AnonymBruker Skrevet 14. juli #1 Del Skrevet 14. juli Jeg vet ikke hvordan det er i andre familier. Men i min familie får man ofte spørsmålet "Likte du ikke maten?" om man kun spiser en porsjon. I tillegg blir man ofte pushet til å ta en ekstra porsjon. Flere som misliker det å bli pushet til å spise ekstra? Vet at enkelte er småspiste og synes det er en ærlig sak. For min del så er det også mye mat jeg ikke synes smaker noe godt. Så jeg spiser kun en porsjon for å være høflig. Sier alltid at maten smakte godt for det er jo det som er høflig når man er gjest. Men føler jeg blir stilt til veggs når jeg får spørsmålet om grunnen til at jeg kun spiste en porsjon er at jeg ikke likte maten. Flere som har det tilsvarende? Anonymkode: 880f0...231 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 14. juli #2 Del Skrevet 14. juli Sånn er min mor også, jeg spiser normal porsjon men hun forventer at jeg skal spise til jeg sprekker, virker det som 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 14. juli #3 Del Skrevet 14. juli Da sier jeg f.eks: Det var veldig godt, men nå er jeg fornøyd. Tusen takk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #4 Del Skrevet 14. juli Min mor uttrykker stor bekymring hvis det går 2 timer uten at jeg spiser noe🫣😅Og ja har fått mange spørsmål om jeg liker maten. Er ikke så storspist og sliter med oppblåst mage. Anonymkode: f571d...ab1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #5 Del Skrevet 14. juli Irriterende. Kan jo like maten veldig godt selv om man ikke spiser til man får krampe. Du kan si det var godt men du er mett. Anonymkode: 834bf...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 14. juli #6 Del Skrevet 14. juli Uff, grusomt uhøflig om man ikke et aller nærmeste familie... ville følt meg kritisert, og det er faktisk lov å ikke "like maten". Er vi 5 år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #7 Del Skrevet 15. juli Min mor er veldig pushy på at man skal spise mer. Hun følger med på hva alle spiser og med en gang noen har spist opp så begynner hun å skal sende matfatene og oppfordrer høylytt om å forsyne seg! Hun blir helt sjokkert og forferdet hvis noen ikke forsyner seg mer enn en gang. Men hun spør aldri om vi ikke liker maten da. Anonymkode: ac174...815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #8 Del Skrevet 15. juli Sånn er svigermor, og jeg hater det. Første gangene jeg var på besøk der syns jeg at det var dirkete ubehagelig å spise med de. Virkelig en uting. Samboer mener at det henger igjen fra gammelt av da de hadde mindre mat og ikke satte mer pris på maten osv . Anonymkode: 8fdae...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 15. juli #9 Del Skrevet 15. juli hehe jeg tror dette stamme fra generasjon med de som er født litt etter krigen, min mor er helt lik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #10 Del Skrevet 15. juli Jeg forstår ikke den generasjonen. I mindre grad min mor, men i hvert fall bestemor, som prakker på og til og med fyller opp tallerkenen min. Men samtidig så er hun rask med å bodyshame, "Hun (søskenbarnet mitt sitt navn) har blitt så stor! Hvorfor er hun blitt så tjukk? Mosjonerer hun ikke lenger?". Eh, hallo, mormor, du overfôrer oss hver gang vi er hos deg, hvor vi får en tørr 3-dager gammel bløtkake i fanget som du forventer at vi skal spise. Anonymkode: 19218...186 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #11 Del Skrevet 15. juli 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg forstår ikke den generasjonen. I mindre grad min mor, men i hvert fall bestemor, som prakker på og til og med fyller opp tallerkenen min. Men samtidig så er hun rask med å bodyshame, "Hun (søskenbarnet mitt sitt navn) har blitt så stor! Hvorfor er hun blitt så tjukk? Mosjonerer hun ikke lenger?". Eh, hallo, mormor, du overfôrer oss hver gang vi er hos deg, hvor vi får en tørr 3-dager gammel bløtkake i fanget som du forventer at vi skal spise. Anonymkode: 19218...186 Haha! Akkurat sånn er min mor også. Kan også legge til at min mor mislikte da hennes mor pushet mamma til å spise mer. Mamma har alltid både vært småspist og kresen på maten. Virker ikke som hun tenker over at hun utsetter sine egne barn for det samme som hun selv mislikte fra sine foreldre og svigerforeldre. TS Anonymkode: 880f0...231 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #12 Del Skrevet 15. juli Ja, og før når jeg var barn og ungdom var det sånn at bestemor bare tok på mer mat til meg selv om jeg sa jeg var forsynt. Hun spurte om jeg ville ha mer, og ignorerte at jeg sa jeg var forsynt og bare lesset på mer også måtte jeg sitte ved bordet til jeg hadde spist det opp 🙄 Anonymkode: 3276b...242 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #13 Del Skrevet 15. juli Hvorfor gjøre det om til en stor ting? Noen folk er bare sånn, spesielt fra enkelte generasjoner. Ta det med et smil. Si at "Jo takk, det var veldig godt, men nå er jeg mett". For noen er det faktisk et tegn på høflig samtale å insistere på at folk spiser mer selv når de sier de er forsynt. Anonymkode: 98002...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #14 Del Skrevet 15. juli Heller det enn min svigermor som stiller seg opp med ause og porsjonerer ut digre porsjoner nummer 1.2 og 3 og 4 uten å spørre folk om de skal ha mer….. bare klæsjer det på tallerkenen til gjestene hun. Anonymkode: bc0e3...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #15 Del Skrevet 15. juli Det der er så irriterende! Har en besteforelder som holder på sånn også, "dere spiser jo nesten ikke! Ta litt mer!" Hun mener det godt, men det er føles litt nedlatende å bli behandlet som man er 5 år 😅 Jeg vet jo selv når jeg er mett. Anonymkode: 70a8b...083 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #16 Del Skrevet 15. juli 42 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor gjøre det om til en stor ting? Noen folk er bare sånn, spesielt fra enkelte generasjoner. Ta det med et smil. Si at "Jo takk, det var veldig godt, men nå er jeg mett". For noen er det faktisk et tegn på høflig samtale å insistere på at folk spiser mer selv når de sier de er forsynt. Anonymkode: 98002...294 Vet ikke hva du mener med at jeg at jeg gjør det til en "stor ting". Er det å lage en tråd på Kvinneguiden en stor ting for deg? TS Anonymkode: 880f0...231 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #17 Del Skrevet 15. juli On 7/14/2024 at 7:04 PM, AnonymBruker said: Min mor uttrykker stor bekymring hvis det går 2 timer uten at jeg spiser noe🫣😅Og ja har fått mange spørsmål om jeg liker maten. Er ikke så storspist og sliter med oppblåst mage. Anonymkode: f571d...ab1 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg forstår ikke den generasjonen. I mindre grad min mor, men i hvert fall bestemor, som prakker på og til og med fyller opp tallerkenen min. Men samtidig så er hun rask med å bodyshame, "Hun (søskenbarnet mitt sitt navn) har blitt så stor! Hvorfor er hun blitt så tjukk? Mosjonerer hun ikke lenger?". Eh, hallo, mormor, du overfôrer oss hver gang vi er hos deg, hvor vi får en tørr 3-dager gammel bløtkake i fanget som du forventer at vi skal spise. Anonymkode: 19218...186 Min mor var også sånn. "Nå må du spise opp", fulgt av "nei, så tjukk du har blitt" 😛 Anonymkode: dde2f...96e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #18 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Heller det enn min svigermor som stiller seg opp med ause og porsjonerer ut digre porsjoner nummer 1.2 og 3 og 4 uten å spørre folk om de skal ha mer….. bare klæsjer det på tallerkenen til gjestene hun. Anonymkode: bc0e3...218 Hva sier hun da når folk ikke spiser opp? 😄 Anonymkode: 3276b...242 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 15. juli #19 Del Skrevet 15. juli Jeg spiser barneporsjoner og det vet familien min så de sier ikke noe. Mamma ser på meg når jeg er kjempebegeistret for maten selv om jeg spiser samme mengde. Når andre spør så sier jeg at det var godt men nå er jeg mett. Irriterer meg ikke over at folk spør om det. Det er så mange som er usikre og tviler på seg selv at jeg tar det ikke ille opp at de spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #20 Del Skrevet 15. juli Men det er en litt rar ting å spørre om, som setter den som blir spurt i en ubehagelig situasjon. Det er jo en viss sjanse for at man faktisk ikke likte maten, skal man da si nei, den var vond? Eller lyve? Anonymkode: dde2f...96e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå