Gå til innhold

Stemor skriker og kjefter


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da måtte hun forvare seg mot urettferdige anklager 

Anonymkode: eb731...81f

Det stemmer. Og jeg prøvde gjentatte ganger å få frem at det var barnets beste jeg jobbet for, ikke mitt eller fars beste. Barnet kommer foran uansett fra min side. 
ts

Anonymkode: 369e0...5a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cornix skrev (11 minutter siden):

Det her er krise, barnet ditt kan ikke ha det sånn!  Skjønner ikke at far tolerer en slik oppførsel fra stemor. 

Far gjør som stemor sier. Hun har diktert hva han skulle si på fvk også. Hun sitter i bakgrunn ved telefonsamtaler og hvisker hva han skal si til meg noe jeg har hørt selv i samtalene. 
ts

Anonymkode: 369e0...5a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har mistet troen på fvk, de skal være nøytrale, men her handlet ikke noe om barnet - kun om at far er viktigst.

ts

FVK er en stor vits. De bryr seg ikke om barnets beste, de bryr seg kun om at foreldrene skal komme til en eller annen form for enighet.

Anonymkode: a9ea4...5d8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg minner om at barnet er 6 år … da skal en ikke innføre naziregler 

Anonymkode: eb731...81f

Tror dessverre ikke far og stemor skjønner dette, men jeg har uansett gjort barnet oppmerksom på at far bestemmer der og jeg bestemmer her. At de velger å kreve at han må dusje hver dag uten unntak syns jeg er strengt. La barnet få vaske ansiktet og underlivet med en klut annenhver dag i hvertfall da, må ikke død og liv dusje hver dag når man er seks år.

ts

Anonymkode: 369e0...5a7

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

FVK er en stor vits. De bryr seg ikke om barnets beste, de bryr seg kun om at foreldrene skal komme til en eller annen form for enighet.

Anonymkode: a9ea4...5d8

FVK har nok mange inne som er uenige om barna og deres samværsrutiner. Det å komme frem til en form for enighet er jo det som er jobben deres. Jeg tror og at mor noen ganger kan dominere og ta for mye styringen, uten at dette gjelder i denne saken.

Jeg føler med deg TS, tenker at du selv kan be barnevernet om råd her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg skjønner det men de fleste barn er ganske tilpasningsdyktige. 

Jeg har ikke lest om noe som virker naziregler her. For meg virker det som samme regler og forventninger som er bare presentert på forskjellige måter....

Anonymkode: ccb57...270

Hva med at stemor skriker: Hold kjeft? 

Anonymkode: eb731...81f

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er du redd for far og stemor ?  
Har de bevis og dokumentasjon for å kunne ramme deg med trusler  ? 

Anonymkode: eb731...81f

De har ingen bevis for å kunne ramme meg med trusler. Far er god på å tvinne folk rundt lillefingeren og i så måte er jeg redd for at han klarer det. Jeg er helt sikker på at jeg tar meg av barnet på en god måte. Far og stemor klarer å skikke seg under et besøk fra Bv og det er det jeg er bekymret for. Bv får aldri se hvordan ting er når de ikke er tilstede. Når barnet er redd eller gråter. Skal de dømme ut fra det de observerer så er jeg redd man ikke kommer noen vei. Jeg har meldinger med trusler og lydopptak med trusler fra far, men ganske sikker på at det er lite interessant for de. Da jeg hadde lydopptaket da Bv var innblandet og nevnte dette, men de virket ikke interessert i å høre det selvom det inneholdt fullt av trusler mot både meg og flere slektninger av meg. 
ts

Anonymkode: 369e0...5a7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Føler virkelig med deg. Har selv hatt mye konflikt med far til mine barn, og den ene stemoren. Og her og så tok fvk bare far sitt parti, selv om han nesten aldri så barna, og stemor var direkte slem mot barna. 

Men for din del, så kan det se bra ut på papiret at du har kalt inn til fvk, og prøvd å løse problemene.

Anonymkode: d6a46...dcf

Det er så slitsomt å stå i. Jeg bor alene med barnet og et barn til og mistet ekstremt mye inntekt i fjor pga møter som gjorde at jeg måtte ta fri uten lønn hele dager pga reisevei til og fra jobb. I tillegg på den tiden så stoppet far å betale bidrag. Fvk er ikke interessert, så føler jeg bare mister inntekt uten at vi kommer noen vei sånn ellers. 
ts

Anonymkode: 369e0...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg skjønner det men de fleste barn er ganske tilpasningsdyktige. 

Jeg har ikke lest om noe som virker naziregler her. For meg virker det som samme regler og forventninger som er bare presentert på forskjellige måter....

Anonymkode: ccb57...270

Det stemmer at regler og forventninger er ganske like nå, før har ikke far hatt noen regler eller forventninger og jeg tror det er der problemet ligger. Barnet er vant til at hos far er det slapt, mens nå får han kjeft hvis han ikke hører og det kan være at det er ekstra sårt når det er stemor som skriker hold kjeft. Far dropper gjerne samvær i over en mnd, sånn har det vært flere ganger siste halvåret. Tror det også gjør ting vanskeligere for de når de først har barnet på samvær. 
ts

Anonymkode: 369e0...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Huff, dette hørtes forferdelig ut ts! :( Jeg hadde ikke klart tanken på at barnet mitt skulle hatt det sånn. Stemor høres ut som hun helst vil ha far for seg selv og irriterer seg over den lille :( 

Kan du ta en runde til med bv? Du har vel både skole/bhg, naboer, familie, venner og andre rundt deg som ser deg med barnet og kan bekrefte samhandlingen mellom deg og barnet dersom det skulle bli noen spørsmål den veien?

Høres utvilsomt ut som barnet hadde hatt best av tryggheten og stabiliteten hos deg ❤️

Anonymkode: e63ca...0af

Du sier det jeg har tenkt uten å si det høyt, at stemor vil ha far for seg selv. Jeg har nok de fleste i ryggen, sist runde med Bv ga jeg de opplysninger om lege, 2 bhg, skole osv. men de sjekket ikke opp noe som helst, da ble jeg faktisk ganske skuffet! For jeg er sikker på at ikke en eneste negativ ting hadde kommet om meg. Barnet er flink på skolen, best i klassen i noen fag, gjør leksene, har fritidsaktiviteter, mange venner og er godt likt. Og ingen av disse tingene kan far ta æren av. Og i bhg så truet han ansatte, var aldri på avslutninger eller foreldremøter. Han har aldri vært med til legen, kom heller ikke på sykehuset da barnet var syk og holdt på å bli sendt videre med luftambulanse fordi de ikke fant ut hvorfor feberen ikke gikk ned med febernedsettende (heldigvis bare en av disse vanlige barnesykdommene, den fjerde barnesykdom tror jeg det var - lenge siden nå). Han har virkelig aldri stilt opp for barnet i hverdagen, kun når han selv vil eller blir «pålagt» dette. 
Jeg tror kanskje barnet føler at jeg er barnets trygge havn fordi jeg alltid har vært der for hen, men jeg har aldri lagt opp til at hen ikke skal trives eller like far eller stemor. Jeg syns det er synd ting ikke fungerer der, men blir også irritert når skylden for det legges over på meg.
ts

Anonymkode: 369e0...5a7

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Barnet kan være hos far på dagssamvær. Da holder du ikke tilbake samværet, men tilpasser det etter barnets behov. Dette til barnet føler seg trygg der.

Anonymkode: a9ea4...5d8

Nei men sist jeg foreslo dette så ble resultatet at jeg holdt tilbake samvær! Han kom aldri å møtte barnet eller hentet barnet. Jeg hadde ikke nektet far dette, men han bare holdt seg unna fordi jeg hadde sagt at jeg syns barnet skulle bli kjent med stemor før hen måtte sove der. Jeg holdt ikke tilbake samvær med makt, jeg sa hva jeg syns og han hentet aldri barnet. Han ringte ikke for å snakke med barnet på over 3 mnd. 
ts

Anonymkode: 369e0...5a7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vurderer det, men etter runden i fjor så vet jeg ikke hvor mye det hjelper. Virker ikke som de tar ting seriøst.

ts

Anonymkode: 369e0...5a7

Bare å melde gang på gang

Anonymkode: 29d72...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

FVK er en stor vits. De bryr seg ikke om barnets beste, de bryr seg kun om at foreldrene skal komme til en eller annen form for enighet.

Anonymkode: a9ea4...5d8

Ja, det jeg følte også. Og man skal ikke snakke om fortid, kun fremtid. Jeg fikk ikke lov til å fortelle hvordan ting hadde vært de første fem årene av barnets liv med en så og si totalt fraværende far som satte jobb og alt foran barnet, men også foran oss som familie da vi bodde sammen. Noe som var grunnen for at jeg pakket sakene og dro. Jeg gadd ikke å bli skreket til lenger, at barnet måtte oppleve at far slår rundt seg i fullt sinne i vegger og dører, kaster ting i gulvet så de knuser foran barnet hver gang han ikke får det som han vil eller man sier i fra til han. Det er kanskje greit å få frem hvordan ting plutselig blir så totalt forandret når far finner seg en dame og skal late som han er verdens beste far. At det er en grunn for at jeg som mor reagerer. 
ts

Anonymkode: 369e0...5a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fru Alving skrev (36 minutter siden):

FVK har nok mange inne som er uenige om barna og deres samværsrutiner. Det å komme frem til en form for enighet er jo det som er jobben deres. Jeg tror og at mor noen ganger kan dominere og ta for mye styringen, uten at dette gjelder i denne saken.

Jeg føler med deg TS, tenker at du selv kan be barnevernet om råd her. 

Har avtalt et møte med noen innenfor Bv, men som på en måte er inhabil akkurat når det kommer til meg og barnet. Dette for å få tips om hva jeg skal gjøre siden det ikke går an å snakke med far om ting uten at han blir sint på meg. Hvis jeg blir anbefalt å ta det rett videre til Bv så gjør jeg det. Regner med det er det som skjer.

ts

Anonymkode: 369e0...5a7

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bare å melde gang på gang

Anonymkode: 29d72...f25

Joda, men er så langt nede etter ett helt år med tull. Ble ferdig med Bv i oktober og fvk i januar. Å starte på enda en runde kjennes så tøft. Skulle virkelig ønske det gikk an å oppføre seg. Jeg steller ikke i stand noe som helst, men far lager ny krangel gang på gang. Jeg har begynt å få hjelp til å skrive svarene for jeg er redd for å skrive noe som terger han eller si meningen min fordi han blir sint for alt uansett hva man skriver. Men ender nok med noe slikt uansett, vet jeg har hele slekta i ryggen. Og alle påpeker hvor god mor jeg er, fordi de har sett meg med barnet MYE! I alle slags situasjoner. 
ts

Anonymkode: 369e0...5a7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Tror dessverre ikke far og stemor skjønner dette, men jeg har uansett gjort barnet oppmerksom på at far bestemmer der og jeg bestemmer her. At de velger å kreve at han må dusje hver dag uten unntak syns jeg er strengt. La barnet få vaske ansiktet og underlivet med en klut annenhver dag i hvertfall da, må ikke død og liv dusje hver dag når man er seks år.

ts

Anonymkode: 369e0...5a7

Å vaske seg i ansiktet og underlivet daglig må man jo gjøre da..

Anonymkode: 23917...2bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å vaske seg i ansiktet og underlivet daglig må man jo gjøre da..

Anonymkode: 23917...2bb

Mor skriver jo at ungen kan vaske seg i ansiktet / underlivet annenhver dag og så dusje annenhver dag = de dagene barnet ikke dusjer, så vasker det seg i ansiktet / underliv med en klut. Ikke et sted står det at hun foreslår at barnet skal få slippe å vaske seg i det hele tatt annenhver dag. 

Anonymkode: 8a9bb...f85

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mor skriver jo at ungen kan vaske seg i ansiktet / underlivet annenhver dag og så dusje annenhver dag = de dagene barnet ikke dusjer, så vasker det seg i ansiktet / underliv med en klut. Ikke et sted står det at hun foreslår at barnet skal få slippe å vaske seg i det hele tatt annenhver dag. 

Anonymkode: 8a9bb...f85

Stemmer 🙈 kanskje litt klønete skrevet av meg, men du forstod det!

ts

Anonymkode: 369e0...5a7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men han kan ikke ha fult av regler, da sønnen din bare er der annenhver helg. Det er jo helt tullete. Da skal jo samværet bare være kos. Sønnen din må jo pusse tenner, vaske hender osv. Men trenger ikke fult av regler.

Hadde nok bedt om møte på familievernkontoret igjen. Og gjerne hvor stemor er med på de møtene. Og funker ikke det, så kontakte barnevernet. 

Sånn som far holder på, så kommer han til å miste all kontakt med sønnen sin, er jo ikke noe rart at han ikke vil til far.

Anonymkode: d6a46...dcf

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men barnet kjeder seg og syns det er kjedelig hos far. De finner på svært lite og de gangene de gjør noe så er det stemor som finner på ting og da er det hennes venner eller familie som besøkes. 
Barnet må vaske hender og pusse tenner, men å kalle det for en regel sånn som de gjør med helt hverdagslige ting syns jeg er dumt. Som foreldre så passer man på at slike ting blir gjort, man er med på badet å pusser tennene, man minner barnet på å vaske hender hvis man hører eller ser at dette ikke blir gjort. Vaske hender etter hen har vært på do er en ting barnet glemmer, her hjemme trenger jeg kun å si: du må vaske hendene dine ellers blir det bakterier på alt du tar på. Og da snur barnet i døra på do og vasker hendene sine! Uten noe mer diskusjon. Trenger kun en liten vennlig påminnelse.

Har mistet troen på fvk, de skal være nøytrale, men her handlet ikke noe om barnet - kun om at far er viktigst.

ts

Anonymkode: 369e0...5a7

Du lager jo ekstra konflikt når du problematiserer at de kaller normale krav for regler - ungen må pusse tenner og vaske hender, du har tydeligvis den regelen selv også selv om du insisterer på å kalle reglene noe annet enn regler.

Men at de skriker til ungen når den er redd, det er helt uakseptabelt. Problemet ditt er at du klager over en masse rare bagateller i tillegg til dette alvorlige. At ungen din kjeder seg eller at de har regler for tannpuss er en ikke-sak. Hold deg til det som er viktig: at de skriker til ham, at han ikke får trøst når han er redd,  at de ber ham holde kjeft.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg minner om at barnet er 6 år … da skal en ikke innføre naziregler 

Anonymkode: eb731...81f

å kreve at man vasker hender etter å ha vært på do og at man pusser tenner er ikke naziregler men helt normale regler alle oppegående mennesker har.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med at stemor skriker: Hold kjeft? 

Anonymkode: eb731...81f

Det er helt uakseptabelt men det er jo ikke en regel.

Anonymkode: ba3bc...440

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

 

Du lager jo ekstra konflikt når du problematiserer at de kaller normale krav for regler - ungen må pusse tenner og vaske hender, du har tydeligvis den regelen selv også selv om du insisterer på å kalle reglene noe annet enn regler.

Men at de skriker til ungen når den er redd, det er helt uakseptabelt. Problemet ditt er at du klager over en masse rare bagateller i tillegg til dette alvorlige. At ungen din kjeder seg eller at de har regler for tannpuss er en ikke-sak. Hold deg til det som er viktig: at de skriker til ham, at han ikke får trøst når han er redd,  at de ber ham holde kjeft.

å kreve at man vasker hender etter å ha vært på do og at man pusser tenner er ikke naziregler men helt normale regler alle oppegående mennesker har.

Det er helt uakseptabelt men det er jo ikke en regel.

Anonymkode: ba3bc...440

Eh… stemor og far kontakter klager til BV fordi de ikke får innført regler ? 
En 6 åring trenger ikke så mange  regler.
Det holder med å få enkle beskjeder og veiledning i enkle rutiner. 
Som forelder så sjekker en om de vasker hendene etter dobesøk, men hjelper de med tannpuss . 
Noen greier å ta en kroppsvask , men mange trenger litt hjelp til å få det til . 
Å gi ordrer kan en spare seg når det gjelder 6 åringer . 
Og hvorfor i himmelens navn har desse stemødrene så sykt behov for å styre forpliktelsene far har ovenfor barna sine???  
De kan pelle seg inn på stua og se på tv mens far ordner ut. 
Greier ikke far det så kan han få en ordre om å skjerpe seg !
Han greier vel å vaske seg sjøl og pusse tenner uten hjelp ?  

Anonymkode: eb731...81f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...