Gå til innhold

Stemor skriker og kjefter


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barnepsykolog og familieterapi.

Et barn som får kjeft når det er redd om natten vil bli et ødelagt barn på kort tid. Her MÅ det profesjonelle inn i bildet. 

Anonymkode: ffcda...298

Jeg syns det er helt grusomt at barnet får kjeft når hen er redd eller fordi hen gråter! Her hjemme beroliger jeg hen og snakker med barnet. Jeg ligger gjerne ved siden av til hen sovner også! Det skjer sjelden at jeg må ligge ved siden av hen til hen sovner, men jeg gjør det om det er det som skal til for at barnet skal føle seg trygg! Jeg føler selv at jeg er en stabil og trygg voksen og det er nok nettopp derfor barnet sier hen vil hjem fra far når hen er lei seg eller utrygg. Barnet har aldri sagt at det vil til far fordi jeg gir tilsnakk eller barnet ikke får det som det vil, så at far skylder på meg for at barnet i hans øyne ikke oppfører seg hos far syns jeg er dårlig gjort. 
ts

Anonymkode: 369e0...5a7

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg vurderer det, men etter runden i fjor så vet jeg ikke hvor mye det hjelper. Virker ikke som de tar ting seriøst.

ts

Anonymkode: 369e0...5a7

Jeg hadde snekret sammen en klar og fattet dokumentasjon på hvordan barnet har det i hverdagen hos deg. 
Jeg hadde også sørget for å få en tilbakemelding fra barnehagen om det er der han fremdeles er. 
Forklar også hvordan barnet reagerer under og etter samværet hos far. 
Ingen grunn til at du skal stå med lua i hånden i denne saken. 
Det er barnet det handler og da retter en seg opp i ryggen og gir en rettferdig rapport. 
Det er far ov stemor som denne gangen må svare for seg . 
Løgner og usakligheter kan komme mot deg, men da må en prøve å holde roen og gjenta til BV at barnet mistrives 

Anonymkode: eb731...81f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Alving skrev (4 minutter siden):

Hvis de får barn sammen så kan det vel tenkes de ønsker mindre samvær også.  Jeg forstår godt du synes dette er vanskelig.

Ja, det kan hende, men sånn de oppfører seg så virker det som de prøver å ta fra meg ansvaret. Ettersom de vil sende bekymringsmelding til Bv for at barnet ikke hører på de. Det er bare så rart at barnet hører her og når det ikke hører så gir jeg meg ikke, men jeg er tålmodig og skriker ikke til barnet! Det hjelper jo virkelig ikke å skrike og tro at barnet hører bedre etter da. 
ts

Anonymkode: 369e0...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier at barnevernet etc må banen, ser dere ikke at Ts sier hun har prøvd. De ser sikkert bare ‘ foreldrekonflikt’. Det er ganske typisk at hjelpeapparatet ikke tror på bekymrede mødre og bare avfeier det som konflikt. Å insistere da kan bare gjøre vondt verre, dessverre. Stakkars barn

Anonymkode: 91973...038

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere som sier at barnevernet etc må banen, ser dere ikke at Ts sier hun har prøvd. De ser sikkert bare ‘ foreldrekonflikt’. Det er ganske typisk at hjelpeapparatet ikke tror på bekymrede mødre og bare avfeier det som konflikt. Å insistere da kan bare gjøre vondt verre, dessverre. Stakkars barn

Anonymkode: 91973...038

TS har ikke prøvd å melde til BV. 
Det var det far og stemor som gjorde , basert på sine premisser og deres klagemål . 
Det er en vesentlig forskjell 

Anonymkode: eb731...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mye problemer med samvær hos far. Barnet vil ikke dit, far skylder på meg for dette. 
Får far motgang fra barnet så vil han levere barnet til meg og truer med Bv og fvk. Han skulle sende bekymringsmelding fordi han og stemor ikke fikk barnet til å høre på seg. Legger skylden på meg for at deres regler ikke fungerer, barnet er ikke vant til regler hos far da det ikke fantes når han bodde alene. Nå har det kommet en rekke med regler som skal følges uten at de må minne barnet på det.
Barnet er 6 år, kan man virkelig kreve og forvente at et barn på 6 år husker/vil gjøre alt som kreves hele tiden? Jeg forventer ikke dette og minner heller barnet på å gjøre dette og hvorfor man gjør det. Og jeg maser til det er gjort, ingen store problemer som regel!

Barnet fortalte til meg at det var skummelt på rommet så hen ville ikke sove/fikk ikke sove. Barnet begynner da å gråte, får kjeft, gråter mer og så sitter stemor i stua med far og skriker HOLD KJEFT til barnet, noe som da gjør barnet redd og utrygg! Er det så rart barnet ikke vil dit? Eller at de har problemer med å få barnet til å høre på seg? Barnet sier at stemor er sint og streng hele tiden. Stemor har en pedagogstilling i barnehage (har i hvertfall hatt det) og jeg syns det er mye pedagogisk i oppdragelsen fra hennes side, men tilpasset mye yngre barn. Jeg begynner dog å lure litt på hvordan hun kan jobbe med barn om hun er som far og heller ikke tåler motgang fra et lite barn. 
 

Det har vært meg så og si alene i alle år som har tatt meg av barnet, jammen har barnet gitt meg mye motgang også og beholder ikke alltid roen selv, men barnet tåler å få tilsnakk av meg og roper aldri at det vil til far fordi hen ikke får det som hen vil her hjemme. 
Vi har ikke REGLER her hjemme, jeg lærer heller barnet at vi vasker hender fordi vi ikke vil spre bakterier rundt i huset, vi pusser tenner fordi vi ikke vil ha hull i tennene, stygge tenner osv.. Barnet vet hva som er lov og ikke lov, men tester grenser for det! Jeg tar de viktigste kampene, men lar ikke hver dag bli en kamp fra morgen til kveld som det tydeligvis er hos far fordi det er regler fra øyeblikket barnet våkner til det legger seg. 
 

Jeg lurer så fælt på hva jeg skal gjøre 😭 er så lei av skyllebøtter og trusler fra far. Fvk hjalp ikke i det hele tatt, vi ble meldt videre til Bv, som jeg føler at virkelig ikke fulgte opp far og de møtte ikke stemor noe jeg syns de absolutt burde krevd ettersom hun skal ha omsorg for barnet når det er der. 
Hvem andre kan man snakke med? Som kanskje forstår. 

Anonymkode: 369e0...5a7

Jeg er litt usikker på hva som er fornuftig her, men kan det være en tanke å lære barnet at folk har det forskjellig hjemme.  Hos deg er det hos deg og hos far er det annerledes. 

Jeg synes ikke at denne problemstillingen er noe for barnevernet.  

Anonymkode: ccb57...270

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS har ikke prøvd å melde til BV. 
Det var det far og stemor som gjorde , basert på sine premisser og deres klagemål . 
Det er en vesentlig forskjell 

Anonymkode: eb731...81f

Joda, men hun har jo prøvd å snakke med Bv når de åpnet sak

Anonymkode: 91973...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men han kan ikke ha fult av regler, da sønnen din bare er der annenhver helg. Det er jo helt tullete. Da skal jo samværet bare være kos. Sønnen din må jo pusse tenner, vaske hender osv. Men trenger ikke fult av regler.

Hadde nok bedt om møte på familievernkontoret igjen. Og gjerne hvor stemor er med på de møtene. Og funker ikke det, så kontakte barnevernet. 

Sånn som far holder på, så kommer han til å miste all kontakt med sønnen sin, er jo ikke noe rart at han ikke vil til far.

Anonymkode: d6a46...dcf

Ja, men barnet kjeder seg og syns det er kjedelig hos far. De finner på svært lite og de gangene de gjør noe så er det stemor som finner på ting og da er det hennes venner eller familie som besøkes. 
Barnet må vaske hender og pusse tenner, men å kalle det for en regel sånn som de gjør med helt hverdagslige ting syns jeg er dumt. Som foreldre så passer man på at slike ting blir gjort, man er med på badet å pusser tennene, man minner barnet på å vaske hender hvis man hører eller ser at dette ikke blir gjort. Vaske hender etter hen har vært på do er en ting barnet glemmer, her hjemme trenger jeg kun å si: du må vaske hendene dine ellers blir det bakterier på alt du tar på. Og da snur barnet i døra på do og vasker hendene sine! Uten noe mer diskusjon. Trenger kun en liten vennlig påminnelse.

Har mistet troen på fvk, de skal være nøytrale, men her handlet ikke noe om barnet - kun om at far er viktigst.

ts

Anonymkode: 369e0...5a7

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Joda, men hun har jo prøvd å snakke med Bv når de åpnet sak

Anonymkode: 91973...038

Da måtte hun forvare seg mot urettferdige anklager 

Anonymkode: eb731...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er krise, barnet ditt kan ikke ha det sånn!  Skjønner ikke at far tolerer en slik oppførsel fra stemor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde snekret sammen en klar og fattet dokumentasjon på hvordan barnet har det i hverdagen hos deg. 
Jeg hadde også sørget for å få en tilbakemelding fra barnehagen om det er der han fremdeles er. 
Forklar også hvordan barnet reagerer under og etter samværet hos far. 
Ingen grunn til at du skal stå med lua i hånden i denne saken. 
Det er barnet det handler og da retter en seg opp i ryggen og gir en rettferdig rapport. 
Det er far ov stemor som denne gangen må svare for seg . 
Løgner og usakligheter kan komme mot deg, men da må en prøve å holde roen og gjenta til BV at barnet mistrives 

Anonymkode: eb731...81f

For meg har det kun handlet om barnet hele veien, for far og stemor har det handlet om makt over meg og barnet hele veien. De har siste ord uansett, ellers blir det trusler. 
Men et godt tips du kommer med om å faktisk dokumentere. 
ts

Anonymkode: 369e0...5a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er litt usikker på hva som er fornuftig her, men kan det være en tanke å lære barnet at folk har det forskjellig hjemme.  Hos deg er det hos deg og hos far er det annerledes. 

Jeg synes ikke at denne problemstillingen er noe for barnevernet.  

Anonymkode: ccb57...270

Jeg minner om at barnet er 6 år … da skal en ikke innføre naziregler 

Anonymkode: eb731...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For meg har det kun handlet om barnet hele veien, for far og stemor har det handlet om makt over meg og barnet hele veien. De har siste ord uansett, ellers blir det trusler. 
Men et godt tips du kommer med om å faktisk dokumentere. 
ts

Anonymkode: 369e0...5a7

Er du redd for far og stemor ?  
Har de bevis og dokumentasjon for å kunne ramme deg med trusler  ? 

Anonymkode: eb731...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, men barnet kjeder seg og syns det er kjedelig hos far. De finner på svært lite og de gangene de gjør noe så er det stemor som finner på ting og da er det hennes venner eller familie som besøkes. 
Barnet må vaske hender og pusse tenner, men å kalle det for en regel sånn som de gjør med helt hverdagslige ting syns jeg er dumt. Som foreldre så passer man på at slike ting blir gjort, man er med på badet å pusser tennene, man minner barnet på å vaske hender hvis man hører eller ser at dette ikke blir gjort. Vaske hender etter hen har vært på do er en ting barnet glemmer, her hjemme trenger jeg kun å si: du må vaske hendene dine ellers blir det bakterier på alt du tar på. Og da snur barnet i døra på do og vasker hendene sine! Uten noe mer diskusjon. Trenger kun en liten vennlig påminnelse.

Har mistet troen på fvk, de skal være nøytrale, men her handlet ikke noe om barnet - kun om at far er viktigst.

ts

Anonymkode: 369e0...5a7

Føler virkelig med deg. Har selv hatt mye konflikt med far til mine barn, og den ene stemoren. Og her og så tok fvk bare far sitt parti, selv om han nesten aldri så barna, og stemor var direkte slem mot barna. 

Men for din del, så kan det se bra ut på papiret at du har kalt inn til fvk, og prøvd å løse problemene.

Anonymkode: d6a46...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dere som sier at barnevernet etc må banen, ser dere ikke at Ts sier hun har prøvd. De ser sikkert bare ‘ foreldrekonflikt’. Det er ganske typisk at hjelpeapparatet ikke tror på bekymrede mødre og bare avfeier det som konflikt. Å insistere da kan bare gjøre vondt verre, dessverre. Stakkars barn

Anonymkode: 91973...038

Prøvde virkelig og den vi snakket med har sagt til meg at jeg må ta kontakt når jeg vil, men sitter langt inne når de ikke forstod bekymring eller barnet sist. Du har rett i at det ble avfeid som konflikt. Sånn ting er nå så må jeg tvinge barnet på samvær, si at pappa gleder seg nok til å se deg, pappa vil jo ha deg hos seg han å, du får det fint hos pappa osv. framsnakker pappa og stemor for at barnet ikke skal bli for vrang ved overlevering. Allikevel så sier barnet det rett ut til far når han møter oss at hen ikke vil dit! Sier jeg vil være hos mamma. 
ts

Anonymkode: 369e0...5a7

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg minner om at barnet er 6 år … da skal en ikke innføre naziregler 

Anonymkode: eb731...81f

Jeg skjønner det men de fleste barn er ganske tilpasningsdyktige. 

Jeg har ikke lest om noe som virker naziregler her. For meg virker det som samme regler og forventninger som er bare presentert på forskjellige måter....

Anonymkode: ccb57...270

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

TS har ikke prøvd å melde til BV. 
Det var det far og stemor som gjorde , basert på sine premisser og deres klagemål . 
Det er en vesentlig forskjell 

Anonymkode: eb731...81f

Far og stemor har ikke meldt noe til Bv, det var det fvk som gjorde. Etter en eneste samtale med en person på fvk. 
ts

Anonymkode: 369e0...5a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er litt usikker på hva som er fornuftig her, men kan det være en tanke å lære barnet at folk har det forskjellig hjemme.  Hos deg er det hos deg og hos far er det annerledes. 

Jeg synes ikke at denne problemstillingen er noe for barnevernet.  

Anonymkode: ccb57...270

Jeg har sagt til barnet at hos far bestemmer far, hos meg bestemmer jeg og at barnet må høre på beskjeder hos far. Prøver virkelig å legge opp til fint samvær der. Men fra far får jeg meldinger hvor de faktisk mener at reglene de har skal gjelde her også. Alle de tingene de sliter med gjelder her også, bare at det er svært få ganger jeg har problemer med barnet og de tingene her.
ts

Anonymkode: 369e0...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette hørtes forferdelig ut ts! :( Jeg hadde ikke klart tanken på at barnet mitt skulle hatt det sånn. Stemor høres ut som hun helst vil ha far for seg selv og irriterer seg over den lille :( 

Kan du ta en runde til med bv? Du har vel både skole/bhg, naboer, familie, venner og andre rundt deg som ser deg med barnet og kan bekrefte samhandlingen mellom deg og barnet dersom det skulle bli noen spørsmål den veien?

Høres utvilsomt ut som barnet hadde hatt best av tryggheten og stabiliteten hos deg ❤️

Anonymkode: e63ca...0af

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Far ytrer selvfølgelig ønske om å ha barnet og jeg ønsker ikke å holde barnet tilbake med mindre det er fare for barnet å være der. Blir litt betenkt selvfølgelig når det er så mye problemer med å få barnet til å ville og i tillegg få høre at hen får kjeft hele tiden. 
Har ikke hatt behov for faste regler da hen ikke er spesielt vanskelig å ha med å gjøre her hjemme.. Barnet har vokst opp med hva som er ok og ikke fra min side mens far har mer eller mindre vært fraværende unntatt når far ønsker selv å være tilstede. 
ts

Anonymkode: 369e0...5a7

Barnet kan være hos far på dagssamvær. Da holder du ikke tilbake samværet, men tilpasser det etter barnets behov. Dette til barnet føler seg trygg der.

Anonymkode: a9ea4...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...