AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #41 Del Skrevet 17. juli 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Ut i fra en undersøkelse i 2021 var det da ca 1,4 millioner single nordmenn. Om tallene er bedre eller dårligere i dag vet jeg ikke. Anonymkode: 98999...7a6 Interessant at du bruker begrepene bedre eller dårligere. Bør tallene opp eller ned, mener du? Det er mange ufrivillig single, men det er jamen mange i dårlige forhold som burde kommet seg ut også. Anonymkode: c4bd2...a15 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #42 Del Skrevet 17. juli 2024 Helene1982 skrev (2 timer siden): Det er forskjell på å være frivillig og ufrivillig singel, men uansett går stigmaet ut på backhand komplimenter og kommentarer som går ut på at andre ønsker at du skal finne en partner fordi de selv har eller ønsker en partner. Det kan være alt fra: Du som er så bra burde kunne finne deg en mann, eller jeg unner deg «å finne lykken», og kommentarer som at «det må være deilig å ikke ta hensyn til andre, men feste 24/7 og ligge rundt, som er et stigma noen har om single. Og antagelser om at du alltid er tilgjengelig til samvær og tjenester fordi du ikke har partner. Jeg har kjæreste nå, og han er fantastisk, men jeg var ikke en halv person som singel. Helt enig! Velmenende ord fra folk, men det er veldig irriterende og sårende samtidig. Selv skulle jeg gjerne funnet kjærligheten, men det har nå bare ikke blitt sånn (enda). Har det stort sett helt fint som singel, så får han dukke opp hvis han gjør det. En bekjent sa en gang "jeg skulle ønske du fant en som virkelig ble forelska i deg". Hun mente det godt, men jeg kunne ropt ut at jeg faktisk også må bli forelsket i han da! Det må liksom være gjensidig, har da alle muligheter for å få meg kjæreste hvis det eneste kriteriet var at han var forelsket i meg. Har per dags dato 3 stk jeg i såfall kunne blitt sammen med. Men følte det hørtes veldig cocky ut. Anyway, folk må slutte å legge seg oppi andres sivilstatus som at det er det eneste som betyr noe i livet. Anonymkode: 5e801...6f7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #43 Del Skrevet 17. juli 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Interessant at du bruker begrepene bedre eller dårligere. Bør tallene opp eller ned, mener du? Det er mange ufrivillig single, men det er jamen mange i dårlige forhold som burde kommet seg ut også. Anonymkode: c4bd2...a15 Vel, spør du Erna - så bør tallene gå nedover. Personlig mener jeg det er skremmende høyt. Nå er jeg en del av statistikken dog. Noe jeg håper og slippe. Anonymkode: 98999...7a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 17. juli 2024 #44 Del Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Helt enig! Velmenende ord fra folk, men det er veldig irriterende og sårende samtidig. Selv skulle jeg gjerne funnet kjærligheten, men det har nå bare ikke blitt sånn (enda). Har det stort sett helt fint som singel, så får han dukke opp hvis han gjør det. En bekjent sa en gang "jeg skulle ønske du fant en som virkelig ble forelska i deg". Hun mente det godt, men jeg kunne ropt ut at jeg faktisk også må bli forelsket i han da! Det må liksom være gjensidig, har da alle muligheter for å få meg kjæreste hvis det eneste kriteriet var at han var forelsket i meg. Har per dags dato 3 stk jeg i såfall kunne blitt sammen med. Men følte det hørtes veldig cocky ut. Anyway, folk må slutte å legge seg oppi andres sivilstatus som at det er det eneste som betyr noe i livet. Anonymkode: 5e801...6f7 Jeg er enig i at det er irriterende når folk synes synd på deg fordi DE setter deg i en offerrolle, som oppleves nedlatende. Og det er så skuffende at man må forklare for folk at selv om man er singel betyr ikke det at man ikke dater eller er sølibat, men jeg opplevde som deg at jeg måtte forklare mitt privatliv for folk så de ikke skulle få «sympatiblikket». Og da jeg fikk kjæreste, sa de: «jeg er så glad på dine vegne» og «gratulerer» som om han er en premie eller en fisk jeg har fanget. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 17. juli 2024 #45 Del Skrevet 17. juli 2024 Jeg har ikke opplevd dette stigmaet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #46 Del Skrevet 19. juli 2024 PK svar: Ingen ser da ned på single!! Det er da et like normalt valg som å være i forhold!!! Ærlig svar: Jeg tar meg selv i å lure på evig single: Savner han ikke sex? Er hun lesbisk eller redd for menn? Takler de ikke forhold? Jeg er full av fordommer. Unnskyld. Anonymkode: 1eaf6...a51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #47 Del Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 18.7.2024 den 0.00): Vel, spør du Erna - så bør tallene gå nedover. Personlig mener jeg det er skremmende høyt. Nå er jeg en del av statistikken dog. Noe jeg håper og slippe. Anonymkode: 98999...7a6 Om det er «bra» eller «dårlig» må svares på ut i fra individuelt og samfunnsmessig. Man kan godt si at det er negativt for samfunnet med mange single. Men for frivillig single som meg, så er det jo bra. Jeg vil jo ikke forandre singelstatusen min fordi Erna Solberg skulle ønske færre var single. Heldigvis har vi et samfunn i dag der kvinner kan velge sivilstatus ut i fra lyst og ikke behov. Jeg har lyst til å være singel og kan heldigvis være det. Anonymkode: 607e2...35e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #48 Del Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): PK svar: Ingen ser da ned på single!! Det er da et like normalt valg som å være i forhold!!! Ærlig svar: Jeg tar meg selv i å lure på evig single: Savner han ikke sex? Er hun lesbisk eller redd for menn? Takler de ikke forhold? Jeg er full av fordommer. Unnskyld. Anonymkode: 1eaf6...a51 Spiller jo ingen rolle at man har fordommer. Alle har fordommer. Jeg er hverken lesbisk eller savner sex. Om jeg skulle få lyst på sex, så kan jeg fint ha sex som singel. Man må ikke være i et forpliktende forhold for å ha sex. Jeg takler fint forhold, men trives best uten. I hvert fall de siste 6 årene som har gått siden jeg gikk i fra min eks-samboer. For øvrig en flott mann på alle måter. Absolutt vanskelig, fryktelig vanskelig å gå i fra han. Vi hadde det veldig bra sammen. Men singeltilværelsen lokket enda mer. Å endelig for første gang i mitt voksne liv ha 100% fokus på meg selv. Null hensyn til andre en meg selv…..fantastisk. Anonymkode: 607e2...35e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #49 Del Skrevet 23. juli 2024 Jeg er lei meg for at jeg er singel, men får aldri spørsmål eller kommentarer rundt det. Jeg tror det har litt å gjøre med at folk antar at jeg ikke er singel, samtidig som ingen faktisk vil date meg. For attraktiv til å fremstå som kronisk singel, men for uattraktiv til å kunne date. Anonymkode: b796a...62c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 28. juli 2024 #50 Del Skrevet 28. juli 2024 Jeg har heller ikke opplevd dette stigmaet. Hvordan kan et stigma gjelde 1,5 millioner mennesker og milliarder på verdensbasis? Kanskje de setter pris på kvalitetstid? Heller være alene, enn det å ha et middels forhold, se et trøtt tryne hver morgen, med middels sex, middels ditt og datt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #51 Del Skrevet 28. juli 2024 Jeg trives greit som singel, har ett barn fra tidligere forhold. Singel på 6 året og merker jeg hadde syns det var kjekt å finne en. Men det er virkelig fint å være aleine også. Slippe å fortelle ett annet menneske hva jeg gjør til enhver tid, eller hvem jeg er med, hva jeg tenker å gjøre eller har gjort. Jeg føler meg veldig eksponert i ett forhold, og kan lett føle meg kvelt. Jeg er introvert og har blitt litt skadet av veldig egoistiske menn som jeg var i forhold med tidligere. Skal jeg inn igjen i forhold må det være med en som stoler på meg og som gir meg pusterom. Anonymkode: abe22...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 29. juli 2024 #52 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 14.7.2024 den 17.38): Barnslig, umoden, selvisk, rar.....you name it. Single voksne har fortsatt et stigma i dagens utviklede og utdannede verden. Så derfor spør jeg hvorfor dette fortsatt er tilfellet? Hvorfor er single (spesielt voksne) ansett som rare eller outsidere? En skulle tro vi kunne bedre anno 2024. Diskuter Anonymkode: c5f0d...cfe Snakker en om ‘evig enslige’ og barnløse kan det vel rett og slett være så enkelt som at en faktisk skiller seg ut, og har en annen ‘utvikling’ enn de fleste andre. Jeg tror en vanskelig kommer unna at det å leve alene over tid kan føre til at en tilegner seg en del særheter, og at det å få barn og ha ansvar for andre ofte medfører en modningsprosess og mye omtanke for andre. Ingen ting av dette betyr at å være enslig og barnløs er galt eller feil, men det er annerledes og vil gjerne forårsakes av eller påvirke hvem en er som personer. Det ser naturlig nok omverdenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 29. juli 2024 #53 Del Skrevet 29. juli 2024 On 7/14/2024 at 5:38 PM, AnonymBruker said: Barnslig, umoden, selvisk, rar.....you name it. Single voksne har fortsatt et stigma i dagens utviklede og utdannede verden. Så derfor spør jeg hvorfor dette fortsatt er tilfellet? Hvorfor er single (spesielt voksne) ansett som rare eller outsidere? En skulle tro vi kunne bedre anno 2024. Diskuter Anonymkode: c5f0d...cfe mange som tror de har fasiten på hvordan et voksen liv skal leves, du skal ha kone/mann, 2-3 unger som aldri gjør noe galt ewllert teste grenser, aldri sitte på skjerm, hus bil, tjene over en mill, spise økologisk og kortreist. tilbringe all fritid ute i naturen på kunstmuseum o.l Følge du ikke den fasiten så er du en umoden tufs som kaster bort livet(ialfall iflg det du lese på KG) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå