Gå til innhold

Min nabo lever med nedrullede gardiner 24/7

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er ikke lyssky da han går rundt i solen uten solbriller.

Han fortalte meg en gang at han aldri har eid et par solbriller.

Ts

Anonymkode: dd498...2e3

TS, du ! 🙈 Han har ikke innsyn fordi han forstår at noen er veldig nyskjerrig og prøver å se inn. Det kan være han vet at du feks er en som står og titter. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også stengt for vinduene, fordi jeg går naken inne :) Får nok dagslys utendørs, er jo kun hjemme på kveldstid...har heller ikke terrasse. Men er ikke hjemme før rundt kl 17, så da er det mat og dusj...etter dusj går jeg naken rundt til leggetiden. Kroppen får også luftet seg etter dusj, veldig sunt :) 

Anonymkode: 630d8...306

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg passer min egne saker men det er ikke bare jeg som lurer på dette, men omtrent alle i bygården og det tror jeg er helt normalt.

Ts

Nei, det er ikke normalt. Går dere rundt og baksnakker en nabo fordi han har gardiner nede?

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns at mennesker med gardinene trukket for 24/7 vitner om lav boevne… spesielt om det ikke har noe med innsyn å gjøre… 

Anonymkode: 0c1a2...e06

Hva i all verden har nedtrukne gardiner med boevne å gjøre?

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis du hadde hatt en nabo i etasjen under som alltid hadde hvite rullegardiner nede, uansett vær, dag og tidspunkt på døgnet, så hadde du helt sikkert lurt på hvorfor du også.

Ts

Nei, jeg hadde ikke lurt på det. Jeg ser naturlig nok heller ikke til til naboen under.

Anonymkode: a2d1a...1d7

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har også stengt for vinduene, fordi jeg går naken inne :) Får nok dagslys utendørs, er jo kun hjemme på kveldstid...har heller ikke terrasse. Men er ikke hjemme før rundt kl 17, så da er det mat og dusj...etter dusj går jeg naken rundt til leggetiden. Kroppen får også luftet seg etter dusj, veldig sunt :) 

men vil gjerne se ut, uten at noen ser meg...finnes det noe man kan feste på vinduet som funker slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Får håpe han ikke holder noen fanget der (ja jeg ser for mye på krim)..

Anonymkode: 3daf8...d0a

Det samme har jeg tenkt jeg også og litt for meg selv, får man vet jo aldri..

Han kan umulig ha besøk, for hvem orker å sitte inne i en mörk leilighet eller leilighet uten dagslys?

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (1 minutt siden):

TS, du ! 🙈 Han har ikke innsyn fordi han forstår at noen er veldig nyskjerrig og prøver å se inn. Det kan være han vet at du feks er en som står og titter. 

Har du lest hovedinnlegget mitt? Der skriver jeg at det er nesten to og en halv meter fra gateplan og opp til hans vindu, så det er umulig å se inn siden det heller ikke er hus på andre siden av gaten.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg passer min egne saker men det er ikke bare jeg som lurer på dette, men omtrent alle i bygården og det tror jeg er helt normalt.

Ts

Når du stadig merker deg at naboens gardiner er nede så passer du definitivt ikke dine egne saker. At noen som bor i første etasje har konstant lukka gardiner syns jeg høre helt normalt ut, og ser det hele tiden i eget nabolag, som består av gamle bygårder. 

Stakkars mann. Her går omtrent hele bygården og sladrer om noe så uskyldig som rullegardinen hans.

• Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ts

Alle i bygården inkludert deg kan passe sine egne saker.

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du lest hovedinnlegget mitt? Der skriver jeg at det er nesten to og en halv meter fra gateplan og opp til hans vindu, så det er umulig å se inn siden det heller ikke er hus på andre siden av gaten.

Ts

Hvordan ser dere gardinene hans?

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg bor i 2 etg i en bygård og naboen under meg bor i en høy første etg, dvs at det er over 2 meter fra gateplan og opp til hans vinduer.

Bygården vender ut mot sjøen, så det er ikke hus på andre siden av gaten der noen kan se inn i våre leiligheter.

Min nabo flyttet inn for fem år siden, og  har hvite rullegardiner nede 24/7 i alle rom. Naboen er en voksen man i full jobb og virker normal og hyggelig når jeg møter han ute på gaten eller i oppgangen, så jeg forstår ikke dette behovet for å ikke slippe inn dagslys eller at noen eventuelt skulle se bort på vinduene hans.

Han er ikke lyssky.

Flere naboer lurer på hvorfor han har rullegardiner nede hele døgnet, og jeg tenker at det må da være trist å ikke kunne se ut?

Kanskje han har noe å skjule i leiligheten sin?

Han er vel litt paranoid på at folk skal se inn. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (9 minutter siden):

Hmm.. jeg må nesten smile av det faktum at en nyskjerrig nabo som holder et ganske så nøye øye med vinduene til sin nabo 24/7, lurer på hvorfor i alle dager de ikke får se inn. Dette var veldig mistenksomt gitt. :hoho:

Det er helt umulig å ikke se at han har hvite rullegardiner, for vinduene i bygården er kjempestore og hans vinduer er ut mot fremsiden.

Han har hvite rullegardiner på vinduene på baksiden også, som vender ut mot bakgården.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du hadde hatt en nabo i etasjen under som alltid hadde hvite rullegardiner nede, uansett vær, dag og tidspunkt på døgnet, så hadde du helt sikkert lurt på hvorfor du også.

Ts

Nei! 

Anonymkode: f46ff...e20

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan ser dere gardinene hans?

Nesten alle vinduene i leilighetene våre er på fremsiden, så når vi kommer gående mot bygården ser vi rett mot vinduene, og hans vindu er i høy første, men det er helt umulig å se inn til han.

Det må jo føles som å bo i en bunker

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spesielt på sommeren har jeg nedrullet lyse gardiner fordi vinduene mine er vendt mot flere etasjer med balkong, jeg har ikke balkong selv. Synes det er ubehagelig at naboer har direkte innsyn om de sitter ute på balkongen sin. Nærmeste balkong er mindre enn en meter unna mitt vindu. Tror ikke noen nødvendigvis bevisst kikker inn, men liker ikke å bli iakttatt. Ønsker privatliv. Har ikke noe problem med nedrullede gardiner selv. Kan jo bare gå ut om jeg ønsker dagslys. 

Anonymkode: 73549...e34

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts

Du skriver selv, hvorfor har han det sånn? Har han noe å skjule? Mao skriver du at MAN KUNNE sett inn, om det VAR innsyn. Du skriver selv, at du lurer på, om han skjuler noe, ved å hindre at du får innsyn.

Grunnen til at han ikke har innsyn, er jo fordi han ikke vil ha det. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (6 minutter siden):

Når du stadig merker deg at naboens gardiner er nede så passer du definitivt ikke dine egne saker. At noen som bor i første etasje har konstant lukka gardiner syns jeg høre helt normalt ut, og ser det hele tiden i eget nabolag, som består av gamle bygårder. 

Stakkars mann. Her går omtrent hele bygården og sladrer om noe så uskyldig som rullegardinen hans.

Han bor i høy første med vinduer nesten to og en halv meter opp på veggen, så det er helt umulig at noen ser inn, og det er heller ikke bygårder på andre siden, kun utsikt mot sjøen.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller fleste vet at en under vanlige omstendigheter lever vanlig, rydder hver dag, vasker hver dag, tar inn og ut av vaskemaskin, skifter sengetøy hver uke, vasker en vask hver uke, dusjer hver dag, og som du sier tar opp gardiner om morgenen.

Men så kan det være at det er spesielle omstendigheter som gjør at noen ikke gjør det. Jobber han på pc? Vil han ikke ha lys på pc, tv? Kanskje er han en helt vanlig mann med ordinær empati? 

Veldig rart å være opptatt av sånne greier. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor også i 1. etg., pg har plisségardiner med utsyn men ikke innsyn. Var ikke billig, men verdt det for å slippe nysgjerrige naboer, som det tydeligvis finnes mange av.

Anonymkode: 44b25...f4e

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (Akkurat nå):

Du skriver selv, hvorfor har han det sånn? Har han noe å skjule? Mao skriver du at MAN KUNNE sett inn, om det VAR innsyn. Du skriver selv, at du lurer på, om han skjuler noe, ved å hindre at du får innsyn.

Grunnen til at han ikke har innsyn, er jo fordi han ikke vil ha det. 

Nei man hadde ikke sett inn om han ikke hadde hatt rullegardiner heller, men hvis han er paranoid eller har noe å skjule så er han jo redd for at folk kan se inn uansett.

Ingen fra gaten kan se inn i leiligheten siden den er høyt oppe

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i andre etasje av en blokk, har alltid gardinene trukket for pga naboer som ikke kan passe sine egne saker. 

Anonymkode: a2345...743

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...