jeg hadde hatt et problem med det om mannen sovna i grøfta, på McDonalds o.l. men så lenge han sov hjemme i trygge omgivelser hadde jeg ikke brukt noe energi på det. Er ikke alt jeg gidder å lage bråk om. Anonymkode: ec069...e17 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #7 Del Skrevet 15. juli Uffda, blir nok tung terapi livet ut på de ungene som blir vitne til noe så horribelt. Anonymkode: f7915...032 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #8 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du sier det ikke skjer ofte. Min far ble også snydens dritings når han var ute noen få ganger i året og det har ikke skadet meg på noen måte. Jeg hadde hatt et problem med det om mannen sovna i grøfta, på McDonalds o.l. men så lenge han sov hjemme i trygge omgivelser hadde jeg ikke brukt noe energi på det. Er ikke alt jeg gidder å lage bråk om. Anonymkode: ec069...e17 Jeg hadde heller ikke brydd meg. Hver helg ja, men noen kvelder i året, det hadde vi alle klart å komme oss gjennom Anonymkode: 45c85...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #9 Del Skrevet 15. juli Sjarmerende. Det tyder på at han drikker alt for mye. Kanskje på tide å innse at han skal være et forbilde for tenåringsbarna. Ikke akkurat kjekke barndomsminner heller, en full far som sovner overalt. Og, hadde aldri orket å bo med en mann som drakk så mye at han ikke kom seg til sengs.. Du får ta en alvorsprat. Anonymkode: cb807...aae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #10 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sjarmerende. Det tyder på at han drikker alt for mye. Kanskje på tide å innse at han skal være et forbilde for tenåringsbarna. Ikke akkurat kjekke barndomsminner heller, en full far som sovner overalt. Og, hadde aldri orket å bo med en mann som drakk så mye at han ikke kom seg til sengs.. Du får ta en alvorsprat. Anonymkode: cb807...aae Om man skal ta alvorsprat for noen kvelder i året der man sovner i eget hjem så er det ikke rart man drikker. Må være helt jævlig å ikke kunne være hjemme i eget hjem. Det blir ikke noen barndomsminner i fleng dette. Men mor har all mulig anledning til å lære ungene at om de en dag skulle bli dritings så blir det dårlig stemning hjemme, og da finner både mann og barn ut etterhvert at det er best å dra et annet sted enn hjem om de skulle gå på en smell. Dette har jeg sett så utallige eksempler på både i ungdomstid og i voksent liv. Min mor lærte meg at man trenger ikke annerkjenne alt som blir gjort, men man skal aldri legge opp til en regime som gjør at voksne, barn eller kjæledyr ikke tør å komme hjem om det er noe. Enten det er alkohol eller andre ting. Anonymkode: ec069...e17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #11 Del Skrevet 15. juli Hvor ofte skjer dette? En gang i måneden? En gang eller to i halvåret? Hvis det skjer månedlig så er det et problem, en setter en viss standard for barna og det er ikke bra om de tenker at dette er normalt. Skjer det sjeldnere og det ikke er noe annet enn det at han sovner på do eller noe sånt så ville jeg ikke lagd så mye styr rundt det annet enn å si til ham og ungene at dette bør han ikke gjøre igjen. Selv sovner jeg på sofaen flere ganger i uka, helt edru da... Anonymkode: 1e4a9...3b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #12 Del Skrevet 15. juli Mye styr for ingenting i svarene her. Det skader da ingen at fyren sover hvor det måtte passe ham når han er full. Anonymkode: ca887...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #13 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Mye styr for ingenting i svarene her. Det skader da ingen at fyren sover hvor det måtte passe ham når han er full. Anonymkode: ca887...cf5 Da er det bedre at han sover på en benk i parken istedenfor å komme hjem i en tilstand som ungene ikke har godt av. Hvorfor skal fulle folk ha så store rettigheter når de ikke greier å ta vare på seg sjøl Anonymkode: 1cac7...96e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #14 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da er det bedre at han sover på en benk i parken istedenfor å komme hjem i en tilstand som ungene ikke har godt av. Hvorfor skal fulle folk ha så store rettigheter når de ikke greier å ta vare på seg sjøl Anonymkode: 1cac7...96e Dette har unger tålt i 100-vis av år. Fyren sover, no big deal Anonymkode: ca887...cf5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #15 Del Skrevet 15. juli Han har et alkoholproblem og kommer aldri til å innrømme det. Derfor blir han sur når du tar det opp. Men hva med å lage en avtale som feks at når han kommer full hjem så har han ett bestemt sted å legge seg der han kan sove ut uten å bli forstyrret av at dere andre er hjemme og våkne. Feks et gjesterom. Si at det er upraktisk at han sover på toalettet og på kjøkkenet, sofa, lenestol når dere andre er våkne og skal gjøre ting. At dere føler dere må liste dere på tå fordi han er så gretten og bakfull. Hvis ikke det hjelper får han finne seg et annet sted å sove ut rusen og bestemme seg for om det er slik han vil ha det eller om han vil ha det bedre med dere. Jeg personlig hadde kastet han på dør, slik fyll er uakseptabelt foran ungene uansett hvor få ganger dette er ila året. Anonymkode: 644ef...a85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #16 Del Skrevet 15. juli Kommer jo helt ann på: Sovnet han på badet i fjor, og på sofaen året før, hos kompisen for 2 år siden osv... Eller er det annenhver helg liksom? Anonymkode: c70e1...a81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #17 Del Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han har et alkoholproblem og kommer aldri til å innrømme det. Derfor blir han sur når du tar det opp. Men hva med å lage en avtale som feks at når han kommer full hjem så har han ett bestemt sted å legge seg der han kan sove ut uten å bli forstyrret av at dere andre er hjemme og våkne. Feks et gjesterom. Si at det er upraktisk at han sover på toalettet og på kjøkkenet, sofa, lenestol når dere andre er våkne og skal gjøre ting. At dere føler dere må liste dere på tå fordi han er så gretten og bakfull. Hvis ikke det hjelper får han finne seg et annet sted å sove ut rusen og bestemme seg for om det er slik han vil ha det eller om han vil ha det bedre med dere. Jeg personlig hadde kastet han på dør, slik fyll er uakseptabelt foran ungene uansett hvor få ganger dette er ila året. Anonymkode: 644ef...a85 Min hadde også et alkoholproblem til han innså at jeg ikke styrer slurkene hans, hvor mye han drikker osv. Han lærte seg måtehold når jeg lot han være voksen. I sitt tidligere forhold ble han behandlet som et barn. Nå drikker han 1-5 øl, uten at verken han eller jeg teller. Poenget er at han ikke stresser når han koser seg for han får ikke kjeft som straff. Synd mange partnere, spesielt kvinner, tror de eier den andre part. Anonymkode: ec069...e17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #18 Del Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min hadde også et alkoholproblem til han innså at jeg ikke styrer slurkene hans, hvor mye han drikker osv. Han lærte seg måtehold når jeg lot han være voksen. I sitt tidligere forhold ble han behandlet som et barn. Nå drikker han 1-5 øl, uten at verken han eller jeg teller. Poenget er at han ikke stresser når han koser seg for han får ikke kjeft som straff. Synd mange partnere, spesielt kvinner, tror de eier den andre part. Anonymkode: ec069...e17 Eiersyken er ofte helt enorm. Dessverre er det umulig å få de som lider av den til å innse det. Da mister de for mye makt. Anonymkode: ca887...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #19 Del Skrevet 16. juli Hvem er dere som plutselig mener ts er eierskap og maktsyk fordi hun ikke ønsker at mannen sovner på do når han drikker? Når man har barn så må man jo tilpasse oppførselen sin- og det å ikke sovne på do er sånn sett et lite offer. Han kommer seg jo hjem, så da klarer han jo å komme seg i seng også. Ellers må han jo droppe å drikke de siste to enhetene. Man kan jo løse det ved at han f.eks ringer deg når han er på vei hjem, slik at du kan se til at han faktisk ikke sovner. Men det mest naturlige er at han skjønner at man ikke trenger å bli så dritings når man er 50 år. Anonymkode: 7ce0c...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli #20 Del Skrevet 16. juli Voksne mennesker som drikker seg så fulle, er helt usmakelig. En ting er at barna ikke bør vokse opp med en slik mann, men hvordan holder du ut? Han har jo garantert et alkoholproblem siden han ikke klarer å begrense inntaket. De fleste slutter med slike flauser tidlig i 20-årene. Anonymkode: 0b6e8...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå