AnonymBruker Skrevet 13. juli #1 Del Skrevet 13. juli Hansen, Jørgensen, Larsen, Hanson. Fredrikson osv. Skal de uttales slik vi gjør i skandinavia? Eller skal man bruke den amerikanske uttalelsen? Hansen blir "hænson". osv. Anonymkode: 43c17...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli #2 Del Skrevet 13. juli Vårt starter med Ass så jeg hadde hvertfall ikke brukt amerikansk uttale. Anonymkode: 58690...4dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli #3 Del Skrevet 13. juli Bruk den amerikanske uttalelsen. Det er den de bruker selv. De fleste amerikanere med norske aner snakker ikke norsk. Men det hadde nok syntes det vært gøy om du fortalte dem hvordan det høres ut på norsk. Anonymkode: 7a468...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #4 Del Skrevet 14. juli Om du snakker norsk så uttales det også på norsk Anonymkode: 482af...562 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli #5 Del Skrevet 20. juli Det kommer vel an på hvem navnet er sitt. Er det ditt eller en annen skandinaver sitt, uttaler du det på skandinavisk. Er det en amerikaner med skandinaviske aners navn, uttaler du det slik han/hun uttaler det. Anonymkode: 526a8...f49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli #6 Del Skrevet 20. juli De heter ikke Jørgensen med ø. Amerikansk uttale. Anonymkode: be43f...de2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #7 Del Skrevet 21. juli On 7/14/2024 at 8:13 AM, AnonymBruker said: Om du snakker norsk så uttales det også på norsk Anonymkode: 482af...562 Det gjør det selvfølgelig ikke. Man bruker den uttalen personen selv bruker. Det er faktisk veldig enkelt. Anonymkode: 535f5...07c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli #8 Del Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det gjør det selvfølgelig ikke. Man bruker den uttalen personen selv bruker. Det er faktisk veldig enkelt. Anonymkode: 535f5...07c Nei, det gjør man ikke, selv ikke for navn innad i Norge. Preben fra Hamar uttaler Roarsen fra Stavangers navn uten skarre-R, og Hansen fra USA uttaler han likt som Hansen fra Norge. Det er faktisk veldig enkelt. Anonymkode: 482af...562 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #9 Del Skrevet 13. august Hvis jeg skulle snakket om boligbyggebaronen William Pulte, ville jeg i hvert fall brukt amerikansk uttale. Anonymkode: 7f350...4e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #10 Del Skrevet 13. august On 7/20/2024 at 10:12 PM, AnonymBruker said: De heter ikke Jørgensen med ø. Amerikansk uttale. Anonymkode: be43f...de2 Jeg skjønner ikke problemet. The vowel Y is pronounced like the “y” in syrup. Æ is pronounced like the “a” in the word sad, Ø sounds like the “u” in the word burn, and Å sounds like the “o” in born. Anonymkode: 88b63...5ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #11 Del Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 23.41): Vårt starter med Ass så jeg hadde hvertfall ikke brukt amerikansk uttale. Anonymkode: 58690...4dc You know it's Ass. Anonymkode: e9d5d...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #12 Del Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 18.37): Nei, det gjør man ikke, selv ikke for navn innad i Norge. Preben fra Hamar uttaler Roarsen fra Stavangers navn uten skarre-R, og Hansen fra USA uttaler han likt som Hansen fra Norge. Det er faktisk veldig enkelt. Anonymkode: 482af...562 Sig Hansen disagrees. Anonymkode: e9d5d...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #13 Del Skrevet 13. august Dustin Byfuglien er en tidligere NHL-spiller fra Minnesota. Etternavnet hans uttales "Bufflin" 😄 Anonymkode: 09c7c...69c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #14 Del Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dustin Byfuglien er en tidligere NHL-spiller fra Minnesota. Etternavnet hans uttales "Bufflin" 😄 Anonymkode: 09c7c...69c Kjedelig! 😅 Anonymkode: db5ed...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #15 Del Skrevet 13. august Jeg kjenner en svart amerikansk dame som heter Raholt til etternavn. Uttales omtrent som Ra-alt. Først da jeg så det nedskrevet skjønte jeg hvor navnet kommer fra, og hun kunne bekrefte at hun hadde en oldefar fra Norge. Anonymkode: ecb56...4c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå