Gå til innhold

Hva gjør folk på når de har fri?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gått 2 mil med hundene, vasket terrasse, fikset litt i hage, vært med venner, gjort ingenting (elsker det), drukket litt vin i kveldssola. Perfekt lørdag. 

Anonymkode: 94f4b...fe6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker, hekler, leser, spiller gitar, gjør yoga, trener, leker med katten, går tur med hunden, rir eller går leietur med hesten, klatrer, drar på stranda, går på skøyter, baker, lager mat, prepper mat, tegner, planlegger ferier/oppussing…

Anonymkode: f0268...9b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (4 minutter siden):

Absolutt ingenting i dag 

Hva gjør du når du gjør ingenting egentlig? Kikker i lufta?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (13 minutter siden):

Hva gjør du når du gjør ingenting egentlig? Kikker i lufta?

Natt til Lørdag så ble det noe godt som gjorde at det ikke ble bilkjøring i dag så har sovet hele dagen  :) neste helg blir det ut på tur :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ute noen dager på festivaler eller bare utepils med venner.

Ellers så nyter jeg så ekstremt å ikke ha planer! 

Jeg har mange prosjekter hjemme på gang, oppussing og rydding. Med podcast på øret. Kanskje ikke for alle, men det gir meg mye glede og tilfredsstillelse :) Start et eller annet lite prosjekt som forbedrer hjemmet ditt, hverdagen, deg selv, livet ditt. Sett et mål. 

Ellers så ser jeg mye på TV 😅 Med laptop eller mobil i hånda. Litt sosiale medier, KG, nyheter, random ting jeg havner innom. Nettshopper noe, prøver å slutte med den dyre uvanen da. Gjør research til neste ferietur. Planlegger ting, lager lister.

Og så er jeg mye i mine egne tanker og eget hode, alltid mye spennende som skjer der, hehe. 

Kjeder meg litt også, men det er noe deilig med det og. Bare eksistere.

Anonymkode: ffba1...2ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg kjeder meg noe enormt🙈 Hva gjør dere på når dere har fri? I dag har jeg vært på butikken og handlet, gått tur med hunden, vasket klær, ryddet…… og nå sitter jeg her….🫠 Gikk en fjelltur i går på 3 timer i går, og det var den dagen. 

Anonymkode: ea211...541

Jeg har mye fri som singel og barnløs, men er en rolig type og har ikke behov for å gjøre all verdens. Jeg trener, rusler rundt i byen, ser på serier, og bruker masse tid på forum som dette + gaming. Besøker nærmeste familie 1 gang i uken. Kunne jeg fordelt fritiden mer "klumpvis" så hadde jeg reist mye mer.

Endret av Mayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeder meg i alle fall nesten aldri! Har man tid, så finner man ut hva som fines rundt og gjør noe nytt - noe man kun kan gjøre på sommeren. Dra på stranda og les en bok, for eksempel. Trener. Lær deg å male. Finn ut hvordan man kan investere penger på en lur måte. Besøk venner eller familie. Finn en god TV-serie. Er jo uendelige muligheter! 

Akkurat nå, hvis jeg hadde hatt mer tid så hadde jeg ligget i sola, lest "Før de forsvinner" (en bok om hva slags verdi barn har), "Funny story" eller "The science of beauty", og ellers trent da calesthenics er noe jeg har lyst til å lære meg. Hadde også kjørt 1,5 time og besøkt moren min, og dratt til botanisk hage med henne, eller hjulpet henne med rydding i huset mens vi snakker.

Endret av katties
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Her er mine tips basert på hva jeg gjør når jeg har ferie/fri: 

• Roadtrip til et nytt område, enten kort 1 times tid, eller flere timer ut fra dagsform
  • Fargelegging og puslespill, deilige hjemmeaktiviteter
  • Fjelltur, hengekøye, boklesing
  • Boklesing kan du gjøre hjemme også! 
  • Planlegg gode filmer du alltid har hatt lyst til å se
  • Bruk litt tid på å lære om noe du interesserer deg for, f.eks sopp, Sør-Amerika, kenguruer osv.
  • Dokumentarer om interessant tema
  • Sy klær
  • Game! Tenker da playstation, men yatzy alene eller kabal er jo også gøy
  • Bak en kake eller boller eller noe helt nytt
  • Lag mat til frys og beholdere (granola, knekkebrød, pizzasnurrer, rundstykker o.l.)
  • Lag en fancy tre-retters
  • Ring til noen! 
  • Bading!

Og et siste tips, om du synes det er vanskelig å være motivert for noe, kanskje tenk på noe du pleide å like som barn og prøv det ut på nytt? 

Anonymkode: d52ef...a85

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 barn, så hva jeg gjør kommer an på de. 

Om jeg hadde vært barnløs, så hadde jeg binga netflix, gått meg en tur eller gamet hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagearbeid, tur på fjellet med hunden, svømming, yoga, pilates, meditasjon, lese, skrive, tegne, male, lære noe nytt, food prep, høre podcast, kjøre en plass jeg ikke har vært før, peoplewatching, se på youtube. Prøver å unngå å falle inn i netflix-koma. Strikke, hekle, sy klær. Nye prosjekt for i år er å lære å hermetisere mat. Og bli prepper sånn familien klarer seg gjennom div krisetilstander. Pusse opp huset. Gå i bruktbutikker. Sykkeltur. Skogsbading. You name it. Bruker en mobil detox app, da får du gjort utrolig mye. Har også slettet SoMe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (11 timer siden):

Absolutt ingenting i dag 

Joda, et menneske gjør noe heletiden. :) Bare det å leve er å gjøre noe, livet i seg selv er en jobb.

Livet skjer heletiden, om du sitter i en sofa å kikker på tv for eks. Eller ser på veggen, altså; du gjør noe! :)

Om noen spør deg hva du gjør så er det fint å svare: Jeg lever :) "ingenting" er jo et feil svar i mine øyne. Spør noen meg hva jeg jobber med pleier jeg svare: Livet :) 

:) 

Anonymkode: 6d7a8...925

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg kjeder meg noe enormt🙈 Hva gjør dere på når dere har fri? I dag har jeg vært på butikken og handlet, gått tur med hunden, vasket klær, ryddet…… og nå sitter jeg her….🫠 Gikk en fjelltur i går på 3 timer i går, og det var den dagen. 

Anonymkode: ea211...541

Når ein har hus, bil, båt, familie, hage så bør det vel ikkje vera noen grunn til å  kjede seg. ? 

Anonymkode: 37e7a...f28

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har så mange hobbyer at jeg kunne hatt fri hver dag året rundt og aldri kjedet meg et sekund.

Jeg gamer, ser på gamle filmer, leser bøker, tvinger meg ut på en gåtur, kanskje ta en øl med en kompis. Døgnet har for få timer, mener jeg!

Anonymkode: dd582...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Joda, et menneske gjør noe heletiden. :) Bare det å leve er å gjøre noe, livet i seg selv er en jobb.

Livet skjer heletiden, om du sitter i en sofa å kikker på tv for eks. Eller ser på veggen, altså; du gjør noe! :)

Om noen spør deg hva du gjør så er det fint å svare: Jeg lever :) "ingenting" er jo et feil svar i mine øyne. Spør noen meg hva jeg jobber med pleier jeg svare: Livet :) 

:) 

Anonymkode: 6d7a8...925

Efter at jeg drakk ei halv flaske Cognac så ble ikke noe gjort sovnet 04:00 og våknet 16:00 så da var det og bli i sofan 😀 eneste jeg gjør når jeg ikke jobber er å sitte hjemme 0 venner eneste er å kjøre til butikken klokken 22:00 og deretter reiser jeg innom kirkegården og sier natta til mor og far og deretter er det hjem ☹️ fint det du skriver og sier 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 17.50):

I dag stod jeg opp litt før 7. Drakk kaffe og var på nett en stund. Valgte å ta unna litt jobbmail og slik (siste dag før ferie var i går), har en jobb jeg liker veldig godt. Mannen stod opp, vi snakket og spiste frokost. Jeg trente 30 minutter - mage rygg. Så pakket jeg til ferie, og ryddet litt i huset. Resten av dagen har gått med til hagen - siste rest av rabarbra, plukke bringebær, jordbær og rips. Litt urter. Deretter bearbeide alt dette. Skulle egentlig ta en god lunsj i sola sammen, men ble til at vi hev i oss rester hver for oss. Nå satt jeg meg nettopp ned mens saftkokeren fortsatt er på, må straks begynne å gjøre klar middag. Slapper av litt her, samtidig som jeg har en halv tanke på hvordan jeg kan utsette resten av jobben på kjøkkenet til i morgen. Men innser at det bare er å få resten ferdig, og ned i fryser/bod, når vi først er i gang. Det vil si en rask grilling og middag, så mer jobb.

Hadde egentlig gledet meg til å se episoden av Muldvarpen i sola. Det blir mulig i morgen. 

Så om du kjeder deg; skaff urtebedd, og noen frukttrær og bærbusker 😂

Anonymkode: 04c78...772

Jeg elsker å bare ha fri, kjeder meg ikke da. Vi er mye på hytten, elsker å bare VÆRE der. Gå en tur, sole meg (dessverre lite av det på Vestlandet), lage noen vafler, fiske, bade, brenne bål.

Det jeg IKKE hadde likt var å stå opp kl 7 for å gjøre hagearbeid for man ikke tar seg tid til å spise lunsj i solen. Det må jo være snakk om veldig mye mer enn noen få trær og busker! 

Anonymkode: 28a08...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...