Gå til innhold

Gardiner på innglasset balkong

Hannah9811

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig pusset opp en gammel leilighet med innglasset balkong. Jeg tok vekk persiennene på sidene for å skjerme med lyse hvite gardiner istedet for de stygge grå persiennene. Nå har jeg fått beskjed om at det kan jeg ikke fra en nabo. Har lest alt som står på siden til borettslaget. Står ingenting om det der. Bare at vi ikke kan lage hull noe sted. Og det har jeg ikke gjort. Kjøpte dusj stang til gardinene fra Megaflis. Noen andre som bor i borettslag/sameie med spesielle regler om dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lov med gardiner her 

Anonymkode: 95a0e...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det noe sted hos deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det ikke være lov? 
sånn bortsett fra at det er stygt og generende å se på for naboene? Hva er årsaken for at det ikke er lov er det til hinder for noe? Rømningsvei? Brannvesenet? Mister vinduene funksjon for å åpne/lukke?

det er rart om det kun skulle handle om det estetiske, det er tross alt en smakssak. 

Anonymkode: 192cb...36a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ikke til hinder for noe nei, alle har stygge, grå persienner, mine lingardiner er hvite og luftige, vakre å se på. Jeg har se bare på sidene. En nabo som sa det ikke var lov, men det står ingen steder. Så er det en lov her, men det ikke står noe om det, tenker jeg at jeg lar de henge inntil videre. De kan umulig plage noen estetisk.:) 

Endret av Hannah9811
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spør du styret i borettslaget da. Der du får svar. 

Anonymkode: f7f9c...b63

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet selvfølgelig at jeg får svar der, men folk flest er på ferie, derfor lufter jeg det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal velge gardiner til en innglasset balkong, er det flere faktorer å vurdere for å sikre at de både er funksjonelle og estetisk tiltalende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alle har like er vel det også for en grunn? Tenker det er tenkt det skal se estetisk pent ut med alt likt i fasaden 🤔

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah9811 skrev (7 minutter siden):

Vet selvfølgelig at jeg får svar der, men folk flest er på ferie, derfor lufter jeg det her.

Ja men vi vet jo ikke reglene der du bor. Derfor spør du styret. 

Anonymkode: f7f9c...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid

I sameiene jeg har bodd i har det ikke vært lov. Og takk og pris for det. Ville sett fælt ut om folk fikk henge opp hva de ville. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber med solskjerming av uterom, sameier balkonger osv. det er veldig vanlig med regler om at alle skal ha likt utrykk. og godt er det. fordi det ser fort ut som lille-bombay om alle kan gjøre hva de vil. 

Anonymkode: 2494f...ae2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart blir det vel like regler for hva slags gardiner man kan ha i vinduene også, hvis alt må være "estetisk likt". Eller inspirert av tråden om han med rullegardiner, kanskje det blir forbudt å ha dem trukket ned 😅

Anonymkode: 25f9a...23f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hannah9811 skrev (23 timer siden):

Ikke til hinder for noe nei, alle har stygge, grå persienner, mine lingardiner er hvite og luftige, vakre å se på. Jeg har se bare på sidene. En nabo som sa det ikke var lov, men det står ingen steder. Så er det en lov her, men det ikke står noe om det, tenker jeg at jeg lar de henge inntil videre. De kan umulig plage noen estetisk.:) 

Det er vel heller at det ikke er lov å ta vekk persiennene. 

Anonymkode: 2316e...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du nesten spørre styret om. Vi bor i borettslag med innglasset balkong. Her har folk forskjellige gardiner og persienner hengende i vinduene på balkongen. Det står ingen steder i vedtektene til borettslaget at det ikke er lov med gardiner. Pluss at vi har naboer på begge sider av balkongen og vil ikke at naboene skal se inn til oss. 

Vi har hengt opp gardiner på balkongen og jeg har brukt gardinspiral til å henge opp gardinene. Vi har ikke måttet lage ekstra hull til det (det var hull der fra før av). Jeg ville ikke likt det hvis vi ikke kunne ha dekket til vinduene med noe, om det var med gardiner eller vindusfolie mot innsyn. Persienner synes jeg bare er ubrukelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah9811 skrev (På 13.7.2024 den 16.47):

Jeg har nylig pusset opp en gammel leilighet med innglasset balkong. Jeg tok vekk persiennene på sidene for å skjerme med lyse hvite gardiner istedet for de stygge grå persiennene. Nå har jeg fått beskjed om at det kan jeg ikke fra en nabo. Har lest alt som står på siden til borettslaget. Står ingenting om det der. Bare at vi ikke kan lage hull noe sted. Og det har jeg ikke gjort. Kjøpte dusj stang til gardinene fra Megaflis. Noen andre som bor i borettslag/sameie med spesielle regler om dette? :)

Hva folk på nett måtte mene og ha av info om dette er helt irrelevant. 
Har sitt brl en bestemmelse om dette, da er det bare styret som kan svare deg på hva som gjelder i ditt brl. 
Regner med du har lest vedtekter og ordensregler uten å finne noe om temaet der? 
Husk og på at noen eldre mener å vite alt uten å vite noe, særlig når nye unge kommer inn i brl. 

Anonymkode: b4732...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...