Gå til innhold

Min nabo lever med nedrullede gardiner 24/7

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Gjest watt
AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 16.35):

Jeg bor i 2 etg i en bygård og naboen under meg bor i en høy første etg, dvs at det er over 2 meter fra gateplan og opp til hans vinduer.

Bygården vender ut mot sjøen, så det er ikke hus på andre siden av gaten der noen kan se inn i våre leiligheter.

Min nabo flyttet inn for fem år siden, og  har hvite rullegardiner nede 24/7 i alle rom. Naboen er en voksen man i full jobb og virker normal og hyggelig når jeg møter han ute på gaten eller i oppgangen, så jeg forstår ikke dette behovet for å ikke slippe inn dagslys eller at noen eventuelt skulle se bort på vinduene hans.

Han er ikke lyssky.

Flere naboer lurer på hvorfor han har rullegardiner nede hele døgnet, og jeg tenker at det må da være trist å ikke kunne se ut?

Kanskje han har noe å skjule i leiligheten sin?

Anonymkode: dd498...2e3

Mitt råd til deg: Si til deg selv at dette har jeg ingen ting med.

Fei for din egen dør og la andre mennesker få leve hvordan de vil uten at du blander deg inn,så lenge de er innenfor lovens grenser. 

Hva er det du ønsker å oppnå?

Dersom dette plager deg så fælt så spør han da vel. Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har sikkert god belysning inne, og tenker ikke over at gardinene er nede. Men litt spesielt ja. Er jo så godt å få inn dagslys

Anonymkode: a52bc...326

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i boretslag og har gardinene trukket for hele døgnet pga nysgjerrige naboer. Lufter selvfølgelig med altandør og vinduer oppe. Så vi er sikkert rare vi

Anonymkode: e917a...b8b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/13/2024 at 4:51 PM, AnonymBruker said:

Hvis du hadde hatt en nabo i etasjen under som alltid hadde hvite rullegardiner nede, uansett vær, dag og tidspunkt på døgnet, så hadde du helt sikkert lurt på hvorfor du også.

Ts

Kunne aldri falt meg inn. Jeg har en nabo som har hatt rullgardinene nede siden jeg flyttet inn, det er godt over et år siden. Den eneste grunnen til at jeg har tenkt over det er fordi det ser ut som om huset er i full apocalypse-lockdown fordi det er så flatt og moderne, og fordi gardinene har kult gråskjær til seg, noe jeg syntes ser dritkult ut!

Hvorfor naboen har rullgardinene nede kunne jeg ikke brydd meg mindre om!

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 16.51):

Hvis du hadde hatt en nabo i etasjen under som alltid hadde hvite rullegardiner nede, uansett vær, dag og tidspunkt på døgnet, så hadde du helt sikkert lurt på hvorfor du også.

Ts

Da har jeg løsningen. Siden du og naboene dine er så nysgjerrige og du føler at du har krav på å vite hva naboen din gjør, får dere gå sammen og ringe på hos han og spørre hvorfor han alltid har gardinene foretrukket. Godtar du ikke svaret hans, får du kreve at han fjerne gardinene slik at dere hele tiden kan følge med på hva han gjør.

Ta det gjerne opp i styret også.

Endret av Honey Dew
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.7.2024 den 1.38):

Naboen opplevde at det hang en drone utenfor vinduene hennes i vår når det var varmt. Hun sa hun aldri kom til å ha gardinene trukket fra igjen. 

Anonymkode: 6a94d...214

Å det har faktisk jeg og opplevd i koronatiden så var det en periode så populært blant noen har å drive med drone og plutselig så var det en utenfor vinduet mitt, det hadde jeg nesten fortrengt. Er vel ikke nødvendig å kommentere at jeg er stor fan av lameller og gardiner for det der var creepy.

Anonymkode: e17ee...b55

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fordi han ikke bruker solbriller når han er ute i solen.

Ts

Og da er det en automatikk i at man også liker å få lyset utenifra inn? Her er det hverken lav boevne eller noe å skjule. Vi bare liker det sånn. Hadde jeg hatt deg som nabo hadde jeg nok kjørt på med et par persienner på utsiden av vinduene, for sikkerhetsskyld. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkk lei sånne som deg og gjengen din, virker som dere har som livsprosjekt å skape en giftig atmosfære for folk som ikke er A4, velger alltid ut en å hakke på. Interessant at dere typisk ser på dere selv som svært rettskafne og gode mennesker, ja til og med helgenaktige som du så flott beskrev i ditt tilfelle (skulle tro man ble mer ydmyk av å frivillig vaske kattedoer, men tydeligvis ikke) Det er faktisk noe sosiopatisk over det dere driver med og dere hadde egentlig fortjent en egen diagnose

Glad for at du startet tråden, for det er fantastisk å se hvor mange som omfavner raringer, annerledeshet og retten til et privatliv. Dere er sikkert fine folk og naboer :farvel:

Anonymkode: 1a637...7a9

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Møkk lei sånne som deg og gjengen din, virker som dere har som livsprosjekt å skape en giftig atmosfære for folk som ikke er A4, velger alltid ut en å hakke på. Interessant at dere typisk ser på dere selv som svært rettskafne og gode mennesker, ja til og med helgenaktige som du så flott beskrev i ditt tilfelle

TS har sannsynligvis ingen gjeng, og er garantert ingen helgen. Dette er noen som kjeder seg maks i ferien. Det har vært alt for mange sånne tråder om rar nabo som ser tv hele døgnet (kanskje han som til slutt valgte å trekke ned gardinen?), rar nabo som går i butikken og kommer hjem med bæreposer (!), rar kollega som sitter alene på puben på en hverdag, raringer som er på restaurant alene osv osv. 

Anonymkode: a2d1a...1d7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et par naboer som alltid har gardinene trukket for, de er muslimske. Hun ene nabo damen sier de er trukket for så damene kan gå uten Hijab inne hos seg selv,uten at noen ser dem

Anonymkode: 42fd3...305

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS har sannsynligvis ingen gjeng, og er garantert ingen helgen. Dette er noen som kjeder seg maks i ferien. Det har vært alt for mange sånne tråder om rar nabo som ser tv hele døgnet (kanskje han som til slutt valgte å trekke ned gardinen?), rar nabo som går i butikken og kommer hjem med bæreposer (!), rar kollega som sitter alene på puben på en hverdag, raringer som er på restaurant alene osv osv. 

Har du linker til trådene? De har jeg ikke fått med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 16.51):

Ts

Jeg har en nabo som alltid har rullegardiner nede. Vasker plattingen med spyler når det regner. Han har besøk av nye damer "hele" tiden. Jeg legger merke til det også lever jeg MITT liv videre, mens han lever SITT. 

Anonymkode: 33059...805

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aah, en av DEM! Men desverre finnes disse kjerringene (antar bare at det er flest damer som driver på sånn, men vet jo ikke), og de kan faktisk gjøre livet vanskelig for andre. Voksne mobbere har ingen unnskyldning, de skal være ferdig utviklet. Faen ta dem!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 16.35):

Jeg bor i 2 etg i en bygård og naboen under meg bor i en høy første etg, dvs at det er over 2 meter fra gateplan og opp til hans vinduer.

Bygården vender ut mot sjøen, så det er ikke hus på andre siden av gaten der noen kan se inn i våre leiligheter.

Min nabo flyttet inn for fem år siden, og  har hvite rullegardiner nede 24/7 i alle rom. Naboen er en voksen man i full jobb og virker normal og hyggelig når jeg møter han ute på gaten eller i oppgangen, så jeg forstår ikke dette behovet for å ikke slippe inn dagslys eller at noen eventuelt skulle se bort på vinduene hans.

Han er ikke lyssky.

Flere naboer lurer på hvorfor han har rullegardiner nede hele døgnet, og jeg tenker at det må da være trist å ikke kunne se ut?

Kanskje han har noe å skjule i leiligheten sin?

Hvorfor bryr du deg? Han kan ha OCD for alt du vet, eller bare foretrekke det slik. Hvorfor er det din sak?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har helt sikkert en gigantisk hasjplantasje i stua. Garantert! :ironi::sarkasme:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 16.50):

Han er ikke lyssky da han går rundt i solen uten solbriller.

Han fortalte meg en gang at han aldri har eid et par solbriller.

Ts

Hvis du oppriktig lurer:

Jeg har vært din nabo. Jeg hadde gardinene nede pga alvorlig OCD. Hvis jeg var på toalettet fikk jeg tvangstanker om at jeg hadde glemt å kle på meg før jeg gikk ut i stua, og derfor hadde jeg gardinene nede slik at noen evt ikke skulle kunne se inn. Hadde også tvangstanker om at det var folk utenfor som så på meg, tok bilder av meg eller at andre ble utsatt for en form for skade utendørs. Følte jeg så ting som ikke eksisterte. Å ha gardinene nede var en tvangshandling som roet tvangstankene. Nå bor jeg et sted med minimalt innsyn, men et vindu er fremdeles teipet igjen.

Jeg ser helt normal ut og oppfører meg normalt rundt andre. Du kan ikke se OCD diagnosen på meg.

Endret av Paneera
  • Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du linker til trådene? De har jeg ikke fått med meg.

Et lite utvalg av de jeg fant igjen med et kjapt søk:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) 

Anonymkode: 65d84...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klag til huseier/borettslag. 

Anonymkode: 1220d...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (11 minutter siden):

Han har helt sikkert en gigantisk hasjplantasje i stua. Garantert! :ironi::sarkasme:

De finnes jo, men da hadde det vel stinket også?

Men ts virker jo helt ekstremt opptatt av de gardinene. Vi har rullegardiner nede hele året vi også, for å ha privatlivet i fred for nettopp slike som ts. Bor i høy første etasje men det hindrer på ingen måte at noen kikker inn. Mannen og guttene liker å vandre rundt i shortsen hele året her og de synes ikke om nabokjerringer som glor på manne og guttekropper via vinduene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...