Gå til innhold

Min nabo lever med nedrullede gardiner 24/7

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Klag til huseier/borettslag. 

Anonymkode: 1220d...e7e

Tror ikke mange borettslag har krav om innsyn.

Anonymkode: a2d1a...1d7

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Et lite utvalg av de jeg fant igjen med et kjapt søk:

Takk!

Anonymkode: 6a94d...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Møkk lei sånne som deg og gjengen din, virker som dere har som livsprosjekt å skape en giftig atmosfære for folk som ikke er A4, velger alltid ut en å hakke på. Interessant at dere typisk ser på dere selv som svært rettskafne og gode mennesker, ja til og med helgenaktige som du så flott beskrev i ditt tilfelle (skulle tro man ble mer ydmyk av å frivillig vaske kattedoer, men tydeligvis ikke) Det er faktisk noe sosiopatisk over det dere driver med og dere hadde egentlig fortjent en egen diagnose

Glad for at du startet tråden, for det er fantastisk å se hvor mange som omfavner raringer, annerledeshet og retten til et privatliv. Dere er sikkert fine folk og naboer :farvel:

Anonymkode: 1a637...7a9

Jøss😀stått opp med feil fot i dag?

Ts

Anonymkode: dd498...2e3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aah, en av DEM! Men desverre finnes disse kjerringene (antar bare at det er flest damer som driver på sånn, men vet jo ikke), og de kan faktisk gjøre livet vanskelig for andre. Voksne mobbere har ingen unnskyldning, de skal være ferdig utviklet. Faen ta dem!

Anonymkode: 1a637...7a9

Jeg er da ingen mobber.

Har ikke sagt et skjevt ord til naboen min.

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg er da ingen mobber.

Ts

Men her synes jeg du må komme til bunns i saken.

Ta med en kurv med nybakte boller og ring på døren. Da har du påskudd til å komme deg inn i leiligheten, og når du først har kommet inn må du be om å gå på toalettet (sånn at du får undersøkt alle skuffer og skap), og mens han lager kaffe sniker du deg forsiktig inn på soverommene for å ta de i øyesyn. Kan være nyheter her som du kan videreformidle når dere naboer har uformelt møte i bakgården.

Hvis han ikke åpner, bør du vente til han har reist på jobb, og så dirker du opp døra. Sånt er helt nødvendig om du skal avdekke om han kanskje kan være spion. Tenk for en heltestatus du og naboene vil få om dere avdekker at den mistenkte egentlig er russisk spion. Dere vil komme på NRK Nyheter alle som en.

Venter på oppdatering av tråden ASAP.

Anonymkode: b891f...1a6

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det samme, ønsker ikke at alle skal se de offringene jeg gjør nesten daglig, og ikke alltid jeg orker å vaske vekk blodet samme dag.... herregud så mye rart folk henger seg opp i. For all del lov å lure, men man trenger jo ikke å vite svaret på alt her i verden. Folk må nesten få gjøre hva de vil hos seg selv uansett om Olga synes det er finere med gardinene opp.

Anonymkode: e9e89...efe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er da ingen mobber.

Ts

Kankje han liker å være naken når han er hjemme?

Anonymkode: 90295...d9a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Kankje han liker å være naken når han er hjemme?

Anonymkode: 90295...d9a

Da skal du høre TS og gjengen får problemer med en nabo som alltid går naken hjemme, men aldri drar ned rullegardinene. 🤣

Anonymkode: 33059...805

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 16.35):

Jeg bor i 2 etg i en bygård og naboen under meg bor i en høy første etg, dvs at det er over 2 meter fra gateplan og opp til hans vinduer.

Bygården vender ut mot sjøen, så det er ikke hus på andre siden av gaten der noen kan se inn i våre leiligheter.

Min nabo flyttet inn for fem år siden, og  har hvite rullegardiner nede 24/7 i alle rom. Naboen er en voksen man i full jobb og virker normal og hyggelig når jeg møter han ute på gaten eller i oppgangen, så jeg forstår ikke dette behovet for å ikke slippe inn dagslys eller at noen eventuelt skulle se bort på vinduene hans.

Han er ikke lyssky.

Flere naboer lurer på hvorfor han har rullegardiner nede hele døgnet, og jeg tenker at det må da være trist å ikke kunne se ut?

Kanskje han har noe å skjule i leiligheten sin?

Du må finne deg ny hobby,er det mulig!

Jeg har ALLTID gardiner igjen. Driter en bæsj i hva naboen tenker.

Anonymkode: 7ae57...5c7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tror ikke mange borettslag har krav om innsyn.

Noen borettslag har bestemmelser ang "gardiner" på glassveranda. Så kanskje hun kan benytte seg av det. Og samtidig gjemme seg bak "bekymring" for naboen. 

Anonymkode: 1220d...e7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

De finnes jo, men da hadde det vel stinket også?

Men ts virker jo helt ekstremt opptatt av de gardinene. Vi har rullegardiner nede hele året vi også, for å ha privatlivet i fred for nettopp slike som ts. Bor i høy første etasje men det hindrer på ingen måte at noen kikker inn. Mannen og guttene liker å vandre rundt i shortsen hele året her og de synes ikke om nabokjerringer som glor på manne og guttekropper via vinduene.

Jeg mente det ikke så veldig alvorlig, derfor ironiflagg 😊 Men hadde nok stinket ganske heftig, ja 😊

Virker jo som om ts er overbevist om at det er noe muffens bare fordi naboen hennes har gardinene nede. 

Endret av jukkapalme
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men jeg elsker å trekke ned alle persienner og bare være helt alene i min egen lille boks, aka hus.

Jeg er helt oppgående, har mann, barn, hund, og ett velfungerende liv. Men jeg hater rett og slett når folk kikker rett inn i hjemmet mitt.

Jeg jobber med folk, og barn hele døgnet, så når jeg er hjemme lukker jeg meg gladelig inne, og koser meg alene, eller med familien. Uten at andre ser inn.

Jeg bare elsker privatliv. 

Anonymkode: 7b6d4...6ec

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han, som meg, liker å gå rundt tilnærmet eller helt naken og dermed ikke ønsker fullt innsyn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 17.02):

Nesten alle vinduene i leilighetene våre er på fremsiden, så når vi kommer gående mot bygården ser vi rett mot vinduene, og hans vindu er i høy første, men det er helt umulig å se inn til han.

Det må jo føles som å bo i en bunker

Ts

Hvis det er svære vindusflater mot fremsiden der dere går, så spiller det ingen rolle om det er høy 1.etg, for det vil være en slags innsyn uansett. På den siden har han sikkert stue med TV-skjerm hvor han evt gamer også, på andre siden soverommet med behov for privatliv, spesielt fra nyskjerrig naboer i indre bakgård. 
Skjønner ikke hvor dere skal henge dere opp i hans bostil. Det ikke bra hvis dette blir tydelig overfor han. Slutt nå og Finn deg en hobby.

Anonymkode: 3e434...c91

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ts er ute etter å henge ut alle som har tildekkede vinduer. Kun fordi ts har et horn i siden på de av en eller annen grunn. Svarene er usaklige og usammenhengende.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde alltid gardinene nede da jeg var student. Dette fordi jeg leide hybelleilighet i huset til huseier og de kunne se omtrent alt jeg gjorde dersom gardinene var oppe. Var bare ikke interessert i den invaderingen av privatlivet. Vil tippe naboen din er ganske introvert og privat, evt har sosial angst. Men jeg synes det er deg det er noe galt med og ikke naboen, siden du bryr deg så mye om hva andre gjør og ikke mistenker naboen for å skjule noe. 

Anonymkode: 84134...872

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ikke minst mistenker*

Anonymkode: 84134...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv gardinene ned meste parten av tiden jeg er hjemme. Sollys er en trigger for migrenen, så jeg unngår det. Og du kan overhodet ikke vite om noen er lyssky. Du burde bevege deg ut av bygda. Høres ut som at det skjer lite der. 

Anonymkode: 5e13b...87e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg har selv gardinene ned meste parten av tiden jeg er hjemme. Sollys er en trigger for migrenen, så jeg unngår det. Og du kan overhodet ikke vite om noen er lyssky. Du burde bevege deg ut av bygda. Høres ut som at det skjer lite der. 

Anonymkode: 5e13b...87e

Leste du at jeg skrev at naboen ikke er lyssky?

Han fortalte meg i vår at han aldri har brukt solbriller.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever med nedrullede gardiner. Har utviklet sosial angst de siste årene. Dette er ikke bare pga min siste x, dette handler om fortid 20 år tilbake. PTSD. Jeg tåler ikke tanken på at folk skal se meg hjemme. Hadde en x mann for 20 år siden som kjørte forbi huset mitt til enhver tid. La trusselbrev i postkassen. Når jeg møter naboer i dag er jeg hyggelig. Jeg greier å oppføre meg normalt. Men å oppføre seg normalt ovenfor naboer betyr ikke at ting er greit. 

Nå sier jeg ikke at din nabo har opplevd sånn som meg, men respekter privatliv. Der er som regel en grunn. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...