Gå til innhold

Venninne har fått en coach på youtube og mistet litt bakkekontakt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en venninne som alltid har slitt en del, men ikke ønsker å snakke med psykolog eller lege, hun mener ikke at hun har så store problemer, men sliter med symptomene. Nå har hun fått en coach og virker mye lettere og gladere, problemet er bare at det er rare ting hun sier. Uansett hva det handler om så sier hun at svarene er inni deg, at du kan få bedre hvis det er det du vil, universet passer på deg eller noe sånt. Hun har nesten mistet mer empati på dette føler jeg, en venninne mistet et arvestykke hun var veldig glad i og da sa hun bare "det er en mulighet for noe nytt og bedre". 

Er det noe sånn religiøse saker som går for tiden eller hva er det? 

Anonymkode: f61a8...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva så? Gjør aldri du rare ting?

Eller er hobbyen din å sette merkelapper på mennesker ala "Han må jo være homo siden han sa nei til en date med meg!" "Hun/han er jo rar fordi hvorfor sa de ikke ting på en annen måte enn å si det slik?" Hva med din empati her? Burde ikke du være glad for at hun har funnet noe som hjelper henne i å nøste opp i ting? Man MÅ ikke gå til lege eller psykolog for å få det bedre med seg selv.

Anonymkode: b53a0...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig at folk oppleves litt nyfrelste en periode når de gjør en endring som gjør en forskjell for dem. Hadde du vært interessert så hadde du spurt henne mer enn å bare automatisk bli mistenksom og anta at hun ikke kan gjøre valg på egne vegne.

Anonymkode: ff5b5...7b7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nesten morsomt. Coach på YouTube. Tar hun penger for det?  Noen som spår i taket? Silva-metoden?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også en del frelste mennesker, Blir oppgitt over dem.

Det var ei som var frustrert fordi hun gjør jo all jobben, så hvorfor får hun ikke kjæreste? Jobben i spørsmål- plantemedesin og manifistering...

De påvirker hverandre til å tro at universet bare gir folk til folk ut av løse luften og forstår ikke at de må bli kjennt med folk, eller at folk kommer til å bli skremt av at de er så virkelighetsfjerne.

Også ei, som sa at Gud gir henne alt hun vil, men hun glemte å si det hun fysisk gjør selv og gir gud kredit for alle egne handlinger og valg. Så kommentarfeltet var fyllt med kvinner som passivt går gjennom livet og venter på at Gud bare skal gi dem ting, uten å forstå at de selv må gå skrittene det tar for å få resultatene. 

Hjernevasking. Skikkelig skadelig.

Samme med ei influencer i Norge som takket universet for USA tur. Men det var spons, og hun vegger om at hun elsker USA. Total miss av å se sammenhenger. Folk er heller ikke klar over privilegiene sine, som at hun som tenkte gud ga henne alt, model. Hun er model pg møtte kjeresten fordi han også er model. Jeg skjønner ikke hvordan de ikke kan se sammenhengene mellom hendelser, utsendet, personlighet, tilfeldige privilegier, familier, økonomi, bekjentskap, hjemsted, oppførsel osv.

Gir som sakt all kredit til noe utenfor. De er helt på jordet. 

Anonymkode: 45fda...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folkeopplysning kom i vinden på 16-1700 tallet, men det er åpenbart mye ugjort der, dessverre.

Slitsomt for omgivelsene når noen ser et lys i en eller annen mer eller mindre skrudd overtro eller forvirring. Når først vedkommende har sett Lyset eller Sannheten eller hva det er så preller all rasjonalitet og fornuft. Skikkelig kjip å være vitne til. Jeg tror ikke det er annet å gjøre enn å ta den lange vei og stå hardt på at jorden er rund, tyngekraften finnes og så videre :)

Det som får alle pigger ut her er de som skor seg, oftest økonomisk på usikre sjeler, DET er bedritent, scientologi-kirken som et av de verste eksemplene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

carlberner1 skrev (8 minutter siden):

Folkeopplysning kom i vinden på 16-1700 tallet, men det er åpenbart mye ugjort der, dessverre.

Slitsomt for omgivelsene når noen ser et lys i en eller annen mer eller mindre skrudd overtro eller forvirring. Når først vedkommende har sett Lyset eller Sannheten eller hva det er så preller all rasjonalitet og fornuft. Skikkelig kjip å være vitne til. Jeg tror ikke det er annet å gjøre enn å ta den lange vei og stå hardt på at jorden er rund, tyngekraften finnes og så videre :)

Det som får alle pigger ut her er de som skor seg, oftest økonomisk på usikre sjeler, DET er bedritent, scientologi-kirken som et av de verste eksemplene der.

Penger og makt er absolutt en grunn til at det vedvarer også ja. 

De trykker på våre grunnleggende behov, som redsel for å dø, eller redsel for å gå glipp av å få barn.

Mange kvinner nå for tiden går etter femininitet for å nå frem til at kvinner skal følge dem. Bli din indre mektige kvinne, bli attraktiv, få menn oppslukt av deg. 

Det er noe drit.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt det samme, men jeg har ei venninne som også har slitt masse med psyken.Noe jeg aldri har sett på er hindrer i seg selv.  

For et par år siden bestemte hun seg for å gjøre helomvending og studere psykologi ( ikke profesjon) . I første omgang synes jeg det var helt fantastisk! Men etterhvert går det utover vennskapet fordi hun er så utrolig påståelig og ser på andre som folk som anledning til noen hun skal analysere og "hjelpe".  Har du en dårlig dag: Ingen problem, jeg skal forklare deg hvorfor du sliter. Søvnproblemer: snakke i 30 minutter om søvnmønster. Og selvfølgelig bruke flest mulig fagtermer for å fremstå som viktig. 

Jeg er ganske sikker på at hun studerer psykologi for å forstå seg selv og hva hun har vært gjennom, men resultatet er at hun helt legger lokk over at hun har vært den psykeste av oss alle.  Nå er det hun som sitter på fasiten og skal hjelpe oss andre selv om vi ikke har bedt om det..

Endret av Laraa
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt positivisme, sikkert. Hun skal velge å se lyst på livet, se muligheter ikke begrensning. Finne det positive over det negative. "When one door close, another one opens". 

Anonymkode: 1ba69...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er dessverre lett å påvirke...setter griller i hodet på hverandre.

Anonymkode: 1dbee...ab1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kvinner er dessverre lett å påvirke...setter griller i hodet på hverandre.

Anonymkode: 1dbee...ab1

Kvinner er ikke alene om å bli påvirket. Har du aldri møtt en religiøs mann før? Hvem brannt hekser på bålet? Kun Kvinner? 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kvinner er ikke alene om å bli påvirket. Har du aldri møtt en religiøs mann før? Hvem brannt hekser på bålet? Kun Kvinner? 

Også flest damer som drar på pilgrimsferd til Mekka.

Anonymkode: 09835...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun høres ut som meg. Hva er galt med å ha fått seg coach når psykologer og leger ikke hjelper og det er lang ventetid bare på psykolog og legetime?

Eneste det med arvesmykken syns jeg var litt over streken, men alt det andre om at alt har en mening og at universet alltid er der passer på syns jeg var bra.

Anonymkode: b7824...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare maskering. Dette hjelper henne å dekke over alt som er vondt og vanskelig, så hun kan ignorere det og slippe å faktisk gjøre jobben som kreves for å få det bedre. Det kommer selvfølgelig til å bite henne i ræva, når dette en dag ikke lenger funker.

Anonymkode: 630b8...81f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...