Gå til innhold

Blir dårlig psykisk av å være sykemeldt på grunn av fysisk skade, og får dårlig samvittighet pga jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk en fysisk skade for nesten et år tilbake i tid. Kroppen ordner opp selv og i tillegg så gjorde det ikke alarmerende vondt da skaden oppstod, men etter noen måneder til i full jobb begynte jeg å få fysiske plager andre plasser i tillegg til skadestedet og dårligere almentilstand.

Etter flere måneder med utredning, følte jeg meg tvunget til å prøve å ikke belaste skadestedet utover hjem og barn av legen. Dette var det eneste vi ikke hadde prøvd utifra hva legen mente kunne være årsaken til skaden.

Uansett, lang historie kort - jeg er fremdeles ikke i arbeidslivet og får altoppslukende dårlig samvittighet de gangene på morgenen eller når jeg er helt i ro og ikke har smerter, og ikke er på jobb. 

Føler meg flau og svak som er sykemeldt. 

Jeg har vært halve livet i jobb og har ikke tidligere vært sykemeldt pga meg selv (2 mnd pga svangerskap). Mye av min identitet ligger i det å være produktiv. 

Så, når jeg da kjenner at <<nå kjenner jeg ingenting, jeg kan gjøre nytte og burde vært på jobb,>> så begynner jeg å ta ut av oppvaskemaskin eller brette klær - og blir dårlig og irritert, får vondt på skadested og andre plasser i kroppen. 

Etter x antall måneder som sykemeldt, går dette i en stadig loop.

Behandling tar lang tid pga diagnostisering, og jeg har allerede brukt det jeg har av midler på privatklinikk.

Spørsmålet mitt er: Til dere som jobber i et yrke dere brenner for og som har vært i en lignende situasjon, hvordan... HVORDAN  skrudde dere av den dårlige samvittigheten for jobben og samfunnet? 

Skulle ønske at jeg var ferdig med dette.

Hele livet til min familie er på vent pga dette, virkelig frustrerende. 

Anonymkode: 1f705...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...