Gå til innhold

Min nabo lever med nedrullede gardiner 24/7

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Denne tråden har vi sett før, finn på noe nytt. Veldig dårlig trollesessong i år.

Anonymkode: cbda2...58a

Jeg har ikke skrevet om naboens rullegardiner før her inne, så da må det ha vært noen andre.

Hvorfor går du inn å lese slike tråder hvis det er så irriterende for deg?

Ts

Anonymkode: dd498...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje han egentlig ønsker at han bodde i en mørk kjellerleilighet og dermed forsøker å gjenskape den viben? At han er litt i kjelleren rett og slett?

Har inntrykk at de som ofte har gardinene igjen hele tiden enten er utlendinger som opprinnelig kommer fra et varmt land og er vandt til å måtte stenge solen ute, eller folk som lever litt i sin egen verden og har fokuset hovedsakelig rettet innover. 

Anonymkode: 7f983...78e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du kan vel alltid spørre han hvorfor han har gardinene for hele tiden?

Eller føler du at det blir for rart? Du føler det er bedre og lettere om du og dine naboer bare småsnakker og sladrer om det?

Anonymkode: 6f24a...82c

Vi har ikke småsladdret om det m,en et par av mine naboer har kommentert at det må da være trist og kaldt i leiligheten når ikke dagslys og sol får sluppet inn.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen er jo egentlig enkel TS ,dersom du er bekymret :  kom i snakk og spør når dere blir litt kjent. 

Anonymkode: 34b3d...0b0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han egentlig ønsker at han bodde i en mørk kjellerleilighet og dermed forsøker å gjenskape den viben? At han er litt i kjelleren rett og slett?

Har inntrykk at de som ofte har gardinene igjen hele tiden enten er utlendinger som opprinnelig kommer fra et varmt land og er vandt til å måtte stenge solen ute, eller folk som lever litt i sin egen verden og har fokuset hovedsakelig rettet innover. 

Anonymkode: 7f983...78e

Det kan godt hende.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen er jo egentlig enkel TS ,dersom du er bekymret :  kom i snakk og spør når dere blir litt kjent. 

Vi snakker alltid litt sammen når vi henter posten i oppgangen eller møtes ute på fortauet, og jeg har tenkt å spørre om rullegardinene, men det må være i en naturlig setting.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker det er litt rar måte å bry seg om andre på, litt empatiløst. De fleste ville jo ha lurt på om vedkommende har det dårlig, ellers ikke brydd seg. Folk flest gjør ikke gærne ting i sin egen leilighet. Så det er vel den manglende empatien folk stusser på her inne.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg også, men det er fordi gamla over veien her er over snittet interessert i å få med seg alt som skjer. Endte med at jeg kjøpte meg plisjégardiner fra Jysk i starten av året. Nå får jeg regulert så mye lys jeg vil, uten forstyrrelser. Investeringen er verdt det TS!

Anonymkode: cb18d...758

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg syns at mennesker med gardinene trukket for 24/7 vitner om lav boevne… spesielt om det ikke har noe med innsyn å gjøre… 

Anonymkode: 0c1a2...e06

Det forteller meg at du ikke aner hva boevne går ut på..

Og du forteller nå alle oss at det finnes et nabolag i vårt land som er så giftig og sammensurret av intriger, baksnakking og evne til å legge problemer ut av ingenting at de fleste av oss gjør lurt i å ta en prat med folka i området vi vurderer å flytte til. 

Håper han ser denne tråden og fremover blir stående naken i vinduet og vinke til alle dere som går og stirrer inn i håp om å få se noe dere ikke har noe med.. 😂

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det virker veldig rart. Har du noen gang sett at det har gått noen andre inn i leiligheten i løpet av de fem årene? Og har du noen gang sett han med noen kjæreste eller familiemedlem?

Det kan jo virke som han lever isolert og vil skjule seg, eventuelt skjule noen andre. Hvis han virker normal ellers, så er det ikke rart at man undrer seg. Synes egentlig det er riktig å følge litt med som naboer. Tenk på denne familien i Bergen, hvor en gutt er vokst opp sperret inne i hjemmet hele barndommen, er underernært, blitt delvis invalid, og ingen har reagert. Det er en skam.

Anonymkode: ccbd7...a6b

Dette er faktisk i Bergen...

Nei jeg har aldri sett at noen har gått inn eller ut av hans leilighet utenom han selv.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde han ikke hatt rullegardiner og man hadde kommet gående mot bygården, så hadde man bare sett taket i leiligheten hans hvis det var kveld og lysene var på.

På dagtid blir det jo bare gjenskinn.

Ts

Da har vel sikkert erotiske takmalerier da 😛 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi snakker alltid litt sammen når vi henter posten i oppgangen eller møtes ute på fortauet, og jeg har tenkt å spørre om rullegardinene, men det må være i en naturlig setting.

Ts

Det finnes ingen slik naturlig setting som ikke avslører dere som snokere. Hvordan holder dere oversikt 24/7, overvåker alle naboene ham på skift? Kanskje han puster ut og trekker et lettelsens sukk og trekker fra gardinene når det endelig blir møkt hos dere på kvelden?

Anonymkode: a2d1a...1d7

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Hvis ikke rullegardinene hadde vært ned 24/7 så hadde jeg ikke lagt merke til dette.

Det er jo helt normalt at vi alle sammen har gardinene trukket for eller rullegardiner nede en eller annen gang i løpet av et døgn, en uke eller måned.

Hvis han  virkelig ønsker å leve inkognito så får han jo bare mer oppmerksomhet ved å ha krittvite rullgardiner nede på absolutt alle rom 365 dager i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det samme har jeg tenkt jeg også og litt for meg selv, får man vet jo aldri..

Han kan umulig ha besøk, for hvem orker å sitte inne i en mörk leilighet eller leilighet uten dagslys?

Ts

Tydeligvis så gjør noen det, da du har fått flere svar her i tråden. 

Du fantaserer og lager historier om at han umulig kan ha besøk når han har dratt for gardinene. 

Kanskje besøket også går nakent?

Du virker å ha ALT FOR LITE å ta deg til, så mitt forslag er frivillighetsarbeid.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts

Dersom dere alltid snakker litt sammen,så er jo terskelen lavere . Spørs jo om du vil ha kontakt utover hei og god morgen...? Da kan du invitere på kaffe,sosiale ting i nabolaget,be om en tjeneste...etc som naboer gjør . Hvis ikke - la det gå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (28 minutter siden):

Om det hadde vært plent umulig å se inn i leiligheten om det hadde vært innsyn / ingen gardiner, hvorfor tror du at han har noe å skjule da? DU SKRIVER JO AT DET IKKE HADDE GÅTT AN Å SE INN? DET GÅR DA IKKE AN Å SKJULE NOE OM DET IKKE GÅR AN Å SE INN. Dette henger ikke på greip. 

Det du skriver er: Når du går forbi, så ser du at han ikke har innsyn / gardiner igjen. Du lurer på..skjuler han noe. 

Og så sier du nå etterpå, at uansett om gardinene HADDE vært åpne, så hadde det ikke vært mulig å se inn. 

Så hvorfor lurer du i det hele tatt på, om han skjuler noe for deg? 

👆 Dette. Tråden gir null mening. 

Han skjuler ingenting med rullegardiner for det er uansett ingen som kan se inn. Alternativet som står igjen da er at han stenger sollyset ute og eventuelt gidder ikke dra opp og ned alle gardinene to ganger hver dag.

Anonymkode: 9e717...10d

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan påvirker det deg at han har rullegardinene nede?

Anonymkode: 6f24a...82c

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en kommentar som.kan være egnet til å tro at du står på noen som ligger nede. Hvis han for eksempel har noen kjipe dager da, så disser du vedkommende. De fleste av oss har lært at man ikke disser noen, og i alle fall ikke de som ligger nede. De fleste føler seg ikke bedre av sånt. Alle mennesker har boevne i utgangspunktet. Så hvorfor skal en hevde seg for noe sånt?????. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever med rullegardiner nede 24/7, jeg har kornisk migrene, angst og sensitive øyner. 

Er mange grunner til at folk velger å leve som de vil i sin egen leiligheten! Pass heler dine egne saker. 

Anonymkode: 8a044...5ea

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber han? 

Anonymkode: ccbd7...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje rullgardinene er veldig støvete ,- så da er det bedre å la de være 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...