Gå til innhold

Priser/prisnedgang på nye el-biler

VoodooChild

Anbefalte innlegg

Jeg har en 10 år gammel el-bil som er nedbetalt. Syns den begynner å skrante litt, den har vært på verksted en gang i året de siste 2-3 årene, siste reparasjon kostet rundt 17 000kr. En celle har gått på batteriet, og den har noen skraper her og der. Den har gått under 100 000km.

Har begynt å leke med tanken på ny bil. Tviler på jeg får så mye for den gamle ved ventuelt salg. Har sett på Nissan Ariya, som ligger på rundt 400 000kr nå for modell som jeg syns er ok. Det jeg lurer på er, hvor ofte pleier nye biler nå å falle i pris? Hvis jeg venter til neste år, er det mulig at den har gått ned i pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er en litt sjelden situasjon vi er i nå, med kraftige prisreduksjoner. Mange biler er plutselig nesten litt umåtelig rimelige.

Hvordan det blir fremover er nesten umulig å spå. Flere dårlige elbilprodusenter slik som VW konsernet og Polestar sliter litt, mens det går bra med de dyktige produsentene slik som Tesla, Kia/Hyundai, BYD og SAIC.

Så du får en veldig god deal på de bilene som er vanskelig å omsette. Nissan er helt grei den, men får ikke du nesten en Kia EV6 til zet beløpet du nevner? Det er en bil som er lysår bedre. 

Anonymkode: 8a5ed...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

MG4 koster fra 270-320 nå med 7 års nybilgaranti. Kjøpte den fordi den var pen og billig, men veldig positivt overrasket.

Anonymkode: 47f4c...899

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

↑ Utmerket valg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir bare disel for meg.

Anonymkode: 00078...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Blir bare disel for meg.

Anonymkode: 00078...e15

Kjempespennende, takk for opplysningen.

Ekte menn kjører hestevogn.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er greia med prisnedgangen, og alle kampanjene på elbil nå? Hvorfor? Ny teknologi på trappene? Overproduksjon? Why?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kala skrev (1 minutt siden):

Hva er greia med prisnedgangen, og alle kampanjene på elbil nå? Hvorfor? Ny teknologi på trappene? Overproduksjon? Why?

Teknologien modner, priser faller. Er slik med alle produkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan være spennende å vente på Hyundai Inster og Kia EV3 og VW ID 2. Det er sjanse for at prisen presses. 

Anonymkode: c9ac0...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...