Gå til innhold

Han tørr ikke ta kampen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en kjæreste med barn, første gang vi alle skulle være sammen ble vi enige om ingen mobil å la heller barna kjede seg om de ikke hadde noe å gjøre, kjæresten lot da barnet ha med seg nintendo, så han satt å spillte hele helgen, mens mitt barn hadde ingen medier selv om han hadde det mer gøy ute så syntes jeg det var uretferdig. nå skal vi være sammen alle jeg har sagt jeg ikke ønsker spill denne helgen, heller la barna være ute å leke, han mener barna skal ha noe å gjøre på kvelden så di bør ha spill med, jeg mener de bør leke ute til sengetid å heller kjede seg å finne nye leker om de ikke har noe å gjøre. kjæresten lar alltid barnet ha med seg spil når vi er sammen å det blir alltid krangel for barnet klarer ikke slutte å spille, klarer ikke å la dette ligge for mine barn er ikke vant til å spille når vi har ferie, da gjør vi ting sammen, å vet at det blir dårlig stemning når kjæresten å gutten krangler om spilletid

Anonymkode: cd2b5...181

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han ble nok enig med deg om dette uten at han egentlig var enig.

Anonymkode: b676d...54a

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Han ble nok enig med deg om dette uten at han egentlig var enig.

Jupp. 

Anonymkode: f25c1...e4f

AnonymBruker
Skrevet

Å spille eller ikke spille. Syntes jeg blir tullete å ødelegge en hel helg for.

Hvis du er stri på egne ønsker, skaper du ikke rom for andres ønsker. 

Man kan bli enige om at etter kl 18 feks er det lov å spille. 

Noen barn er ekstoverte og andre introvert.  Og er ungen hans feks introvert. Så kan det bli veldig overveldene iht din løsning.  Og spill gir ungen hans den ro og følse av litt avstand og tid for seg selv som barnet trenger. 

Her må jo dere bli kjent med hverandres barn og dere som voksne må inngå noen kompromisser.

For estriverte barn er det ikke noe problem å finne på ting fra morgen til kveld.  For andre kan det bli overveldene mye

Anonymkode: c6446...3df

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Men, Hvirfor skal alt være likt hele tiden? Han oppdrar barnet sitt på sin måte, du på din. 

Livet er urettferdig. Det er bare å lære seg det først som sist

Anonymkode: 24558...d00

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han og mor må bli enig i hva som er best for deres barn. Å være så rigid at ingen telefon, ingen spilling, ingen ipad er bare tøysete. Men om du og far til ditt barn er enig i det så får dere praktisere dette. Samme med å leke ute til sengetid. Skjønner at det er fint for foreldre når ungene er ute hele dagen, men seriøst. Igjen: Rigid system du legger opp til 

Anonymkode: 68a1a...2d1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor barn skal nektes å leke med sine favorittleker i ferien vare fordi det er elektronikk? Jeg kunne sitte med en spesiell aktivitet i timesvis da jeg var barn og heldigvis var det ingen som kom og sa at nå har du holdt på med dette lenge nok, så nå tar vi det fra deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han tør ikke ta kampen på noe fu har bestemt?? Her er det du som er vanskelig. Du vil de skal leke ute til leggetid? Ikke alle barn ønsker det og hvorfor kan de ikkr få lov å spille litt da?

Anonymkode: 43974...2b9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mine små barn får heller ikke spille noe særlig, bare så det er sagt, men jeg lurer veldig på hvorfor det er dine regler som skal bli felles og ikke hans? Hvis du ikke kan nærme deg ham og han ikke kan nærme seg deg, da er dere ikke kompatible og bør holde ungene utenfor forholdet. Hvis hans barn er vant til å kunne spille, blir det jo ikke en positiv opplevelse for dem å skulle få deg inn i livet sitt når du radikalt endrer på hva de bruker tiden sin på.

Jeg har også store barn, og det ville aldri i verden fungert å nekte en 13-åring å spille, se film, bruke telefonen sin og slike ting. Det ville vært dårlig gjort, og medført at barnet ble ekskludert fra det vennene hans gjør. Jeg skulle også ønske at 13-åringen min gjorde andre ting enn å spille, men sånn er ikke verden.

Jeg er ca. 40 og spiller hver dag selv. 

Anonymkode: 43600...75f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har en kjæreste med barn, første gang vi alle skulle være sammen ble vi enige om ingen mobil å la heller barna kjede seg om de ikke hadde noe å gjøre, kjæresten lot da barnet ha med seg nintendo, så han satt å spillte hele helgen, mens mitt barn hadde ingen medier selv om han hadde det mer gøy ute så syntes jeg det var uretferdig. nå skal vi være sammen alle jeg har sagt jeg ikke ønsker spill denne helgen, heller la barna være ute å leke, han mener barna skal ha noe å gjøre på kvelden så di bør ha spill med, jeg mener de bør leke ute til sengetid å heller kjede seg å finne nye leker om de ikke har noe å gjøre. kjæresten lar alltid barnet ha med seg spil når vi er sammen å det blir alltid krangel for barnet klarer ikke slutte å spille, klarer ikke å la dette ligge for mine barn er ikke vant til å spille når vi har ferie, da gjør vi ting sammen, å vet at det blir dårlig stemning når kjæresten å gutten krangler om spilletid

Hva er alderen på barna?

• 2 måneder senere...
Skrevet
Akebrett skrev (På 14.7.2024 den 12.54):

Hva er alderen på barna?

barna er fra 8-16 år, å enig vi skal være enige om regler, men sier han at han er enig at vi ikke skal ha spill og mobil med, så er det dumt at mine barn ikke har det med å han lar barnet ha det med, da har vi endt opp med at barnet har brukt medier gjennom hele dagen og di som ikke har det har måtte gjøre andre ting. å ja en ungdom som alle andre klarer seg borte fra sosiale medier en helg når det er familietid. Det som er vanskelig er at barna er ute, di har det gøy, men barnet som har spillemaskin med, vil ikke være med på dette å det blir vanskligere å skape gode relasjoner og det gir mange konflikter gjennom dagene, for far ser jo at di andre barna har det gøy, han ønsker at barnet skal være med på dette men barnet vil bare spille, han bruker ikke sosiale medier, så det er kun spilling, far mener det vil bli mye mas på oss om vi ikke lar barna ha mobil å spill, men jeg har kjøpt mange brettspill som vi alle kan spille sammen noe vi gjør, men får ikke nest minste med for han er opptatt med spillemaskin

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.7.2024 den 4.32):

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

barna er fra 8-16 år, å enig vi skal være enige om regler, men sier han at han er enig at vi ikke skal ha spill og mobil med, så er det dumt at mine barn ikke har det med å han lar barnet ha det med, da har vi endt opp med at barnet har brukt medier gjennom hele dagen og di som ikke har det har måtte gjøre andre ting. å ja en ungdom som alle andre klarer seg borte fra sosiale medier en helg når det er familietid. Det som er vanskelig er at barna er ute, di har det gøy, men barnet som har spillemaskin med, vil ikke være med på dette å det blir vanskligere å skape gode relasjoner og det gir mange konflikter gjennom dagene, for far ser jo at di andre barna har det gøy, han ønsker at barnet skal være med på dette men barnet vil bare spille, han bruker ikke sosiale medier, så det er kun spilling, far mener det vil bli mye mas på oss om vi ikke lar barna ha mobil å spill, men jeg har kjøpt mange brettspill som vi alle kan spille sammen noe vi gjør, men får ikke nest minste med for han er opptatt med spillemaskin

Hvordan skal de få til brettspill om du mener de skal være ute til leggetid, og at de skal kjede seg? Beklager, men du virker svært rigid, det er bla snakk om en 16åring?? Hvorfor får ikke far lov å ha et ord med i laget?

Jeg er enig i at de ikke skal spille hele dagen, men jeg ser ingen problem med at de får litt spilletid. Alle sammen, ikke bare stesønn.

Kanskje denne gutten syns det blir for mye, og han "rømmer" i spillet? Det er jo mange forandringer for han, og da er det ekstra spesielt at en ny stemor skal komme og lage nye regler som hun forlanger at alle skal følge.

Vel, det er ikke alle som passer å havne i en ny familie, måtte forholde seg til andre og forvente å få styringsrett over det hele. Jeg sikter til deg nå.

Stakkars barn som ikke har noe de skulle sagt selv, men må bli detaljstyrt av en mor/stemor som ikke ser det fra andre vinkler enn sin egen.

Anonymkode: bb7b8...70a

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor skal du sette reglene alene? Vær heller mer åpen, spør ham hva han tenker om spill og finn en løsning som passer for alle. 
En 16-åring skal leke ute til leggetid, virkelig? Her gjetter jeg at han har store barn, mens du har 8-åringen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

16-åringer som leker ute til leggetid?? Hvilken verden lever du i? Jeg har en 14-åring og han er flink til å leke for å underholde småsøsknene, men han gjør det jo selvfølgelig ikke for sin egen del. 

Anonymkode: 43600...75f

• Nyttig 1
Skrevet

Vi er i 2024 Just saying...

Anonymkode: d8fbe...854

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...